handdator

Visa fullständig version : Slå ihjäl en dag (och natt) i Sthlm?


Whistler
2009-06-17, 09:55
Tidigt på måndag morgon ska jag köra upp en kompis till Stockholm (Saltsjöbaden) för en operation som gör att jag inte får vara med förrän jag ska köra hem på tisdag förmiddag.

Har således en hel dag och en natt att slå ihjäl. Förslag på saker man ska se/göra/äta/fota?

Min tanke är att ställa bilen så nära Saltsjöbaden som möjligt, hitta ett billigt hotell/vandrarhem och ta T-banan till och från stan-rummet-Saltsjöbaden. Alternativet är att sova i bilen, men det är en Renault Clio, så det känns väl lite sådär... *rolleyes*

Det enda jag vet att jag vill göra under dagen är att besöka S&F-bokhandeln i gamla stan (finns den ens kvar?) samt något roligt gym som inte kostar skjortan att köra ett pass på.

kjell33
2009-06-17, 10:02
Finns vandrarhem vid tyresö slott men dit går ingen tunnelbana.

Piranha
2009-06-17, 10:02
Delta 80 spänn.

Bahir
2009-06-17, 10:47
Jag är rätt trött, så jag läste trådtiteln som "Slå ihjäl en katt idag i Stockholm". Gör inte det.

Själv skulle jag dra in till stan, kolla in t ex Kulturhuset, gå runt lite på Drottninggatan mm.

Alone_in_the_dark
2009-06-17, 10:48
S&F Bokhandeln finns kvar:)

LillSkalman
2009-06-17, 11:17
fridhemsplan har ett vandrarhem. ska vara ganska välbesökt och bra av referens från gamla skolkamrater.

robertcop
2009-06-17, 14:17
Jag bor i nacka.
Googlade fram detta
http://www.vandrarhem2.se/stockholm/vandrarhem-i-nacka/118792.html

ligger i Järla sjöstad och är ganska opti eftersom det ligger längst Saltsjöbanan (tunnelbana går inte till saltsjöbaden)

shut teh face
2009-06-17, 15:10
Kom hem till mig på söder så bjuder jag på kaffe

Annars finns det lite museer här att se på

L-Sami
2009-06-17, 15:11
Bamboo City (buffé) på drottninggatan rekommenderar jag. Om det är bra väder så kanske en båttur till Stockholms skärgård från slussen eller besök till Gröna Lund/Skansen.

Cilia
2009-06-17, 15:31
Ligger båtarna kvar så skulle jag titta på dom. Sen är det frågan vad du vill göra förutom träna? Grönan kan vara kul även själv. Gå på bio (fast det kan du göra hemma), shopa, sätta sig på ett fik och glo på folk, teater?

edit, glöm teater det är ju en måndag.

jakke
2009-06-17, 15:37
Armémuseet verkar häftigt. Jag kan rekommendera att äta lunch där, fantastiskt gott.

Whistler
2009-06-22, 12:35
Sådärja, då var man i Hufvudstaden!

Snurrade runt i över en timme med bilen innan jag gav upp och tog första bästa dygnsparkering i någon förort och lämpade av bilen där. Tog tunnelbanan till Gamla Stan och gick där en stund, nu har jag gått upp längs med Drottninggatan och hamnade till slut på Wayne's Coffee. Skönt med trådlösa nät!

Ska väl ta en tur till bort till Gamla Stan. Antagligen sover jag i bilen inatt, enkelt sätt att spara 500 spänn. Blir ingen gymning heller, jag har åkt på en förkylning. :(

Tacka gud för iPhone med GPS! ^^

Får se vad resten av dagen bjuder på.