handdator

Visa fullständig version : Diarré, pga av mycket mat?


DjiinZ
2009-06-18, 00:24
Jag vet inte ifall jag inbillar mig eller så. Men på sista tiden har jag fått väldigt mycket diarré. Och den är inte tjock utan väldigt flytande som vatten nästan och lite besh/gul. Detta händer alltid när ja har ätit ett stort mål efter träningen.
(Jag bulkar)
Jag undrar kan de vara pga av att ja äter mycket efter träningen eller vad?
Någon mer som blir drabbad av de btw?
--
Har sökt oxå, hittade lite om de. Men de svara de inte på min fråga.

Mr.Sarkastisk
2009-06-18, 00:33
Tar du protein eller något liknande? Det kanske är något du/magen inte tål. Druckit mycket mjölk till måltiden? (mjölkmage?) Bara att testa dig fram för att se vad det beror på. Om du vill veta om det är kvantiteten som spelar roll så prova ät samma mat, men mindre mängd och se efter.

saab900
2009-06-18, 20:29
Pöva att ta bort så mycket fibrer i kosten som möjligt och se om det blir bättre. Grovbröd och fiberpasta gör otäcka saker med min mage:(

JMRA
2009-06-18, 21:02
Precis som du kan jag få problem med magen om jag äter för stora måltider. Likaså om de kommer för tätt in på träningen. Prova äta lite mindre (till volymen).

Behöver inte vara det för dig men att prova skadar ju inte.

Fredrik_S
2009-06-18, 21:06
Lättare och gissa om du anger vilka tillskott samt vilken mat du äter och hur mycket.

burtan
2009-06-20, 09:11
Jag får samma problem när jag tar en gainer efter träningen, kan vakna på natten med ont i magen och ett toalett besök som följd. Oftast blir det värre om jag äter mat en stund efter gainern. Har även fått ont i magen efter en portion fil efter träningen. Jag utgår från att jag inte tål mejeriprodukter, speciellt efter träning av någon anledning. Kan ju även vara mängden mjölk i gainern och hastigheten som den intas, nu spekulerar jag bara.

Mvh Andreas.

Eddie Vedder
2009-06-20, 09:24
Jag vet inte ifall jag inbillar mig eller så. Men på sista tiden har jag fått väldigt mycket diarré.

Du säger "på sista tiden", vad betyder det mer konkret? Kan du uppskatta hur många toalettbesök som varit på det här sättet och gäller det ALLA toalettbesök eller varierar det?

För variationer i avföringen är i sig inget farligt, det har de allra flesta personerna någon gång då och då. Låt säga att man skiter två gånger per dag och att man under en tredagarsperiod har lös avföring vid fyra av de sex toalettbesöken, det i sig behöver inte indikera något fel.

Men om dina magbekymmer fortskrider och kanske t.o.m. förvärras (kanske i kombination med magsmärtor, uppblåsthet, mer gaser, blod i avföringen etc.) så kan det vara värt att kolla upp.

Kischen
2009-06-20, 09:36
För mycket koffein alt pwo ger mig den effekten :(