handdator

Visa fullständig version : Dags att testa tävling i dec


Sidor : [1] 2

pia
2009-06-22, 07:31
Hej!
Ska lägga upp liten dagbok här med min väg mot luciapokalen. Allt är inte klart men jag bestämde mig igår för att köra. Har hjälp, ska kolla sponsorer och sådant ännu samt gym att tävla för mm. Det är mycket nu samt att jag flyttar 1 juli. Jag tänkte börja en liten uppbyggnad på 2 månader för att sedan börja deffa i september. Då är det dags! Återkommer senare med mer info.

kjell33
2009-06-22, 07:32
Imponerande ryggtavla, kör hårt!

pia
2009-06-22, 07:34
Kommer en bild till men jag har fler bilder hemma på datorn och jag ska ta lite nya efterhand under uppbyggnad och deff.

pia
2009-06-22, 07:35
Imponerande ryggtavla, kör hårt!

Tack! Ska förresten tävla i Body Fitness om någon undrar för jag är för liten för något annat. Nu jävlar ska det byggas muskler!

kjell33
2009-06-22, 08:36
Liten eller stor spelar ingen roll, jag imponeras alltid över folk som ska göra sin första tävling och smaka på allvaret.:thumbup:

pia
2009-06-22, 08:47
Lite info om mig då. Jag fyller 32 år i år och har tränat i många år. Jobbar på gym med lite allt möjligt. PT, reception, håller klasser mm. Bor och tränar och jobbar i Sundbyberg. Håller till på Fitness Club Sundbyberg. Min största utmaning blir maten. Träna älskar jag men att gå hungrig är det värsta jag vet men jag ska fan ta och testa mitt psyke nu.

Jag har bra hjälp och stöd från alla håll så därför kan jag nog ta mig igenom detta. Känner mig lite för liten egentligen för att kunna tävla men jag tänker ändå ge det ett försök. Jag gör det mest för en utmaning för mig själv för att se vad jag klarar av. Vinna kommer jag inte göra men jag vill bara inte bli sist. Jag tänker göra allt för att bli det bästa jag kan bli utifrån mina egna förutsättningar.

pia
2009-06-22, 08:52
biceps

LindaS
2009-06-22, 08:52
Lycka till!

Vad jag har sett på olika bilder tycker jag att du har väldigt snygga proportioner.

En sådan diet skulle jag inte klara av, iaf inte om jag ska sköta mitt jobb samtidigt. :)

pia
2009-06-22, 08:53
Rygg

pia
2009-06-22, 08:54
mage

pia
2009-06-22, 08:54
sidan

pia
2009-06-22, 08:55
en till bild

Sess
2009-06-22, 09:38
Wow! Det ser ut som om du har snygga linjer och enligt bilderna att döma en riktigt trevlig form. Håller du den hyffsat låg även under uppbyggnaden så blir ju inte deffen lika tuff om det är den du fruktar mest. :)

Har du någon bild framifrån?

Lycka till tjejen!! Ska definitivt följa dig både här och heja på dig på plats i Gbg.

pia
2009-06-22, 10:47
Wow! Det ser ut som om du har snygga linjer och enligt bilderna att döma en riktigt trevlig form. Håller du den hyffsat låg även under uppbyggnaden så blir ju inte deffen lika tuff om det är den du fruktar mest. :)

Har du någon bild framifrån?

Lycka till tjejen!! Ska definitivt följa dig både här och heja på dig på plats i Gbg.

Tack!
Nej det har jag inte ännu men jag kommer ta bilder varje vecka för att se vad jag behöver förändra. Nu är det framför allt ben som ska byggas för fullt. Ben och bredd på axlar är det jag måste lägga fokus på nu. Kommer ha riktigt bra hjälp fram till tävling så jag är positiv. Tänker nog försöka lägga på mig 5 kg på 2 månader sedan deff. En del blir förståss vätska också eftersom jag äter lite kolhydrater som det ser ut idag. Blir en ökning nu av kolhydrater.

pia
2009-06-22, 11:14
Kommer förmodligen kunna vara sponsrad av SELF vilket är kanon för då slipper jag köpa alla kosttillskott. Jag använder mig mycket av deras produkter så det är perfekt. Allt börjar falla på plats. Ska hitta ett gym att tävla för bara. Ska kolla med ägarna där jag jobbar. Vi har inga tävlande tidigare men de kanske kan gå in ändå annars vet jag att jag har andra alternativ också så det fixar sig.

Är väldigt ivrig att köra igång nu. Idag blir det triceps och vader för det är lite av en extra dag för att jag lagt om i schemat. Kommer träna och äta mycket. Ta cykeln mer istället för att gå så mycket som jag gör. Jag rör mig lite väl mycket idag för att kunna bygga på. Tung träning gäller nu med 6-8 rep och vila emellan. Har kört mycket superset tidigare men det får jag lägga ner nu.

kjell33
2009-06-22, 11:17
Försök tänk på att inte titta ner i golvet när du tar bilder.

Ironbabe
2009-06-22, 11:25
Lycka till Pia!

Är lite förvånad över att du bestämt dig för att tävla då jag har fått intrycket av att du varit lite anti det förut. (av vad jag har läst här på kollo) Vad fick dig att vilja tävla? :)

pia
2009-06-22, 12:16
Lycka till Pia!

Är lite förvånad över att du bestämt dig för att tävla då jag har fått intrycket av att du varit lite anti det förut. (av vad jag har läst här på kollo) Vad fick dig att vilja tävla? :)

Har motivationen till det och jag har vänner som ska tävla samtidigt så då kan vi puscha varandra och jag känner att jag vill testa mitt psyke lite. Har tid och energi till det nu och har bra hjälp omkring mig så jag testar. Jag skulle aldrig göra det om jag inte hade kompisar som också ska tävla.

pia
2009-06-22, 18:16
Blev triceps vader förut. Gick kanon.
Körde dips med 20 kg extra. Blev 10 rep 3 set
Hantlar liggande på bänk över huvud 15 kg 12,10,10
Speciell cabledrag över huvudet. En byggd maskin där jag körde 12 plattor, 10,12 och sista 15 för vilan blev så lång
Pusch down som sista övning 12 plattor 15 rep ökade till 13 plattor 12,10
Vader ett ben i maskin 72 kg 12,10,11
Vader stående maskin magasinet +30 kg 12,10,10
Vader i en benpressmaskin 13 plattor, 11,12,10

Nu är det dags för mitt andra pass och det blir biceps. Var inte planerat men blev ledig från jobbet så då kan jag köra enbart bröst imorgon istället.

pia
2009-06-22, 18:58
Då var biceps avklarad också.
Blev hantlar samtidigt. Gillar inte att köra en arm i taget.
15 kg hantlar 10,10,10
Enarm hantel sittande på bänk 12,5 kg 12, 15 kg, 10,8
Bicepscurl maskin 9 plattor. När det är plattor brukar de väga 5 pounds tror jag. 12 rep, 10 plattor 10,8

Underarmscurl sittande på bänk med hantlar 12,5 kg 12,12,10
Omvänd sittande bänk 7 kg 12,10,8

Nu ska jag hem och äta en massa.

pia
2009-06-22, 21:44
Hittade någon halvdålig bild framifrån, är ju kass på att posera men framifrån i alla fall

pia
2009-06-22, 21:48
Försök tänk på att inte titta ner i golvet när du tar bilder.

Det gör jag på alla bilder för jag hatar att titta in i kameran. Det är ju ändå kroppen som är den huvudsakliga.

pia
2009-06-22, 21:51
en till halvdålig framifrån dock är jag mer för byggposer men dålig på det också så det kommer bli mycket poseringsträning. Kommer ta bilder varje helg för att se utvecklingen. Kommer förmodligen bygga i 3 månader för att dieta i 2 som det ser ut nu men man får se hur utvecklingen går och eventuellt ändra planen efterhand. Har i alla fall skaffat riktigt bra hjälp så jag tror det kommer bli bra i slutändan även om jag helst skulle vilja haft lite mer massa på kroppen innan scen men för mig är det mer en kul grej som jag ändå ska göra det bästa av.

pia
2009-06-22, 21:54
I morgon är det dags för bröst och lite mage som jag dock hatar. Älskar bröstträning. Bänkpress är favoriten. Ska skriva mer om maten och kosttillskott när jag väl kommit fram till vad jag ska köra. Nu drar jag i mig massa mat och sedan en hel del kosttillskott men är slarvig på att ta det regelbundet men jag ska göra en bättre plan för allt tillsammans med coachen på onsdag och skärpa till mig med att ta det jag ska och när jag ska.

pia
2009-06-23, 15:19
Nu har jag ordnat upp allt. Jag tävlar för gymmet jag jobbar för Fitness Club i Sundbyberg och jag blir sponsrad av SELF så jag får alla kosttillskott av dem. Det kan inte bli bättre läge för mig. Nu måste jag bara bygga på mig och sedan sköta dieten.

Idag blev det bröst och lite mage

Bänkpress 50 kg 10, 60 k6 10,10,10

Snepress i en hammermaskin 25 kg extra 10,9,10
Bröstpress maskin 12 plattor tror att plattorna väger mer i Bröstpressen, Rodden och Bensparken ska kolla det. 10,9,10
Reverse pec deck Flyes 11 plattor 12, 12 plattor 10,10

Är det någon som undrar så är det Precor maskiner som vi har på gymmet.

Sedan körde jag hängande benlyft i chinsräcket och två magmaskiner 3 set vardera.

Okej pass men det blev lite knasigt i den här veckan med triceps dagen innan bröst.

Jag äter för fullt så ska bli intressant vad vågen kommer visa bara efter 1 veckas ätande eftersom jag legat lågt på kolhydrater innan. Min startvikt var 59,8 kg bra form men ej tävlingsform. Är förmodligen redan uppe på 62 kg minst. Ska väga mig imorgon efter 2 dagars ätande.

Nu har jag gruppträning. Ett styrkepass och ett yogapass.

pia
2009-06-23, 15:27
Min mått idag just nu var:
Biceps 33 cm
Bröst 92 cm
Midja 69 cm
Stuss 88 cm
Ben 51 cm
Vad 33 cm

Dessa ska snarast öka på!:hbang:

pia
2009-06-24, 10:58
Idag låg morgonvikt på 60,6. Hade inte gått upp så mycket som jag trodde. 0,8 kg på 2 dagar.
Min kost idag kommer se ut ungefär så här:

09.15 Proteindrink(3 phase från SELF) 1 dl pulver med ett äpple och 5 riskakor.

11.00 Gröt på rågflingor 2 dl med linfrön, ca 3 dl mjölk och en banan. 250 g kesella med funlight och ett äpple

13.00 250 g kesella med funlight en matlåda med rivna morötter och vitkål, pumpakärnor och en apelsin

Vid träning ca 14.30 tar jag muscle cellxpand från Self samt BCAA, HMB Bolon.
Efter träning en proteindrink på 1 dl pulver vassle från SELF riskakor
30 min senare blir det mat.
Pasta med tonfiskkotletter 120 g, bönor och kikärtor med vinegrätt,
keso 100 g

ca 18.00 en proteindrink 3 Phase

20.30 Köttfärs gjord med grönsaker och bönor, kikärtor ca 180- 200 g köttfärs är det nog i den. En normalstor matlåda fylld. Till det tar jag 100 g keso

När jag sedan kommer hem har jag sista målet som blir min sallad.
Det är salladskål, vinäger, nötter, tomat, gurka, paprika, ett äpple, melon, 3 äggvitor 6 tjocka skivor skinka, 250 g kesella med funlight.

Det är så jag planerat att äta men det kan ändras men i så fall att jag tar någon mer frukt eller morot.

Får se vad som händer om jag försöker hålla mig ungefär till den här kosten.

MrMac
2009-06-24, 11:17
Imponerande fysik!

Lycka till med tävlande å dina mål!

pia
2009-06-24, 11:30
Imponerande fysik!

Lycka till med tävlande å dina mål!

Tack! Jag hoppas det ska gå bra. Tänker köra järnet nu och se var det bär hän!!:)

Sess
2009-06-24, 12:24
Jag skulle gärna vilja se mera lats (bredd) och mera svep på benen. Dina linjer ger ett lite "rakt" intryck enligt dina framifrån-bilder.

Kämpa stenhårt nu under uppbyggnaden!! :)

kjell33
2009-06-24, 12:32
Det gör jag på alla bilder för jag hatar att titta in i kameran. Det är ju ändå kroppen som är den huvudsakliga.

Visst är det så men när du står på scen är jag ganska säker på att det är en detalj som domarna lägger märke till.

pia
2009-06-24, 13:30
Visst är det så men när du står på scen är jag ganska säker på att det är en detalj som domarna lägger märke till.

Absolut men som du ser så övar jag knappast posering på dessa bilder utan de tog jag för kul i julas. Bestämde mig för att tävla i lördags så poseringsträning kommer jag göra under tiden nu. Jag förstår också att man inte kan titta neråt på scenen. Vill inte låta spydig men det känns lite som dumförklaring eftersom jag anser det som självklart när man står på scen och det tror jag alla fattar.

pia
2009-06-24, 13:37
Jag skulle gärna vilja se mera lats (bredd) och mera svep på benen. Dina linjer ger ett lite "rakt" intryck enligt dina framifrån-bilder.

Kämpa stenhårt nu under uppbyggnaden!! :)

Jag är medveten om det också :( så nu ska jag kämpa på!
Benen behöver jag lägga mycket krut på och vill även bredda axlarna samt bredd på ryggen har jag alltid jobbat med. Har en lång överkropp, korta ben och korta armar så bredden har alltid varit ett problem. Jag har en väldigt rak kropp, inga höfter. Mina armar är väldigt dominerande så förmodligen kommer jag få plocka bort armträningen nu. Har möte ikväll med coachen så då kommer vi lägga upp ett bra program.

pia
2009-06-24, 13:41
Absolut men som du ser så övar jag knappast posering på dessa bilder utan de tog jag för kul i julas. Bestämde mig för att tävla i lördags så poseringsträning kommer jag göra under tiden nu. Jag förstår också att man inte kan titta neråt på scenen. Vill inte låta spydig men det känns lite som dumförklaring eftersom jag anser det som självklart när man står på scen och det tror jag alla fattar.

Tack ändå för att du försöker hjälpa men det lät bara lite dumt för jag anser det som en självklarhet. Riktiga poseringsbilder kommer jag lägga upp framåt när jag börjar öva posering och då är det ju för Body Fitness och inte några byggarposer

Anders The Peak
2009-06-24, 13:42
Pia jag tycker egentligen inte att du ha något att oroa dig för mer än för ditt egna psyke.

Du har varit bra under många år. Menar redan när du la in bilder på Exhale så var du en av de bättre och det är nu några år sedan det avvecklades

Kör hårt jag är säker på att du äntrar pallen utan problem.

pia
2009-06-24, 14:36
Pia jag tycker egentligen inte att du ha något att oroa dig för mer än för ditt egna psyke.

Du har varit bra under många år. Menar redan när du la in bilder på Exhale så var du en av de bättre och det är nu några år sedan det avvecklades

Kör hårt jag är säker på att du äntrar pallen utan problem.

Tack! Det känns bra men psyket kommer absolut bli en utmaning för jag är aldrig nöjd. Jag får lita på andra och framför allt min coach för jag vet att han är ärlig och säger som det är.

pia
2009-06-24, 14:45
Framsida lår pass klart! Gick bra. Nu ska det byggas ben!

Utfall i smith stång + 30 kg 10 rep +40 kg 8,8,8
Benpress 120 kg 10, 140 kg 8,8
Omvänd hacklift 120 kg 8,8,8
Benspark enligt maskin 12 plattor 115 kg men jag tror nog närmare 70 kg när jag jämför med t ex nordic. Började med 11 plattor 10 rep sedan 12 plattor 8,8,8.

I morgon blir det baksida lår och vader.

kjell33
2009-06-25, 07:45
Det var absolut inte menat som en dumförklaring, men för min egen del behöver jag allt som oftast konstruktiv kritik och påpekanden om detaljer i min träning jag inte själv är medveten om.

pia
2009-06-25, 08:46
Det var absolut inte menat som en dumförklaring, men för min egen del behöver jag allt som oftast konstruktiv kritik och påpekanden om detaljer i min träning jag inte själv är medveten om.

Just nu är poseringen katastrofal. Måste lära mig att bredda ryggen vilket är ett helvete och att spänna dra in trycka och allt på samma gång. Det blir till att nöta om jag ska kunna sätta detta. Jag träffade coachen igår och vi kommer jobba mycket på bredden vilket jag förstod. Rygg, axlar och rumpa framför allt så nu måste jag köra tung tung träning och äta men det är inga problem för det gör jag så gärna. Det är bara kul. Är lite oroligt bara att jag inte ska hinna klart till december men jag ska i alla fall göra allt jag kan sedan kan jag ju inte göra mycket mera.

Träningsprogrammet ändras från nästa vecka. Den här veckan blev helt konstig träning men i nästa vecka börjar mitt nya träningsschema. Ska bli spännande och se.

kjell33
2009-06-25, 08:56
Vi har en kille på klubben som ska tävla för första gången i mitten på juli och det märks att det inte är lätt få till det. Särskilt inte första gången plus att han inte har någon coach, så jag är säker på att du kommer att få det lättare.

pia
2009-06-25, 09:09
Vi har en kille på klubben som ska tävla för första gången i mitten på juli och det märks att det inte är lätt få till det. Särskilt inte första gången plus att han inte har någon coach, så jag är säker på att du kommer att få det lättare.

Jag har absolut den bästa coachen man kan ha som hjälper mig med allt. Man bör verkligen ta hjälp för det är så viktigt för att ha någon chans. Det är verkligen värt att betala någon som kan tävling om man inte tävlat förut.

pia
2009-06-25, 19:01
Baksida lår och vader avklarat.
Raka mark med hantlar 35 kg(70) 10, 40 kg(80) 8,6,6
Sittande bencurl 50 kg 10,10,10
Liggande bencurl 45,5 8,7,7
Stående vadpress magasinet + 40 kg 10, + 60 kg 8,9
Ett ben i taget i en halvsittande vadpress 82 kg 8,8,8
Sittande vadpress 40 g 12, 60 kg 8,8,10

Det var dagens pass och maten går dom planerat.

pia
2009-06-25, 22:04
Maten idag har sett ut följande:
07.00 Riskakor äpple och 3 Phase proteindrink 1 dl pulver
8.00 2 dl Rågryn, ca 3 dl mjölk, linfrön, banan, 250 g kesella, äpple
10.30 Rivna morötter, vitkål med pumpafrön, tomat, gurka, paprika, äpple, apelsin, ca 50 g 27% ost, 250 g kesella
13.30 pasta, makrill, 100 g keso och kikärtor
Innan träning muscle cellxpand, 6 g BCAA, 4 kapslar HMB Bolon
Träning
16.00 6 g BCAA proteindrink Micro Whey 100 1 dl pulver med ALC och MSM i. Riskakor, äpple
17.15 3 Phase proteindrink
Höll ett core cirkel pass i 45 min
18.15 3 Phase proteindrink riskakor, äpple
20.00 Pasta med köttfärs kikärtor
22.30 Rivna morötter vitkål pumpakärnor, tomat, gurka, paprika, äpple skinka ca 80 g och 250 g kesella

Blev några proteindrinkar men det berodde på brist på tid. Var tvungen att kasta i mig något snabbt mellan träning PT Kund och pass. Ska nog ha fått i mig tillräckligt ändå. Imorgon blir det bulgur och kalvstek till frukost med linssalsa. Gröten får jag äta senare på dagen. Blir hungrig för fort på grötfrukosten och imorgon kommer jag inte kunna äta på ett tag så jag behöver något som mättar bättre att starta dagen med

Action
2009-06-25, 22:25
Din akilleshäl kommer nog inte vara formen, eller mängden muskelmassa. Utan det du skriver i ett inlägg högre upp. Lång överkropp, lång midja och förhållandevis korta ben. Så ansträng dig mycket för att få till dina tävlingsdräkter så att de förvillar ögat så mycket det bara går!!

Lycka till!

pia
2009-06-25, 22:30
Din akilleshäl kommer nog inte vara formen, eller mängden muskelmassa. Utan det du skriver i ett inlägg högre upp. Lång överkropp, lång midja och förhållandevis korta ben. Så ansträng dig mycket för att få till dina tävlingsdräkter så att de förvillar ögat så mycket det bara går!!

Lycka till!

Det kan absolut stämma. Ska absolut tänka på det. Tack!

pia
2009-06-25, 23:03
Din akilleshäl kommer nog inte vara formen, eller mängden muskelmassa. Utan det du skriver i ett inlägg högre upp. Lång överkropp, lång midja och förhållandevis korta ben. Så ansträng dig mycket för att få till dina tävlingsdräkter så att de förvillar ögat så mycket det bara går!!

Lycka till!

Du har inga tips på hur jag ska göra med tävlingsdräkter? Jag är kass på allt som har med skönhetsbiten att göra. Hår, smink och smycken intresserar mig inte ett dugg. Hur pass spelar sådant roll? Måste man verkligen fixa naglar hårförlängning smycken mm och lägga ner mycket tid och pengar på det? Jag kan förstå att hur bikinin är utformad kan hjälpa mig att få benen se längre ut men allt annat. Hur stor betydelse har det? Det är dyrt ändå med allt men med dessa snordyra dräkter och allt omkring springer kostnaden iväg rejält.

Jag har ingen koll på vad jag måste göra men lägga ner så mycket pengar på något jag har en gång känns ändå lite trist. Hörde att det kan kosta typ 7000 kr att sy upp dräkter. Så mycket har jag ingen lust att lägga ner på det.

Action
2009-06-26, 06:27
Du har inga tips på hur jag ska göra med tävlingsdräkter? Jag är kass på allt som har med skönhetsbiten att göra. Hår, smink och smycken intresserar mig inte ett dugg. Hur pass spelar sådant roll? Måste man verkligen fixa naglar hårförlängning smycken mm och lägga ner mycket tid och pengar på det? Jag kan förstå att hur bikinin är utformad kan hjälpa mig att få benen se längre ut men allt annat. Hur stor betydelse har det? Det är dyrt ändå med allt men med dessa snordyra dräkter och allt omkring springer kostnaden iväg rejält.

Jag har ingen koll på vad jag måste göra men lägga ner så mycket pengar på något jag har en gång känns ändå lite trist. Hörde att det kan kosta typ 7000 kr att sy upp dräkter. Så mycket har jag ingen lust att lägga ner på det.

Det är mycket mindre viktigt med själva skönhetsbiten än vad många tror och även vill tro.


Skippa hårförlängning, kostar mest pengar
Smycken stör mest, halsband exempelvis kapar av halsen. Kanske ett litet litet armband om man nu vill ha ngt.
Naglar syns inte, det är mer om du tycker det är fint och känns bra
Dräkterna är viktigast att de sitter bra, alltså att skärningen passar ens fysik. Sedan behöver de inte kosta skjortan även om de som är dyra brukar vara bättre p¨å att sy. Håll ner lite på stenar och sånt så blir priset överkomligt.
Lägg på extra mycket smink för att markera ansiktet, lite som att stå på en teaterscen, behövs extra mycket i ljuset, annars ingt speciellt.
Köp ett par svarta skor som du kan ha i alla ronder


Så visst kostar det en del, men det är ingen mening med att lägga ut massor med pengar, fysiken är det som bedöms. Allt det andra kommer i andra hand.

pia
2009-06-26, 08:06
Det är mycket mindre viktigt med själva skönhetsbiten än vad många tror och även vill tro.


Skippa hårförlängning, kostar mest pengar
Smycken stör mest, halsband exempelvis kapar av halsen. Kanske ett litet litet armband om man nu vill ha ngt.
Naglar syns inte, det är mer om du tycker det är fint och känns bra
Dräkterna är viktigast att de sitter bra, alltså att skärningen passar ens fysik. Sedan behöver de inte kosta skjortan även om de som är dyra brukar vara bättre p¨å att sy. Håll ner lite på stenar och sånt så blir priset överkomligt.
Lägg på extra mycket smink för att markera ansiktet, lite som att stå på en teaterscen, behövs extra mycket i ljuset, annars ingt speciellt.
Köp ett par svarta skor som du kan ha i alla ronder


Så visst kostar det en del, men det är ingen mening med att lägga ut massor med pengar, fysiken är det som bedöms. Allt det andra kommer i andra hand.

Tack för hjälpen! Jag úppskattar den!:thumbup:

pia
2009-06-26, 08:09
Morgonvikten idag låg på 61,9 kg så det går uppåt. Måste bara hålla koll på formen så jag inte fläskar på mig för mycket för jag kan äta.

Har precis avslutat frukosten med bulgur, linsröra och kalvstek. Mycket gott! Inga problem att äta mat på morgonen.

pia
2009-06-26, 20:51
Ryggpasset för dagen slut med Mia

Det blev:
Chins + 5kg 8,7,6,6
Latsdrag bakom nacken 8 plattor 10, 10 plattor 6,6,6
Smala latsdrag 13 plattor 7,7,6,7
Stångrodd 60 kg 10 65 kg 8,8
Rodd 15 plattor 8,7, 14 plattor 8
Hög rodd med enarmshandtag i kors(10 kg plattor på) 5 1/2 platta 7,7,8

Starkare än jag trodde jag skulle vara faktiskt. Har ju inte kört tung träning på länge nu utan mycket superset och fler rep. Känns kanon!

Lelle Fotograf
2009-06-26, 20:52
Gött! :thumbup:

Sess
2009-06-27, 10:37
Jag har absolut den bästa coachen man kan ha som hjälper mig med allt. Man bör verkligen ta hjälp för det är så viktigt för att ha någon chans. Det är verkligen värt att betala någon som kan tävling om man inte tävlat förut.

Betalar du för din coach??

Får jag fråga vem det är?

pia
2009-06-27, 13:47
Betalar du för din coach??

Får jag fråga vem det är?

Japp jag betalar för dietupplägg, lite träningsprogram. Kan lägga ett själv men jag tänker ta hjälp ändå för jag vet att jag annars kan träna för mycket. Jag överdriver lätt så därför vill jag ha hjälp med det. Posering kommer jag behöva mycket hjälp med för det är jag kass på. Jag har hjälp av Younes Laroussi. Jag vill ha hjälp av någon som kan och betalar gärna för att få hjälpen. Ska jag tävla ska jag ändå göra det klokt och då får det kosta lite.

Tog lite foton idag men det såg inte klokt ut. Börjar bli lite vattning i kroppen och jag kan verkligen inte posera. Jag får inte ut latsen så det kommer bli mycket träning på det och att bredda dessa. Samt axlarna måste bli bredare. Från sidan ser det okej ut men framifrån och bakifrån ser det inte klokt ut just nu men det ska bli bättring på! Sedan får jag nog räkna med att det inte ser så bra ut nu när allt blir större och mindre konturer som syns men det är bara att hålla ut och hoppas att det ser bättre ut när man sedan kommer i form.

pia
2009-06-27, 13:49
Betalar du för din coach??

Får jag fråga vem det är?

Tävlar du själv? Du ser ut att tävla i byggning av det lilla man ser av dig. Väldigt bra fysik!:thumbup:

pia
2009-06-27, 18:15
Tog några bilder idag men de blev inte så bra men tog några vid träning också. Jag kan inte posera. Tror jag måste stretcha en del faktiskt.

pia
2009-06-27, 18:18
Några bilder till från idag

pia
2009-06-27, 18:22
Har redan börjat bli lite fetare så linjer börjar suddas ut. Kommer snart se ut som en michelingúbbe. Samlar så mycket vätska av kolhydraterna. Det är därför jag äter lågt av dem i vanliga fall för jag bli så vattnig. Min mage är som en ballong också. Glömde bältet som jag ska köra med idag så skärpning.

pia
2009-06-27, 18:25
Om ni undrar varför jag har bikini och träningsbyxor är för att jag glömde linnet hemma. Var meningen att fota med bikini och skor idag men de bilderna blev så kassa för ljuset var så dåligt så jag hade ingen tröja att träna med mer än tjock tröja. Gymmet var stängt så det gjorde inget. Bara så ni vet att jag inte brukar träna så här. :em:

pia
2009-06-27, 18:26
Stretch träning och posering är det som gäller nu!

Sess
2009-06-28, 00:17
Tävlar du själv? Du ser ut att tävla i byggning av det lilla man ser av dig. Väldigt bra fysik!:thumbup:

Av det jag har hört om Younes så har du valt en duktig coach. Anledningen till min fråga är att jag själv blivit erbjuden coachning av både mer och mindre kända profiler, men det har aldrig varit tal om att jag skulle behöva betala för det.

Nej, jag har inte tävlat och aldrig riktigt haft ambitionen eller viljan heller. Känner dock flera tävlande och har varit med och coachat en. Blir det en scen för min del, så kanske när CBB för tjejer blivit verklighet. Känner mig för liten för BB och så mycket större än jag är nu verkar inte min kropp vilja bli. Så vi får väl se vad det blir framöver. :)

Kul med fler bilder! Men nästa fotosession hoppas jag innehåller åtminstone en bild där du ler. ;)

pia
2009-06-28, 16:43
Tittade precis på skor och undrar om någon vet om man får ha svart lackskor på första ronden. Jag vet att de ska vara svarta men är det okej med lack. tycker lackskor är snyggar och hittade ett par okej som är 9,5 cm klack på vilket nog är vad jag max kan ha.

pia
2009-06-28, 17:38
Av det jag har hört om Younes så har du valt en duktig coach. Anledningen till min fråga är att jag själv blivit erbjuden coachning av både mer och mindre kända profiler, men det har aldrig varit tal om att jag skulle behöva betala för det.

Nej, jag har inte tävlat och aldrig riktigt haft ambitionen eller viljan heller. Känner dock flera tävlande och har varit med och coachat en. Blir det en scen för min del, så kanske när CBB för tjejer blivit verklighet. Känner mig för liten för BB och så mycket större än jag är nu verkar inte min kropp vilja bli. Så vi får väl se vad det blir framöver. :)

Kul med fler bilder! Men nästa fotosession hoppas jag innehåller åtminstone en bild där du ler. ;)

Leende bilder blir det inte många. Hatar att le fast jag vet att det kan vara bra på scen men det är inte jag!!;) På scenen får man väl göra ett försök ändå.

Du kan ju lätt tävla av det jag sett men jag förstår precis det där med motivationen. Har inte heller haft den förut och alla har tjatat om att jag ska tävla. Hade hellre tävlat i classic eller BB för skönhetsbiten är inte min grej riktigt men jag är alldeles för liten för det utan det får bli Body Fitness. Jag gör även det här med en av mina bästa kompisar så det blir lite roligare när man är fler. Har även en på gymmet som ska tävla i BB så vi är några som kan stötta varandra.

pia
2009-06-28, 21:53
Axelpasset som jag körde igår gick mycket bra men jag känner att vissa övningar är svårare att köra tunga så jag funderar på att köra dropset för utsida axel istället. Pressarna kommer jag fortsätta köra tungt på.

Framåtlutad hantellyft 15 kg 12,12,10
Omvänd pec deck 7 plattor 12,10,11
En maskin ungefär som cabeln baksida 15 kg 10,10,10
Rotator 10 kg 15,15,15
Hantelpress utan stöd 17,5 kg 10,10,10
Press bakom nacke i smithen stången+15 kg 12, +20 kg 8,8,8
Hantellyft 15 kg 10,10,10
Enarm hantel på lutande bänk 9 kg 8,8,8
Drag till hakan hantlar 17,5 kg 10,8,8

Idag körde jag framsida lår och lite mage

Knäböj 70 kg 10,10,10
Benpress 140 kg 8,8,8
Hacklift 120 kg 8,7,7
Benspark 12 plattor 9,8,9

Mage körde jag 3 övningar 3 set.

Är så svag i knäböj men jag ska köra den ändå nu. Både träningspassen är jag nöjd med. Kör inte de striktaste övningarna men tycker ändå jag har kontroll. Första tiden nu ändrar jag förmodlgen inte vikterna så mycket utan försöker öka på genom att köra ännu striktare framför allt i vissa övningar.

Maten idag blev mest kycklig, pasta, sallad, oliver, äpple, ananas, 250 g kesella med funlight. Åt dock ute i dag på snabbmats ställe vilket jag aldrig normalt gör och nu vet jag varför. Tyckte inte om maten. Åt ändå nyttigare variant på MAX med 5% fett i och GI-bröd men det är inte gott! Panikmat eftersom man var iväg idag och handlade ute i Barkaby.

Har kommit på att jag lagar iordning en massa pasta eller annan kolhydratkälla och någon proteinkälla i massor. Har i kylskåpet så är det bara att ta. Då blir det samma mat hela dagen som idag blev det kyckling och pasta 3 ggr. Det är enklare fast mer enformigt men det gör mig inget. Mycket lättar än att frysa in massa mat för då ska jag minnas att ta upp dem efter hand och pasta är inte gott att frysa heller. Idag lagade jag köttfärs med rivna morötter och kikärtor vilket jag nu kommer äta en del och kokade 500 g pasta som jag har i kylen.

Sess
2009-06-29, 13:35
Jisses! Du är stark i axlarna tjejen!! *imponerad*

Tycker inte att det är särskilt svagt att böja 10:or på 70 kg. Vet iofs inte hur djupt du går eller hur strikt du kör...men det är ändå en respektabel vikt tycker jag. Sedan 120 kg i hackliften?? Not bad!!!! :)

Har också svårt för "traditionell" snabbmat. Det är okej som bukfylla någon gång ibland, men absolut inget jag kan njuta av. Inte för att jag är fett- eller kolhydratskygg (snarare tvärtom)...men på något sätt känns det "ofräscht". Vet att det inte stämmer, de flesta större snabbmatsskedjorna har rigorösa rutiner för hur deras livsmedel ska förvaras, behandlas, tillagas osv. Men än dock...

pia
2009-06-29, 14:21
Jisses! Du är stark i axlarna tjejen!! *imponerad*

Tycker inte att det är särskilt svagt att böja 10:or på 70 kg. Vet iofs inte hur djupt du går eller hur strikt du kör...men det är ändå en respektabel vikt tycker jag. Sedan 120 kg i hackliften?? Not bad!!!! :)

Har också svårt för "traditionell" snabbmat. Det är okej som bukfylla någon gång ibland, men absolut inget jag kan njuta av. Inte för att jag är fett- eller kolhydratskygg (snarare tvärtom)...men på något sätt känns det "ofräscht". Vet att det inte stämmer, de flesta större snabbmatsskedjorna har rigorösa rutiner för hur deras livsmedel ska förvaras, behandlas, tillagas osv. Men än dock...

Tack!:em: styrkan finns i många övningar men ibland växer det ändå inte!*grr*

Jag är starkare i läget som hacklift och utfall men är svagare i knäböj, benpress. Knäböjen är jag nog lite feg i också.

pia
2009-06-29, 14:34
Fick min första leverans av kosttillskott från SELF nu vilket är kanon. Det blir ju ändå en hel del kosttillskott man använder så att kunna få dem gratis är perfekt.

Körde Roddövningar och triceps idag.

Stångrodd 70 kg 8,7,7
Rodd enarm i en speciell rodd vi har där jag även kör den höga rodden.
6 plattor 10, 7 plattor 8,8
Vanlig rodd 15 plattor 7,7,7
Hög rodd i samma som jag körde enarm men korsar handagen.
5 plattor, 10,10,9
Dips +20 kg 12,10,10
Hantlar över huvud 15 kg hantlar 12 17,5 kg 7,6
Kändes väldigt mycket mer med 17,5 kg
Maskin triceps stång över huvud 13 plattor 7,6 12 plattor 8
Push Down 13 10,9,9

Bra pass med bra tryck!!:)

pia
2009-06-30, 09:25
Idag blir det vila förutom att jag har 2 klasser. Ett styrkepass och ett yogapass men jag ser det som återhämtningsträning. Längtar tills nästa tunga pass! Älskar att träna med det trycket jag har nu. De som tycker att det går lika bra att träna utan kolhydrater pratar strunt. Helt annan träning med mycket kolhydrater i kroppen. Normalt tränar jag inte så prestationsinriktat så jag kommer efter tävlingen gå tillbaka till min vanliga kost igen med lite kolhydrater. Då är det bara potatis, grönsaker och frukt och riskakor som största kolhydratkällor.

Jag tränar mer för att hålla en bra året runt form annars. Får fortsätta äta på nu dock. Vikten har nu stannat till på 62,5 kg så nu har jag nog fyllt på vatten och nu kommer det gå lite trögare uppåt. Ska kolla vad jag får i mig när min flytt är klar. Flyttar på onsdag så jag hinner inte kolla det nu utan får bara äta på så länge. Går jag upp äter jag tillräckligt helt enkelt, men tänkte mer kolla balansen mellan olika näringsämnen.

pia
2009-07-01, 11:50
Idag är det Bröst och biceps träning. Maten går bra. Morgonvikten är nu på 63,5 kg så det är 3,5 kg upp i vikt.
Nu har jag levt på pasta och köttfärs 2 dagar och idag blir det kyckling och bulgur jag kommer göra iordning. Flytt idag så jag kommer få lite svårt med maten men får se till att ha med lite nödproviant på vägen som någon bars.

pia
2009-07-01, 21:24
Passet idag gick bra. Bröstet är lite jobbigt att köra när jag har träningsvärk i triceps men jag prioriterar inte bröst så det gör inget.

Bänkpress 65 kg 8,8,8
Snepress hammermaskin +30 kg 8,8,8
Maskin bröstpress 12 plattor 10,9,9
Flyes maskin 12 plattor 7,7,6
Biceps enarm i taget hantel 17,5 kg 16(8) 14(7) 14(7)
Biceps maskin 11 plattor 7,6,6
Enarm sittande hantel 15 kg 8,8,8
Körde sedan 6 set för underarmarna eftersom jag har lite problem med tennisarmbåge.

Bröst och biceps är roligt pass men inget jag behöver prioritera precis.

Blir lite nödproviant nu under flytten eftersom det är svårt att hinna äta under kvällarna. Äter bra på dagen när jag jobbar sedan får jag ta till bars för att få i mig under kvällen. Får bli lite kaos nu men det får jag acceptera. När flytten är över är det full fokus på träningen igen.

pia
2009-07-02, 12:10
Har kollat igenom kosten lite lätt. Inte exakt men bara så man har någon koll vad jag ligger. Äter mellan 3500-4000 kcal per dag nu och jag är fortfarande lite dålig på fettet. Äter fördelning ca 20% fett och 35% protein 45% kolhydrater. Ingen exakt beräkning men ungefär. Har alltid varit dålig på fett eftersom jag inte är så förtjust i mat med fett i. Det smakar *spy*.

Nu under flytten blir det lite speciellt så jag har inhandlat 2 större bars till ikväll. En Nutri Meal och en Gainer Pro så att jag får i mig något mellan
17,30-23 då jag lär vara fullt upptagen.

Man får utvärdera kosten om 2-3 veckor för att se om något behöver ändras beroende på vad som händer med kroppen.

pia
2009-07-03, 13:00
Gårdagens träning var framsida lår och vader.

Svårt att köra ben när man alltid har mat i magen. Buktrycket är lite jobbigt för det känns som jag inte kan andas och så ska jag även köra med bälte hela tiden vilket gör att det inte precis blir bättre. Det är bara att köra på dock!

Knäböj 70 kg 12 80 kg 6,6
Vilket skillnad det blev med 10 kg extra
Utfall i smith stång + 40 kg 10,8,8
Benpress 140 kg 8,8,8
Hacklift 120 kg 8,8,7
Omvänd hacklift 120 kg 10 140 kg 8,8
Benspark 12 plattor 9,9,9
Vadpress ett ben i en halvsittande maskin 82 kg 10,10,8
Vadpress i en benpress maskin 15 plattor 8,8,8
Sittande vadpress 60 kg 10,10,10

Idag är jag lite seg i benen. Körde en styrke lunchklass idag men det gick faktiskt bra. Fick lite genomblödning i benen.

I morse låg morgonvikten på 64,8 kg men magen är bra svullen. Har ju inte ätit varken pasta eller ris eller bröd på så länge så det är inte konstigt att magen blir svullen och sedan äter jag en stor mängd också. Även om det är nästan 5 kg upp på snart 2 veckor så känner jag att det är mycket vatten och en svullen mage som gör mycket vikt. Skulle förmodligen tappa de kilona lätt igen.

Marija
2009-07-04, 08:37
Gårdagens träning var framsida lår och vader.

Svårt att köra ben när man alltid har mat i magen. Buktrycket är lite jobbigt för det känns som jag inte kan andas och så ska jag även köra med bälte hela tiden vilket gör att det inte precis blir bättre. Det är bara att köra på dock!

Knäböj 70 kg 12 80 kg 6,6
Vilket skillnad det blev med 10 kg extra
Utfall i smith stång + 40 kg 10,8,8
Benpress 140 kg 8,8,8
Hacklift 120 kg 8,8,7
Omvänd hacklift 120 kg 10 140 kg 8,8
Benspark 12 plattor 9,9,9
Vadpress ett ben i en halvsittande maskin 82 kg 10,10,8
Vadpress i en benpress maskin 15 plattor 8,8,8
Sittande vadpress 60 kg 10,10,10

Idag är jag lite seg i benen. Körde en styrke lunchklass idag men det gick faktiskt bra. Fick lite genomblödning i benen.

I morse låg morgonvikten på 64,8 kg men magen är bra svullen. Har ju inte ätit varken pasta eller ris eller bröd på så länge så det är inte konstigt att magen blir svullen och sedan äter jag en stor mängd också. Även om det är nästan 5 kg upp på snart 2 veckor så känner jag att det är mycket vatten och en svullen mage som gör mycket vikt. Skulle förmodligen tappa de kilona lätt igen.

Jag förväntar mig att ni skulle nå 65 kg i helgen. Kul att se att du vill tävla. Jag skulle följa Din jurnal och Ditt fantastiska framsteg. Lycka till

Marija
2009-07-04, 08:39
Passet idag gick bra. Bröstet är lite jobbigt att köra när jag har träningsvärk i triceps men jag prioriterar inte bröst så det gör inget.

Bänkpress 65 kg 8,8,8Snepress hammermaskin +30 kg 8,8,8
Maskin bröstpress 12 plattor 10,9,9
Flyes maskin 12 plattor 7,7,6
Biceps enarm i taget hantel 17,5 kg 16(8) 14(7) 14(7)
Biceps maskin 11 plattor 7,6,6
Enarm sittande hantel 15 kg 8,8,8
Körde sedan 6 set för underarmarna eftersom jag har lite problem med tennisarmbåge.

Bröst och biceps är roligt pass men inget jag behöver prioritera precis.

Blir lite nödproviant nu under flytten eftersom det är svårt att hinna äta under kvällarna. Äter bra på dagen när jag jobbar sedan får jag ta till bars för att få i mig under kvällen. Får bli lite kaos nu men det får jag acceptera. När flytten är över är det full fokus på träningen igen.

Prova nästa gång med 70 kg ... Du kan göra det enkelt för säker

Marija
2009-07-04, 08:42
Gårdagens träning var framsida lår och vader.

Svårt att köra ben när man alltid har mat i magen. Buktrycket är lite jobbigt för det känns som jag inte kan andas och så ska jag även köra med bälte hela tiden vilket gör att det inte precis blir bättre. Det är bara att köra på dock!

Knäböj 70 kg 12 80 kg 6,6
Vilket skillnad det blev med 10 kg extra
Utfall i smith stång + 40 kg 10,8,8
Benpress 140 kg 8,8,8
Hacklift 120 kg 8,8,7
Omvänd hacklift 120 kg 10 140 kg 8,8
Benspark 12 plattor 9,9,9
Vadpress ett ben i en halvsittande maskin 82 kg 10,10,8
Vadpress i en benpress maskin 15 plattor 8,8,8
Sittande vadpress 60 kg 10,10,10

Idag är jag lite seg i benen. Körde en styrke lunchklass idag men det gick faktiskt bra. Fick lite genomblödning i benen.

I morse låg morgonvikten på 64,8 kg men magen är bra svullen. Har ju inte ätit varken pasta eller ris eller bröd på så länge så det är inte konstigt att magen blir svullen och sedan äter jag en stor mängd också. Även om det är nästan 5 kg upp på snart 2 veckor så känner jag att det är mycket vatten och en svullen mage som gör mycket vikt. Skulle förmodligen tappa de kilona lätt igen.


:hbang::hbang:

På bänken trycker Du skulle känna samma

Du är så stark

pia
2009-07-04, 09:50
:hbang::hbang:

På bänken trycker Du skulle känna samma

Du är så stark

Tack!:em: Ska testa 70 kg på bänken nästa gång.

pia
2009-07-04, 09:57
Igår blev det bara latsövningar eftersom jag tänkt prioritera dem.

Chins bakom nacken 7,7,7
Bra mycket tyngre än att köra framför!
Latsdrag bakom nacke 11 plattor,10 12 plattor, 8,8
Latsdrag 13 plattor 7,7,8
Maskin enarm latsdrag 50 kg 10, 55 kg 8,8
Smala latsdrag med V-handtag 13, 6,7,7

Kändes bra men är inte van att köra bakom nacken utan bara framför men det är en vanesak. Går bättre för varje pass.

Idag blir det axlar med Mia vid 16. Ska bli kul med pressarna för det är de som är roliga. Gillar basövningar där man kan ta i klokt. Ska testa med dropset på hantellyften för det är svårt med teknik på tungt men då får jag både tungt och sedan lite striktare.

Marija
2009-07-04, 10:11
Igår blev det bara latsövningar eftersom jag tänkt prioritera dem.

Chins bakom nacken 7,7,7
Bra mycket tyngre än att köra framför!
Latsdrag bakom nacke 11 plattor,10 12 plattor, 8,8
Latsdrag 13 plattor 7,7,8
Maskin enarm latsdrag 50 kg 10, 55 kg 8,8
Smala latsdrag med V-handtag 13, 6,7,7

Kändes bra men är inte van att köra bakom nacken utan bara framför men det är en vanesak. Går bättre för varje pass.

Idag blir det axlar med Mia vid 16. Ska bli kul med pressarna för det är de som är roliga. Gillar basövningar där man kan ta i klokt. Ska testa med dropset på hantellyften för det är svårt med teknik på tungt men då får jag både tungt och sedan lite striktare.

Nice result...

Hur många kilo du hade i morse (vikt???)

Axlar today???

Prova hantel axlar press med 20 kg hantel..
You can do it ...

Du ar stark. :hbang::hbang::hbang:

Hur lång är du?

Ciao

pia
2009-07-04, 16:45
Nice result...

Hur många kilo du hade i morse (vikt???)

Axlar today???

Prova hantel axlar press med 20 kg hantel..
You can do it ...

Du ar stark. :hbang::hbang::hbang:

Hur lång är du?

Ciao

Jag är 169 cm. Körde med 20 kg i dag på hantelpressarna. Gick hur bra som helst:)

pia
2009-07-04, 19:03
Lite bilder från dagen

pia
2009-07-04, 19:04
Ännu fler bilder

pia
2009-07-04, 19:05
Och några till

pia
2009-07-04, 19:08
Fortfarande problem med posering. Jobbigt att posera och får inte ut latsen klokt. Det är bara att träna på. Kommer få mer hjälp med posering lite senare för jag ska bli bra på det. Nu är jag så stel också så jag tror faktiskt en del stretch kan hjälpa. Magen börjar se ut som jag vore gravid, inte så fint precis men vad gör jag inte för att så småningom bli bra!;)

pia
2009-07-04, 19:15
Idag blev det som sagt axlar.

Baksida hantlar 15 kg 10,10,10 Kör bara tungt här skiter i teknik faktiskt
Omvänd pecdeck 8 plattor 10,12,12
Baksida i maskinen på kortet 15 kg 8,8,8
Rotator 15 kg 20,20,20
Axelpress hantlar 20 kg 10,10,7 Vart helt slut sista setet
Axelpress bakom nacke i smith stång + 20 kg 10,10,8
Hantellyft dropset 15 kg och 10 kg 10,10 10,8 10,8
Enarm hantel på lutande bänk dropset 9 kg och 6 kg 8,8 8,8 8,8
Drag till hakan med hantlar dropset 17,5 kg och 12,5 kg 8,10, 8,10, 8,10

Jag är nöjd med passet!

kjell33
2009-07-04, 19:19
Kanonbilder, kan inte bli bättre!:thumbup:

pia
2009-07-04, 23:08
Kanonbilder, kan inte bli bättre!:thumbup:

Tack!:)

Marija
2009-07-06, 08:38
Idag blev det som sagt axlar.

Baksida hantlar 15 kg 10,10,10 Kör bara tungt här skiter i teknik faktiskt
Omvänd pecdeck 8 plattor 10,12,12
Baksida i maskinen på kortet 15 kg 8,8,8
Rotator 15 kg 20,20,20
Axelpress hantlar 20 kg 10,10,7 Vart helt slut sista setet
Axelpress bakom nacke i smith stång + 20 kg 10,10,8
Hantellyft dropset 15 kg och 10 kg 10,10 10,8 10,8
Enarm hantel på lutande bänk dropset 9 kg och 6 kg 8,8 8,8 8,8
Drag till hakan med hantlar dropset 17,5 kg och 12,5 kg 8,10, 8,10, 8,10

Jag är nöjd med passet!


Varför gjorde du utför 9 övningar för axlar? Det är för mycket från min åsikt.

20 kg axelpress?, Nice, Du är stark Jag hoppas att nästa gång du försöker med 22,5 kg hantels. Lova mig ...

Morgon vikt, Din dag?

När har du varit gravid?

Om jag har förstått coorectly Du var gravid?

Min svenska är mycket dålig ursäkt ...

Hälsningar ...

Marija
2009-07-06, 08:41
Lite bilder från dagen

I like last pic of Your back, very nice....

Abs will come with diet, dont care about them now...

Chest looks very good...

Try to gain mass during next 2 months

Byeeee


Marija

Whistler
2009-07-06, 09:37
Bra stretchövningar för ryggen:

http://www.exrx.net/StretchImages/LatissimusDorsi/StandingSideBendLat.jpg
http://strength-oldschool.com/blog/wp-content/uploads/2009/05/lat_stretch.jpg
http://www.ruf.rice.edu/~ricerec/fitness/images/rice_fitness_center/mark5f.jpg

Försök att slappna av i den muskel du stretchar. Andas lugnt och stilla och sjunk djupare in i stretchen på varje utandning, så det inte blir en statisk position, utan att du alltid kommer djupare för varje andetag.

pia
2009-07-06, 10:14
Varför gjorde du utför 9 övningar för axlar? Det är för mycket från min åsikt.

20 kg axelpress?, Nice, Du är stark Jag hoppas att nästa gång du försöker med 22,5 kg hantels. Lova mig ...

Morgon vikt, Din dag?

När har du varit gravid?

Om jag har förstått coorectly Du var gravid?

Min svenska är mycket dålig ursäkt ...

Hälsningar ...

Har inte varit gravid utan när jag nu äter så mycket så sticker magen ut så man ser gravid ut. Jag lovar att försöka på 22,5 kg. Varför jag kör så många övningar är att jag tycker det är svårt att ta ut axlarna på få övningar. Ju mer teknik desto svårare att pressa ur muskeln.

pia
2009-07-06, 10:17
I like last pic of Your back, very nice....

Abs will come with diet, dont care about them now...

Chest looks very good...

Try to gain mass during next 2 months

Byeeee


Marija

Tack! Ska lägga på mig fram till mitten på september så jag kommer fortsätta försöka öka.

Har inte hunnit varken väga mig eller äta klokt eftersom jag varit uppe i en flytt precis men har nu kommit på plats. Mycket kvar att göra men nu kan jag koncentrera mig mer på träningen och maten igen. Tror jag ligger still i vikt just nu men nu ska det ökas igen!:)

pia
2009-07-06, 10:24
Bra stretchövningar för ryggen:

http://www.exrx.net/StretchImages/LatissimusDorsi/StandingSideBendLat.jpg
http://strength-oldschool.com/blog/wp-content/uploads/2009/05/lat_stretch.jpg
http://www.ruf.rice.edu/~ricerec/fitness/images/rice_fitness_center/mark5f.jpg

Försök att slappna av i den muskel du stretchar. Andas lugnt och stilla och sjunk djupare in i stretchen på varje utandning, så det inte blir en statisk position, utan att du alltid kommer djupare för varje andetag.

Tack!:D

pia
2009-07-06, 11:34
Igår blev det Baksida lår och vader.

Raka markllyft med stång 80 kg inklusive stång 10 90 kg 8,8,8
Liggande lårcurl 50 kg 8,8,8
Sittande lårcurl 50 kg 8,8,8

Vader 3 övningar och 3 set per övning

Raka marken kändes bra och idag känns det att jag körde raka mark igår!:D

Marija
2009-07-06, 12:10
Igår blev det Baksida lår och vader.

Raka markllyft med stång 80 kg inklusive stång 10 90 kg 8,8,8
Liggande lårcurl 50 kg 8,8,8
Sittande lårcurl 50 kg 8,8,8

Vader 3 övningar och 3 set per övning

Raka marken kändes bra och idag känns det att jag körde raka mark igår!:D


Fantastic raka mart... :hbang::hbang:

How many kilograms do You have? Din vikt på vikt maskin idag?
Kommer att vara nästa training för bröstet?

Till mid of september You will have 72 kg minsta, I am sure...

pia
2009-07-06, 12:34
Fantastic raka mart... :hbang::hbang:

How many kilograms do You have? Din vikt på vikt maskin idag?
Kommer att vara nästa training för bröstet?

Till mid of september You will have 72 kg minsta, I am sure...

Tack!:D
Jag vägde mig aldrig i morse. Ska väga mig imorgon men jag tror jag ligger mellan 64-65 kg men ska äta klokt nu så jag fortsätter uppåt. Hoppas ligga på 70 kg innan diet och det tror jag är möjligt. 72 kg känns i mesta laget men vem vet.

Idag kommer det bli Roddövningar och triceps och imorgon är det vila från träningen

pia
2009-07-06, 12:46
De kosttillskott jag kör nu vid träning är proteindrink 3-Phase eller Micro 100 Whey eller blandar ihop dem beroende på vad jag känner för.

Tar sedan Essential amino isoenergy som är lite mer än bara essentiella aminosyror. Lite kolhydrat och annat i. Sedan tar jag glutamin och HMB också och under träningen tar jag Muscle Cellxpand för jag pallar inte att dricka den också innan. Blir så mycket vätska så jag dricker den istället under träningen.

Marija
2009-07-06, 13:56
Tack!:D
Jag vägde mig aldrig i morse. Ska väga mig imorgon men jag tror jag ligger mellan 64-65 kg men ska äta klokt nu så jag fortsätter uppåt. Hoppas ligga på 70 kg innan diet och det tror jag är möjligt. 72 kg känns i mesta laget men vem vet.

Idag kommer det bli Roddövningar och triceps och imorgon är det vila från träningen

Du har extremt god TRICEPS. Jag förväntar mig dips med vikt, 30 kg extra. Minsta. :hbang:*flex*
Du har extremt god TRICEPS. Jag förväntar mig dips med vikt med 30 kg extra. Jag vet (I remember:hbang::hbang:) att Du hade kunnat 6 representanter med 40 kg extra.

YOU CAN DO IT PIA.

VAMOS

BYE

pia
2009-07-06, 22:01
Du har extremt god TRICEPS. Jag förväntar mig dips med vikt, 30 kg extra. Minsta. :hbang:*flex*
Du har extremt god TRICEPS. Jag förväntar mig dips med vikt med 30 kg extra. Jag vet (I remember:hbang::hbang:) att Du hade kunnat 6 representanter med 40 kg extra.

YOU CAN DO IT PIA.

VAMOS

BYE

Det stämmer skulle förmodligen kunna göra det igen men idag blev det Dips med 30 kg extra

Rodd och triceps blev det idag.
Stångrodd 70 kg 10,10,10
Rodd 15 plattor 8,8,8
Rodd enarm maskin 7 plattor 8,8,8
Hög rodd korsade cablar i samma maskin 6 plattor 8 5 plattor 9,9
Dips + 30 kg 8,8,7
Hantlar över huvud liggande 15 kg 12,10,10
Maskin över huvud 13 plattor 12,10,12
Push Down 14 plattor 8,8,8

Det kändes rejält i triceps men var ett bra pass.

Fru_Flisa
2009-07-07, 06:12
Vad kul! Ska följa journalen, lycka till!

Marija
2009-07-07, 08:29
Det stämmer skulle förmodligen kunna göra det igen men idag blev det Dips med 30 kg extra

Rodd och triceps blev det idag.
Stångrodd 70 kg 10,10,10
Rodd 15 plattor 8,8,8
Rodd enarm maskin 7 plattor 8,8,8
Hög rodd korsade cablar i samma maskin 6 plattor 8 5 plattor 9,9
Dips + 30 kg 8,8,7
Hantlar över huvud liggande 15 kg 12,10,10
Maskin över huvud 13 plattor 12,10,12
Push Down 14 plattor 8,8,8

Det kändes rejält i triceps men var ett bra pass.

Nice training.....

Today day off?

Jag tror TRICEPS är bäst på kroppen

Imorgon är bröstet?

1 plattor=5 kg???

Jag hoppas Du passerar 65 kg i vikt

Good luck...

pia
2009-07-07, 09:41
Vad kul! Ska följa journalen, lycka till!

Tack!:)

pia
2009-07-07, 09:47
Nice training.....

Today day off?

Jag tror TRICEPS är bäst på kroppen

Imorgon är bröstet?

1 plattor=5 kg???

Jag hoppas Du passerar 65 kg i vikt

Good luck...

Idag vilar jag från träning ska eventuellt stretcha lite istället. Det är lite olika vad plattorna väger så det är därför jag inte skriver ut vikten. Tror det är allt mellan 3,5 kg till 10 kg beroende på vilken maskin det är. Rodden vet jag är mer på, men är osäker om det verkligen är 10 kg per platta.

Vikten ligger tyvärr still nu. Den vill inte upp nu så jag får äta mera. Mår lite dåligt psykiskt också för att jag precis separerat och flyttade i helgen och mår man dåligt psykiskt så påverkar det tyvärr kroppen.

pia
2009-07-08, 07:43
Under helgen jag flyttade så gick jag ner lite men jag tror jag mest tappade vätska. Nu är jag på väg uppåt igen men nu kommer det inte gå så snabbt eftersom en stor del vätska är tillagt och nu måste jag upp i muskler och fett.

Vikten var 64 kg i morse och jag känner mig i okej form ändå. Syns en antydan till magrutor fortfarande. Hoppas kunna ta lite bilder i helgen så jag kan se om det är någon skillnad. Alltid bra med bilder. Ska ta och mäta mig också idag för att se om något hänt. Jag hoppas på måndag vara uppe i 65 kg och efter det kanske försöka öka 1/2 kg i veckan. Då kommer jag ligga på 70 kg när jag går på dieten och gissar på att jag ska ner till 56-57 kg kanske. Det kommer dock gå snabbt ner i början så därför räknar jag med att hinna ändå fast det bara är 2,5 mån diet.

Får dock bedöma efter tidens gång när dieten måste igång beroende på hur mycket fett jag lägger på mig. Det får jag även hjälp med så att jag verkligen hinner komma i form. Går inte upp på scen i kass form så enkelt är det.

Marija
2009-07-08, 20:43
Under helgen jag flyttade så gick jag ner lite men jag tror jag mest tappade vätska. Nu är jag på väg uppåt igen men nu kommer det inte gå så snabbt eftersom en stor del vätska är tillagt och nu måste jag upp i muskler och fett.

Vikten var 64 kg i morse och jag känner mig i okej form ändå. Syns en antydan till magrutor fortfarande. Hoppas kunna ta lite bilder i helgen så jag kan se om det är någon skillnad. Alltid bra med bilder. Ska ta och mäta mig också idag för att se om något hänt. Jag hoppas på måndag vara uppe i 65 kg och efter det kanske försöka öka 1/2 kg i veckan. Då kommer jag ligga på 70 kg när jag går på dieten och gissar på att jag ska ner till 56-57 kg kanske. Det kommer dock gå snabbt ner i början så därför räknar jag med att hinna ändå fast det bara är 2,5 mån diet.

Får dock bedöma efter tidens gång när dieten måste igång beroende på hur mycket fett jag lägger på mig. Det får jag även hjälp med så att jag verkligen hinner komma i form. Går inte upp på scen i kass form så enkelt är det.

64 kg, nice. Jag hoppas att vi skulle kunna se mycket skillnad. I helgen Du kommer att ha 65 kg jag ma säker innan man

Lycka till

pia
2009-07-09, 09:15
Idag låg vikten på 64,1 men jag mätte mig även idag och det har gett bra resultat.

Biceps 34,5 cm +1,5 cm
Bröst 96 cm +4 cm
Midja 73 cm +4cm vilket inte är lika roligt.
Stuss 93,8 cm +5,8cm
Ben 52,5 cm +1,5 cm
Vad 34,3 cm +1,3 cm

Igår körde jag Bröst baksida axel
Börjar med baksida axel eftersom det är prio
Hantlar framåtlutad dropset 15 kg 10 kg 10,10 10,10 10,10
Omvänd pecdeck dropset 9 plattor, 6 plattor 10,10 10,10 10,10
Baksida i en maskin som liknar cable 15 kg drop 10 kg 10,10 10,10 10,10
Rotator 10 kg 15,15,15 utan vila emellan

Bänkpressen var upptagen så jag körde hantelpress vilket jag inte gjort på evigheter.
Hantelpress 30 kg hantlar 8,8,8
Snepress i hammer +30 kg 10,10,8
Maskin bröstpress 13 plattor 10 14 plattor 7,7
Pecdeck 12 plattor 8,7,8

Okej pass, kändes bra. Idag är det dags för framsida lår att få sig en omgång. De måste växa! Blir lite vader på det också.

Fru_Flisa
2009-07-09, 21:39
Tråkigt med separationen, det är omöjligt att inte bli påverkad men hoppas det känns bättre snart. Det är alltid värst i början.


Rotator 10 kg 15,15,15 utan vila emellan

Det var vikt som hette duga på dessa, hur kör du då?

Marija
2009-07-09, 23:57
Idag låg vikten på 64,1 men jag mätte mig även idag och det har gett bra resultat..

64,1, I expected maybe little bit more....*flex**flex*

Biceps 34,5 cm +1,5 cm
Bröst 96 cm +4 cm
Midja 73 cm +4cm vilket inte är lika roligt.
Stuss 93,8 cm +5,8cm
Ben 52,5 cm +1,5 cm
Vad 34,3 cm +1,3 cm..

Nice åtgärder. Jag antar tha Du har problem med vad, eftersom de är mindre än din Biceps? Gör större Din vad kan du göra det Pia

Igår körde jag Bröst baksida axel
Börjar med baksida axel eftersom det är prio
Hantlar framåtlutad dropset 15 kg 10 kg 10,10 10,10 10,10
Omvänd pecdeck dropset 9 plattor, 6 plattor 10,10 10,10 10,10
Baksida i en maskin som liknar cable 15 kg drop 10 kg 10,10 10,10 10,10
Rotator 10 kg 15,15,15 utan vila emellan..

Vad är Hantlar framåtlutad, Rotator

Bänkpressen var upptagen så jag körde hantelpress vilket jag inte gjort på evigheter.
Hantelpress 30 kg hantlar 8,8,8
Snepress i hammer +30 kg 10,10,8
Maskin bröstpress 13 plattor 10 14 plattor 7,7
Pecdeck 12 plattor 8,7,8

Du har inte gjort dumbell tryck i evigheter? Och Du utföras efter Baksida axel? Och Du knuffade 30 kgs dumbells för 8 representanter. Med 64,1 kg? Jag verkligen beundrar dig. Du är så stark Pia.. Vad ar Snepress i hammer

Okej pass, kändes bra. Idag är det dags för framsida lår att få sig en omgång. De måste växa! Blir lite vader på det också.

Med ditt sätt att utbilda framsida skulle vaxa för säker. Jag förväntar mig stark squat

Lycka till Pia, Du klarar det säkert

pia
2009-07-10, 13:23
Idag låg vikten högre men jag tror jag går upp rejält efter benträningen i vatten så därför väger jag mer och sedan går jag ner igen för idag hade jag helt plötsligt gått upp till 65 kg från 64 gårdagen så jag tror det har med vattnet att göra.

Gårdagens benträning eller rättare sagt framsida lår och vader

Knäböj 80 kg 8,8,8
Benpress 140 kg 10 160 kg 6,6
Utfall i hacklift stång+40 kg 10,8,8
Hacklift 120 kg 8,8,8
Omvänd hacklift 140 kg 8,8,8
Benspark 13 plattor 8,8,8

Vader 3 övningar 3 set på varje övning.

Vader och ben måste jag pressa hårt. De kan växa men på diet så är rumpa och lår det första som också försvinner på mig. Det är därför jag kör fram och baksida separat. Likadant med axlar och rygg. Jag delar upp för att verkligen få ut så mycket som möjligt. Sista övningarna blir alltid lidande.

kjell33
2009-07-10, 13:26
Väntar med spänning på en bild baksida ben!:thumbup:

pia
2009-07-10, 13:50
Dagens pass var på morgonen vilket var jobbigt. Har inte samma energi då men det var ändå okej pass.

Körde latsövningar idag. Måste ju bredda ryggen

Känner av axeln lite när jag kör latsen och jag ser att jag är sne. Min vänstra sida och då menar jag hela kroppen är större än den högra. Det är ganska stor skillnad. Har problem med en inklämning i höger axel. Har haft de i kanske 10 år. Den har blivit bättre men jag kan känna av den ibland. Har alltid bättre kontakt med vänster sida än höger sida i alla övningar.

Chins 10 +5kg 7,7. Börjar bli tyngre att köra ju tyngre jag blir. Det är den enda övningen jag blir sämre i när jag går upp i vikt vilket inte är så konstigt

Latsdrag bakom nacke 13 plattor 6 12 plattor 8,8
Latsdrag framför 13 plattor 9 14 plattor 7
Maskin enarm 55 kg 10 60 kg 10,10 Kändes riktigt bra idag
Smala latsdrag med V-handtag 13 plattor 8,7,6 Här var jag ganska trött i latsen.

Känner mig oerhört stel och klumpig nu. Måste stretcha mer men jag är kass på att lägga tid på det. Går i alla fall på massage regelbundet.
Idag hade jag även en lunchklass styrka men det ser jag mer som en genomblödning i musklerna eftersom jag kör hela kroppen i högt tempo med låga vikter. Använder kroppen, pumpstång med 5 kg viktplattor på och 3 kg hantlar till alla övningar. Eftersom jag är instruktör så blir det några olika klasser i veckan. Nästa vecka börjar jag köra spinning igen också fast bara en gång i veckan.

Har under sommaren 4-5 klasser i veckan och till hösten kommer jag köra 7-8 klasser i veckan men det är kul och lite olika klasser så det ska nog gå fast en tävlingssatsning. Kommer dock inte köra sista veckan innan tävlingen. Då kommer jag ta helt semester. Kör cirkelträning, corecirkel, spinning, core, styrka 2 i veckan, pilates, poweryoga och yogalates varannan vecka.

pia
2009-07-10, 13:52
Väntar med spänning på en bild baksida ben!:thumbup:

De är inte någon höjdare för hela benen är kassa men däremot vet jag inte hur man visar baksidan på bild för att det ska synas.

kjell33
2009-07-10, 14:00
De är inte någon höjdare för hela benen är kassa men däremot vet jag inte hur man visar baksidan på bild för att det ska synas.

Ex vis kan du spänna vaden och simulera en lårcurl med andra benet. Fast inte på samma bild;)

Sess
2009-07-10, 20:48
Härliga pass Pia!!

Försök att inte haka upp dig så mkt på att du slätar ut lite...förstår dig dock då du uppenbarligen är van vid att hålla en bra form. Det mesta är ju trots allt vätska då du ökat på kolhydraterna.

Jag ser ingen anledning till att bulka på sig för mycket heller. Överskott, absolut. Men det behöver inte överdrivas som många tävlande verkar tro.

Väntar också på benbilder!! :)

pia
2009-07-11, 08:24
Härliga pass Pia!!

Försök att inte haka upp dig så mkt på att du slätar ut lite...förstår dig dock då du uppenbarligen är van vid att hålla en bra form. Det mesta är ju trots allt vätska då du ökat på kolhydraterna.

Jag ser ingen anledning till att bulka på sig för mycket heller. Överskott, absolut. Men det behöver inte överdrivas som många tävlande verkar tro.

Väntar också på benbilder!! :)

Ska ta bilder idag efter jobbet om jag vågar lägga ut dem så kommer det lite benbilder. Benen ska jobbas på för fullt. Jag fick i alla fall fin träningsvärk efter benpasset. Har svårt att gå ännu så ont får jag men de jävlarna vill ändå inte växa klokt. Armarna som jag minst behöver växer alltid mest.

Jag är som sagt fan att alltid vara i form så det är lite jobbigt psykiskt att lägga på sig men jag vet att det bara är tillfälligt. Jag såg efter strumporna igår att jag har mycket vatten i kroppen. Gick nog in en halv centimeter så jag är bra svullen nu. Jag vill lägga på mig men inte bli fet så jag försöker ha koll på att jag inte lägger på mig för mycket fett för jag ska ju ha en kort deff också så därför kan jag inte få för mycket fett på kroppen. Vätska tappar jag dock fort igen så det gör inget.

pia
2009-07-11, 22:39
Lite nya bilder från idag.

pia
2009-07-11, 22:42
Fler bilder

pia
2009-07-11, 22:44
Ännu fler

pia
2009-07-11, 22:46
En sista bild

Pepz
2009-07-11, 22:46
mycket muskler bra fysik.
något rak framifrån- försök att få ut latsen mer där!

alltid kul att följa en satsning och föredömligt med bilder! lycka till!

pia
2009-07-11, 22:55
mycket muskler bra fysik.
något rak framifrån- försök att få ut latsen mer där!

alltid kul att följa en satsning och föredömligt med bilder! lycka till!

Tack!
Är medveten om problemet men jobbar på det och de stackars benen som släpar efter. Kommer fortsätta bygga ett tag till innan diet så förhoppningsvis kan jag lägga på mig lite mer massa.

pia
2009-07-12, 11:24
Axelpasset igår gick okej men känner av min jävla armbåge. Har problem med en sena som hoppar så att jag blir inflammerad.

Rotatorcuffen som uppvärmning bara
Axelpress hantlar 20 kg 10,10,10 Testade 22,5 kg men det gick inte.
Axelpress bakom i smithmaskin stång+22,5 kg 9,9,9
Hantellyft dropset 15 kg 10 kg 10,10 10,10 10,10
Enarm hantel lutandes på bänk dropset 9 kg 6 kg 10,8 10,8 10,8
Drag till hakan dropset 17,5 kg 12,5 kg 10,10 10,10 10,10

Körde även 3 övningar vader 3 set

LindaS
2009-07-12, 12:38
Benen i profil är jäkligt heta.

Hur ligger dom till för det du ska tävla?

pia
2009-07-12, 13:25
Benen i profil är jäkligt heta.

Hur ligger dom till för det du ska tävla?

Tack!
Benen är lite för små. Ser bättre ut från sidan men framifrån måste jag få mer volym på dem

Gabbus
2009-07-12, 15:48
Haha varför kollar du jämnt ner på bilderna? :)
Grymma muskler iallfall,diggar din rygg!!

pia
2009-07-12, 16:08
Haha varför kollar du jämnt ner på bilderna? :)
Grymma muskler iallfall,diggar din rygg!!

Tack!
Jag kollar ner för att jag inte gillar att fota mitt ansikte framför allt inte nu när jag känner mig rund som en boll i ansiktet. Resten kan jag ta att gå upp i men just ansiktet är jobbigt. När jag dietar ner mig så kommer jag förmodligen visa mer ansikte på bilder.

pia
2009-07-12, 21:24
Baksida lår och biceps idag. Kände mig lite trött i kroppen. Jag tränar mycket och om jag känner att det blir för mycket kommer jag plocka bort armarna för de är inte så viktiga. Jag är van att träna mycket men det är lite annorlunda när man kör tungt. Blir sliten på ett annat sätt.

Vikten idag var hög men det kommer nog gå ner igen för den verkar pendla och på 3 dagar nu har jag gått upp från 64-66 kg. Får se vad vikten visar .

Raka marklyft 90 kg 10,10,9
Liggande bencurl 50 kg 12 54,5 kg 8,8
Sittande lårcurl 50 kg med dropset till 36 kg 10,10 10,8 10,8
Biceps hantlar varnnan arm 17,5 kg 8 på varje arm,8,8
Enarm sittande hantel 15 kg 10,10,10
Biceps uppifrån i cable 7 plattor 10,10,9

Körde lite underarmar också eftersom jag har lite problem med tennisarmbåge

pia
2009-07-13, 14:04
Idag var vikten på 65 kg som jag hade tänkt så jag är nöjd. Nu har jag tänkt att vikten ska gå lite långsammare uppåt så jag inte bara blir fet.

Idag har jag kört Roddövningar och vader.

Stångrodd 70 kg 10,10,10
Rodd v-handtag 15 plattor 8,8,8
Rodd enarm 7 plattor 10,10,10
Hög rodd i samma maskin med korsade vajrar 5 plattor 10,10,10

Körde vader 3 övningar 3 set

Ska lägga om träningen igen. På söndagar kör jag armar om jag orkar eftersom jag inte prioriterar dessa och om jag behöver en extra vilodag så tar jag det istället så finns möjligheten till mer vila om jag behöver. Det schemat jag har nu kommer jag nog hålla mig till.

Mån: Roddövningar och vader
Tis: vila
Ons: Basksida axel och bröst där fokus är baksida axel
Tor: Framsida lår och rumpan kommer ju automatiskt med
Fre: Latsövningar vader och mage
Lör: Axlar (ej baksida), Baksida lår
Sön: vila eller armar

Marija
2009-07-14, 13:47
Idag var vikten på 65 kg som jag hade tänkt så jag är nöjd. Nu har jag tänkt att vikten ska gå lite långsammare uppåt så jag inte bara blir fet.

Idag har jag kört Roddövningar och vader.

Stångrodd 70 kg 10,10,10
Rodd v-handtag 15 plattor 8,8,8
Rodd enarm 7 plattor 10,10,10
Hög rodd i samma maskin med korsade vajrar 5 plattor 10,10,10

Körde vader 3 övningar 3 set

Ska lägga om träningen igen. På söndagar kör jag armar om jag orkar eftersom jag inte prioriterar dessa och om jag behöver en extra vilodag så tar jag det istället så finns möjligheten till mer vila om jag behöver. Det schemat jag har nu kommer jag nog hålla mig till.

Mån: Roddövningar och vader
Tis: vila
Ons: Basksida axel och bröst där fokus är baksida axel
Tor: Framsida lår och rumpan kommer ju automatiskt med
Fre: Latsövningar vader och mage
Lör: Axlar (ej baksida), Baksida lår
Sön: vila eller armar


65 kg, nice, nice

Strong back...

Good luck with Your new timetable of traininfg

Enjoy Your rest day.

pia
2009-07-16, 08:45
Igår körde jag baksida axel och bröst. Får sådan pump i små muskel och även när jag hade spinningen fick jag pump i benen. Lite jobbigt faktiskt eftersom jag tycker pump hindrar träningen.

Bänkpressen gick suveränt igår och jag är helnöjd. Börjar komma uppåt i vikterna och jag vet att för varje kilo jag ökar i vikt brukar jag även öka 3 kg i bänken. Vet att jag ska prioritera övre bröst istället men bänkpress är roligt så jag kommer fortsätta köra det.

Började med baksida axel eftersom det är prio och där kör jag dropset

Framåtlutad hantellyft 15 kg 10 kg 10,10 10,10 10,10
Omvänd pesdeck 9 plattor 6 plattor10,10 8,10 10,10
Baksida i en special cablemaskin 15 kg 10 kg 10,10 10,10 10,10
Rotator 15 kg 15,15,15 ej dropset

Bänkpress 65 kg 12 70 kg 10 75 kg 7,7,6
Snebänk i hammermaskin +30 kg 10,8,8,7

Kände av armbågen för mycket i snebänken så jag får nog ändra om där och köra flyes i cable för övre bröst. Det är som en sena som hoppar i armbågen när jag kommer i vissa lägen. I axelpress känner jag av den också men inte riktigt lika mycket så det tänker jag fortsätta köra.

Marija
2009-07-16, 14:16
Igår körde jag baksida axel och bröst. Får sådan pump i små muskel och även när jag hade spinningen fick jag pump i benen. Lite jobbigt faktiskt eftersom jag tycker pump hindrar träningen.

Bänkpressen gick suveränt igår och jag är helnöjd. Börjar komma uppåt i vikterna och jag vet att för varje kilo jag ökar i vikt brukar jag även öka 3 kg i bänken. Vet att jag ska prioritera övre bröst istället men bänkpress är roligt så jag kommer fortsätta köra det.

Började med baksida axel eftersom det är prio och där kör jag dropset

Framåtlutad hantellyft 15 kg 10 kg 10,10 10,10 10,10
Omvänd pesdeck 9 plattor 6 plattor10,10 8,10 10,10
Baksida i en special cablemaskin 15 kg 10 kg 10,10 10,10 10,10
Rotator 15 kg 15,15,15 ej dropset

Bänkpress 65 kg 12 70 kg 10 75 kg 7,7,6
Snebänk i hammermaskin +30 kg 10,8,8,7

Kände av armbågen för mycket i snebänken så jag får nog ändra om där och köra flyes i cable för övre bröst. Det är som en sena som hoppar i armbågen när jag kommer i vissa lägen. I axelpress känner jag av den också men inte riktigt lika mycket så det tänker jag fortsätta köra.


Nice, nice I hope next time You will be able to try with 80 kgs. I know You will push 5 reps min.

Why baksida shoulders is Your priority? From my opinion they looks very good. Maybe mellanöstern och främre axel?

Stay strong. Good luck with training legs today.

pia
2009-07-17, 14:56
Igår vart det framsida lår och jag kände inte att benen var helt pigga efter spinningen på onsdagen. Knäböjen var trög men när jag väl kommit igång gick det okej men trodde jag skulle svimma efter halva passet. Ben är så jävla jobbigt att köra men jag måste få dem att växa. Idag känner jag av att jag körde igår och det lär vara ännu värre imorgon. Kommer köra spinning onsdagar 3 v framöver så benträning blir lite lidande men jag orkar inte göra om shemat för 3 v. Sedan kommer spinningen ligga söndagar så då passar ons eller tors bra.

Försöker istället för att öka vikter just nu att köra bättre teknik för att sedan öka vikter igen.

Knäböj 80 kg 8,8,8
Benpress 160 kg 8,7,7
Utfall smith+50 kg 8,8,8
Hacklift testar köra smalt åt både hållen för att se om jag kan få mer svep på benen. 120 kg 8,8,8
Omvänd hacklift smalt 140 kg 10,10,10 Här körde jag på ren vilja för det gjorde ont.
Benspark 13 plattor 8,8,8 Mina ben var helt döda nu.

pia
2009-07-17, 15:02
Idag blev det lats och vader. Hatar köra förmiddag för jag är stel och har ingen energi så tidigt med bara frukost i kroppen.

Chins bakom nacke 8,8,8
Latsdrag bakom nacke 12 plattor 8,8,8
Latsdrag framför 13 plattor 8,8,8
Enarmsdrag 60 kg 8,10,10 Varför jag gör mer ibland på vissa set är oftast om jag vilat länger eller kortare tid mellan seten
Smala latsdrag med V-handtag 13 plattor 7,8,8

Vader 3 övningar 3 set på varje.

pia
2009-07-17, 15:18
Var och gjorde laser igår kväll på Hudvårdscenter på Hornsgatan för att ta bort hår under armar, bikini och underbenen. Har gjort några behandlingar och det börjar försvinna vilket är så jävla skönt.

Jag byter tjänst med henne så hon får PT av mig och jag får ta bort hår så det är perfekt och hon är verkligen jätteduktig på det hon gör. Hon kommer även hjälpa mig med smink och sådant skönhetstjafs till tävlingen. Hon får även en ny maskin som jag tänkte testa på dieten. LPG som ska hjälpa lite mot celluliter och problemområden. Ska bli intressant att testa om det kan hjälpa ytterligare tillsammans med träning och diet. Skadar aldrig att testa.

pia
2009-07-19, 10:50
Blev så stressigt igår så det blev inga bilder. Idag har jag ingen hjälp så jag får se om jag försöker ta några själv. Fick lite bedömning igår av coachen och jag måste prioritera mer baksida lår och axlar så såklart och bredden på ryggen. Verkar i alla fall tycka jag gör bra framsteg så nu är det bara att fortsätta framåt och han tyckte jag fortfarande hade en bra form så jag behöver inte dra ner på kosten något utan jag kan fortsätta äta som en häst.

Igår blev det axlar och baksida lår men nu måste jag göra om schemat igen eftersom jag inte kan ha 2 prioriteringsmuskler tillsammans så det kommer bli ändring igen.

Kände mig inte så pigg eftersom det var tidig träning igen och jag har svårt att gå och träna på bara frukost och sedan var jag även ute med en PT kund innan 5 km varierande gång och jogging. Glömde boken också så jag kommer inte ihåg om allt riktigt stämmer.

Axelpress 20 kg 8,8,8
Smith press bakom nacken stång+22,5 kg 8,8,8
Enarm hantellyft sittande bänk 10 kg 10,10,10
enarm lutande i cable 3 plattor 10,10,10

Raka marklyft 90 kg 8,8,8
Baksida lår liggande 54,5 kg 10 59 kg 8,8,8
Baksida lår sittande 54,5 kg 10 59 kg 8,8 och på sista setet fick jag ont i knäet och kunde inte köra vidare. Fick ont på insidan på knäet så jag vet inte vad det kom ifrån riktigt. Får se om det går att köra nästa gång. Det är mitt operarade knä som är lite strul med.

Armbågarna framför allt höger och knäet vänster är lite struliga så jag är orolig för att de inte ska hålla men jag kör på så länge det går. De har jag haft problem med i flera år så jag struntar i princip i det om det inte gör så ont att det inte går att köra för det kommer och går ändå hela tiden vad jag än gör.

Idag tänkte jag köra armar men jag ska köra få övningar på armarna så att jag kan lägga energin på det jag behöver. 3 övningar 3 set på triceps och 2 övningar 3 set på biceps tror jag det blir. Håller mig nog mellan 8-10 rep där.

pia
2009-07-20, 15:53
Igår körde jag lite lätt armar. Drog på mig en nackspärr så jag får vara lite försiktig. Kommer inte heller köra så tungt på armar så det gör inget.

Triceps hantlar över huvudet liggande på bänk 15 kg 12,12,12
Maskin över huvudet 12 plattor 12,12,12
Push down 13 plattor 12,12,12
Biceps hantlar båda armarna samtidigt 15 kg 12,12,12
Enarm hantel biceps på bänk 15 kg 8,10,10

Det gick bra trots denna låsning. Ska på massage imorgon men det börjar släppa nu mer och mer också.

pia
2009-07-20, 16:00
Idag blev det roddövningar och vader. Försöker piska vaderna men de blir bara starkare inte större de jävlarna.

Stångrodd 70 kg 10,10,10
Rodd 15 plattor 8,8,10 Pressade mig mer i sista setet så skärpning för jag orkar mer än jag kör ibland.
Rodd enarm i specialroddmaskin 8 plattor 8,8,8
Hög rodd i samma maskin 6 plattor 8,8,8

Körde 3 övningar vader varav en sittande. Försöker som sagt pressa dem men dessa vader är ett helvete att få bukt med. Sammanlagt blir det 9 set per gång och jag kör vader 2 ggr i veckan. Har testat köra få rep många rep fler övningar fler dagar i veckan, färre dagar. Tror jag testat det mesta men inget biter på dessa envisa vader. Det svider när jag kör och jag får kontakt. Det gör ont och jag tycker de borde växa men icke:cryout:

Kände inte av nackspärren så mycket medan jag tränade. Imorgon är det vila massage fast 2 klasser på kvällen dock.

pia
2009-07-20, 16:03
Glömde skriva morgonvikten som var 66,2 kg. Svettas hela tiden nu. Att äta upp sig i värmen är inte kul. Känner mig inte så mysig precis, uppsvullen och svettig men vad gör man inte för att få lite muskler!:whipped: :)

pia
2009-07-20, 17:55
Har nu bokat hotell Gothia Towers och tågbiljett så det är fixat. Måste ha allt redo i tid. Då kan jag vara lugn. Ska ringa om bikini i morgon så jag kan få dessa uppsydda. Har fått ett namn på en person som fixar det. Börjar känna att jag har kontroll på allt nu.:)

pia
2009-07-22, 14:17
Tog några själv idag så de är ingen höjdare. Känner inte att det går framåt nu, måste få större axlar och ben.

pia
2009-07-22, 14:19
Några till

pia
2009-07-22, 14:22
Bjuder på en bild på min senaste tatuering som jag gjorde på Venice Beach. Lite vågad bild men jag var väldigt nöjd med tatueringen

Marija
2009-07-22, 14:42
Nice pics Pia, I can notice progress.

pia
2009-07-23, 11:01
Igår vart det bröst och baksida axel. Kändes sådär. Har nu under förra veckan och denna städat hela gymmet så jag känner mig lite sliten samt att jag haft det lite jobbigt mentalt. Har inte haft motivationen på topp. Har fortfarande lite ont från nackspärren också. Kan inte vrida huvudet fullt åt vänster. Sovit lite halvdåligt också.

Började med baksida axel där jag kör dropset förutom på rotatorn

Hantellyft 15 kg 10 kg 12,10, 12,10 12,10
Pec deck omvänd 9 plattor 6 plattor 10,8 10,8 10,8
Baksida i special cable 15 kg 10 kg 10,10 10,10 10,10
Rotator 15 kg 15,15,15
Bänkpress 70 kg 12 75 kg 7,6,6
Drag nerifrån i cable stående 6 plattor 10,10,9,9

Känner att jag stagnerat lite men det är förmodligen för att psyket inte är på topp samt all extra städning som sliter på kroppen. Det är 2-3 h städning varje dag nu.
Energinivån är låg.:(

pia
2009-07-23, 11:03
Oj vad mitt sista inlägg var deprimerande. Nu jävlar ska det köras igen. Vid 16 idag blir det framsida lår. Måste skärpa till mig nu! Tänk positivt!!:)

rockhund
2009-07-23, 11:10
Jättekul o följa din utveckling. Kör hårt!!

pia
2009-07-23, 11:18
Bestämde med en kompis nu att gå ut på lördag och bara ha trevligt så man får upp humöret lite dock utan alkohol. Är nykterist så jag dricker inte och sedan förstör det träningen för mycket tycker jag. Men lite god mat är aldrig fel och sitta och snacka lite. Känner mig dock inte så attraktiv nu precis utan mer som en uppsvälld ballong men det skiter jag i med tanke på hur många andra ser ut. Blir dock ingen kort klänning precis. Behöver slappna av lite tror jag för att få lite mer motivation.

pia
2009-07-23, 11:19
Jättekul o följa din utveckling. Kör hårt!!

Tack! Det ska jag göra!:D

pia
2009-07-23, 11:47
Har nu även fått kontakt med en tjej som heter Marita som ska hjälpa till med baddräkten och bikini så det är också ordnat nu. Hon har själv tävlat och ska också tävla på Lucia förmodligen så det blir kanon.

pia
2009-07-24, 21:20
Igår var det framsida lår och det känns idag kan jag säga. Ont som fan i benen och ännu värre lär det bli imorgon.

Bred böj i smithmaskin stång+60 kg 10,10,10,9
Benpress 160 kg 8,8,8,8
Utfall i smith stång+50 kg 8,8,8,8
Omvänd hacklift med benen ihop 160 kg 10,10,10,10
Benspark 13 plattor 9,8,8,9


Känner av höger ben. Känns som muskeln ska gå av. Fick det problemet för 8 år sedan efter en lårkaka så det är lite läskigt att köra. Känner av det i knäböj och benpress framför allt men jag kör ändå

Idag på förmiddagen blev det latsövningar och vader samt en baksida lår bara för att jag kände att jag ville köra det en gång extra. Tänkte testa och se vad som händer om kanske baksidan kan svara bättre. Kör då liggande lårcurl 4-6 set. Får se vad som känns bra och inte. Jag går mycket på känsla och är jag trött i muskeln är det ingen ide att köra extra.

Chins 12 +5kg 8,8 +7,5 kg 6
Latsdrag bakom nacke 12 plattor 10 13 plattor 8,8
Latsdrag framför 14 plattor 8,8,8
Enarm latsdrag 60 kg 10,10 65 kg 8
Smala latsdrag med V-handtag 13 plattor 10, 14 plattor 7,7
Baksida lår liggande 59 kg 12 63,5 kg 10 68 kg 8,8,8,8 Blev skillnad i styrka när jag inte kört raka mark före som jag brukar

Vader blev bara 2 övningar 4 set på varje för jag hade lite bråttom till mitt styrkepass jag har och sedan blir det ändå mer vader redan på söndag igen.

Kände mig stark i latsen och jag har ökat något i styrka så det är kul att den muskeln går framåt.

pia
2009-07-24, 21:27
Tog några till bilder idag.

pia
2009-07-24, 21:28
2 till bilder

pia
2009-07-25, 11:32
Det är bra att man inte är kräsen. Har lagat 4 matlådor med pasta och köttfärssås och sedan äter jag det till det är slut och då blir det 1 kg kyckling och pasta eller couscous. Jobbigt att behöva laga ny mat till varje måltid.

Idag är det axlar. Ska verkligen ha fokus för axlar och ben måste bli större. Vikten låg på 67 kg i morse men den går som sagt lite upp och ner. Tycker fortfarande jag är alldeles för liten tur att det ännu är minst en månad kvar på uppbyggnad förhoppningsvis kan jag köra på en halv månad till innan dieten. Kör hellre än hårdare och kortare diet.

pia
2009-07-26, 17:50
Idag blev det lite armar och vader. Kör lite försiktigt på armarna eftersom jag har ont i armbågarna och triceps är lite jobbigt att köra då. Vill inte heller lägga för mycket energi på armar. Var lite trött idag också efter att ha gått på stan och kollat efter skor till tävlingen och jag hittade inga heller.

Körde 3 tricepsövningar 3 set på varje och 12 rep så det är lite högre rep än jag egentligen ska göra men jag vill inte heller få för ont i armbågarna.

Biceps körde jag bara 2 övningar 3 set. Lite tyngre blev det på hantlarna då jag bara körde 8 rep med 17,5 kg. Körde båda armarna på samma gång och sedan 15 kg på sittande enarm 10 rep på varje.

Vaderna är svåra för jag ökar inte på dem. Körde 3 övningar 3 set men har kvar samma vikter för de vill inte öka. Ökar jag tycker jag bara jag tappar teknik och det blir för kort rörelse. Det blir 10-12 rep där för att jag inte ska tappa tekniken. Har svårt att köra tyngre där.

Marija
2009-07-27, 11:42
Nice pics Pia. 67 kgs is very good, You definitly made progress. Specialy on Your back, I can notice muscle. Back became Your strong point :hbang::hbang::hbang:.

Good luck.

rockhund
2009-07-27, 18:17
ja jag kan bara hålla med Marija, riktigt grym rygg du börjar o få. Stort lastbilsflak, de e bra de...;). Kör hårt!!!

pia
2009-07-28, 07:52
Tack! Ja ryggen har jag även ökat mest vikter i. Det är så lätt att köra tungt på ryggen. Svårare med mindre muskler tycker jag. Ska till gymmet nu för jag har en PT kund innan jag börjar jobba vid 11.

Marija
2009-07-28, 07:57
Tack! Ja ryggen har jag även ökat mest vikter i. Det är så lätt att köra tungt på ryggen. Svårare med mindre muskler tycker jag. Ska till gymmet nu för jag har en PT kund innan jag börjar jobba vid 11.

Which muscle is Your crucial problem now? Axlar, calves?

pia
2009-07-29, 10:03
Which muscle is Your crucial problem now? Axlar, calves?

Axlar vader och hela benen. Vet inte om det kanske handlar om att jag även har haft skador på dessa områden. Har haft problem med höger axel väldigt länge och har opererat knäet där jag har en menisk som var sönder och även en förslitning i vänster knä. Det är där jag även har svårt att växa. Har också alltid haft dominerande trapz så det kan också vara en orsak till att axlarna inte växer så bra.

pia
2009-07-29, 10:11
Måndagens träning var Baksida axel och Baksida lår. Fick bra träningsvärk i baksida lår så det tog i alla fall. Nu ska de bara växa också.

Körde dropset på baksida axel
Rotator ej dropset 15 kg 15,15,15
Baksida axel med hantlar framåtlutad 15 kg 10 kg 12,10, 12,10 10,10
Omvänd peck deck 9 plattor 6 plattor 12,10 10,10 11,10
I specialcable 15 kg, 10 kg 12,12 12,12 12,12

Raka marklyft 90 kg 9,8,8,8
Baksida liggande 63,5 kg 8,8,7,7
Sittande 59 kg 8,8,8,8

Det kändes helt okej. Kände inte av knäet när jag körde baksidan den här gången.

Vikten i morse låg på 68,4 kg men jag tror jag har lite mycket vatten nu så jag tror egentligen vikten är 68 kg. Set gravid ut men tror inte jag är så fet ändå. Får se vad coachen säger på lördag om jag behöver dra ner lite på maten så jag inte blir för fet.

Idag är det Rodd och Bröst samt ett spinningpass innan. Kan inte undvika det eftersom jag är instruktör så jag måste köra vissa klasser ändå. Igår var det styrkeklass och yoga. Hoppas kunna fortsätta köra yoga men det börjar bli jobbigt nu för jag är så klumpig.

Marija
2009-07-29, 10:21
Måndagens träning var Baksida axel och Baksida lår. Fick bra träningsvärk i baksida lår så det tog i alla fall. Nu ska de bara växa också.

Körde dropset på baksida axel
Rotator ej dropset 15 kg 15,15,15
Baksida axel med hantlar framåtlutad 15 kg 10 kg 12,10, 12,10 10,10
Omvänd peck deck 9 plattor 6 plattor 12,10 10,10 11,10
I specialcable 15 kg, 10 kg 12,12 12,12 12,12

Raka marklyft 90 kg 9,8,8,8
Baksida liggande 63,5 kg 8,8,7,7
Sittande 59 kg 8,8,8,8

Det kändes helt okej. Kände inte av knäet när jag körde baksidan den här gången.

Vikten i morse låg på 68,4 kg men jag tror jag har lite mycket vatten nu så jag tror egentligen vikten är 68 kg. Set gravid ut men tror inte jag är så fet ändå. Får se vad coachen säger på lördag om jag behöver dra ner lite på maten så jag inte blir för fet.

Idag är det Rodd och Bröst samt ett spinningpass innan. Kan inte undvika det eftersom jag är instruktör så jag måste köra vissa klasser ändå. Igår var det styrkeklass och yoga. Hoppas kunna fortsätta köra yoga men det börjar bli jobbigt nu för jag är så klumpig.

Fantastic, 68,4 kgs, fantastic *flex**flex*. You made definitly progress.

When You have opeartion of meniskus?

You are very strong in raka mark.

Good luck today with Your bench press. I hope You will try with 80 kg.

Greetings

pia
2009-07-29, 10:23
Fantastic, 68,4 kgs, fantastic *flex**flex*. You made definitly progress.

When You have opeartion of meniskus?

You are very strong in raka mark.

Good luck today with Your bench press. I hope You will try with 80 kg.

Greetings

För 2 år sedan men det blev aldrig riktigt bra utan jag har haft ont men det kanske beror mer på förslitningen i knäet att jag har ont. Tack!

Akoral
2009-07-29, 12:27
Det är bra att man inte är kräsen. Har lagat 4 matlådor med pasta och köttfärssås och sedan äter jag det till det är slut och då blir det 1 kg kyckling och pasta eller couscous. Jobbigt att behöva laga ny mat till varje måltid.

Idag är det axlar. Ska verkligen ha fokus för axlar och ben måste bli större. Vikten låg på 67 kg i morse men den går som sagt lite upp och ner. Tycker fortfarande jag är alldeles för liten tur att det ännu är minst en månad kvar på uppbyggnad förhoppningsvis kan jag köra på en halv månad till innan dieten. Kör hellre än hårdare och kortare diet.

:D fy fan lite julgrans refflor på ryggen trots att det är uppbyggnad. din rygg måste se het brutal ut efter en deff ju!!!

Edit: nu kom ju inte bilden med :( men den högst upp på sidan :P

pia
2009-07-29, 14:44
:D fy fan lite julgrans refflor på ryggen trots att det är uppbyggnad. din rygg måste se het brutal ut efter en deff ju!!!

Edit: nu kom ju inte bilden med :( men den högst upp på sidan :P

Tack! Jag hoppas det ser bra ut när jag deffar ner mig men jag måste dock lära mig fälla ut latsen för det är jag kass på.

pia
2009-07-30, 09:02
Igår kändes passet riktigt bra men så körde jag det jag tycker är roligt och som jag är bättre på. Körde roddövningar och bröst.

Slapp spinningen så därför var jag lite starkare också. Hade mer energi kvar till passet. Nu är det dock bara ett spinningpass kvar nästa onsdag och sedan slipper jag den klassen. I höst blir det söndagar och det är lite bättre faktiskt och bara 45 min.

Stångrodd 70 kg 12, 75 kg 10,10
Rodd 16 plattor 10,8,10
Enarmsrodd 8 plattor 8,8,8 Här var jag ganska trött i ryggen
Hög rodd samma maskin 6 plattor 10,8,8

Fick mycket bra kontakt i ryggen så det kändes kanon

Bänkpress 75 kg 8 80 kg 6,6,6
Nerifrån cable bröstflyes 6 plattor 10 7 plattor 8,8,8

Har aldrig pass på bänkpressen så jag kör så mycket jag orkar men vågar inte testa om jag orkar en till så jag stannar när jag är osäker. Älskar bänkpress för jag har alltid varit stark där.

Marija
2009-07-30, 15:09
Igår kändes passet riktigt bra men så körde jag det jag tycker är roligt och som jag är bättre på. Körde roddövningar och bröst.

Slapp spinningen så därför var jag lite starkare också. Hade mer energi kvar till passet. Nu är det dock bara ett spinningpass kvar nästa onsdag och sedan slipper jag den klassen. I höst blir det söndagar och det är lite bättre faktiskt och bara 45 min.

Stångrodd 70 kg 12, 75 kg 10,10
Rodd 16 plattor 10,8,10
Enarmsrodd 8 plattor 8,8,8 Här var jag ganska trött i ryggen
Hög rodd samma maskin 6 plattor 10,8,8

Fick mycket bra kontakt i ryggen så det kändes kanon

Bänkpress 75 kg 8 80 kg 6,6,6
Nerifrån cable bröstflyes 6 plattor 10 7 plattor 8,8,8

Har aldrig pass på bänkpressen så jag kör så mycket jag orkar men vågar inte testa om jag orkar en till så jag stannar när jag är osäker. Älskar bänkpress för jag har alltid varit stark där.

Nice, I hope You will try next time bench press with 85 kgs,

What is Your presonal best in bench press?

pia
2009-07-30, 19:08
Nice, I hope You will try next time bench press with 85 kgs,

What is Your presonal best in bench press?

100 kg but my weight was 76 kg at the time

Now I have to be carefull so I do not hurt my self so I dont want to try to take maxweight

pia
2009-07-30, 19:22
Helt slut efter benpasset. Måste efter sommaren se till att lägga benen så jag kan gå hem efter. Nu har jag en klass corecirkel efter benträningen och jag känner att jag inte riktigt har så mycket energi till det. Jag känner mig nästan sjuk efter benpasset. Vet dock ännu inte hur jag kommer jobba och sedan måste det passa in med klasserna och sådant så vi får se hur träningsschemat blir.

Jag ändrar ändå alltid för jag kör efter känsla men jag är duktig på att planera. Ska bli en utmaning sedan på dieten då jag måste följa ett schema eftersom jag oftast gör vad jag känner för. Är jag hungrig äter jag och vill jag träna tränar jag men då måste jag följa planeringen för annars lär jag inte bli tävlingsklar. Jag ska dock se till att följa detta för jag tänker göra det här bra.

Kunde inte köra böj idag heller för det var upptaget så det blev böj i smith igen men det är lättare att pressa benen i smithen eftersom jag inte har pass när jag tränar.

Knäböj ganska brett i smithmaskin stång (väger 27 kg)+70 kg 8,8,8,8
Benpress 180 kg 8,7,7,7
Utfall i smith stång +50 kg 8,8,8,8
Omvänd hacklift fötterna ihop 160 kg 10, 180 kg 8,8,8
Benspark 13 plattor 10 14 plattor 8,8,8

Känner tyvärr av knäna men jag skiter i det för jag måste öka vikterna. Benen måste växa. Hatar verkligen benträning eftersom jag känner mig svimfärdig och sedan är det trist när man hindras av en smärta som inte är bra smärta. Det blir inte riktigt lika roligt då.

pia
2009-07-30, 21:20
Några bilder från ikväll. Inte så bra kvalite med självutlösare men men ryggen tror jag tar sig men resten måste också börja växa snart.

Marija
2009-07-31, 10:20
Back, back, back...
wooooooooooooooooooooooooow


Chest separate, nice....

And biceps also look good

Bice Pia, nice.....

Marija
2009-07-31, 10:45
100 kg but my weight was 76 kg at the time

Now I have to be carefull so I do not hurt my self so I dont want to try to take maxweight

100 kg????????? Incredible

100 kg????? :hbang::hbang:

Same like me....

Fantastic....

YOU ARE SOOO STRONG

76 KG??? You are 166 cm high??? Nice mass.

According Your training and reps (80 kg in bench press 6 reps, after training for shouldres), Your can push 90 kg now without problem... 100 kg is not far...

pia
2009-07-31, 14:31
100 kg????????? Incredible

100 kg????? :hbang::hbang:

Same like me....

Fantastic....

YOU ARE SOOO STRONG

76 KG??? You are 166 cm high??? Nice mass.

According Your training and reps (80 kg in bench press 6 reps, after training for shouldres), Your can push 90 kg now without problem... 100 kg is not far...

Tack!:)
Jag är 169 cm och 76 kg lär jag inte väga igen men 70 kg lär jag nog komma upp i innan jag ska deffa. Det var några år sedan jag vägde så mycket. Styrkan har alltid funnits. Har det nog från min pappas sida.

pia
2009-07-31, 14:38
Back, back, back...
wooooooooooooooooooooooooow


Chest separate, nice....

And biceps also look good

Bice Pia, nice.....

Du har helt rätt i vad mina starka sidor är. Jag jobbar för fullt för att komma ifatt lite med mina svagare sidor.

Idag körde jag lite biceps innan jag började jobba bara 6 set sammanlagt eftersom de inte ska prioriteras.

Körde hantlar båda samtidigt på 17,5 kg och det blev 10 rep faktiskt idag förutom på sista setet då det blev 8

Sittande på bänk enarm i taget började jag på 15 kg men det var lätt så jag bytte till 17,5 kg också och första blev 10 rep för att sedan köra 8:or.

Ikväll kommer jag bara köra lite triceps och vader och stretcha. Imorgon blir det axlar med min coach för att på söndag köra latsövningar och sedan får jag se om jag lägger till lite mage eller vader beroende på hur det känns. Jag tycker om att köra träningen mer på känsla. Orkar jag så orkar jag och är jag trött så struntar jag i det. Huvudsaken är att jag kör igenom kroppen under veckan

Marija
2009-07-31, 14:49
Du har helt rätt i vad mina starka sidor är. Jag jobbar för fullt för att komma ifatt lite med mina svagare sidor.

Idag körde jag lite biceps innan jag började jobba bara 6 set sammanlagt eftersom de inte ska prioriteras.

Körde hantlar båda samtidigt på 17,5 kg och det blev 10 rep faktiskt idag förutom på sista setet då det blev 8

Sittande på bänk enarm i taget började jag på 15 kg men det var lätt så jag bytte till 17,5 kg också och första blev 10 rep för att sedan köra 8:or.

Ikväll kommer jag bara köra lite triceps och vader och stretcha. Imorgon blir det axlar med min coach för att på söndag köra latsövningar och sedan får jag se om jag lägger till lite mage eller vader beroende på hur det känns. Jag tycker om att köra träningen mer på känsla. Orkar jag så orkar jag och är jag trött så struntar jag i det. Huvudsaken är att jag kör igenom kroppen under veckan

Again nice result...

10 reps with 17,5 kg hantlar, says that next time You have to try biceps curl with 20 kg hantlar... :hbang::hbang::hbang:

pia
2009-08-01, 09:42
Igår kväll blev det lite triceps och vader. Fick lägga på lite på triceps. Är fortfarande lite försiktig eftersom mina armbågar gör ont så jag får värma upp en del innan.

Med hantlarna över huvudet liggande bänk så fick jag öka till 17,5 kg hantlar och körde 10 rep

I specialmaskin cable press över huvudet fick jag också öka upp ett hack för det blev för många annars och jag körde 10 rep där också 14 plattor blev det.

Avslutade triceps med push down där jag fick ta hela magasinet 16 plattor. Får byta till en annan cable med ett tyngre rörelseutslag om jag vill lägga på mer sedan. Körde 10 rep där också och 3 set på alla övningar. Blev sammanlagt 9 set triceps.

Vaderna la jag på mer vikter också och jag ska fortsätta med det. Köra riktigt tungt men kanske inte så strikt. Verkar ta mer då för jag får inte lika ont under fötterna när jag kör tyngre och känner mer i vaderna. Måste ju göra något nytt eftersom det jag gör inte funkar.

Idag vid 14 blir det axlar. Ska mosa de jävlarna. Är så trött på muskler som vägrar växa. Skulle till Solna innan träningen och kolla på pumps till tävlingen men det regnar så jag vet inte om jag riktigt har lust med det.

Marija
2009-08-01, 14:33
Igår kväll blev det lite triceps och vader. Fick lägga på lite på triceps. Är fortfarande lite försiktig eftersom mina armbågar gör ont så jag får värma upp en del innan.

Med hantlarna över huvudet liggande bänk så fick jag öka till 17,5 kg hantlar och körde 10 rep

I specialmaskin cable press över huvudet fick jag också öka upp ett hack för det blev för många annars och jag körde 10 rep där också 14 plattor blev det.

Avslutade triceps med push down där jag fick ta hela magasinet 16 plattor. Får byta till en annan cable med ett tyngre rörelseutslag om jag vill lägga på mer sedan. Körde 10 rep där också och 3 set på alla övningar. Blev sammanlagt 9 set triceps.

Vaderna la jag på mer vikter också och jag ska fortsätta med det. Köra riktigt tungt men kanske inte så strikt. Verkar ta mer då för jag får inte lika ont under fötterna när jag kör tyngre och känner mer i vaderna. Måste ju göra något nytt eftersom det jag gör inte funkar.

Idag vid 14 blir det axlar. Ska mosa de jävlarna. Är så trött på muskler som vägrar växa. Skulle till Solna innan träningen och kolla på pumps till tävlingen men det regnar så jag vet inte om jag riktigt har lust med det.

16 plattor=80 kgs???? Nice triceps pushdown. Is triceps Your strongest point, from Your opinion?

Rain there... Here is 33 degreece, totaly hot. I am lazy to train. You are lucky.

I hope Your shoulders would be totaly sore after today workout...

Good luck

pia
2009-08-01, 17:42
16 plattor=80 kgs???? Nice triceps pushdown. Is triceps Your strongest point, from Your opinion?

Rain there... Here is 33 degreece, totaly hot. I am lazy to train. You are lucky.

I hope Your shoulders would be totaly sore after today workout...

Good luck

Triceps, biceps och bröst tror jag är mina starkaste muskler. Ryggen är okej framför allt i roddövningar. Latsen är lite sämre där är jag inte alls lika stark

Sniggel
2009-08-01, 18:21
Shit kvinna, det ser ut att vara en hel del muskelmassa här. Och styrka lider du knappast brist på. Tror det kommer bli bra det här med att tävla.
Jag ska nog också på luciapokalen så kanske ser dig där, får hälsa då.

Vaket
2009-08-01, 19:00
vilken satans brutal rygg du har såg ut som en kille först :O bra köttat

pia
2009-08-01, 21:24
Shit kvinna, det ser ut att vara en hel del muskelmassa här. Och styrka lider du knappast brist på. Tror det kommer bli bra det här med att tävla.
Jag ska nog också på luciapokalen så kanske ser dig där, får hälsa då.

Tack!Det tycker jag absolut du ska göra. Kanske är lite borta då så hälsar jag inte kom fram för jag är inte dryg utan bara lite borta då förmodligen. Jag hoppas det ska gå okej i alla fall.

pia
2009-08-01, 21:26
vilken satans brutal rygg du har såg ut som en kille först :O bra köttat

Tack! Ryggen börjar ta sig och ibland lyckas jag få till poseringen och då ser det faktiskt bättre ut än jag själv trodde. Man ser ju inte ryggen själv.

Sniggel
2009-08-02, 10:52
Tack!Det tycker jag absolut du ska göra. Kanske är lite borta då så hälsar jag inte kom fram för jag är inte dryg utan bara lite borta då förmodligen. Jag hoppas det ska gå okej i alla fall.

Kommer nog vara samma här (ska också tävla och det är inte alltid man har så mycket tid att gå runt emellan förberedelser), och jag måste identifiera dig dessutom :P
Men ser jag dig så kommer jag hälsa, även om jag är osäker på om det är du eller inte hehe.

pia
2009-08-02, 12:59
Kommer nog vara samma här (ska också tävla och det är inte alltid man har så mycket tid att gå runt emellan förberedelser), och jag måste identifiera dig dessutom :P
Men ser jag dig så kommer jag hälsa, även om jag är osäker på om det är du eller inte hehe.

Mina tatueringar brukar avslöja mig!:)

userfriendly
2009-08-03, 20:50
Satan vad grov du är!
Inspiration i massor!

/Jenny

pia
2009-08-03, 23:38
Satan vad grov du är!
Inspiration i massor!

/Jenny
Tack! Kul att höra. Har kört riktigt bra pass både söndag och måndag. Har slarvat och inte skrivit upp vad jag kört. Ska tänka till lite imorgon när jag är lite piggare men idag körde jag raka marklyft 100 kg 8 rep så det var kul och i söndags körde jag chins bakom nacken med 5 kg extra har för mig det blev 6 eller 7 rep Alltid tyngre att köra bakom. Kör varannan gång chins framför och bakom.

pia
2009-08-04, 15:21
Kommer inte ihåg riktigt vad jag körde men passen har i alla fall gott mycket bra och jag har känt mig stark. I dag har jag bara kört vader och stretchat. Strax har jag styrkeklass och poweryoga i 2 h men jag räknar ändå det som aktiv vila idag.

Kommer förmodligen inte heller anteckna när jag åker till Gotland på lördag utan då tränar jag bara och äter. Är borta till onsdag men jag kommer köra alla dagar utom lördagen jag åker och ondagen jag åker hem igen. Skönt med lite miljöombyte. Väger nu 68,5 kg så allt går enligt planerna. Har 1,5 kg till att spela på innan jag måste börja tänka på att inte gå upp mer i vikt för då blir det för mycket att gå ner. Tävlingsvikt räknar vi väl runt 66-67 kg. Hoppas att det är minsta, för måste jag ner mer kommer jag se ut som ett skelett på scen och det vill jag inte. Den perfekta tävlingsvikten hade varit ca 59 kg men det kommer jag inte väga i slutändan utan jag måste ner mer i vikt.

Marija
2009-08-04, 16:05
Kommer inte ihåg riktigt vad jag körde men passen har i alla fall gott mycket bra och jag har känt mig stark. I dag har jag bara kört vader och stretchat. Strax har jag styrkeklass och poweryoga i 2 h men jag räknar ändå det som aktiv vila idag.

Kommer förmodligen inte heller anteckna när jag åker till Gotland på lördag utan då tränar jag bara och äter. Är borta till onsdag men jag kommer köra alla dagar utom lördagen jag åker och ondagen jag åker hem igen. Skönt med lite miljöombyte. Väger nu 68,5 kg så allt går enligt planerna. Har 1,5 kg till att spela på innan jag måste börja tänka på att inte gå upp mer i vikt för då blir det för mycket att gå ner. Tävlingsvikt räknar vi väl runt 66-67 kg. Hoppas att det är minsta, för måste jag ner mer kommer jag se ut som ett skelett på scen och det vill jag inte. Den perfekta tävlingsvikten hade varit ca 59 kg men det kommer jag inte väga i slutändan utan jag måste ner mer i vikt.

From my opinion You can reach 72 kgs before diet. It would not be too much for Your phisique.

Nice trip to Gotland. Train hard and eat good.

Marija
2009-08-04, 16:05
Tack! Kul att höra. Har kört riktigt bra pass både söndag och måndag. Har slarvat och inte skrivit upp vad jag kört. Ska tänka till lite imorgon när jag är lite piggare men idag körde jag raka marklyft 100 kg 8 rep så det var kul och i söndags körde jag chins bakom nacken med 5 kg extra har för mig det blev 6 eller 7 rep Alltid tyngre att köra bakom. Kör varannan gång chins framför och bakom.

Nice, nice. Very strong Pia...

pia
2009-08-04, 18:38
Nice, nice. Very strong Pia...

Tack! Såg att jag skrivit fel tävlingsvikten ska vara såklart på 56-57 kg. Min coach vill inte att jag ska gå upp till högre än 70 kg och jag får lite på honom så det är därför. Eftersom jag ska ner till 56-57 kg så är det ändå ganska många kilo att gå ner och om jag ska bli klar till 5 dec så kan jag inte gå upp för mycket i vikt.

pia
2009-08-05, 00:21
Eftersom jag inte kunde sova så tog jag några bilder som jag tänkte lägge ut innan jag tänker sova. Kan inte kameran så mina bilder är sällan lika ljus på och ganska kassa men man ser ungefär

pia
2009-08-05, 00:23
Några till

pia
2009-08-05, 00:25
Sista bilden jag tog

Marija
2009-08-05, 10:56
Yes I think 57 kg is to small for You, but I hope Your coach has right.

Triceps and chest are brutal on first set of Your pics.

Cheers

LindaS
2009-08-05, 11:03
Nu börjar det synas att du äter upp dig.
Jag tycker också att 57kg låter lite, men har missat hur lång(?) du är.

Det kommer att bli kanon det där.

pia
2009-08-05, 12:28
Nu börjar det synas att du äter upp dig.
Jag tycker också att 57kg låter lite, men har missat hur lång(?) du är.

Det kommer att bli kanon det där.

Hade såklart helst velat väga 59 kg i tävlingsform men jag kommer aldrig göra det för så mycket muskler har jag inte. Jag är 169 cm och jag kommer behöva gå ner så mycket för att vara i tävlingsform tyvärr kanske t om till 56 sedan fyller man på lite med kolhydrater. Hoppas på det bästa men behöver mer muskler för att kunna väga in på mer

Ward
2009-08-05, 22:14
När jag var på Luciapokalen förra vintern va man tvungen att beställa biljetter till herrarnas final i classic bb, men kvalet var gratis. Hur är det med body fitness för damerna?

pia
2009-08-06, 06:04
När jag var på Luciapokalen förra vintern va man tvungen att beställa biljetter till herrarnas final i classic bb, men kvalet var gratis. Hur är det med body fitness för damerna?

Vet faktiskt inte hur det är. Tror du behöver biljett för att se Body Fitness men ska inte säga att jag är helt säker.

pia
2009-08-06, 12:35
Var uppe på över 69 kg idag men jag vet att vikten går lite fram och tillbaka så när jag håller mig stadigt vid 70 kg så får jag börja passa kosten lite.

Äter som sagt en hel del mat nu och det märks på vikten och på träningen. Trodde jag skulle stanna upp snart men jag fortsätter öka i vikt.

Passet igår gick sådär. Har ont i armbågarna just nu högern och det hindrar mig litegrann. har blivit diagnostiserad tennisarmbågar så det kommer och går. Blir det ännu värre så får jag börja med voltaren men jag avvaktar lite till.

Började med bröstet för att jag åt lite tätt inpå och ville inte börja med stångrodden då. Dock kände jag att jag fick sämre kontakt med ryggen av att lägga bröstet först så det vill jag inte göra i framtiden.

Bröstpress hantlar 30 kg hantlar 10, 32,5 kg 8,8 lång vila 10
Drag nerifrån cable 7 plattor 8,8 testade att köra snea flyes liggande på bänk sedan och jag tror jag fortsätter med det bättre kontakt 7 plattor 8,8

Stångrodd 80 kg 8,8,8 Svårt att orka hålla spänningen så jag inte får ont i korsryggen på den vikten.
Rodd 16 plattor 8,10,8
Enarmsrodd 8 plattor 8,10,8
Hög rodd i samma 6 plattor 9,9,9

Idag är det framsida lår. Hatar det men det är bara att köra tills man nästan kräks så det växer

pia
2009-08-06, 13:56
Ändrade lite så det blir inte framsida lår ikväll utan får ligga på fredagen istället och kommer köra så fram till v 35 då jag ändrar till onsdagar. Är så jobbigt att hålla klass efter benträning och imorgon kan jag bara gå hem efter träningen. Idag blir det Axlar fast ej baksidan och biceps. På lördag kommer jag också vila från träningen så ben innan vila blir perfekt. På söndag blir det träning på Gym 1 på Gotland så det ska bli trevligt att träna på mitt gamla gym.

Marija
2009-08-06, 18:55
Var uppe på över 69 kg idag men jag vet att vikten går lite fram och tillbaka så när jag håller mig stadigt vid 70 kg så får jag börja passa kosten lite.

Äter som sagt en hel del mat nu och det märks på vikten och på träningen. Trodde jag skulle stanna upp snart men jag fortsätter öka i vikt.

Passet igår gick sådär. Har ont i armbågarna just nu högern och det hindrar mig litegrann. har blivit diagnostiserad tennisarmbågar så det kommer och går. Blir det ännu värre så får jag börja med voltaren men jag avvaktar lite till.

Började med bröstet för att jag åt lite tätt inpå och ville inte börja med stångrodden då. Dock kände jag att jag fick sämre kontakt med ryggen av att lägga bröstet först så det vill jag inte göra i framtiden.

Bröstpress hantlar 30 kg hantlar 10, 32,5 kg 8,8 lång vila 10
Drag nerifrån cable 7 plattor 8,8 testade att köra snea flyes liggande på bänk sedan och jag tror jag fortsätter med det bättre kontakt 7 plattor 8,8

Stångrodd 80 kg 8,8,8 Svårt att orka hålla spänningen så jag inte får ont i korsryggen på den vikten.
Rodd 16 plattor 8,10,8
Enarmsrodd 8 plattor 8,10,8
Hög rodd i samma 6 plattor 9,9,9

Idag är det framsida lår. Hatar det men det är bara att köra tills man nästan kräks så det växer

NICE BROSTPRESS. 32,5 kgs hantlars, 10 reps, 4th sets is very good.

And also 69 kgs is very good. Till middle of August You would reach 70 kgs. And it would be 4 month before Lucia at that time.

You will train biceps next? I hope You will trybiceps curls with 20 kgs hantlars.

Good luck

pia
2009-08-07, 12:36
Sover för lite nu så jag känner mig lite trött faktiskt. I morse tvättade jag och städade och packade för planet går vid 11 i morgon så jag ville ha allt klart. Hade en styrkeklass nu på lunchen som gick bra och det var lite folk så det var kul. Märks att folk börjar komma tillbaka från semestern.

Igår körde jag axlar och lite biceps och det gick okej ändå. Ikväll blir det hemska ben!

Börjar bli slarvig med att skriva ner. Idag glömde jag boken hemma. Är helt hopplös. Ska försöka minnas vad jag körde.

Började värma upp med hantelpressar gick upp till 17,5 kg för att sedan gå över till axelpress bakom i smithmaskin. Där hade jag stången+25 kg först 3 set 8 rep för att sedan köra 3 set med +27,5 kg där blev det 6 och 5 rep.

Körde sedan hantellyft hängandes i bänk 12,5 kg men det blev 12 rep så jag höjde till 15 kg och körde 10:or 3 setLutande bänk hantellyft 9 kg 10,10,10,10Avslutade i cable enarm 4 plattor 10,9,9,9

I biceps körde jag de vanliga övningarna med både hantlarna på samma gång 17,5 kg 8 rep 3 set och sedan sittande på bänk 15 kg 10 rep 3 set.

Var även på massage efter det vilket verkligen behövdes. Stel som fan så jag bokade upp en tid direkt när jag kommer från Gotland på torsdagen igen.

Armbågen gör fortfarande väldigt ont men jag ska börja ta på linement när jag tränar bara jag kommer ihåg det också. Kommer oftast på sådant i slutet av passet.

Fick en ny leverans av kosttillskott från SELF igår. Är så glad att de ville gå in och sponsra så jag slipper den kostnaden också.

pia
2009-08-07, 12:41
NICE BROSTPRESS. 32,5 kgs hantlars, 10 reps, 4th sets is very good.

And also 69 kgs is very good. Till middle of August You would reach 70 kgs. And it would be 4 month before Lucia at that time.

You will train biceps next? I hope You will trybiceps curls with 20 kgs hantlars.

Good luck

Vågar inte köra för tungt för armbågarna i vissa övningar så därför nöjer jag mig med 17,5 kg för biceps. Behöver inte heller bli så mycket större så jag får passa lite på vissa övningar som är roliga och jag gärna mosar på men samtidigt vill jag inte dra på mig skador i onödan på muskler jag inte behöver prioritera. Vägde faktiskt 70 kg i morse men får se vad jag väger efter semestern. Ligger jag över 70 då så får jag börja passa maten mer men det blir då. Ska bara njuta av att få vara ledig några dagar och träna hårt ändå såklart.

Marija
2009-08-07, 15:54
Vågar inte köra för tungt för armbågarna i vissa övningar så därför nöjer jag mig med 17,5 kg för biceps. Behöver inte heller bli så mycket större så jag får passa lite på vissa övningar som är roliga och jag gärna mosar på men samtidigt vill jag inte dra på mig skador i onödan på muskler jag inte behöver prioritera. Vägde faktiskt 70 kg i morse men får se vad jag väger efter semestern. Ligger jag över 70 då så får jag börja passa maten mer men det blir då. Ska bara njuta av att få vara ledig några dagar och träna hårt ändå såklart.

If I follow Your jurnal correct, You get 10 gks of muscle during 1 month and half. You reach muscle mass very fast. Nice to read Your jurnal Pia.

Marija
2009-08-09, 07:56
I hope You enjoy Your time on Gotland. When You would come back You will have more than 70 kgs
Bye

pia
2009-08-12, 21:36
Tillbaka från Gotland nu. Det var trevligt men tror jag väger lite väl mycket nu så dieten kommer starta 1 september istället så jag verkligen hinner i form. Gjorde okej pass på Gotland men det är lite svårare när man inte vet riktigt vad man kör på de maskinerna. Gjorde bra raka markllyft i alla fall. Körde utan bälte så jag fick lite väl mycket pump i korsryggen men det gick över sedan. Körde 7 rep på 100 kg så jag var nöjd. Körde bänken på 80 kg 6 rep efter jag kört roddövningar så det är jag nöjd med.

Tog bara några bilder ikväll.

pia
2009-08-12, 21:37
Några till

Marija
2009-08-13, 11:10
Welcome back Pia
You back poses looks fucking good. How much is Your weight now? Because according Your visible abs (on pics) I cant say that You weight too much

And also Your marklyft (7 reps, 100 kg) is nice.

Also congratulations on good bench press.

Cheers

Marija

pia
2009-08-13, 11:40
Welcome back Pia
You back poses looks fucking good. How much is Your weight now? Because according Your visible abs (on pics) I cant say that You weight too much

And also Your marklyft (7 reps, 100 kg) is nice.

Also congratulations on good bench press.

Cheers

Marija

Tack! Väger 70 kg nu. Vägde mig i morse. Några bilder från Gotland också

Marija
2009-08-13, 15:31
Your back is phenomenal. Woooooow First pic is perfect.

Shoulders loks better and better.

userfriendly
2009-08-14, 20:06
Du är grymt stark, jag blir verkligen imponerad! All pepp till dig!

pia
2009-08-15, 20:14
Du är grymt stark, jag blir verkligen imponerad! All pepp till dig!

Tack så mycket! Idag var en dålig dag men jag hade ändå styrkan i gymmet. Idag var det latsövningar och vader.

Chins + 5kg 8,8,8,8
Latsdrag bakom 13 plattor 8,8,8
Latsdrag framför 14 plattor 8,8,8
Enarm latsdrag i cablemaskin 65 kg 8,8,8
Smala latsdrag 14 plattor 8,8,8

Vader malde jag på många set och övningar och för en gångs skull kände jag klokt i slutet att jag kört dem.
Ska fortsätta köra så och se vad som händer.

Igår var det axlar och jag körde tungt vilket jag tyckte för en gångs skull funkade bra och jag fick ändå kontakt.

Hantelpress började på 10 kg och arbetade mig upp till 20 kg som uppvärmning. På 20 kg körde jag 10 rep 3 set

Axelpress bakom nacken i smith körde jag stång + 30 kg vilket var extremt tungt men jag körde 6 rep 2 set och sedan 5 rep 2 set
Hantellyften gör jag ganska korta rörelser nu för att inte koppla in trapzen vilket gör att jag kör tungt.
Körde lutande enarm hängandes i en bänk 17,5 kg 8,8,8

Andra hållet lutande då jag sitter på knä på en bänk som lutar lite annan belastning och bra mycket tyngre så där kör jag 9 kg hantlar 10,10,10

Avslutade med cable 5 plattor enarm lutande 8,8,8 Det var tungt och inte helt strikt men jag fick bra kontakt med axeln.

pia
2009-08-16, 23:06
Körde lite armar ikväll men armbågarna är inte bra. När jag är uppvärmd känns det inte så mycket så att träna går ganska okej men värre är det vid smårörelser i vardagen som gör ont. Att lägga på viktplattorna i gymmet gör ont men att träna går bra. Vågar ändå inte pressa armarna så mycket. Kunde ha kört bicepscurlen med 20 kg hantlar i alla fall testat för 17,5 kg kändes inte så farligt tungt men jag vågar inte för jag känner armbågen i den övningen. Körde sittande med 17,5 kg också 10 rep men de sista 2 rep var inte så strikta precis.

I triceps körde jag 15 kg hantlar i liggande över huvud på bänk men det blev många reps. I maskin liggande över huvudet körde jag också fler rep men ändå bra vikt. I push down körde jag på hela magasinet vilket inte är så tungt ändå 10 rep. Vill jag köra tyngre kan jag välja en annan med tyngre hävarm istället. Dock vågar jag inte köra för få rep på armarna. Mina armar är ändå stora i förhållande till resten av kroppen.

Min motivation är i botten just nu men jag kör ändå på. Styrkan är okej men jag känner mig stressad och som jag inte kommer hinna eller rättar sagt orka med allt jag måste göra både med jobb tävling och annat. Dieten kommer starta snart men jag har redan dragit ner lite på maten så jag inte går upp mer i vikt nu. Måste komma ihåg att väga mig imorgon för att se vart jag ligger så jag inte heller drar ner för mycket för dieten startar inte förrän i september och jag vill inte dra ner på maten för tidigt heller.

Marija
2009-08-17, 11:48
Tack så mycket! Idag var en dålig dag men jag hade ändå styrkan i gymmet. Idag var det latsövningar och vader.

Chins + 5kg 8,8,8,8
Latsdrag bakom 13 plattor 8,8,8
Latsdrag framför 14 plattor 8,8,8
Enarm latsdrag i cablemaskin 65 kg 8,8,8
Smala latsdrag 14 plattor 8,8,8

Vader malde jag på många set och övningar och för en gångs skull kände jag klokt i slutet att jag kört dem.
Ska fortsätta köra så och se vad som händer.

Igår var det axlar och jag körde tungt vilket jag tyckte för en gångs skull funkade bra och jag fick ändå kontakt.

Hantelpress började på 10 kg och arbetade mig upp till 20 kg som uppvärmning. På 20 kg körde jag 10 rep 3 set

Axelpress bakom nacken i smith körde jag stång + 30 kg vilket var extremt tungt men jag körde 6 rep 2 set och sedan 5 rep 2 set
Hantellyften gör jag ganska korta rörelser nu för att inte koppla in trapzen vilket gör att jag kör tungt.
Körde lutande enarm hängandes i en bänk 17,5 kg 8,8,8

Andra hållet lutande då jag sitter på knä på en bänk som lutar lite annan belastning och bra mycket tyngre så där kör jag 9 kg hantlar 10,10,10

Avslutade med cable 5 plattor enarm lutande 8,8,8 Det var tungt och inte helt strikt men jag fick bra kontakt med axeln.


Fantastic shoulder press behind neck. You can be proud.

Marija
2009-08-17, 11:51
Körde lite armar ikväll men armbågarna är inte bra. När jag är uppvärmd känns det inte så mycket så att träna går ganska okej men värre är det vid smårörelser i vardagen som gör ont. Att lägga på viktplattorna i gymmet gör ont men att träna går bra. Vågar ändå inte pressa armarna så mycket. Kunde ha kört bicepscurlen med 20 kg hantlar i alla fall testat för 17,5 kg kändes inte så farligt tungt men jag vågar inte för jag känner armbågen i den övningen. Körde sittande med 17,5 kg också 10 rep men de sista 2 rep var inte så strikta precis.

I triceps körde jag 15 kg hantlar i liggande över huvud på bänk men det blev många reps. I maskin liggande över huvudet körde jag också fler rep men ändå bra vikt. I push down körde jag på hela magasinet vilket inte är så tungt ändå 10 rep. Vill jag köra tyngre kan jag välja en annan med tyngre hävarm istället. Dock vågar jag inte köra för få rep på armarna. Mina armar är ändå stora i förhållande till resten av kroppen.

Min motivation är i botten just nu men jag kör ändå på. Styrkan är okej men jag känner mig stressad och som jag inte kommer hinna eller rättar sagt orka med allt jag måste göra både med jobb tävling och annat. Dieten kommer starta snart men jag har redan dragit ner lite på maten så jag inte går upp mer i vikt nu. Måste komma ihåg att väga mig imorgon för att se vart jag ligger så jag inte heller drar ner för mycket för dieten startar inte förrän i september och jag vill inte dra ner på maten för tidigt heller.

I am sorry for Your elbows. After Lucia You would be able to curl, not only 20 kgs hantels, even maybe 22,5 kgs hantels, I am sure.

Why is Your motivation on bottom? When will start Your diet?

pia
2009-08-17, 21:18
I am sorry for Your elbows. After Lucia You would be able to curl, not only 20 kgs hantels, even maybe 22,5 kgs hantels, I am sure.

Why is Your motivation on bottom? When will start Your diet?

Har mycket annat som jag tänker på och tappat fokus lite. Är stressad över hur jag ska hinna och orka med allt. Tiden och orken räcker ibland inte till.

Startar dieten 1 september.

pia
2009-08-17, 21:25
Idag var det baksida axlar och baksida lår. Jag var stark men fick dålig kontakt. Spelar ingen roll om jag sänker vikten heller utan ibland får jag bara ingen klok kontakt.

Rotator 15 kg 15 rep 3 set
Hantlar baksida axel 15 kg 12 rep 3 set
Omvänd pec deck 9 plattor 10 rep 3 set
Baksida i cablemaskin 15 kg 12 rep 3 set

Raka marklyft 90 kg 10 rep 100 kg 8,8
Baksida sittande 63,5 kg 10 rep 3 set
Baksida liggande 63,5 kg 8 rep 3 set

Imorgon är det i princip vila bara vader och sedan har jag klasser också. Ska försöka hinna med att stretcha lite också. Är alldeles för stel fortfarande.

pia
2009-08-19, 10:53
Gjorde mätning idag för att kolla hur många centimeter jag ökat.

Biceps start 33 cm nu 37 cm
Bröst start 92 cm nu 100,5 cm
Midja start 69 cm nu 77 cm
Stuss start 88 cm nu 95 cm
Ben start 51 cm nu 56 cm
Vad 33 cm nu 35 cm

Ben och vader har jag tyvärr ökat minst på som vanligt.

Hammerin
2009-08-19, 19:25
Gjorde mätning idag för att kolla hur många centimeter jag ökat.

Biceps start 33 cm nu 37 cm
Bröst start 92 cm nu 100,5 cm
Midja start 69 cm nu 77 cm
Stuss start 88 cm nu 95 cm
Ben start 51 cm nu 56 cm
Vad 33 cm nu 35 cm

Ben och vader har jag tyvärr ökat minst på som vanligt.

Se det inte så Pia, se dina framsteg och ökningar istället, hur många andra lyckas med det på så kort tid? :thumbup:

En annan ser ju likadan ut år efter år, man jag kör på gamla meriter ;)

Du är min främsta motivationskälla och förebild på gymmet, det kommer gå fint detta! Kör så det ryker men håll dig skadefri! Lättare sagt än gjort men jag önskar dig all lycka till!

Kram Christer

Sniggel
2009-08-19, 19:44
Gjorde mätning idag för att kolla hur många centimeter jag ökat.

Biceps start 33 cm nu 37 cm
Bröst start 92 cm nu 100,5 cm
Midja start 69 cm nu 77 cm
Stuss start 88 cm nu 95 cm
Ben start 51 cm nu 56 cm
Vad 33 cm nu 35 cm

Ben och vader har jag tyvärr ökat minst på som vanligt.

Bra ökningar!
Hur mäter du när du mäter bröst?
Kan va svårt att veta där om man gjort muskelökningar för om man samtidigt tappat fett borde ju omfånget minska rätt rejält?

Hammerin
2009-08-19, 21:42
Bra ökningar!
Hur mäter du när du mäter bröst?
Kan va svårt att veta där om man gjort muskelökningar för om man samtidigt tappat fett borde ju omfånget minska rätt rejält?

Ursäkta men jag förstår inte din fråga *screwy*

Jag förstår ditt snurriga resonemang med du är lite ute och cyklar.

Vem har sagt att det i detta skede ska tappas fett?

Hon är ju under construction. *flex*

Det mätes väl på samma sätt som övriga punkter och innan uppbyggnaden, därav en variabel och skillnad. Inga konstigheter... Klart det blir ett större omfång då om målet är att bygga muskler och gå upp i vikt. Exempelvis är ryggen numera större och således blir omfånget (omkretsen) större.

På dieten som startar snart så lär alla mått dock förhoppnignsvis peka nedåt...

Mvh Hammerin

pia
2009-08-20, 07:43
Bra ökningar!
Hur mäter du när du mäter bröst?
Kan va svårt att veta där om man gjort muskelökningar för om man samtidigt tappat fett borde ju omfånget minska rätt rejält?

Tack! Man kan aldrig veta med enbart måttband vad som ökat fett muskler eller vatten utan då får man använda sig av andra mätningar också. Precis som Hammerin skrev så är jag nu under uppbyggnad så jag lär knappast förlora fett.

pia
2009-08-20, 07:52
Gårdagens pass gick bra men jag känner mig trött och inte så motiverad fortfarande dock är styrkan bra.

Började med roddövningar.

Stångrodd 80 kg 10,10,10
Rodd 16 plattor 8,8,8
Enarms rodd 8 plattor 8,8,8
Hög rodd i samma maskin 6 plattor 10,10,10

Sedan blev det bröst
Bänkpress 80 kg 8,8,8,7
Drag nerifrån cable 5 plattor 8,8,8,8

Tror inte jag kommer lägga på mer på bänken för jag är för rädd om axlar och armbågar och nu äter jag voltaren för armbågarna så jag tänker vara försiktig. Känner inte så mycket när jag tränar men i vardagliga livet så gör armbågarna ont. Vissa övningar känns de i men de kan jag vara försiktig med eller köra något annat.

pia
2009-08-20, 07:56
Se det inte så Pia, se dina framsteg och ökningar istället, hur många andra lyckas med det på så kort tid? :thumbup:

En annan ser ju likadan ut år efter år, man jag kör på gamla meriter ;)

Du är min främsta motivationskälla och förebild på gymmet, det kommer gå fint detta! Kör så det ryker men håll dig skadefri! Lättare sagt än gjort men jag önskar dig all lycka till!

Kram Christer

Tack!:em: Skadorna finns redan där tyvärr men det är när de hindrar som det blir jobbigt. Lycka till själv med träningen nu när du ska bli seriös!

Kram!

pia
2009-08-21, 15:59
Igår vart det framsida ben.

Knäböjen kändes helt okej. Började på 80 kg 12 rep för att sedan öka till 90 kg 8,8,8. Kunde ha pressat mig lite till men är lite rädd att inte komma upp istället.
Hacklift 120 kg 8,8,8
Omvänd hacklift 160 kg 10,10,10
Utfall i smith stång + 60 kg 8,8,8,8
Benspark började med 16 plattor 8 rep men kom fram till att knäna tar för mycket stryk så jag tänker köra dropset i fortsättningen. Börjar på 13 sänker till 9 sedan till 7. Gjorde det i 3 set.

Snart börjar dieten. Har bokat en fettmätning kaliper till nästa söndag för att se vart jag ligger när dieten startar.

Ska på pilatesutbildning nästa vecka fredag lördag och söndag så träningen kommer rubbas lite. I början på september ska jag till västerås på ytterligare en utbildning så då kommer jag att vara lite mer flexibel eftersom det också är i början av dieten men sedan är det inget mer inbokat förutom söndagen när SM går då jag ska dit och titta på Body Fitness.

Sess
2009-08-21, 21:12
Wow vilka framsteg du har gjort tjejen! Jag är imponerad!

Ryggens utveckling är mest påtaglig - starkt jobbat! :)

Synd att inte utsida ben vill utvecklas i samma takt, även om de är något bättre. Men kämpa på så kommer du bli vass med en bra form på detta.

U go girl!!!

pia
2009-08-22, 16:19
Wow vilka framsteg du har gjort tjejen! Jag är imponerad!

Ryggens utveckling är mest påtaglig - starkt jobbat! :)

Synd att inte utsida ben vill utvecklas i samma takt, även om de är något bättre. Men kämpa på så kommer du bli vass med en bra form på detta.

U go girl!!!
Tack! Benen är lite tröga. Det jag i alla fall har som fördel är att inte jag lägger på mig så mycket fett heller där så jag får väl satsa på att ha hårda ben istället för det brukar tjejer ha problem med. Mina armar lägger på sig mest och släpper sist. Har aldrig varit hård på armarna så det ska bli intressant att se hur det kommer gå. Dock börjar jag känna av den hårda träningen och börjar känna av en trötthet. Jag känner mig stark i övningarna men trött. Har inte samma energi.

pia
2009-08-22, 16:27
Vikten i morse låg på 71,4 kg vilket jag inte tänkt egentligen för jag skulle stanna på 70 kg men även om jag dragit ner lite på maten nu så fortsatte jag upp lite i vikt. Har dock varit stressad och äter voltaren så jag vet inte om det kanske påverkar vikten.

Träningen idag gick okej. Trött men kände mig stark ändå.

Chins framför + 5kg 8,8 bakom nacke 6,6
Latsdrag bakom nacke 14 plattor 6,6,6
Latsdrag framför 15 plattor 6,6,6
Enarm latsdrag 65 kg 8,8,8
V-handtag 14 plattor 7,7,7

Matade vaderna som bara den och det känns som de kanske kan börja svara om jag fortsätter att köra många set men vi får se. Kände dem i alla fall som fan.

Måste börja öva på posering snart. Är helt hopplös. Drar mig för det och öva på att gå på skorna för det är så tråkigt men jag vet att jag måste. Nu är det bara en vecka kvar till diet. Jag är en hungrig person så jag hoppas jag ska klara det.

pia
2009-08-23, 19:22
Några bilder jag tog precis

pia
2009-08-23, 19:25
två till

LindaS
2009-08-23, 19:29
Wow! Bitig Pia. Ska verkligen bli kul att se fortsättningen.

pia
2009-08-23, 19:41
Wow! Bitig Pia. Ska verkligen bli kul att se fortsättningen.

Tack! Det ska bli intressant att se slutresultatet när allt fett är borta och vad som finns kvar då. Hoppas på det bästa. Nu är det bara en vecka kvar till diet och jag fasar för min hunger och humör.

pia
2009-08-23, 20:11
Axelträningen idag gick helt okej. Ökade på pressen bakom nacken i smith där jag körde 8 rep på stång + 30 kg. Hantelpressarna började jag med och körde uppvärmningen på. Började med 10 kg och jobbade mig upp till 20 kg där jag körde 10 rep 3 set.

Hantellyften blev 15 kg hantlar och 10 rep 3 set
Enarm lutande bänk hantel 9 kg 10 rep 3 set
Enarm i cable 5 plattor 8 rep 3 set
Hantellyft framåtlutad 15 kg 10 rep 3 set
Baksida maskin 8 plattor 10 rep fick sänka vikten när jag kört axlarna innan vilket jag förut ej gjort
Baksida cable 10 kg sänkte där också för bättre teknik samt trött efter axlarna. 12 rep 3 set

Kommer ändra mitt träningsschema på dieten. Träna mindre set per muskel eftersom jag inte kommer ha samma energi längre och muskeln kommer bli trött fortare. Kommer slå ihop ryggen till ett pass och axlarna till ett pass så det kommer inte delas på 2 pass längre men benen fortsätter jag dela på för det är för jobbigt att köra något mer efter framsida lår. Kommer även köra fler klasser vilket kommer leda till mindre ork också. Jag kommer köra mellan 6-12 rep precis som nu.

Marija
2009-08-24, 13:59
Nice Pia, very nice...

Back looks phenomenal, also shoulders look good.

Post Your training more often please.

pia
2009-08-24, 20:16
Nice Pia, very nice...

Back looks phenomenal, also shoulders look good.

Post Your training more often please.

Nu börjar snart dieten så då blir det bilder men jämna mellanrum samt fettmätning varannan vecka och mot slutet blir det mätning varje vecka på söndagar. Hoppas jag kan hålla någorlunda uppdaterat här men det blir lite mindre tid när dieten startar.

pia
2009-08-24, 20:54
Idag blev det baksida lår och bröst. Jag är trött i kroppen så jag ska fråga min coach om jag nästa vecka när jag startar dieten kan öka repsen lite och köra lite lättare någon vecka så jag återhämtar mig klokt.Känner mig sliten av all tung träning.

Bänkpress 80 kg 9,8,8,8
Cable nerifrån 6 plattor 10,10,10,10

Raka marklyft 90 kg 10,10,10,10 Ville inte gå tyngre idag. Var inte i form för det.
Liggande lårcurl 63,5 kg 8,8,8,8
Sittande lårcurl 63,5 kg 8,8,8,8

Tänkte fortsätta äta voltaren nästa vecka också sedan lägger jag av.

Marija
2009-08-25, 11:54
Idag blev det baksida lår och bröst. Jag är trött i kroppen så jag ska fråga min coach om jag nästa vecka när jag startar dieten kan öka repsen lite och köra lite lättare någon vecka så jag återhämtar mig klokt.Känner mig sliten av all tung träning.

Bänkpress 80 kg 9,8,8,8Cable nerifrån 6 plattor 10,10,10,10

Raka marklyft 90 kg 10,10,10,10 Ville inte gå tyngre idag. Var inte i form för det.
Liggande lårcurl 63,5 kg 8,8,8,8
Sittande lårcurl 63,5 kg 8,8,8,8

Tänkte fortsätta äta voltaren nästa vecka också sedan lägger jag av.


Nice, nice

Next time I hope You will not be tired, and try bank with 85 kg...

you are incredible strong in bench, and thats so inspire.

pia
2009-08-25, 15:00
Nice, nice

Next time I hope You will not be tired, and try bank with 85 kg...

you are incredible strong in bench, and thats so inspire.

Tack! Bänkpress är nog min starkaste övning och det är kul. Eventuellt kommer jag köra en lättare vecka nästa vecka och min diet startar så jag får de om det blir några mer ökningar. Är slut i kroppen efter all tung träning så jag tror jag är lite övertränad.

pia
2009-08-25, 15:13
Körde roddövningar biceps och vader idag.

Stångrodd 80 kg 10,10,10
Rodd med V-handtag 16 plattor 10,10,10
Rodd i annan maskin med 2 handtag 8 plattor(dubbelt så tunga viktplattor som andra rodden) 8,8,8
Hög rodd i samma maskin 6 plattor 8,8,8

Vader många set som vanligt eftersom det verkar ge bättre resultat helt enkelt att bara köra på som fan.

Bicepscurl bägge hantlar samtidigt 17,5 kg 10,10, 10
Biceps enarm sittande bänk 17,5 kg 10,10,10

Okej pass. Ska köra en styrkeklass nu vid 17 så det är bara att ladda om men jag kör aldrig tungt på mina pass.

pia
2009-08-27, 14:43
Igår körde jag ben.

Knäböj började värma på 60 kg för att sedan upp till 80 kg 12 rep, 100 kg 6,6 men det kändes inte så bra för jag var för rädd att inte orka så jag plockade av till 90 kg 8,8,8,8 På 90 kg kan jag ha bättre djup och det känns mer helt enkelt i benen.

Omvänd hacklift 180 kg 10 10,10,10 Att köra 10 är skittungt men jag har gjort det tidigare och kan inte vara sämre så då tvingar jag mig.

Utfall i hacklift stång+50 kg 10,8,8,10 Det kändes!

Benspark dropset 13 plattor, 10 plattor och 7 plattor. Efter 4 set av det var mina ben bra stumma och jag hade svårt att ta mig upp för trapporna och varje gång säger jag aldrig mer ben för jag känner mig sjuk varje gång när jag kört.

Nu ska jag till gymmet och köra lats och triceps och sedan har jag ett cirkelträningspass och efter det ska jag få massage. Det behövs verkligen!

M0e
2009-08-28, 13:07
grym form!!!! kommer säkert bli mycket bättre när dieten är klart! hur länge har du tänkt å deffa? å hur mycket tror du att du tappar i vikt? Lycka till!

Marija
2009-08-29, 08:14
When would Your diet start? Howe many kgs You have now? Post pics please before Your diet.

pia
2009-08-29, 19:43
grym form!!!! kommer säkert bli mycket bättre när dieten är klart! hur länge har du tänkt å deffa? å hur mycket tror du att du tappar i vikt? Lycka till!

Tack! Ska ner ungefär 13 kg på. Dieten kommer pågå i ca 3 månader.

pia
2009-08-29, 19:50
When would Your diet start? Howe many kgs You have now? Post pics please before Your diet.

Jag väger 71 kg nu och min diet startar 1 september. Kommer tyvärr inte hinna ta bilder innan utan det får bli nästa helg. Har fullt upp eftersom jag går en pilatesutbildning hela den här helgen.

Var på Delta och körde lite axlar igår och träffade min coach och han verkade nöjd med min utveckling. Skulle behöva lite mer baksida lår och vader. Övade lite posering också. Axelträningen gick okej men pågrund av armbågarna så kunde jag inte pressa maximalt samt nytt gym också vilket gör det lite svårare att veta vikter. Körde även lite vader.

Kommer nu köra lättare en eller två veckor för att armbågarna ska ha en chans att bli bättre och sedan har jag kommit lite in i dieten så jag får räkna med mindre vikter sedan. Kommer även köra fler klasser så jag lär inte ha lika mycket kraft och energi.

pia
2009-08-30, 17:19
Då var sista dagen på pilatesutbildningen över och jag kan säga att om man kör riktig pilates är det riktigt jobbig träning.

Jag gjorde fettmätningen idag med kaliper hos Formtopp och jag fick ett bra resultat för enligt den så behöver jag inte tappa så mycket vikt som jag trott utan kan hamna på en högre vikt än jag tänkt. Hade 12 % fett. Sedan har jag förmodligen en del i kroppen också som måste bort men kanske hamnar på 59-60 kg i slutet. I morgon är det styrka igen men kommer som sagt köra lite fler rep denna vecka och kanske lite superset och sådan. Kommer inte börja med någon cardio ännu utan kosten är den som kommer ändras först och jag börjar på tisdag.

pia
2009-09-01, 09:31
Då var dieten igång. Jobbigt att väga allt men det är bara att köra. Ligger på 2000 kcal men kör inga promenader. Rör dock på mig en hel del ändå så det blir en del energi som går åt och har en del klasser också. Känner mig redan hungrig men det är bara att lära sig stå ut.

Kör lättare träning nu så det är inte så mycket att skriva om. Armbågarna måste bli bättre.

Körde ryggen igår. Nu kör jag hela ryggen så det blev:
Chins
Latsdrag
Smala latsdrag
Rodd
Rodd med 2 handtag

Körde 4 set på allt.

Marija
2009-09-02, 08:02
So You diet started. I hiope we will be able to follow Your progress here.

Cheers

Marija

pia
2009-09-02, 10:22
So You diet started. I hiope we will be able to follow Your progress here.

Cheers

Marija

Det såklart. Kommer börja ta bilder i helgen och sedan kommer jag uppdatera om allt ända fram till tävlingen. Jag hade redan tappat 1/2 kg i morse men det är inte så konstigt med tanke på en drastisk nergång i kolhydrater och energi överhuvudtaget så det lär försvinna lite vatten. Igår tränade jag bara lite biceps och vader men det är inte mycket att skriva om eftersom jag kör ganska lätt nu förutom vaderna för de påverkar inte armbågarna.

Körde 6 set biceps lite underarmar och sedan matade jag vaderna många set som vanligt. Idag är det framsida lår. Kommer nog kännas att jag dragit ner på kalorier och kolhydrater men jag tänker ändå inte köra tungt nu för min kropp måste vila upp sig lite.

pia
2009-09-03, 07:49
Igår vart det ben. Känner att konditionen är kass. Benen kändes okej starka men försöker köra lite högre tempo nu och då märker jag hur dåligt konditionen är. Har gått ner 1,5 kg på 2 dagar men jag tappar ju mycket vatten och glykoget töms så det snannar förmodligen upp snart.

Körde Knäböj, hacklift utfall och benspark 4 set per övning och låg mellan 10-12 rep. Knäböjen på 80 kg kändes faktiskt ganska lätt. Hackliften körde jag på 140 kg och utfallen smith + 40 kg och bensparken dropset där jag började med 13 plattor och sänkte till 10 så jag droppade bara en gång.

Kommer som sagt öka tempot i passen så jag får räkna med lägre vikter. Kommer försöka hålla mig till max 45 min per pass eftersom jag inte har lika mycket energi nu.

pia
2009-09-04, 20:25
Igår vart det bröst och triceps men körde ganska lätt. Bänkpressen kändes okej ändå. Körde på 75 kg och det kändes ganska lätt ändå för att vara på diet men dräemot kändes det konstigt pågrund av den bortdomning jag haft i vänster fingrar i en vecka. Var hos kiropraktorn idag men det blev inte bättre ännu. Ska köra en behandling till på tisdag men blir det ingen förbättring då heller skiter jag i att gå mer. Kommer åka på utbildning till västerås i 3 dagar nästa vecka. Onsdag torsdag och fredag och det kommer bli knepigt med maten men ska göra mitt bästa för att få till den okej. Det är sista utflykten och sedan blir jag hemma för det blir för krångligt att åka iväg på dieten.
Idag vilade jag eftersom jag var hos kiropraktorn men i helgen blir det träning. Imorgon axlar och på söndag baksida lår och vader och jag har även spinning core på söndag så det blir lite mer träning

pia
2009-09-05, 15:10
Idag blev det yogalates på morgonen och sedan axelträning direkt efter. Kände att styrkan finns fortfarande men mina bortdomnade fingrar gör att jag inte får någon kontakt från skulderbladet ut i armen vilket förhindrar träningen. Jag tränar ändå men kontakten är inte bra. Jag försöker köra intensivare träning och lite lättare för att också få en genomblödning. Jag måste få detta att släppa snart. Kan ju inte träna klokt.

Vikten fortsätter droppa neråt. Har gått ner 2,5 kg nu. Man kan redan se i ansiktet och jag märker att magen har minskat också så det är kul.

Maten är verkligen trist. Även om jag äter nyttigt i vanliga fall så saknar jag vissa saker till maten. Vill gärna ha keso, frukt nötter och sådant till maten. Tillbehören gör mycket. Jag är van att äta mycket mer protein till varje mål. Att inte äta frukt är också tufft eftersom jag normalt äter stora mängder av det.

M0e
2009-09-05, 21:02
Är det en ketodiet eller? hur är det med ätardagar? Kmr du ha några?

pia
2009-09-06, 10:01
Är det en ketodiet eller? hur är det med ätardagar? Kmr du ha några?

Nej ingen keto. Äter ca 170 g kolhydrater 210 g protein och 45 g fett per dag. Ska ha en ätardag i veckan men då kommer jag bara fylla på med vanlig dietmat så det blir inga utsvängningar med skräpmat godis och sådant.