handdator

Visa fullständig version : Spela Fotboll


Danne S
2009-06-24, 00:24
Tja!

Är det någon som vet hur man går tillväga för att börja spela i något fotbolls lag i division x? Jag har börjat lira igen efter 13 år med lite polare. Jag är nu 29 år.

Grymt kul men vill börja köra lite mer seriöst. Vem snackar man med?

Aleqz
2009-06-24, 00:38
Tja!

Är det någon som vet hur man går tillväga för att börja spela i något fotbolls lag i division x? Jag har börjat lira igen efter 13 år med lite polare. Jag är nu 29 år.

Grymt kul men vill börja köra lite mer seriöst. Vem snackar man med?

Är lite i samma situation och samma tankegångar. Kör också med ett större gäng kompisar, dom flesta är f.d. fotbollspelare. Men det vore roligt att börja köra i något organiserat lag. Jag fyller själv 21 år till hösten.

Johan O
2009-06-24, 06:14
Man ringer kansliet eller annan ansvarig hos föreningen man är intresserad av. Har klubben en hemsida brukar det stå där. Sen är det bara att fråga när Seniortruppen tränar och höra om det går bra att man dyker upp. Skulle tippa på att dom flesta klubbar i de lägre regionerna tar emot nya spelare med öppna armar.

I alla lag jag spelat i är det ofta nya ansikten lite då och då på träningarna. En del fortsätter, andra inser att man inte var så bra som man trodde...:D

Eddie Vedder
2009-06-24, 07:08
Har du bra koll på föreningarna redan så gör du som Johan_O skriver. Har du inte det så gå in på internet och leta klubbar i din omnejd och se vilka olika nivåer på lag det finns. Du bor i Stockholm så det lär krylla av klubbar i alla serier från Korpen och uppåt.

Länk till Stockholms fotbollsförbunds hemsida (http://www.stff.se/) där du kan kolla föreningsregister för varenda kommun.

Danne S
2009-06-24, 10:39
Har du bra koll på föreningarna redan så gör du som Johan_O skriver. Har du inte det så gå in på internet och leta klubbar i din omnejd och se vilka olika nivåer på lag det finns. Du bor i Stockholm så det lär krylla av klubbar i alla serier från Korpen och uppåt.

Länk till Stockholms fotbollsförbunds hemsida (http://www.stff.se/) där du kan kolla föreningsregister för varenda kommun.

Grymt. Tack för tipsen. Förbundets hemsida är ju perfekt.