handdator

Visa fullständig version : hur ska jag göra!


paulos
2009-06-22, 10:44
Ja ligger nu mellan bulk och deff och vet inte vad jag ska göra!!!!!

Jag har tränat rätt länge men sen så gick jag ner några kg och förlorade lite muskelmassa vägde typ 61 kg på mina 175 cm.

JAG idiot bulkade upp mig då på ca 5 månader upp till 75 kg där jag är nu.
Jag vill gärna kunna komma ner till 65 men Samtidigt kunna bygga muskler och vad jag har förstått så skall det vara möjligt med periodisk fasta och ett högt proteinintag? och att jag är 17 år är bara ett litet + på de? läst att ungdomar kan bygga samtidigt som man går ner i vikt?
Hur ska jag äta exakt för att kunna gå ned i vikt samtidigt som jag lyckas kunna bygga lite muskelmassa.
Vad kan ni ge mig för råd???


Jag vill inte ner jätte snabbt men typ vid oktober-november hade jag tänkt mig vara klar!

Kommer aldrig att bulka mer på detta sättet men nu ser jag mer normal ut lite mullig kanske så det är inte så farlig hade ju varit värre om ja vägde 75 och gick upp mot 90 nu var jag rätt smal från början så..

Toby Asp
2009-06-22, 14:04
Hur ska jag äta exakt för att kunna gå ned i vikt samtidigt som jag lyckas kunna bygga lite muskelmassa.


Du ska göra av med mer kalorier än du stoppar i dig. Och få i dig tillräckligt med protein. Samtidigt tränar du hård styrketräning. Det är väl det som står i deffguiden? Det är så man går ner i vikt/fett% på ett lämpligt sätt. Kanske ökar du också i muskelmassa under din mätperiod. Bara att köra på och se.

Mecker
2009-06-22, 14:34
Ja ligger nu mellan bulk och deff och vet inte vad jag ska göra!!!!

För mig verkar det som att du har bestämt dig för deff?