handdator

Visa fullständig version : Hur länge finns testobooster kvar vid test?


Astrobengt
2009-06-23, 23:22
Om man skulle ta en testobooster såsom JW, TestFX, duvarol eller liknande. Hur länge skulle dessa visa sig vid en kontroll? Låt säga att man tar en kur i en månad och sedan slutar?

Är några av dessa fettlösliga så att dom lagras i fettvävnad och kan frigöras senare? eller är dom endast vattenlösliga och försvinner kort tid efter brukandet.

Eller är det bara riktiga AAS som finns kvar?

Någon får gärna ge en bra förklaring.

Sverker
2009-06-24, 06:14
Ett dopningstest letar efter steroider som är dopningsklassade.
Finns det sk prohormoner i tillskottet har vi teoretiska chanser på att dessa ombildas i kroppen till någon anabol steroidförening. Vips får du ett possitivt svar.

Är det något annat tjaffs i tillksottet så ger det inget possitivt svar m a p AAS.


Frågan är snarare varför du skulle använda en testobooster.

dannegavle
2009-06-24, 08:56
Om man skulle ta en testobooster såsom JW, TestFX, duvarol eller liknande.

Duravol är väl ingen testobooster?

Rahf
2009-06-24, 09:48
Använder man en testobooster som kan ge positiva testutslag likt AAS, så borde den väl vara olaglig? I vilket fall som helst så är det knappast rekommenderat att börja mixtra med 'hormontillskott' ifall man aspirerar att tävla.

KniveN
2009-06-24, 14:37
Ett dopningstest letar efter steroider som är dopningsklassade.
Finns det sk prohormoner i tillskottet har vi teoretiska chanser på att dessa ombildas i kroppen till någon anabol steroidförening. Vips får du ett possitivt svar.

Är det något annat tjaffs i tillksottet så ger det inget possitivt svar m a p AAS.


Frågan är snarare varför du skulle använda en testobooster.

TestFX är dopingklassad.

Sebbe_H
2009-06-24, 15:48
Använder man en testobooster som kan ge positiva testutslag likt AAS, så borde den väl vara olaglig? I vilket fall som helst så är det knappast rekommenderat att börja mixtra med 'hormontillskott' ifall man aspirerar att tävla.


Jo visst borde den, men alla tillskott testas inte alltid innan dom hamnar på marknaden, speciellt inte om det är utländska produkter.

Sverker
2009-06-24, 17:33
TestFX är dopingklassad.


För att det innehåller aromatasinhibitor.

Nu blev det mycket mer komplext. Tittar vi i Wadas röda lista finns flera läkemedel upptagna som dopningsklassade. Läkemedelen är dels olika steroidföreningar men även andra, aromatiska föreningar.
Den soppan skulle jag inte ge mig in i. Hur ska någon vanlig dödlig kunna veta ifall kosttillskottet inte uppträder som, eller ombildas till, något av de dopningsklassade ämnena. Förbundet av aromatasinhibitorer är generellt för alla verksamma ämnen.


Ett enkelt råd. Låt bli.

Cerberus
2009-06-24, 18:07
tycker aromatashämmare(prövat många) mest ger mig finnar, depression och ännu sämre sexlust(vilket inte är hög annars). Låt bli om du är frisk.

Astrobengt
2009-06-24, 22:37
Tack för alla svaren men det är ingen som ännu riktigt svarat på frågan.

Varför jag frågar? Jag är 36 år och har tränat i cirka 4 år. Nu på senare tid så börjar det bli väldigt svårt att öka mina prestationer, eller rättare sagt min styrka. Min motivation och variation i träningen är mycket bra men det skulle behövas en liten boost. Kanske mest för att trigga min motivation lite mer? Som flera sagt tidigare i andra trådar så kan ju även placebo effekten ibland göra under.

Om jag ska vara ärlig så tror jag att mina testo nivåer är låga av naturen. Jag har helt enkelt svårt att gå upp i vikt och då inte endast i muskler utan även i fett. Jag har ett enormt stort tålamod och jag har aldrig blivit eller varit aggresiv. Jag är vad man skulle kunna beskriva som en hellre fly än illa fäkta person.

Jag vill inte testa något "riktigt" preparat om nu någon tror det utan är mer ute efter en kortvarig boost. Jag tävlar inte och tänker inte heller göra så, men jag vill inte att det om jag blir testad senare ska kunna synas att jag testat. Därav vill jag veta och jag är nyfiken på hur länge sådana prepatat som säljs av vissa webshops i sverige kan spåras vid ett test.
Snackar vi om år månader eller dagar/timmar? Är det endast när man äter preparaten ?

sz0
2009-06-24, 23:18
Jag har helt enkelt svårt att gå upp i vikt och då inte endast i muskler utan även i fett.

Borde inte dina utebliva resultat ha med detta att göra, att du inte äter nog?

Whistler
2009-06-24, 23:28
+1 sz0, du äter helt enkelt för lite om du inte går upp i vikt.

Astrobengt
2009-06-24, 23:34
Ja man kan ju tycka det, men har ni aldrig stött på en som mig? Verkar inte ha någon betydelse för mig hur mycket jag än äter, verkar bara skita ut det... Har mycket lite underhudsfett och "ådrig".... Jag tar gainers..

sz0
2009-06-24, 23:47
Olika människor kan behöva äta olika mycket för att gå upp i vikt, men gemensamt är för alla att äter det tillräckligt mycket går de upp i vikt, även du.

(hoppas ingen dryg ton verkade komma fram i det jag skrev, för det ville jag inte)

Mr.Sjöborg
2009-06-24, 23:58
Ja man kan ju tycka det, men har ni aldrig stött på en som mig? Verkar inte ha någon betydelse för mig hur mycket jag än äter, verkar bara skita ut det... Har mycket lite underhudsfett och "ådrig".... Jag tar gainers..

Jo jag har en kompis som är sån, fast de han tyckte var mycket mat var egentligen inget alls och han har även hög förbränning så inte vare lätt för honom.

Men enkelt sätt så ere så att du gör av med en viss mägnd kcal och för att gå upp i vikt måste du få i dig mer kcal än vad du förbrukar.

Gainer gör inte att du går upp i vikt om du inte ligger på kcal överskott

Sebbe_H
2009-06-25, 00:38
Visst finns det tillskott som säljs i sverige som innehåller dopingklassade ämnen. Och beroende på vad det är i kan det handla om allt från några dagar upp till 18 månader.

Mitt tips är som alla andras, ät mer. Sålänge du inte har någon metabolism/sköldkörtelsjukdom så kommer du att gå upp i vikt om du ligger på kcal +.

sundvall
2009-06-25, 00:46
Visst finns det tillskott som säljs i sverige som innehåller dopingklassade ämnen. Och beroende på vad det är i kan det handla om allt från några dagar upp till 18 månader.

Mitt tips är som alla andras, ät mer. Sålänge du inte har någon metabolism/sköldkörtelsjukdom så kommer du att gå upp i vikt om du ligger på kcal +.

Huh, som vadå?

Sebbe_H
2009-06-25, 00:54
Huh, som vadå?

Dopingklassade ämnen i kosttillskott finns det ju gott om, som test fx som skrevs på förra sidan.

Och ang spårtiden är det väl spannet som AAS ligger i.

Sverker
2009-06-25, 06:14
Ja man kan ju tycka det, men har ni aldrig stött på en som mig? Verkar inte ha någon betydelse för mig hur mycket jag än äter, verkar bara skita ut det... Har mycket lite underhudsfett och "ådrig".... Jag tar gainers..


Det är nog den mentala biten du ska koncentrera dig på.
Du har tränat i fyra år och fått alla de lätta resultaten en nybörjare får under sitt första träningsår. Åren efteråt har du i hittat den träning som passar dig bäst och du har med tiden finslipat tekniken och upplägget på övningar. Det var den lätta delen.

Att fundra på testosteronet är säkert fel väg. Hitta istället någon som är lite starkare/mer diciplinerad/ bättre/uthålligare än dig själv och utnyttja honom till max. Ta rygg på killen och ge järnet i träningen. Samtidigt får du nya intryck som du själv kan föra över till din egna träning.

Uppskatta och ta till dig ökningarna på gymmet:thumbup:

Sniggel
2009-06-29, 09:57
Sorry men:
Tränat 4 år, bra motivation och tålamod samt svårt att gå upp i vikt i samma inlägg?

4 år är ingenting och ditt problem ligger i att du äter för lite. Orkar du inte fixa detta grundläggande problem så ljuger du för dig själv om du påstår att du har bra motivation och tålamod. Att ta testohöjare kommer inte att göra ett skit för dig om du inte justerar kosten, punkt slut.