handdator

Visa fullständig version : Gör jag rätt?


Simon89
2009-06-18, 15:59
Hej! jag har nyligen börjat träna på gym och jag vill gärna veta vad ni tycker om mina tillskott och hur jag använder dom. Målet med min träning är självfallet att jag ska gå upp i vikt och få större muskler :D

Vet ej om detta är relevant men jag är en kille på 19 år, väger 67,8 och är ca 183 cm lång. Sen jag började med tillskotten för 2 veckor sedan har jag gått upp 2 kilo :)

min dag ser ut såhär:
2 timmar innan träningen äter jag mat och drar i mig en protein drink av märket "whey active" blandad med mellan mjölk.

ca en halvtimme innan träningen drar jag i mig RAGE2 (2 skopor) och en tablett kre - alkalyn (kreatin).

precis innan och efter träningen dricker jag amino rush blandad med vatten.

30 minuter senare jag jag kommit hem dricker jag "gainer pro" blandad med vatten.

Svara gärna så utfärdigt som möjligt då jag är nybörjare och kan knappt nånting om dessa tillskott :P

King Grub
2009-06-18, 16:09
Hej själv!

Det låter helt okej. Du gör inte fel på något sätt. Glöm bara inte att äta riktig mat också, när du kommer hem. En gainer ersätter inte vanlig mat.

Blexx
2009-06-18, 16:12
Om du vill gå upp i vikt så kan du blanda din gainer pro med röd mjölk. Det blir godare och sen är det mer kalorier i mjölk, vatten har inga kalorier.
Annars ser ditt intag bra ut. Lyssna på King Grub, han vet vad han snackar om.

Simon89
2009-06-18, 16:34
okej tack fö svaren!
jag skrev fel att jag dricker gainern med vatten men jag dricker den med mellan mjölk.

Sedan undrar jag även om min rökning påverkar mina resultat.

King Grub
2009-06-18, 16:55
Rökning påverkar allt negativt, inte bara träningsresultaten. Men just vad gäller träning får du sämre muskeluppbyggnad dygnet runt och sämre återhämtning efter träning.

ThisIsTheOne
2009-06-18, 17:11
ca en halvtimme innan träningen drar jag i mig RAGE2 (2 skopor) och en tablett kre - alkalyn (kreatin).

Rätta mig om jag har fel någon, men Rage och kreatin är väl overkill? En rekommenderad dos Rage innehåller 5 gram kreatin.

Eddie Vedder
2009-06-18, 17:18
okej tack fö svaren!
jag skrev fel att jag dricker gainern med vatten men jag dricker den med mellan mjölk.

Jag förstår inte riktigt varför du väntar tills du kommer hem med att dricka gainern. Då kan du väl lika gärna käka?

Vore jag du skulle jag ta med pulvret i shakern till gymmet, blanda med vatten och dricka direkt efter passet och sedan hem och äta. Detta förutsatt att du VILL dricka din gainer.

Men känner du att det är tillräckligt nära hem så är mitt förslag att du helt enkelt äter då och struntar i gainern. Men du kanske inte har så stor aptit efter träningen?

Simon89
2009-06-20, 13:10
det tar bara 5 minuter att komma hem från gymmet så det känns smidigare att ta den hemma. Sen så har jag ingen aptit alls efter träningen så gainer passar mig bra. jag brukar väl äta 2 timmar efter träningen, det är ungefär då jag återfår aptiten.

Eddie Vedder
2009-06-20, 14:22
det tar bara 5 minuter att komma hem från gymmet så det känns smidigare att ta den hemma. Sen så har jag ingen aptit alls efter träningen så gainer passar mig bra. jag brukar väl äta 2 timmar efter träningen, det är ungefär då jag återfår aptiten.

Då gör du rätt tycker jag.:)

Är aptiten ordentligt nedsatt är det jätteklokt att i alla fall ta en gainer, då får du i dig energi och protein så det räcker i det akuta läget och kan invänta aptiten och njuta av maten.:thumbup:

Simon89
2009-06-20, 20:02
ThisIsTheOne: ska jag sluta ta kreatin tabletten innan träningen tycker du?

CVN
2009-06-20, 21:50
ThisIsTheOne: ska jag sluta ta kreatin tabletten innan träningen tycker du?

Ja, rage innehåller redan den tillräckliga kreatin dosen.

Mourten
2009-06-21, 00:04
Ja, rage innehåller redan den tillräckliga kreatin dosen.

Ta kreatinet i gainer ist, finns inget farligt i att överdosera kreatin lite.

spoonchest
2009-06-21, 07:16
Mourten, är du verkligen säker på det?

Mourten
2009-06-21, 10:56
Mourten, är du verkligen säker på det?

Definerar vi lite som att kliva några gram över rekdos så ja, kreatin finns iaf naturligt i kött etc. Då tror jag tungstyrketräning som sådant är mer skadligt eftersom hjärtat växer även vid "ren" träning än vad lite kreatin skulle slita på njurar/lever sålänge man dricker vatten och bara överdoserar lite.

Själv ligger jag kanske dubbeldos av vad som står på förpackningen.

Mourten
2009-06-21, 10:57
Rökning påverkar allt negativt, inte bara träningsresultaten. Men just vad gäller träning får du sämre muskeluppbyggnad dygnet runt och sämre återhämtning efter träning.

Tänk hur stor Marcus Ruhl kan bli om han slutar röka *drool* *rolleyes*

Simon89
2009-06-22, 16:43
Jag snackade med en snubbe som är personlig tränare idag och han tycker att jag ska använda kreatin tabletterna och rage2 samtidigt eftersom det finns "alkalyn" i tabletten men inte i ragen. Så antar att jag ska fortsätta som jag gör, såvida inte ni övertygar mig om att det är fel :P