handdator

Visa fullständig version : Kost (träning) Minskat midjemått utan att tappa så mkt i vikt ?!


MaxM
2009-06-17, 12:31
Tjena

Bestämde mig för 19 veckor sedan att köra ett hårt träningsprogram i 25 veckor (5 löp pass, 5 styrkepass och 3 fotbollspass/vecka) och det har väl funkat ok. Har lyckas hålla maten och träningen vilket har resulterat i att man har minskat i vikt från 102kg till 83kg samt minskat bla midjemåttet från 105cm till 89 cm (är 197 lång, "tunn" kroppsbyggnad som grund).

Det "enda" som är kvar är nedre delen av magen för att jag ska vara nöjd... Känns som en lös och mjuk gele klump och den vill inte riktigt ge med sig trots mycket kondition-, mag- och ryggträning. Det är 6 veckors träning kvar och jag kommer köra på men vill inte tappa så mkt mer i vikt utan bibehålla vikten någorlunda men träna bort den "nedre" delen..

Min fråga, går detta och i så fall, hur f*n gör jag... *gah!* Bla ja menar kosten, ska man fortsätta ligga med ett kraftigt underskott (kal)? Träna annorlunda? Eller ska jag fortsätta som vanligt fast minska underskottet på kal ? (snittar på -800 kal/dag) Börjar sakta men säkert se liiiite tunn ut.

Tacksam för all info/hjälp...

//T

(ligger denna fråga i fel forumsdel så är det bara att flytta till rätt)

sjolund
2009-06-17, 13:37
Muskler väger mer än fett. träna på!

Fru_Flisa
2009-06-17, 14:52
Du måste deffa för att minska kroppsfettet.
Dra ner på konditionspassen och dra upp styrketräningen samt ner med energiintaget på lämplig nivå.

MaxM
2009-06-18, 07:42
Tack för tipset..;)