handdator

Visa fullständig version : Träna triceps med biceps på samma dag??


CiB
2009-06-21, 20:20
Så, vad är egentligen fördelarna med att träna triceps & biceps på en och samma dag?

Vad finns där att vinna i muskelbyggandet och vilka är egentligen nackdelarna?

Vad har ni för egna erfarenheter och vad säger egentligen expertisen om detta träningsförfarande?

dojjan
2009-06-21, 20:25
Det går i princip inte att säga ngt alls om du inte visar hela ditt schema.

vicarious
2009-06-21, 20:28
Så, vad är egentligen fördelarna med att träna triceps & biceps på en och samma dag?

Vad finns där att vinna i muskelbyggandet och vilka är egentligen nackdelarna?

Vad har ni för egna erfarenheter och vad säger egentligen expertisen om detta träningsförfarande?

Det är ett alternativ till alla andra olika splittar.. splitta som du själv tycker känns bäst, det finns inget rätt eller fel.

Fördelar.. det är kul? Omväxling med en annorlunda split? Du får biceps helt skilt från rygg och triceps helt skilt från bröst.. tja..

Mourten
2009-06-21, 20:33
Jag kör dom på samma dag och supersetar dom mot varandra, funkar kanon!
Fått ett uppsving i armmassa sen jag gjorde det.

Kauppi
2009-06-21, 20:38
Jag kör dom på samma dag och supersetar dom mot varandra, funkar kanon!
Fått ett uppsving i armmassa sen jag gjorde det.

varför superseta mellan dem? någon fördel att göra så jämtemot att köra först triceps klart, sedan börja på biceps... ?

Mourten
2009-06-21, 20:42
varför superseta mellan dem? någon fördel att göra så jämtemot att köra först triceps klart, sedan börja på biceps... ?

Jag tänker som Arnold, de finns inget bättre än att ha pump i hela armen och se sin storlek :D Psykiskt skönt!
Sen tycker jag att när armen får jobba i båda sina faser (curla/räta) så får jag iaf en bättre utveckling, men jag har ingen fancy forskningsrapport på min sida, men ett par, tycker jag stora armar :)

Kauppi
2009-06-21, 20:48
Jag tänker som Arnold, de finns inget bättre än att ha pump i hela armen och se sin storlek :D Psykiskt skönt!
Sen tycker jag att när armen får jobba i båda sina faser (curla/räta) så får jag iaf en bättre utveckling, men jag har ingen fancy forskningsrapport på min sida, men ett par, tycker jag stora armar :)

hehe, låter kanon! blir att testa detta. tackar :)

Upptaget
2009-06-21, 21:06
Jag kör dom på samma dag och supersetar dom mot varandra, funkar kanon!
Fått ett uppsving i armmassa sen jag gjorde det.

Vad menas med att superseta? typ att man kör 1 bicepsövning sen triceps och sedan biceps igen eller?

Mourten
2009-06-21, 21:10
Vad menas med att superseta? typ att man kör 1 bicepsövning sen triceps och sedan biceps igen eller?

Kolla i min journal mitt senaste armpass så ser du, men lixom; 8 reps biceps direkt 8 reps triceps -> vila 1 min repetera.