handdator

Visa fullständig version : Ett lite råare IF-upplägg


Symphony Flex
2009-06-23, 12:10
Har mina funderingar på att börja testa en lite råare variant av IF.
Om jag inte äter alls den dagen jag tränar utan börjar med EAA vid träningen.
Hur tror ni det funkar? Eftersom jag har EAA i blodet då så borde det ju inte vara så tokigt så länge jag äter EAA. Kan dessutom laste lite mer efteråt. Får se hur det blir med orken men det borde ju funka tycker jag bara jag käkat dagen innan. Lite Trück gör sitt för orken också även om att ta det på fastande ger ett jävla slag kanske. Får se.
Nån som kört liknande inann?
Några tankar kring detta?

Symphony Flex
2009-06-23, 12:11
Förtydligande:
Jag brukar träna på e.m och tänker självfallet äta efter jag tränat på kvällen.

Mecker
2009-06-23, 12:29
Det är väl hur de flesta gör det. Skippa frukost och lunch.

Du kan ju äta en mindre lunch innan träningen och sedan ett rejält mål efter.

dt06mj2
2009-06-23, 13:13
Så har jag kört i några månader, funkar bra.

Zera
2009-06-23, 13:15
så har jag kört i några månader, funkar bra.

+1

Symphony Flex
2009-06-23, 14:56
ok.
jag har tidigare ätit ett mål (lättar lunch) några timmar innan och inte haft några problem alls.
det jag sökte var om man kan skippa helt att äta innan. ska nog ge det en chans.

Ch4rles
2009-06-23, 16:07
Jag åker till gymmet efter jobbet och tar EAA innan och efter. Cyklar därefter hem och äter dagens första riktiga mål. Funkar riktigt bra, faktiskt. Testade det i höstas, men det funkade inte lika bra. Jag gissar att det beror på att jag åt väldigt lite fett och mycket kolhydrater. Då var man vrålhungrig när man vaknade, sedan yr och illamående resten av dagen. Nu är det väldigt jämnt, är varken hungrig eller mätt under dagen, men blir väldigt hungrig när jag väl börjar äta. Då är det bara att käka på!

mikaelj
2009-06-23, 19:34
Ch4rles, hur mycket kolhydrater, fett & protein tror du att du äter, på ett ungefär?

Symphony Flex
2009-06-23, 20:12
Jag åker till gymmet efter jobbet och tar EAA innan och efter. Cyklar därefter hem och äter dagens första riktiga mål. Funkar riktigt bra, faktiskt. Testade det i höstas, men det funkade inte lika bra. Jag gissar att det beror på att jag åt väldigt lite fett och mycket kolhydrater. Då var man vrålhungrig när man vaknade, sedan yr och illamående resten av dagen. Nu är det väldigt jämnt, är varken hungrig eller mätt under dagen, men blir väldigt hungrig när jag väl börjar äta. Då är det bara att käka på!

jag känner inte alls så normalt. jag mår prima på lfhc. blir jag seg i kolan och häng så beror det mer på vätskebrist oftast. var därför jag hade tänkt testa detta och kolla om det håller sig över träningspass också. sen hjälper ju carbs till att hålla vätskan på ett annat sätt än fett har jag känt också.
nån som testat trück eller motsvarande på fastande mage då? kickar det väldigt?

Zera
2009-06-23, 20:32
jag känner inte alls så normalt. jag mår prima på lfhc. blir jag seg i kolan och häng så beror det mer på vätskebrist oftast. var därför jag hade tänkt testa detta och kolla om det håller sig över träningspass också. sen hjälper ju carbs till att hålla vätskan på ett annat sätt än fett har jag känt också.
nån som testat trück eller motsvarande på fastande mage då? kickar det väldigt?

Yes. Jag kör med Brutal FX på fastande mage, det ger en rejäl kick i skallen (och magen) ;)

Ch4rles
2009-06-24, 04:29
Ch4rles, hur mycket kolhydrater, fett & protein tror du att du äter, på ett ungefär?

Jag räknar inte, men jag skulle gissa på 60/30/10 fett/protein/kolhydrater. Kcal vet jag inte riktigt heller, men jag gissar på runt 2000 just nu. Kanske något under.