handdator

Visa fullständig version : kreatin pyruvat smak!!!!!


mane
2003-08-17, 18:04
hej!
det var länge sedan jag skrev på detta forum. kanske mer än ett år eller så. e det nån som minns mig??:D

jag har nu ett problem jag har köpt eiselts kreatin pyruvat i de små påsarna av 30 påsar har jag bara kunnat svälja 2 för det smakar rent ut sagt SKIT!
e det nån här som tar det eller har provat vad tar ni det med så att smaken blir bättre?

snälla svara för att jag vill inte att de ska gå till spillo.

gasoliner
2003-08-17, 18:13
apelsinjuice har jag hört att folk brukar använda.

Hej hej,jag minns allt ;)

Grahn
2003-08-17, 18:27
Det såra är ju att få det att blanda sig, att dricka är ju itne så kinkigt.

mane
2003-08-17, 18:34
jo det där med att den blandar sig dåligt har jag också problem med och att blanda den med ljummet vatten efter träning har jag svårt med.:cryout:

Sverker
2003-08-17, 19:17
Ta det före träningen istället. Kreatinpyruvatet fungerar säkert bättre då.

mane
2003-08-17, 19:22
Originally posted by Sverker
Ta det före träningen istället. Kreatinpyruvatet fungerar säkert bättre då.

ja det har du rätt i. men det är ändå inte uppfriskande att dricka ljummet vatten:nono:

Spec^
2003-08-17, 19:50
Ju äckligare det smakar ju bättre är det :eating:


Funkar att tänka så för mig, "satan va äcklig.. de här blir man säkert stengrov av!"

:D

mane
2003-08-17, 20:03
Originally posted by Spec^
Ju äckligare det smakar ju bättre är det :eating:


Funkar att tänka så för mig, "satan va äcklig.. de här blir man säkert stengrov av!"

:D

ju jag förstår ditt poäng. jag kan också trycka i mig saker bara jag bestämmer mig men bara en eller två gånger. sen blir det problem för att jag har en skit hjärna som minns smaker väldigt bra:insane: och jag kan faktist känna smaken på sånt jag inte gillar bara jag tänker på det är det nån som känner igen det?

undrar hur Eiselt har tänkt sig att man ska dricka det?
förresten så träffade jag en kille som hade jobbat på eiselt förut han hade en eiselt t-shit på sig när han lämnade sin lastbil på service. så jag gick fram till honom och frågade om han jobbade åt eiselt, han sa "jag har gjort det förut och sålde legaliserade droger åt henrik" han har tydligen också jobbat åt Ironman tidningen här i sverige. undrar vad eiselt tycker om detta
:D

LunaSpice
2003-08-17, 20:22
Originally posted by mane


ju jag förstår ditt poäng. jag kan också trycka i mig saker bara jag bestämmer mig men bara en eller två gånger. sen blir det problem för att jag har en skit hjärna som minns smaker väldigt bra:insane: och jag kan faktist känna smaken på sånt jag inte gillar bara jag tänker på det är det nån som känner igen det?

undrar hur Eiselt har tänkt sig att man ska dricka det?
förresten så träffade jag en kille som hade jobbat på eiselt förut han hade en eiselt t-shit på sig när han lämnade sin lastbil på service. så jag gick fram till honom och frågade om han jobbade åt eiselt, han sa "jag har gjort det förut och sålde legaliserade droger åt henrik" han har tydligen också jobbat åt Ironman tidningen här i sverige. undrar vad eiselt tycker om detta
:D

Löst pack som inte har det minsta belägg för det de säger? Troligen ja...

Ang. Kreapyr så kan man blanda det med samarin enligt Henrik men jag tror du kan häva i en matsked bikarbonat eller så för att ta bort den sura smaken. Det är inte gott men du slipper syrligheten iaf. Annars kan du, som jag gör, blanda ut det i 5 dl ljummet vatten så är syrligheten inte så koncentrerad.

Precis som Sverker skrev så ska du ta detta INNAN träning...ca 1 timme innan. Ta det även tillsamans med ett mål mat med mkt kolhydrater så kommer upptaget att vara mkt bättre. Upptaget är dessutom otroligt mkt mer effektivt om man löser upp alla kristallerna i pulvret (LÄS: Blanda i ljummet vatten :eating:)

Jag tycker dock att HMB är snäppet värre...isch.

Andyh
2003-08-17, 20:31
jag hade oxå problem med att få det att lösa sig men jag kom på ett bra sätt.

häll bara i typ 1.5cm vatten i ett glas ta en sked och "skvalpa" vattnet fram å tebax häll sedan ner pulvret i glaset i jämn ström under ca 10 sek så kommer allt lösa sig sen fyller man bara på med vatten hela vägen upp.

smaken vetefan hur man ska få bort. har prövat fun light i olika koncentrationer allt ifrån jättesvag saft till 50/50 vatten koncentrat allt är för jävligt. det sättet jag gör nu för att få ner det är den beprövade fjortismetoden "höger vänster" ett glas kreatinpyruvate i höger hand och ett glas rent vatten i vänster sen bara klunkar man växelvis. på det sättet försvinner smaken snabbt iaf

mane
2003-08-17, 20:37
tack för tipset grabbar!
ska prova det där med samarin,bikarbonat och höger vänster metoden hehe:D

ni väckte verkligen nya tankgångar:hbang:

Pressarn
2003-08-17, 22:07
Tar kroppen upp näring som smakar gott bättre än något "mindre gott"? Bara något jag jag har hört. :rolleyes:

EiseltUK
2003-08-17, 22:16
Originally posted by mane
...förresten så träffade jag en kille som hade jobbat på eiselt förut han hade en eiselt t-shit på sig när han lämnade sin lastbil på service. så jag gick fram till honom och frågade om han jobbade åt eiselt, han sa "jag har gjort det förut och sålde legaliserade droger åt henrik" han har tydligen också jobbat åt Ironman tidningen här i sverige. undrar vad eiselt tycker om detta
:D

Tror jag vet vem det var. Inte ett så överdrivet lustigt skämt men men....

Kreatinpyruvatet smakar surt som fan, men man kan antingen spä ut det med mycket vatten och/ eller blanda i saft (typ Fun Light).

Eventuellt lanserar vi Kreatinpyruvat i kapslar senare (utan att priset ska gå upp per gram). Vad tror ni om det?

/ Henrik

Pressarn
2003-08-17, 22:18
Vad består en kapsel av?

EiseltUK
2003-08-17, 22:20
Om du menar själva kapseln så använder vi Vcaps som består av hydroxycellolosa, inget gelatin. Tror man kan få i 750 mg per kapsel.

/ Henrik

William
2003-08-17, 22:34
Originally posted by mane
jo det där med att den blandar sig dåligt har jag också problem med och att blanda den med ljummet vatten efter träning har jag svårt med.:cryout:

Jag brukar ta det i min shaker i två-tre dl ISKALLT vatten och bara skakar litegran och det är upplöst på 10 sekunder. Thats all u need to do! Sen blir det inte speciellt surt i tre-fyra dl vatten och en halv dl Fun light, smakar nästan som vanlig saft, lite surarer bara! Try it!

Mvh William

LunaSpice
2003-08-17, 22:35
Originally posted by Pressarn
Vad består en kapsel av?

Jag skulle gissa på 1 g kreapyr och att man tar 4-5 kapslar en timme innan träning.

Henrik, det tycker jag låter som en utmärkt idé. Vissa företag har ju gjort så med HMB också även om, som du säger, priset kan gå upp lite. Men ett paket kreapur för 300:- räcker ju till 30 träningar. Jag tycker det är förhållandevis billigt...än så länge alltså. :D

Mony
2003-08-17, 22:59
Kör det i en shaker med 2dl vatten. Sen dricker jag genom öppningen och då smakar det inte alls farligt. Så länge man dricker det utan att ta av locket är det lugnt. Verkar som att näsan inte gillar lukten.

hangatyr
2003-08-18, 06:17
Bit ihop bara!
Det bästa med detta extemt äckliga är hur underbart gott vanligt vatten smakar dierkt efter att man druckit upp kreatinet. Vattnet blir sååå sött och gott!

Andyh
2003-08-18, 06:38
Originally posted by Mony
Kör det i en shaker med 2dl vatten. Sen dricker jag genom öppningen och då smakar det inte alls farligt. Så länge man dricker det utan att ta av locket är det lugnt. Verkar som att näsan inte gillar lukten.

det är för att det smakar surt men luktar som ättika.

Kimo
2003-08-18, 09:49
Kapslar är en utmärkt idé. Sitter man på jobbet eller i skolan och ska träna efteråt är det myckte enklare att skölja ner några kapslar på vid handfatet än att kladda med shakers, fun light och annat. Jag köper! :hbang:

Nitrometan
2003-08-18, 10:23
Kan ni inte köra det i lösvikt istället?

EiseltUK
2003-08-18, 12:51
Lösvikt kanske är bra som komplement till kapslarna för dem som föredrar det. Det skulle i så fall bli en ekonomiförpackning.

/ Henrik

mane
2003-08-18, 16:24
ja det där med kapslar e en jävlig bra ide. att ni inte tänkt på det innan? provsmakade ni aldrig eran kreatin pyruvat eller?:D
annar kan jag ingå i eran smak panel om ni vill mot ersättning så klart:naughty:

EiseltUK
2003-08-18, 16:39
Vi trodde inte att så många var så kinkiga. :D

Nej, faktum är att det inte är speciellt många som klagar med tanke på hur mycket vi säljer. Men om vi kan vill vi ju gärna göra så att man slipper plåga i sig. Om vi tar fram både kapslar och "lösvikt" så har vi ju båda.

/ Henrik

mane
2003-08-18, 17:23
nu är sannigens minut här jag ska gå nu och dricka kreatinet. jag ska prova höger vänster metoden samt hälla i 1dl funligt och jag ska inte ta bort locket på shakern

mane
2003-08-18, 17:31
det funka!!!!
jag hällde i en dl funlihgt i 4dl vatten och det funkar!!!:bpump: :cheers: :D höger vänster metoden behövdes inte:kinky:

EiseltUK
2003-08-18, 17:33
1 dl Fun Light låter lite mycket??

/ Henrik

mane
2003-08-18, 17:34
nästa gång EISELT kan ni inte skriva nån smak varning? eller nån mane varning snälla. jag har haft det där kreatinet i 2-3 månader och nu har jag 27 påsar kvar för att jag inte kunnat svälja det. eller maila mig om nästa utsökta produkt:D

mane
2003-08-18, 17:35
Originally posted by EiseltUK
1 dl Fun Light låter lite mycket??

/ Henrik

känndes precis lagom faktist

goodspeed
2003-08-18, 17:55
Originally posted by Grahn
Det såra är ju att få det att blanda sig, att dricka är ju itne så kinkigt.

Det gäller att börja vispa med skeden innan pulvret träffar vattnet ...tog mig många års forskning att komma fram till att det är den bästa metoden.
Förövrigt så käkar jag just nu Fairings Kreapyr och måste säga att jag inte gillar det.

Fairing
2003-08-18, 20:10
Märker ni stor skillnad på Fairing och Eiselt Kreatinpyruvate ?

Personligen så tror jag att Eiselt kommer med Kreatinpyruvate i kapslar eftersom man skall sprida ut intaget av kreatinpyruvate över dagen enligt Degussa och det är lite svårt med pulver förpackat i samarinpåsar:D

Några år senare så kommer EISELT kaNske med världsnyheten :
"Kreatinpyruvate nu i pulverform för bästa effekt":laugh:

goodspeed
2003-08-18, 20:37
Originally posted by Fairing
Märker ni stor skillnad på Fairing och Eiselt Kreatinpyruvate ?

Personligen så tror jag att Eiselt kommer med Kreatinpyruvate i kapslar eftersom man skall sprida ut intaget av kreatinpyruvate över dagen enligt Degussa och det är lite svårt med pulver förpackat i samarinpåsar:D

Några år senare så kommer EISELT kaNske med världsnyheten :
"Kreatinpyruvate nu i pulverform för bästa effekt":laugh:

Jag har bara käkat fairings Kreapyr ...å det köper jag inte igen.
Nog min mage som inte gillar den, mår illa å får ont i magen när jag druckit det.

sOFFe
2003-08-18, 21:48
Jag läste någonstans på nätet (minns ej vars) att Kreatinpyruvat är en blandning av Kreatinmonohydrat och CalsiumPyruvat, stämmer det?

Jag har nämligen ett par Kreatinburkar på hyllan sedan tidigare och så köpte jag CalsiumPyruvat nu sista gången jag shoppade.

Kan jag då enkelt göra mitt "eget" KreatinPyruvat genom att blanda dessa två substanser?...eller...? :cheers:

Någon som vet förhållandena mellan dessa två? :confused:

EiseltUK
2003-08-18, 22:20
Originally posted by Fairing
Märker ni stor skillnad på Fairing och Eiselt Kreatinpyruvate ?

Personligen så tror jag att Eiselt kommer med Kreatinpyruvate i kapslar eftersom man skall sprida ut intaget av kreatinpyruvate över dagen enligt Degussa och det är lite svårt med pulver förpackat i samarinpåsar:D

Några år senare så kommer EISELT kaNske med världsnyheten :
"Kreatinpyruvate nu i pulverform för bästa effekt":laugh:

Det är svårt att spida ut intaget oavsett hur pulvret är förpackat, och jag har inte hört att intaget ska spridas ut? Kroppen verkar inte ha några problem att ta upp 5 gram på en gång och de flesta tar allt direkt innan träning ändå. Kapslarna gör det i o f möjligt att på ett smdigiare sätt sprida ut intaget, om det nu gör några fördelar.

/ Henrik

EiseltUK
2003-08-18, 22:26
Originally posted by sOFFe
Jag läste någonstans på nätet (minns ej vars) att Kreatinpyruvat är en blandning av Kreatinmonohydrat och CalsiumPyruvat, stämmer det?

Jag har nämligen ett par Kreatinburkar på hyllan sedan tidigare och så köpte jag CalsiumPyruvat nu sista gången jag shoppade.

Kan jag då enkelt göra mitt "eget" KreatinPyruvat genom att blanda dessa två substanser?...eller...? :cheers:

Någon som vet förhållandena mellan dessa två? :confused:

Kreatinpyruvat är inte en bladning, utan en ny molekyl bestående av en del kreatin och en del pyrudruvsyra. Du har troligen läst det någonstans hos ett företag som inte använder äkta Kreatinpyruvat utan har gjort sin egen bladning och vill få dig att tro att det är samma sak - fast billigare. Simpel pseudovetenskap.

Du kan inte alls förvänta dig samma effekt genom att ta en blandning. Vi har många som testat kombinationen och den största nackdelen är troligen att upptaget inte är samma. Jag tror inte heller det blir billigare om du köper kalciumpyruvat av hög kvalitet.

Förhållandet är 60:40.

/ Henrik

mane
2003-08-19, 16:05
jag läste att man inte behöver ha nån laddningsfas med kreatinpyruvate, men finns det inga fördelar med att ladda med kreatinpyruvat?

LunaSpice
2003-08-19, 16:47
Originally posted by mane
jag läste att man inte behöver ha nån laddningsfas med kreatinpyruvate, men finns det inga fördelar med att ladda med kreatinpyruvat?

Fördelar: Henrik lär nog svara.
Nackdelar: Ladda med kreapyr = sjukt dyrt. :)

EiseltUK
2003-08-20, 17:23
Originally posted by mane
jag läste att man inte behöver ha nån laddningsfas med kreatinpyruvate, men finns det inga fördelar med att ladda med kreatinpyruvat?

Hej!
Fördelen med Kretainpyruvat är att det funkar direkt och därför behövs ingen uppladdning. Troligen är uppladdning ganska bortkastat. Det gör att kostnaden inte blir speciellt mycket dyrare än vanligt kreatin, men effekten är bättre, och framför allt, bredare!

Alla regerar dock lite olika så man får testa sig fram. Det verkar också som att antalet non-responders är lägre med Kreatinpyruvat, vilket roligen beror på att verkningsmekanismen skiljer sig mot vanligt kreatin.

Mvh
Henrik

Powerbear
2003-08-21, 09:25
Rå smak och river till, känns att man lever. Man formligen ylar efter att få köra ett pass efteråt. :)
Smaken är väl av ringa betydelse, ner får man det alltid. Särskilt då man vet att det fungerar bra.
Jag tycker det går bra att ladda med vanligt kreatinmonohydrat om man så vill.
Men provade köra senast med kreatinpyruvate utan att ladda alls och det var kanon. :thumbup:

gasoliner
2003-08-21, 12:33
provade en ny mix vid mitt senaste pass:

blandade med 10gram Glutamin,1 påse apelsinsamarin och Redbull-smakade faktiskt helsoft! rekommenderas verkligen :thumbup:

>Eiselt:
-finns det några nackdelar med att blanda på detta viset?
det blir ingen sämre effekt osv..?

EiseltUK
2003-08-21, 16:29
Jag tror inte att det är några problem, även om man kan spekulera ifall koffeinet i Red Bull påverkar effekten negativt eller att någon av ingredienserna kan motverka effekten.... men det bör du ju känna i så fall.

/ Henrik

Mr Zero
2003-08-22, 01:06
Ni som har provat kreatinpyruvatet, hur mycket tycker ni att det har gett? Har läst om 10% ökning i maxstyrka osv.
Har ni svarat bättre på kreatinpyruvat än på vanligt monohydrat?

muskelbyggarn
2003-08-22, 06:51
Svårt att säga från person till person. Första gången du använder kreatin brukar bli den gång som kanske ger största ökningen (om dosering samt intag varit korrekt). Sedan mattas det ut med tiden.

För mig fungerar kreapyr bättre än vanligt kreatin, inte mycket men lite mer effekt ger det. Men inte i förhållande till pengarna, men det är bara effekt som är intressant =)

Vänl,,,
Tobbe

Powerbear
2003-08-22, 20:43
För mig fungerade det bättre än vanligt kreatinmonohydrat.
Dock är väl för att man använt vanligt kreatin sedan det dök upp på marknaden. Det är väl så att vi som tränat länge och väl känner av den lilla effektökning kreatinpyruvaten ger gentemot vanligt kreatin.
Dyrt men som grabben muskelbyggarn säger "det är bara effekten som är intressant =)"

Tänkte mig att använda det under dieten inför SM ;)