handdator

Visa fullständig version : Färga/tona håret


rQx
2009-06-19, 13:26
Tjopp!

Hade tänkt tona mitt hår i röda slingor.
Någon som vet resultatet av att tona brunt hår till rött? Inte mörkrött utan en ljus, röd och klar färg. Känns som att ett brunt hår inte tar åt sig den röda färgen så bra? Går det bra att bleka håret innan då, och sen sätta i färgen, hur fungerar detta? Vill att färgen endast ska sitta i några tvättar, d.v.s. inte en permanent färg. Tips på märken som gör bra färger?

MvH /Tim

Donner
2009-06-19, 13:33
Ska själv slinga mitt hår när det blivit lite längre (rakade skallen för 1 och en halv månad sedan) men tror tyvärr inte det kan se bra ut alls med röd färg. Är brunett och ska ha lite ljusare bruna slingor.

Varför vill du ha just röd färg?

Timmi
2009-06-19, 13:38
För rött är skitballt (ska själv precis iväg och köpa mig en ny laddning för att färga min utväxt) :D

Är hopplöst att försöka färga/tona håret ljusare rött om man är brunhårig (jag har försökt) men mörkare/djupare rött går fint.

Donner
2009-06-19, 13:41
För rött är skitballt (ska själv precis iväg och köpa mig en ny laddning för att färga min utväxt) :D

Är hopplöst att försöka färga/tona håret ljusare rött om man är brunhårig (jag har försökt) men mörkare/djupare rött går fint.


Hm... kan ju iofs vara sant :) Har bara sett helfärgat i mörkt rött, alltså inte slingor.

rQx
2009-06-19, 13:48
Donner, jag vet inte, men känns som det skulle vara så där lite rockigt. Som Zeke i gamla gladiatorerna :) Ville testa så därav att det skulle vara 10 tvättar ungefär.

Ja Timmi precis det jag också tror. Så därför kanske tona det innan?

Donner
2009-06-19, 13:55
Donner, jag vet inte, men känns som det skulle vara så där lite rockigt. Som Zeke i gamla gladiatorerna :) Ville testa så därav att det skulle vara 10 tvättar ungefär.

Ja Timmi precis det jag också tror. Så därför kanske tona det innan?


Googlade zeke och det såg ju faktiskt bra ut :) Skulle som du skrivit blekt / tonat det ljusare först. Vet dock inte hur det fungerar med färg på färg om båda bara ska vara 10 tvättar.

rQx
2009-06-19, 14:09
Googlade zeke och det såg ju faktiskt bra ut :) Skulle som du skrivit blekt / tonat det ljusare först. Vet dock inte hur det fungerar med färg på färg om båda bara ska vara 10 tvättar.

Nä den aspekten har jag inte tänkt på faktiskt! Hm, vågar man permanent är frågan också. Det sitter ju ett bra tag =)

Donner
2009-06-19, 14:46
Nä den aspekten har jag inte tänkt på faktiskt! Hm, vågar man permanent är frågan också. Det sitter ju ett bra tag =)


Kan inte mer än att gå åt helvete, och då finns det alltid rakapparat ;)

rQx
2009-06-19, 15:07
Faktiskt, har varit rakad innan och vet det passar så du har helt rätt :)