handdator

Visa fullständig version : Problem med TV:n


plexmar
2009-06-23, 22:13
När jag klickar igång TV:n så kommer bara ljudet igång och ingen bild. Får stänga av den och sätta igång den och upprepa detta tills det fungerar. Ibland typ 10 gånger :/

Någon som har erfarenhet av detta? Går det isf att fixa, eller är det bara inhandla en ny TV? Den är snart 2 år gammal, LCD.

capture
2009-06-23, 22:18
Om den bara är två år gammal borde du kunna reklamera den då man har 3 års reklamation.

När det är reklamation är det du som ska bevisa att det var tillverkningsfel. Dock när det gäller tekniskt avancerade apparater så räcker det att man följer hur man ska hantera tvn.

Så om den har stått på samma plats i två år så ska det inte vara några problem. Om de börjar tjata så finns det domar där just detta står på ARNs hemsida. Var tom en tv som saken gällde.

plexmar
2009-06-23, 22:23
Om den bara är två år gammal borde du kunna reklamera den då man har 3 års reklamation.

När det är reklamation är det du som ska bevisa att det var tillverkningsfel. Dock när det gäller tekniskt avancerade apparater så räcker det att man följer hur man ska hantera tvn.

Så om den har stått på samma plats i två år så ska det inte vara några problem. Om de börjar tjata så finns det domar där just detta står på ARNs hemsida. Var tom en tv som saken gällde.

Tack för svaret!

Då ska jag kolla med Elgiganten imorgon då, för den har ju faktiskt bara stått på tv-bordet i två år nu utan att jag gjort något speciellt med den.

Du har möjligtvis inte länken till fallet som fanns på ARN's hemsida? Sökte lite snabbt, men hittade inget.

Tack igen!

capture
2009-06-23, 22:43
Här är ett liknande fall. Hittade även ett när det gällde en bil då beviskravet sattes lägre för det var en teknisk avancerad vara. Då sökte jag på "tv reparation"

http://www.arn.se/netacgi/brs.pl?d=REFE&l=20&p=1&u=/referat.htm&r=11&f=G&Sect8=PLSCRIPT&s1=teknisk+avancerad&s2=&s3=&s4=&s5=&s6=

Fast försök förklara först utan att slänga detta i ansiktet på dem. Blir oftast bättre så.