handdator

Visa fullständig version : Problem med könsorganet


Ungtuppen
2009-06-22, 10:29
Hej hej. För några månader sedan hade jag oskyddat sex en gång med en tjej och någon vecka efteråt så märkte jag hur jag hade fått klåda på ollonet, klådan kunde komma kanske 1-2ggr i veckan och varade bara ungefär en dag innan den försvann. I början brydde jag mig inte mycket alls för jag tänkte att det inte var något speciellt så jag tvättade bara extra noga med tvål för att försöka få det att försvinna någon gång. Iallafalll så fortsatte det och förra veckan började det även värka i pungen, jag tror det var vänstra testikeln som det började i och dagen efter var det bra på morgonen men sen under dagen kom det igen, i högra. Sen har det varierat sådär och även om det inte alltid gör ont så känner jag hela tiden en gnutta värk i pungen som konstant är där, från morgon till kväll. Och nu under midsommarhelgen började det även ömma konstant i ollonet.

Har ringt till sjukhuset idag och dem sa att idag hade dem ingen tid men jag skulle ringa imorgon så skulle jag få en.

Så medans jag väntar kanske någon på detta forum kan ha en aning om vad det kan röra sig om? Är lite orolig.....

strong
2009-06-22, 10:34
sorry, men varför är man alltid efterklok?

sex är en farlig sport, man måste alltid skydda sig

jwzrd
2009-06-22, 10:34
Jag kan inte skriva vad det rör sig om eftersom så grova förolämpningar som du behöver ha för att du dels hade oskyddat sex och sen INTE GICK TILL DOKTORN MED KUKEN NÄR DEN KLIADE skulle få mig bannad och kanske ett frislag.

Vad i helvete tänkte du på?

Ungtuppen
2009-06-22, 10:36
Vet inte inte råkat ut för nåt sånt här förut. har inte haft det med någon annan sen dess så har inte spridit det iallafall....

tntballe
2009-06-22, 10:38
Min gissning
_UwmeTrXW_Q

renad
2009-06-22, 10:39
a shit happens .. du kommer antagligen få lite pencilin eller någon salva så är det borta på ett par dagar.. ingenting att oroa sig för.

Börje H
2009-06-22, 10:40
Så medans jag väntar kanske någon på detta forum kan ha en aning om vad det kan röra sig om? Är lite orolig.....

Då du verkar bo i Boden är det bara att knalla iväg till din vårdcentral. Vilken det nu må vara; Björknäs, Erikslund eller Sanden. Och där prata med en distriktssköterska. Hon kan ta sedvanliga tester för könssjukdomar.

a shit happens .. du kommer antagligen få lite pencilin eller någon salva så är det borta på ett par dagar.. ingenting att oroa sig för.

Det är just denna attityd som är så extremt korkad och gör att de unga idag sprider runt en massa skit.

Ungtuppen
2009-06-22, 10:48
Min gissning
_UwmeTrXW_Q

Mm tänkte på det där med det är den enda könssjukdomen som stämmer överens på mina symptom. Men för mig gör det inte ont när jag pissar, men det kanske inte det gör för alla som har klamydia.

Galet att man har sex med en tjej en gång som man förövrigt känner rätt bra och då får man könssjukdom.

Börje H
2009-06-22, 10:58
a shit happens .. du kommer antagligen få lite pencilin eller någon salva så är det borta på ett par dagar.. ingenting att oroa sig för.


Galet att man har sex med en tjej en gång som man förövrigt känner rätt bra och då får man könssjukdom.

Om så är fallet är det ju fördjävligt och naturligtvis lika mycket ditt fel som hennes. Riskbeteendet kommer sig av ovanstående förhållningssätt.

renad
2009-06-22, 11:27
Jo men samtidigt hur många allvarliga könssjukdomar finns det i sverige? det är klart att det inte är roligt att få, men en halsfluss känns som en värre sjukdom en dom vanligaste könssjukdomarna. Gå o testa dig regelbundet om du ligger runt, mer kan man väll knappast göra.

Ungtuppen
2009-06-22, 11:29
a shit happens .. du kommer antagligen få lite pencilin eller någon salva så är det borta på ett par dagar.. ingenting att oroa sig för.

Ja okej bra. Det är inte något jättefarligt va? Jag menar, jag kan ju ha gått med detta flera månader...

Snobbe
2009-06-22, 11:31
Ja okej bra. Det är inte något jättefarligt va? Jag menar, jag kan ju ha gått med detta flera månader...

Den faller av efter en viss tid!

young_george
2009-06-22, 11:42
Ja okej bra. Det är inte något jättefarligt va? Jag menar, jag kan ju ha gått med detta flera månader...

I värsta fall kan det leda till sterilitet efter en bitestikelinflammation. Detta är mycket ovanligt.

Gå till läkaren

coxie
2009-06-22, 11:45
xig8Tiojwsk

Håller med Jwrd, hur fan kan du vara så dum att du inte kollar upp det direkt?

Shajjn
2009-06-22, 11:45
Jo men samtidigt hur många allvarliga könssjukdomar finns det i sverige? det är klart att det inte är roligt att få, men en halsfluss känns som en värre sjukdom en dom vanligaste könssjukdomarna. Gå o testa dig regelbundet om du ligger runt, mer kan man väll knappast göra.

Klamydia är värre än halsfluss.

young_george
2009-06-22, 11:47
Hjälper det att hacka på honom nu? Antagligen blir detta en läxa

hultman
2009-06-22, 11:47
Men orka hålla på att gnälla för att han låg oskyddat. Om ni när oroar er så jävligt över sjukdomsspridningarna så är det väl bara att använda kådis själva. Det är ofta en välbehövlig läxa för personer som åker på klamme...

coxie
2009-06-22, 11:47
Jo men samtidigt hur många allvarliga könssjukdomar finns det i sverige? det är klart att det inte är roligt att få, men en halsfluss känns som en värre sjukdom en dom vanligaste könssjukdomarna. Gå o testa dig regelbundet om du ligger runt, mer kan man väll knappast göra.

Graviditet skall inte glömmas, det är fan värre än HIV.

Ungtuppen
2009-06-22, 11:48
Tack för alla svar. Har som sagt en tid imorgon, hoppas på det bästa.

young_george
2009-06-22, 11:48
Klamydia är värre än halsfluss.

Värre hur?

ARMSTARK
2009-06-22, 11:52
Det finns ingen anledning att plåga grabben, vem har inte haft oskyddat samlag? Man lär sig så småningom.

Och farliga sjukdomar, det finns det i Sverige. Man ska inte nonchalera ( stavning ) riskerna.

coxie
2009-06-22, 11:54
Det finns ingen anledning att plåga grabben, vem har inte haft oskyddat samlag? Man lär sig så småningom.

Och farliga sjukdomar, det finns det i Sverige. Man ska inte nonchalera ( stavning ) riskerna.

Det är stor skillnad på att ha oskyddat sex och att ha oskyddat sex, känna att något är fel och skita i att gå till läkaren i flera månader.

Ungtuppen
2009-06-22, 11:57
Det är stor skillnad på att ha oskyddat sex och att ha oskyddat sex, känna att något är fel och skita i att gå till läkaren i flera månader.

Som sagt det kliade ibland på ollonet, en dag eller så, sen slutade det. Så höll det på lite då och då. Tänkte att jag bara tvättat det dåligt så det var någon vanlig svamp eller nåt. Jag hade inte ont alls i början.

Civilrätt
2009-06-22, 12:01
Misstänker att du drabbat av mask i ollonet.

Ungtuppen
2009-06-22, 12:04
Misstänker att du drabbat av mask i ollonet.

Mask?

backflash
2009-06-22, 12:19
Mask?

Japp mask, inte alls bra =/

Sess
2009-06-22, 12:21
Man kan moralisera i all oändlighet över trådskaparens dumhet...och jag tänker inte vara sämre...

...fan vad klantig du är. Hoppas du har lärt dig något.

Frantic
2009-06-22, 12:36
Gå o testa dig regelbundet om du ligger runt, mer kan man väll knappast göra.


Jo?

shut teh face
2009-06-22, 12:47
Kul med en möglig könssjukdom för fan.

saab900
2009-06-22, 13:23
a shit happens .. du kommer antagligen få lite pencilin eller någon salva så är det borta på ett par dagar.. ingenting att oroa sig för.

Vad händer sedan när multiresistenta klamydiastammar bildas pga överdriven antibiotikaanvändning? Jo, då trillar k*ken av istället! :thumbup:

Kappman
2009-06-22, 14:07
Nu är ju inte klamydia det värsta man kan åka på vid oskyddat sex. Att inte folk fattar att div. sjukdomar kan drabba vem som helst. Även dig!

hahavaffan
2009-06-22, 14:22
Jo?Man kan använda kondom, ja. Men kondom är sämst.

hultman
2009-06-22, 14:26
Man kan använda kondom, ja. Men kondom är sämst.

Ja. Som sagt, lätt att moralisera. Men alternativen är ju inte så jävla upphetsande.

Mats J
2009-06-22, 14:31
Man kan använda kondom, ja. Men kondom är sämst.


Ja, eller endast ha sex när man är i ett seriöst förhållande, och givetvis vänta tills man känner killen/tjejen så väl så att det är 100% säkert.

Ja, jag vet, jag är jättetorr och präktig.

Civilrätt
2009-06-22, 14:39
Mask?

Finns en typ av mask som lever i kvinnors äggledare, överförbara vid oskyddat samlag. Liknar till viss del springmasken som barn ofta drabbas av pga smutsifa fingrar i munnen, kliar vid analöppningen, vanligvis under sovstuden då de lägger ägg vid analmynningen på bäraren. Skillnad mellan mask i ollonet och springmask är att ollon-varianten angriper cellväggen från insidan av urinröret som i sin tur ofta om man ej får behandling (antibiotika) leder till svamp som förstör all vävnad i ollonet, har det gått såhär långt så blir det ofta att amputera delar av penis eller i vissa fall hela.

Civilrätt
2009-06-22, 14:40
Ja, eller endast ha sex när man är i ett seriöst förhållande, och givetvis vänta tills man känner killen/tjejen så väl så att det är 100% säkert.

Ja, jag vet, jag är jättetorr och präktig.

så bara för att du känner en person riktigt bra så kan man lukten/smaken/konsistensen av deras flytningar..



Jag vill inte bli kompis med dig.

Sess
2009-06-22, 14:48
*popcorn*

Ironbabe
2009-06-22, 15:02
Skillnad mellan mask i ollonet och springmask är att ollon-varianten angriper cellväggen från insidan av urinröret som i sin tur ofta om man ej får behandling (antibiotika) leder till svamp som förstör all vävnad i ollonet, har det gått såhär långt så blir det ofta att amputera delar av penis eller i vissa fall hela.

wow..vad kallar man dessa penislösa individer *rolleyes*

Civilrätt
2009-06-22, 15:08
wow..vad kallar man dessa penislösa individer *rolleyes*


Moderater :D

qwerty1
2009-06-22, 15:16
HIV. Har en kompis som har det och det började med lite klåda på ollonet, sen ner till en pungkula sen till andra. Hade jag varit du hade jag gått till doktorn direkt.

Mats J
2009-06-22, 16:19
så bara för att du känner en person riktigt bra så kan man lukten/smaken/konsistensen av deras flytningar..



Jag vill inte bli kompis med dig.

Kan ju vara så att jag menar att "känna personen" är att se ifall man har samma värderingar etc. 1-2 månader är inte särskilt länge innan man har sex första gången i en ny relation tycker jag, och då vet man nog ifall hon/han har för synsätt ang. tillfällig sex, gammla ex osv..

hendrong
2009-06-22, 16:21
Sluta! Jag ska aldrig mer ******! *la la la la laa...*

The Cure
2009-06-22, 16:46
Jag kan inte skriva vad det rör sig om eftersom så grova förolämpningar som du behöver ha för att du dels hade oskyddat sex och sen INTE GICK TILL DOKTORN MED KUKEN NÄR DEN KLIADE skulle få mig bannad och kanske ett frislag.

Vad i helvete tänkte du på?

Såååja, ta lungt nu gubbe. Fy fan hjärtattacken ligger nära till nu vettu.

jwzrd
2009-06-22, 16:54
Såååja, ta lungt nu gubbe. Fy fan hjärtattacken ligger nära till nu vettu.

Ja pli syyr!

Civilrätt
2009-06-22, 17:10
Kan ju vara så att jag menar att "känna personen" är att se ifall man har samma värderingar etc. 1-2 månader är inte särskilt länge innan man har sex första gången i en ny relation tycker jag, och då vet man nog ifall hon/han har för synsätt ang. tillfällig sex, gammla ex osv..

Sååå även om ni suttit i hammocken flera kvällar, pratat om allt från favoritfärg till engångsknull, kan man då vara riktigt säker på att hon/han/det inte ljuger och visst haft en smutsig penis/vulva/annat nära sig?


Man kan inte lita på någon, alla ljuger och har nån typ av dödsbringande sjukdom mellan benen, behöver inte vara HIV utan kan vara MIO också, alltså Mask i ollonet.

Åter till trådägaren, du kommer antagligen dö inom 48h.

KalleBalik
2009-06-22, 17:30
Har ballen trillat av än?

Krokodil
2009-06-22, 19:03
Arne Anka hade ett förslag på obligatorisk varningstext på ölflaskor: "sex till åtta öl på raken kan ge sveda i staken". Skulle kanske vara en bra idé...

Tolkia
2009-06-22, 20:37
Jag hoppas att du inte låg med ytterligare någon efter att du fått besvär. Om så ändå är, så är det läge att meddela henne så att hon kan gå och testa sig.

Krokodil
2009-06-22, 20:43
Undrar om det är en generationsfråga det här med hur man ser på könssjukdomar? Vi som är lite äldre kommer ihåg AIDS-hysterin på 80-talet då folk inte ville vara i samma rum som någon HIV-smittad (eller HTLV3 som det hette då) och kondomanvändningen sköt i höjden. Då insåg vi att man kunde dö av sex, inte bara lite klåda eller en oönskad graviditet som tidigare.

Nu verkar HIV, Hepatit-C eller andra allvarliga smittor inte skrämma någon längre... Synd, jävligt synd!!!

skaparn
2009-06-22, 20:47
Jag kan inte skriva vad det rör sig om eftersom så grova förolämpningar som du behöver ha för att du dels hade oskyddat sex och sen INTE GICK TILL DOKTORN MED KUKEN NÄR DEN KLIADE skulle få mig bannad och kanske ett frislag.

Vad i helvete tänkte du på?

Men han startade ju i alla fall en tråd på internet efter att dasen inte slutade klia efter några veckor. Lite ansvarsfull är han allt.

Rahf
2009-06-22, 20:48
Rumlar man runt rätt mycket så är det gummi som gäller. Som andra har sagt så kan man egentligen inte lita på någon. Oskyddat sex är 'risk vs. reward' för vissa, rent idiotiskt enligt andra.

MilkmaN
2009-06-22, 20:51
Problematiken djupnar ytterligare när apan som uppfann kondomer inte hade vett att göra några som håller... Då är man både ansvarsfull, och får sämre sex, men i slutändan visar det sig att det var förgäves och man kunde bara dönat på lika gärna.

Då är man bitter.

saab900
2009-06-22, 20:52
Men han startade ju i alla fall en tråd på internet efter att dasen inte slutade klia efter några veckor. Lite ansvarsfull är han allt.

Tack så mycket! :D

Rockhard
2009-06-22, 21:16
Den här tråden påminner om den med killen som blivit bjuden på tabletter och fått ont i levern :(

saab900
2009-06-22, 22:11
Den här tråden påminner om den med killen som blivit bjuden på tabletter och fått ont i levern :(

Haha, ja :D

Men den killen var snäppet värre faktiskt.

stevebc
2009-06-22, 22:24
Lesson learned. Kondom is the shit. Enda som funkar mot allt.

Gå till herr doktor så snabbt som möjligt, få det fixat och så kan du det här.

jwzrd
2009-06-22, 22:27
Men han startade ju i alla fall en tråd på internet efter att dasen inte slutade klia efter några veckor. Lite ansvarsfull är han allt.

HAHA du sa... (he he)

Frantic
2009-06-23, 17:09
Nå?

Ignatius72
2009-06-24, 08:35
Den här tråden påminner om den med killen som blivit bjuden på tabletter och fått ont i levern :(

Det var betydligt värre. Trots allt så kan det ju klia lite i dasen utan att man för den delen dragit på sig någon skamlig sjukdom.
Kåt och packad är kanske inte den bästa kombinationen när man ska ta kloka beslut.

ARMSTARK
2009-06-24, 09:10
Hoppas att vi får veta hur det går med snoppen. *popcorn*

hendrong
2009-06-24, 09:12
Jag tror snoppen är kvar, men att han har trillat av.

NKC
2009-06-24, 09:13
Den här tråden påminner om den med killen som blivit bjuden på tabletter och fått ont i levern :(

Det var ju 10ggr värre. Allvarligt talat så har väl de flesta haft oskyddat sex med någon de inte varit tillsammans med nångång? Även om det egentligen inte är smart.

Diggler
2009-06-24, 09:17
syfilis.

hendrong
2009-06-24, 09:19
Det var ju 10ggr värre. Allvarligt talat så har väl de flesta haft oskyddat sex med någon de inte varit tillsammans med nångång? Även om det egentligen inte är smart.

Ja, jag har det hela tiden. Verkar ha en balle av stål.

Fast i så fall skulle den väl ha rostat... Ok, säg marmor då.

NKC
2009-06-24, 09:21
Ja, jag har det hela tiden. Verkar ha en balle av stål.

Fast i så fall skulle den väl ha rostat... Ok, säg marmor då.

Balle av marmor, det lät vackert på nåt sätt. Känns som att en menlös poll är motiverad här.

stikkan18
2009-06-28, 13:08
No good säger jag bara, hoppas det gick bra till slut.