handdator

Visa fullständig version : Så blandar vi vår EAA


Duffman
2009-06-23, 20:07
Jag skulle uppskatta en tråd om hur man dricker EAA, eller rättare sagt vad ni blandar ut den med. Visst finns det en dedikerad EAA-tråd men för de som vill slippa läsa massor av sidor så tycker jag att den här tråden borde funka

Jag knäckte EAA-oskulden igår när jag drack Esa-Pro med fun light rabarber. En smak jag trodde skulle kunna funka. Jag gör aldrig om det. Jag har aldrig i hela mitt liv smakat nåt vidrigare *spy* och jag sörjer nu, då det står två burkar till i skåpet.

Vad dricker ni ert EAA med, tips,recensioner uppskattas tacksamt :)

Nible
2009-06-23, 20:12
EAA-XX, blandas med lite vatten (1.5-2.5dl). Smakar som piggelin med en lite surare smak just när man dricker den, eftersmaken är dock great!

Jorgen
2009-06-23, 20:13
Amino Rush Orange med Fun Light Apelsin. Smakar Fun Light Apelsin. :thumbup:

Pontus H
2009-06-23, 20:18
Amino Rush Orange med Fun Light Apelsin. Smakar Fun Light Apelsin. :thumbup:

hahaha +1

snej
2009-06-23, 20:21
VATTEN! Fattar inte vad alla gnäller om, jag har testat alla märken på marknaden, och visst vissa smakar värre än andra, men wtf, det ska ju bara ner. Halsa, skölj med lite vatten efteråt i värsta fall, och se glad ut :)

Zera
2009-06-23, 20:23
Amino Rush Orange är redan god i vatten, så det behöver inte blandas ut med något :)

Alone_in_the_dark
2009-06-23, 20:23
Kör kollos egen och faktiskt, jag vet inte om jag är den enda men nu tycker jag smaken är helt ok..... Men det tog ett par veckor innan man vänjde sig vid smaken.
Sen knäckte jag gåtan på hur man löser upp det i vatten, man blandar och låter stå mellan 30-40 min.:D

Jorgen
2009-06-23, 20:23
VATTEN! Fattar inte vad alla gnäller om, jag har testat alla märken på marknaden, och visst vissa smakar värre än andra, men wtf, det ska ju bara ner. Halsa, skölj med lite vatten efteråt i värsta fall, och se glad ut :)

Har inte fattat varför man skall dra i sig något som inte smakar gott.

frambogir
2009-06-23, 20:35
Body science EAA-X med vatten, klockrent!

samsung
2009-06-23, 20:37
Amino Rush Orange med Fun Light Apelsin. Smakar Fun Light Apelsin. :thumbup:

+1 så fort man blandar med saft försvinner äckelpeckelsmaken =D

Kauppi
2009-06-23, 20:45
så EAA förstörs inte på något sätt när man blandar tex med saft eller juice? :)

Alfred Nobel
2009-06-23, 20:47
Jag häller pulvret direkt i mun, sköljer ner med vatten.

Cerberus
2009-06-23, 20:50
VATTEN! Fattar inte vad alla gnäller om, jag har testat alla märken på marknaden, och visst vissa smakar värre än andra, men wtf, det ska ju bara ner. Halsa, skölj med lite vatten efteråt i värsta fall, och se glad ut :)

precis, e ju bara några sekunders obehag.

Rickard
2009-06-23, 20:53
Jag har bara provat EsaPro grape och första gången jag smakade på den så hade jag blandat med ljumet vatten och undrade vad fan jag köpt. I slutet av burken så hade jag dock börjat gilla smaken så oftast drack jag det som det var utan att tillsätta saft.

Welli
2009-06-23, 20:56
Kör kollos egen och faktiskt, jag vet inte om jag är den enda men nu tycker jag smaken är helt ok..... Men det tog ett par veckor innan man vänjde sig vid smaken.
Sen knäckte jag gåtan på hur man löser upp det i vatten, man blandar och låter stå mellan 30-40 min.:D

Kör på samma märke. Tänkte första gången att nu kommer jag väl spy men det var absolut inte så farligt, inget man släcker törsten en sommardag med men det funkar. Nu 3 veckor senare är det inga som helst problem, smakar mest besk persika.

Angående hur det löser sig, jag har inga som helst problem att få det att lösa upp sig. Blandar 10g eaa med 3 dl vatten i en shaker, skakar ett tag och väntar nån minut för att sedan skaka igen, voila! Ser inga rester av pulvret kvar i vattnet. Har med mig två shakers med 10gram vardera, bara pulvret alltså, sen blandar jag i vatten på gymet före och efter passet.

Pelle2
2009-06-23, 21:07
Har inte fattat varför man skall dra i sig något som inte smakar gott.

+1000

Verkar som att vissa inte inser att man kan vara hardcore och cool även fast man dricker något som inte smakar röv :confused:

Symphony Flex
2009-06-23, 21:30
ett säkert och jävligt enkelt knep annars är en c-brustablett valfri smak. Om man verkligen inte klarar smaken av vanligt EAA alltså. Själv tycker jag esapro är helt ok. värre är det med Trück :) där får man kämpa :)

testa gärna c-brus och säg vad ni tycker.

Symphony Flex
2009-06-23, 21:32
+1000

Verkar som att vissa inte inser att man kan vara hardcore och cool även fast man dricker något som inte smakar röv :confused:

- googolplex

att bita ihop för en god sak i några sekunder är väl inte att tro sig vara hardcore bara för att man råkar grina illa...

CVN
2009-06-23, 21:41
har inte fattat varför man skall dra i sig något som inte smakar gott.

+1000

verkar som att vissa inte inser att man kan vara hardcore och cool även fast man dricker något som inte smakar röv :confused:

+ 100

Lukaspappa
2009-06-23, 21:47
Anser att detta är ett "icke-problem". Ca 15 g EAA (naturell) med ca 3 dl vatten. Inga som helst problem.

Lycka till!:)

AmericanDragon
2009-06-23, 21:50
Tar inga kosttillskott bara för att jag ska få dricka något som smakar bra.

Det jag har nu, EsaPro, smakar skit. Men jag blandar med så lite vatten som det bara går, sveper allt direkt och sköljer ner med vanligt vatten efteråt. Funkar hur bra som helst.

När jag vill dricka något nyttigt som är gott, då dricker jag mjölk eller något istället.

isterbuk
2009-06-23, 21:55
Tar en pulvret i munnen sköljer ner med vatten.

F.W.Y.H
2009-06-23, 22:02
Ska nog pröva det där med pulvret i munnen. Så slipper jag göra som idag, råkade hälla i hett vatten i shaken, det smakade inte bananchoklad direkt.

Esapro + 2 dl vatten(kallt) är standard.

Anton Fräs
2009-06-23, 22:04
Tycker det smakar illa men inte så det ej är drickbart. 1-2 dl vatten blandar jag med.

thick
2009-06-23, 22:24
Tar en pulvret i munnen sköljer ner med vatten.

+1

Jag kör Body Science EAA, Orange Blast tror jag smaken heter. Lite svår att vänja sig vid ibörjan, men nu tycker jag ärligt det smakar gott. Utvecklade i början en teknik då jag körde in en skopa i käften, i med en klunk vatten och liksom omslut EAA:t av vatten, så det blir en liten boll (tänk mjölklump i vatten), sen bara att svälja. Liten, om någon, smak av EAA.

Offtopic så tycker jag EAA ger riktigt bra, placebo eller inte, lätt värt att lida några sekunder för.

Pepz
2009-06-23, 22:45
EAA-XX är nästan gott. blandas med vatten..

Lawgivah
2009-06-23, 22:50
typ 1.5dl vatten bara:) Bara dricka förfan, inte speciellt svårt!

sz0
2009-06-23, 22:55
Jag och många andra är av åsikten att det bara smakar sådär illa de första gångerna.
Det var ju inte det du frågade efter i och för sig, men kanske är bra att vet att det är en sådan smak man vänjer sig vid.

Kauppi
2009-06-23, 23:04
så EAA förstörs inte på något sätt när man blandar tex med saft eller juice? :)
det är princip samma sak som att inta med vatten dvs?

the1one
2009-06-23, 23:05
pulvret i munnen och svälj med vatten. upptäckt att amino rush orange smakar nästan bara apelsin då :)

vicarious
2009-06-23, 23:23
Jag häller pulvret direkt i mun, sköljer ner med vatten.

Samma här.

Lukaspappa
2009-06-24, 00:11
Smaksatt EAA är onödigt. Man får mer för pengarna med naturell.

Griffin
2009-06-24, 01:14
Är man en MAN så lär man sig dricka rent =).

Flexipop
2009-06-24, 02:03
Skopar in i munnen och sköljer med vatten.

Mr.Sarkastisk
2009-06-24, 02:04
Har druckit det med bara vatten hittils, det var så sjukt äckligt.
Imorgon ska jag gå och köpa en flaska Fun Light med apelsinsmak som jag ska blanda med :)

Pelle2
2009-06-24, 07:47
Smaksatt EAA är onödigt. Man får mer för pengarna med naturell.

Inte om man är villig att betala lite för den goda smaken

xLinneax
2009-06-24, 08:32
vatten, det räcker...

Scoffan
2009-06-24, 08:47
Fairings amino rush apelsin smakar rätt gott efter ett par ggr med ca 5dl vatten *popcorn*

Ashenshugar777
2009-06-24, 09:11
Är man en MAN så lär man sig dricka rent =).

Nej.

L-Sami
2009-06-24, 10:46
Dricker med vatten och maltodextrin. Funkar bra :)

Fordon
2009-06-24, 10:49
en skopa, 3dl vatten. Smaken är väl ingen höjdare de första gångerna. Efter ett tag känner jag mig dock mer laddat när jag druckit eaa.. placebo is the shit :) Den smaken bara SKA jag ha när jag börjat köra igång.

Sniggel
2009-06-24, 10:53
Med vatten, undviker sötningsmedel och är så van att dricka det att jag inte ens tycker att det smakar äckligt, precis som med fiskolja :D

Ape3
2009-06-24, 11:21
Tycker att det smakar så illa med Esapro att jag funderar på att slänga det. Ska testa att skopa in det i munnen direkt. Svårblandat pulver det där.

lanzal
2009-06-24, 11:28
har det i en liten flaska som jag fyller halva med vatten sen så skakar jag bara om och håller för näsan och sveper den, smakar så jävla äckligt.

Kischen
2009-06-24, 11:41
Kolozzeums eaa är gott :D

cuore
2009-06-24, 13:46
Kolozzeums eaa är gott :D
Första gången jag tog det så tyckte jag smaken var...eh...annorlunda.
Nu har jag lärt mig att gilla det. Tycker rent av att det kan vara gott. :)

snej
2009-06-24, 20:26
Har inte fattat varför man skall dra i sig något som inte smakar gott.

För att det är aminosyror, inte en oxfilé. Man dricker ju den med ett enda syfte. Kolos egna EAA peach tycker jag är helt kanon, behöver inte ens vatten efteråt ju :)

_slipknot1_
2009-06-24, 20:28
Kollos egna är ju faktiskt riktigt god, särskillt eftersmaken. Skönt att den inte är slisk söt som typ Rage x2.

Black Star Abyss
2009-06-24, 20:32
1 skopa i 3,5dl vatten. Sveper en före och efter gymmet. Nu när jag är vid nordpolen och har glömt min shaker så stoppar jag en skopa i mun och sköljer ner med vatten. :hbang:

Jorgen
2009-06-24, 21:05
För att det är aminosyror, inte en oxfilé. Man dricker ju den med ett enda syfte.

Jag förstår fortfarande inte. Din förklaring till varför man skall stoppa i sig något som inte smakar bra hjälpte mig inte alls.

Du äter mat för att bli mätt, men hur ofta äter du mat som inte är god? Förmodligen inte så ofta, varför?

Onigiri
2009-06-24, 21:10
Body Science, lite vatten i en shaker, skaka, dricka. Smakar faktiskt bra. Röd smak. ;)

dojjan
2009-06-24, 21:27
Esa Pro grape smakar vidrigt. Kollos egna är god med vatten :thumbup:

Symphony Flex
2009-06-24, 21:34
Jag förstår fortfarande inte. Din förklaring till varför man skall stoppa i sig något som inte smakar bra hjälpte mig inte alls.

Du äter mat för att bli mätt, men hur ofta äter du mat som inte är god? Förmodligen inte så ofta, varför?

Man får helt enkelt ställa fördelar mot nackdelar tycker jag. Känner man en så pass stor tilltro till EAAs fantastiska egenskaper att det är värt 4 sekunders grimaserande (i värsta fall) så kan man gott stoppa i sig nåt som inte är hallon. Annars kan man ju smaksätta så det blir helt ok drickbart.
Allting man äter är ju faktiskt inte det bästa man vet.

Högst hypotetiskt: Xerxes hatar grönsaker å fisk å allt annat de flesta skulle hålla för att vara "nyttig" kost. Däremot älskar xerxes mjölkchoklad och cognag. Gärna med en fet kuban till. Faktum är att mjölkchoklad är det enda han tycker är gott. Vanlig mat är äcklig. Bara mjölkchoklad, cognac och cigarr är gott nog att inmundiga (äter inte tobak alltså utan röker den bara).

i detta exempel ställs din fråga på sin spets. Borde Xerxes försöka äta någonting annat? Annars är det ju säkert att han går en tidig död till mötes pga anting näringsbrist, skrumpis eller lungcancer eller nåt.

nå?

Duffman
2009-06-24, 22:18
Har nu avnjutit EsaPro tillsammans med Hemköps Cactus-saft. Helt odrickbart. Om jag skulle ta ut svängarna och poetiskt beskriva smaken skulle jag nog bli bannad från internet. Ööörk, måste ju finnas nåt bra sätt att få bort smaken av kärnkraftsavfall.

F.W.Y.H
2009-06-24, 22:26
Har nu avnjutit EsaPro tillsammans med Hemköps Cactus-saft. Helt odrickbart. Om jag skulle ta ut svängarna och poetiskt beskriva smaken skulle jag nog bli bannad från internet. Ööörk, måste ju finnas nåt bra sätt att få bort smaken av kärnkraftsavfall.


Prövade för skojs skull (hehe jag vet skitkul*screwy*) att spruta i lite citronkoncentrat, det funka, det funka mycke bra.

Pelle2
2009-06-24, 22:52
Men nu är det ju så herr Symphony Flex att det i detta fall finns mat åt Xerxes som faktiskt smakar choklad och är nyttigt:smash:

elo_
2009-06-25, 07:11
eiselts eaa + lite kreatin pyrovate före passen blandas med vatten och förtärs i bilen på väg till gymmet.

Lukaspappa
2009-06-25, 07:47
Jag förstår fortfarande inte. Din förklaring till varför man skall stoppa i sig något som inte smakar bra hjälpte mig inte alls.


Det undrar min 3-åring också när han inte vill ta medicinen...

Symphony Flex
2009-06-25, 09:05
Men nu är det ju så herr Symphony Flex att det i detta fall finns mat åt Xerxes som faktiskt smakar choklad och är nyttigt:smash:

Bortsett från att du missade ordet hypotetiskt så kan man nog säga att där satte du allt dit mig.

Det undrar min 3-åring också när han inte vill ta medicinen...

:) Uppskattar dig :)

tp_88
2009-06-25, 11:29
~10g EAA + 1-2dl vatten -> drick.

Har testat EsaPro Grape Tonic, EsaPro Citrus och EAA FX Brutal Berry. Den sistnämnda är utan tvekan den som smakar bäst.

Andy.da.wohoo
2009-06-25, 11:31
~10g EAA + 1-2dl vatten -> drick.

Har testat EsaPro Grape Tonic, EsaPro Citrus och EAA FX Brutal Berry. Den sistnämnda är utan tvekan den som smakar bäst.

Hur smakar EsaPro Citrus?

Fjäderfrans
2009-06-25, 11:37
Hur smakar EsaPro Citrus?

Den smakar citron! Sjukt god. Blandar med maltodextrin, vet inte om det gör någon skillnad. De godaste kosttillskottet jag testat i alla fall. :thumbup:

Mvh

tp_88
2009-06-25, 15:02
Hur smakar EsaPro Citrus?
Den smakar citron! Sjukt god. Blandar med maltodextrin, vet inte om det gör någon skillnad. De godaste kosttillskottet jag testat i alla fall. :thumbup:

Mvh
Inte så iaf. :D

Nu var det väl kanske ett halvår sedan jag drack det sist och det smakade väl något åt citrus-hållet, men långt ifrån gott. Hur någon kan tycka det är det godaste kosttillskottet han/hon testat förstår jag inte. :)

Maltodextrin är i stortsett smaklöst.

Jorgen
2009-06-25, 15:53
Det undrar min 3-åring också när han inte vill ta medicinen...

Du kan inte jämföra en medicin som man måste ta med ett kosttillskott.

selmir
2009-06-25, 16:19
Hur smakar EsaPro Citrus?

Det är gott :) Blanda med 2dl vatten inga problem men smaken! Men köpte nyss EAA FX EJ SMAKSATT och ja den var inte god men lite fun light löste detta*flex*

Fjäderfrans
2009-06-25, 16:27
Inte så iaf. :D

Nu var det väl kanske ett halvår sedan jag drack det sist och det smakade väl något åt citrus-hållet, men långt ifrån gott. Hur någon kan tycka det är det godaste kosttillskottet han/hon testat förstår jag inte. :)

Maltodextrin är i stortsett smaklöst.

Första burken jag beställde smakade mera åt citrus hållet ja. Den senaste jag fick hem i veckan smakar mera citron.. Hela burken har ändrats och även smaken verkar ha förändras till mera citronsmak.

Att du inte förstår att någon kan tycka att det är de godaste kosttillskottet har kanske med att göra att jag inte hunnit testat så många kosttillskott ännu, hehe. :)

Mvh

Lukaspappa
2009-06-25, 16:36
Du kan inte jämföra en medicin som man måste ta med ett kosttillskott.

Nej, men det är också orättvist att jämföra det med mat. EAA tar jag för att stimulera muskeltillväxten, inte för att bli mätt.

Men personligen ser jag inte problemet med smaken...

Anser att detta är ett "icke-problem". Ca 15 g EAA (naturell) med ca 3 dl vatten. Inga som helst problem.

Kappman
2009-06-25, 16:48
Blandar Amino Rush med 30g L-glutamin efter passet. (Istället för vassle som jag är allergisk mot).

JMRA
2009-06-25, 19:45
Har inte fattat varför man skall dra i sig något som inte smakar gott.

Varför gör vissa människor ansträngande saker som att plugga, arbeta, träna mm?

Har inte fattat varför man skall göra något som inte är roligt.

Själv dricker jag min med vatten :) Senare på kvällen äter jag en kebab för att det är gott

Jorgen
2009-06-25, 20:16
Varför gör vissa människor ansträngande saker som att plugga, arbeta, träna mm?

Har inte fattat varför man skall göra något som inte är roligt.
Nej, det förstår inte jag heller.
Jag tycker om mitt jobb och älskar att träna, hade jag inte gjort det så hade jag bytt jobb och slutat träna.

snej
2009-06-25, 20:39
Jag förstår fortfarande inte. Din förklaring till varför man skall stoppa i sig något som inte smakar bra hjälpte mig inte alls.

Du äter mat för att bli mätt, men hur ofta äter du mat som inte är god? Förmodligen inte så ofta, varför?


Jag äter god mat för att det är gott. Jag dricker EAA för att jag vill ha i mej essentiella aminosyror fort som fan och enkelt som fan. INGEN annan anledning. 2 sekunder av ''mindre god'' dricka gör mej inte någonting, det hinner ju inte ens smaka äckligt:confused:

Jorgen
2009-06-25, 20:44
Jag äter god mat för att det är gott. Jag dricker EAA för att jag vill ha i mej essentiella aminosyror fort som fan och enkelt som fan. INGEN annan anledning. 2 sekunder av ''mindre god'' dricka gör mej inte någonting, det hinner ju inte ens smaka äckligt:confused:

Men då smakar det ju inte äckligt. :thumbup:

Det finns ingen anledning att fortsätta denna OT diskussionen egentligen.
Jag förstår inte varför man drar i sig något som smakar skit.
Och det bör väl vara ok tycker man.
Jag har inga som helst problem med att folk dricker något som dom tycker smakar illa, jag tycker att det är lite konstigt, inget mer med det.

Nog med OT alltså. :)

Morty
2009-06-26, 01:23
15-20 gram av kolo's EAA med 6dl vatten är MYCKET bra grejer och om jag hade varit rik hade jag druckit dagligen! Nu blir det bara runt träning :(