handdator

Visa fullständig version : behöver hjälp


the eagle
2009-06-18, 18:09
jag behöver lite tips o råd.. har börjat träna seriöst nu igen efter 5 års osunt levande.. nu tränar jag enligt max-ot på morgonen 5dagar i veckan + max-ot cardio på kvällarna 5ggr i veckan ligger på 110kg just nu.. min fråga är till er erfarna om detta är bra.. vill gå ner så mycket som möjligt... men ändå behålla musklerna, försöker tänka på vad jag äter o så.. har lagt ner allt vad supande, godis o läsk heter. HUR HADE NI GJORT???

Ålder:23
vikt:110
längd:180

tack på förhand

Action Fighter
2009-06-18, 18:18
Vill du deffa ned? isåfall skulle jag skära ned på kolhydraterna. Har gjort det själv med mycket bra resultat. Man märker inte så mycket i början när man kör det men efter ett par veckor rasar man något grovt. Glöm inte heller cardion som sagt. Det ska nog funka.
Skippa allt vad pasta, potatis och vitt bröd, byt ut dessa mot Quinoa och liknande men ät som sagt inte heller för mycket av det. Protein ska du ligga högt på.

Tänk på att ha bra kvalité på allt du äter också.

young_george
2009-06-18, 18:19
Se till att skaffa kunskap kring näringen, så du vet vad du ska äta och när du ska stoppa det i dig

10 pass i veckan för en otränad person känns väldigt mycket, en sådan belastning måste du kroppen få jobba sig upp till, annars misstänker jag att du bara kommer vara kontraprodukti.

the eagle
2009-06-18, 18:51
Se till att skaffa kunskap kring näringen, så du vet vad du ska äta och när du ska stoppa det i dig

10 pass i veckan för en otränad person känns väldigt mycket, en sådan belastning måste du kroppen få jobba sig upp till, annars misstänker jag att du bara kommer vara kontraprodukti.

a fast de e ju max.ot cardio 16min intervall på crosstrainer