handdator

Visa fullständig version : Sommar program


brasmut
2009-06-24, 12:27
Hej! jag tänkte skriva ner mitt deff/tränings- program som jag ska följa någon månad framöver. Vill gärna höra era synpunkter, vad ni tror är rimligt och dylikt.

Info om mig, är 20 år och studerar vid universitet. I dagsläget väger jag cirka 78kg och är 182/183 cm lång, Innan detta har jag kört en endast mat diet + styrketräning under 30-40 dagar och tappat ca 2 kg, började även använda kreatin i samma veva så jag ska nog vara nöjd.

Jag vill definiera lite ytterligare och därför har jag lagt in lite kodition & morgonpromenader som förhoppningsvis ska ge resultat. Känner att konditionsträningen är något som kommer hjälpa mig med styrketräningen osv så den kommer jag att behålla även efter "deff" perioden är slutförd.

Träning:

mån: Bröst Axlar
tis: Konditionsträning
ons: Rygg Mage
tors: Vila ev konditionsträning
fre: Triceps Biceps
lör: Konditionsträning
sön: Ben - (Mage hemma)

Morgonpromenader Mån -> fre :: 5 ggr i veckan :: 25-35 min

Tror detta schema kommer fungera bra, ser inga muskelgrupper som krockar och det känns som jag ökar bra i styrka.

Kosttillskott:

Nedan följer de kosttillskott jag använder mig utav,

Amino rush EAA (direkt på morgon före promenad, mån-fre)

Multivitamin (till frukost Alla dagar)

Amino rush EAA (direkt före styrketräning)

When 100 + kreatin + malto direkt efter träning (Whey 100 används även som mellanmål på vilodagar och till frukost på helger)

Pikasol forte som omega3 tillskott (Utspritt under alla dagar)

Goodlife - proteinbar (Dom dagar/kvällar jag känner för att ta en)

Energi:

Grovt uppskattat så planerar jag att äta enligt nedan. Mellanmålet före lunch beror på när jag får i mig frukosten ;).

350-400 kcal morgon
(ev litet mellanmål)
500-600 kcal lunch
200-250 kcal mellanmål
500-600 kcal middag
200-300 kcal kvällsfika

1750-2250 kcal Totalt "Ej inräknat gainer efter träning" (Gainern burkar ligga på ca 200 kcal, tar 23-25g protein och ungefär lika mkt kolhydrat)

Är även något mat intresserad så har bra koll på vilken mat man ska äta, tänker variera mellan kött,kyckling,fisk och ägg sen till varje stor måltid kör jag på fullkornspasta, ris eller potatis. (lagomt mycket kolhydrater 200-250kcal/måltid).

Fika består oftast av WASA-sport bröd med nått proteinrikt pålägg, kanske keso.

Brukar köra gympasset antingen runt 14.00 till 15.35 eller så 19.15 till 20.50. Så tiderna för måltiderna omkring dessa tidpunkter kan variera. (Räknar in tid för resa och dusch)

Vill även se till så att jag ätit antingen lunch eller middag 1->2h före jag börjar styrketräningen, det är främst för att inte vara så mätt + att EAA
upptaget ska vara bättre på tom/halvtom mage?

Jag har tänkt köra konditionsträningen utomhus i närheten av där jag bor på kvällarna, eftersom jag tycker det är skönare att springa då det är lite
svalare ute.

--

Nu när jag börjat med konditionsträningen + morgonpromenader så känner jag mig något hungrigare och i behov av mer näring, tror ni jag kommer behöva höja energi intaget?

Med vänlig hälsning - brasmut

young_george
2009-06-24, 16:32
Vill även se till så att jag ätit antingen lunch eller middag 1->2h före jag börjar styrketräningen, det är främst för att inte vara så mätt + att EAA
upptaget ska vara bättre på tom/halvtom mage?

Men tar upp allt som kroppen får i sig, men effekten av EAA blir bättre på tom mage ja.

Nu när jag börjat med konditionsträningen + morgonpromenader så känner jag mig något hungrigare och i behov av mer näring, tror ni jag kommer behöva höja energi intaget?

Mer aktivitet = mer energiåtgång. Om du känner att din viktförändring inte är i ett behagligt tempo så kan du justera lite. Våg, spegel och prestation på gymmet kommer ge en bättre indikation än någon kan ge dig här.