handdator

Visa fullständig version : Gör jag rätt?


Simon89
2009-06-18, 15:59
Hej! jag har nyligen börjat träna på gym och jag vill gärna veta vad ni tycker om mina tillskott och hur jag använder dom. Målet med min träning är självfallet att jag ska gå upp i vikt och få större muskler :D

Vet ej om detta är relevant men jag är en kille på 19 år, väger 67,8 och är ca 183 cm lång. Sen jag började med tillskotten för 2 veckor sedan har jag gått upp 2 kilo :)

min dag ser ut såhär:
2 timmar innan träningen äter jag mat och drar i mig en protein drink av märket "whey active" blandad med mellan mjölk.

ca en halvtimme innan träningen drar jag i mig RAGE2 (2 skopor) och en tablett kre - alkalyn (kreatin).

precis innan och efter träningen dricker jag amino rush blandad med vatten.

30 minuter senare jag jag kommit hem dricker jag "gainer pro" blandad med vatten.

Svara gärna så utfärdigt som möjligt då jag är nybörjare och kan knappt nånting om dessa tillskott :P

King Grub
2009-06-18, 16:09
Hej själv!

Det låter helt okej. Du gör inte fel på något sätt. Glöm bara inte att äta riktig mat också, när du kommer hem. En gainer ersätter inte vanlig mat.

Blexx
2009-06-18, 16:12
Om du vill gå upp i vikt så kan du blanda din gainer pro med röd mjölk. Det blir godare och sen är det mer kalorier i mjölk, vatten har inga kalorier.
Annars ser ditt intag bra ut. Lyssna på King Grub, han vet vad han snackar om.

Simon89
2009-06-18, 16:34
okej tack fö svaren!
jag skrev fel att jag dricker gainern med vatten men jag dricker den med mellan mjölk.

Sedan undrar jag även om min rökning påverkar mina resultat.

King Grub
2009-06-18, 16:55
Rökning påverkar allt negativt, inte bara träningsresultaten. Men just vad gäller träning får du sämre muskeluppbyggnad dygnet runt och sämre återhämtning efter träning.

ThisIsTheOne
2009-06-18, 17:11
ca en halvtimme innan träningen drar jag i mig RAGE2 (2 skopor) och en tablett kre - alkalyn (kreatin).