handdator

Visa fullständig version : Kommer du följa EM för U21-landslag?


Eddie Vedder
2009-06-16, 13:30
Idag spelar Sverige mot Vitryssland i Malmö, personligen tycker jag det här ska bli kanonkul att följa. Laget är roligare än A-landslaget i mina ögon och dessutom har jag personliga kopplingar till laget eftersom jag är gammal lagkamrat och skolkamrat med både Ola Toivonen och Emil Johansson.

Men ni andra? Kommer du följa U21-EM, hoppas du på Sverige men bryr dig inte om att följa matcherna, håller du på ett annat land i turneringen eller bryr du dig inte alls?

Diskutera gärna laget och vad ni tror om turneringen också, den som vill spy galla över fotboll och klaga på att det sänds i TV o.s.v. får gärna starta en egen tråd om det så kan den här hållas till diskussioner om turneringen och laget som sådant.:)

Lallle
2009-06-16, 13:35
Kommer se matchen idag och hålla ett speciellt öga på Kalmars guldpojke Rasmus.

Eddie Vedder
2009-06-16, 13:38
Kommer se matchen idag och hålla ett speciellt öga på Kalmars guldpojke Rasmus.

Jag gillar Elmbröderna. Båda var visserligen odugliga mot Malta men jag gillar dom skarpt ändå.

Vad tycker du om Stefan Larsson i Kalmar förresten?

NKC
2009-06-16, 13:39
U21 bryr jag mig inte om nämnvärt. Jag kommer kolla resultaten i morgontidningen, inte mer än så.

EM, VM och Champions Leauge är de enda turneringarna som riktigt fångar mitt intresse.

jocke12
2009-06-16, 13:40
Tänkte faktiskt på att fråga dig när jag läste trådnamnet: vad tycker du om Ola? Verkar inte vara en vidare sympatisk kille.

Solros
2009-06-16, 13:41
Tyvärr jobbar jag, så missar matchen, men kommer följa så gott det går!

Eddie Vedder
2009-06-16, 13:44
Tänkte faktiskt på att fråga dig när jag läste trådnamnet: vad tycker du om Ola? Verkar inte vara en vidare sympatisk kille.

Ola är schysst tycker jag, han växte väldigt som person ju mer framgångsrik han blev. Som yngre var han ganska divig tycker jag men ju mer alla framsteg talade för sig själv med framgångar i pojklandslaget, etablering i A-truppen o.s.v. blev han mer och mer ödmjuk som person. var längesedan jag träffade honom nu men jag såg honom komma körandes i bilen genom Degerfors i julas. En sjukt snygg silvrig bil och själv kom jag löpandes kall och snorig.:D

Som lite kuriosa började vi släss på en träning han och jag haha:D

Emil är en nära vän och en helt suverän kille som jag önskar all lycka, alltid blir jag lika glad när jag läser om hur bra det går för honom.

Dissector
2009-06-16, 15:02
Ja fan. Klart jag följer. Några av matcherna spelas ju här i Halmstad till och med. Perfekt läge att njuta av lite fotboll =) Har biljetter till England - Tyskland, här på Sveriges trevligaste arena!

Andreas Guiance
2009-06-16, 15:09
Klart fan man följer det när Emil lirar:thumbup:

Eddie Vedder
2009-06-16, 15:17
Klart fan man följer det när Emil lirar:thumbup:

En vacker dag skall jag ordna en autograf till dig Andreas.:D

Eddie Vedder
2009-06-16, 17:54
2-1 nu!!!

Sverige har börjat grymt bra.:thumbup:

Karvig
2009-06-16, 18:27
Klart det ska följas. De spelar riktigt bra.

Eddie Vedder
2009-06-16, 18:54
4-1 och hattrick av Marcus Berg!!!

Han har jag tränat tillsammans med sådeså:D

heraso
2009-06-16, 18:56
Jag ser matchen nu, ska på Sverige - Italien på fredag och päronen ska se Serbienmatchen på tisdag. Jag är intresserad. :D

Christyle
2009-06-16, 19:00
Idag i World Class gymet var allt lugnt plötsligt tills Spanska landslaget dök upp högljudda som fan hehe dem var jätte trevliga pratade med allihopa men sist men inte minst tro det eller ej Bojan Kricic fan va najs asså själv hejar jag inte speciellt på nåt land men hoppas att Sverige kommer långt och om jag blir tvungen att heja på nåt landslag u u-21 Em så får det väl bli Spanien eftersom vi delar samma språk hehe

burre
2009-06-16, 19:08
Vilket jävla skott. PANG.

Skön vinst, bra spelat.

Eddie Vedder
2009-06-16, 19:10
och om jag blir tvungen att heja på nåt landslag u u-21 Em så får det väl bli Spanien eftersom vi delar samma språk hehe

Konstigt, när jag läser ditt inlägg kan jag nästan tro att du delar språk med det svenska landslaget som pratar svenska.:D

Matchens lirare topp 3:

1. Marcus Berg
2. Pontus Wernblom
3. Rasmus Bengtsson

Tredjeplatsen är svår och kunde även ha varit Ola Toivonen.

Christyle
2009-06-16, 19:20
Konstigt, när jag läser ditt inlägg kan jag nästan tro att du delar språk med det svenska landslaget som pratar svenska.:D

Matchens lirare topp 3:

1. Marcus Berg
2. Pontus Wernblom
3. Rasmus Bengtsson

Tredjeplatsen är svår och kunde även ha varit Ola Toivonen.

jag menade mitt modersmål

Eddie Vedder
2009-06-16, 19:24
jag menade mitt modersmål

Det förstår jag väl. Det var ett skämt.*whatever*

Karvig
2009-06-16, 20:18
Matchens lirare topp 3:

1. Marcus Berg
2. Pontus Wernblom
3. Rasmus Bengtsson

Tredjeplatsen är svår och kunde även ha varit Ola Toivonen.

Bra topp 3. Toivonen får sluta stå off side hela tiden bara. själv hade jag nog petat dit Svensson som trea. Målet var fint men han spelade riktigt bra i övrigt också, tycker jag.

Eddie Vedder
2009-06-16, 20:27
Bra topp 3. Toivonen får sluta stå off side hela tiden bara.

Det är ju inte hans fel att motståndarna passar till honom i offsideläge:D

Skämt åsido tycker jag inte Ola kan beskyllas för offsiderna, jag tycker man gör rätt som målskytt att ligga på gränsen, kommer bo
llen för sent blir det offside helt enkelt.

Det är en annan sak om man är vindsnabb och kan ligga ordentligt onside men ändå hinna förbi. Att Svensson gjorde en bra match håller jag med om. Emil skötte sig bra och tog det säkra före det osäkra. Han tillhörde definitivt inte de som stack ut i matchen men var i alla fall stabil och prioriterade försvarsspelet.

Fortsätter Sverige såhär kommer även Emils spel släppa mer och då äger han vänstarkanten sen!:hbang:

Finska Lejonet
2009-06-16, 20:52
Underbar match, var så man satt och hoppade i soffan, tyckte alla var bra förutom Bajrami och Dahlin, som såg vilsna och osäkra ut. underbart spel och sen att Gustav Svensson får trycka dit en kanon i krysset kom ju som grädde på proteindrinken. =P

Christyle
2009-06-16, 20:57
Det förstår jag väl. Det var ett skämt.*whatever*

Hehe tänkte väl det man vet aldrig med dig du verkar alltid va allvarlig haha hur gick det med Sverige matchen då??

Eddie Vedder
2009-06-16, 20:59
Hehe tänkte väl det man vet aldrig med dig du verkar alltid va allvarlig haha hur gick det med Sverige matchen då??

Hade jag vart allvarlig hade jag väl inte avslutat med en :D? Sverige vann med 5-1.

-squat-
2009-06-16, 21:09
Följer självklart Sverige och Italien.

Christyle
2009-06-16, 21:10
Hade jag vart allvarlig hade jag väl inte avslutat med en :D? Sverige vann med 5-1.

jag såg det på höjdpunkterna nyss hoppas detta håller oxå dem ska väl möta Italien till nästa match

Christyle
2009-06-16, 21:11
Balotelli och Sebastian Giovinco och grabbarna har dock aldrig gillar Balotelli spelar riktigt fult

jik
2009-06-16, 21:56
Fan vad skönt och äntligen få se ett swerige som inte slår +57st lååångbollar från backlinjen som uppspel..

Riktigt kul betydligt roligare att se på än A-laget som inte ens kunde spela lika bra mot MALTA

ja just det ytterbackarna kunde både anfalla och slå inlägg.. till skilnad mot A-laget,,LOL

GO SWERIGE!!!!!!!

Troll
2009-06-16, 22:38
Nix!!

Finns inte mycket som är tråkigare än att titta på fotboll! (vasaloppet möjligtvis)

C.E.J.
2009-06-16, 22:40
Intresserar mig inte alls. Curling, fotboll, m.m.

saab900
2009-06-16, 22:47
Jag jobbar för mycket för att hinna titta, har nyss kommit hem från gymmet ;)
Men jag kommer självklart att följa turneringen. Kul att det gick så bra (5-1) :)

Det där med +57 långbollar får de lära sig av Lagerbäck i A-landslaget sedan, det kommer.

Inge Enveten
2009-06-16, 23:05
Var på plats idag vid 5-1 matchen. Riktigt bra spel stundtals, snygga mål blev det också. Kommer att kolla på alla matcher där jag får fribiljett.

bonydrop
2009-06-17, 00:26
Kommer självklart att följa o hålla på Sverige. Kommer se alla matcher jag hinner med. Finns mycket intressanta spelare så ska bli kul!

För övrigt tycker jag Sverige o speciellt Berg imponerade idag. Ser fram emot nästa match mot Italien!

Eddie Vedder
2009-06-19, 15:23
Förbannat också!

Italien tog ledningen nu. Sverige har ju börjat bra men italienarna har börjat komma igång bättre och bättre. Oroväckande bra.:(

n1tro
2009-06-19, 17:01
ärligt talat, varje gång italien vinner en fotbollsmatch är en ren förlust för fotbollen. då var det sagt, INGEN som såg matchen kan inte hålla med. om de kan försvara sig? nej, för då ska inte Sverige skapa alla sina lägen heller, det är bara oskärpa i avsluten/sista touchen, inte att dom försvarar sig så bra även om det är det de försöker göra 95% av dagens match.


M V H

Dissector
2009-06-19, 17:03
Synd på resultatet, men det var en ruskigt bra match. Sverige spelade riktigt bra stora delar av matchen. Utvisningen på Balotelli blev ju i princip till Sveriges nackdel, när de helt plötsligt skulle spela mot 9 försvarsspelare och en målvakt :D Inte helt lätt att slå hål på något sånt.

Nåja, desto mer spännande blir matchen mot Serbien på tisdag! Here we go. Håller vi den här klassen tror jag på semifinal. Martin Olsson gjorde ett riktigt fint inhopp tycker jag också. Ser gärna honom lite mer.

Karvig
2009-06-19, 17:09
ärligt talat, varje gång italien vinner en fotbollsmatch är en ren förlust för fotbollen. då var det sagt, INGEN som såg matchen kan inte hålla med. om de kan försvara sig? nej, för då ska inte Sverige skapa alla sina lägen heller, det är bara oskärpa i avsluten/sista touchen, inte att dom försvarar sig så bra även om det är det de försöker göra 95% av dagens match.

Sitter här och bara kokar. Nedrans att vi ska ha sånt oflyt sista biten som du skrev. Jag tycker inte att vi kan klandras, Sverige gjorde en bra match men gudarna var emot oss idag. ;)

n1tro
2009-06-19, 17:10
Sitter här och bara kokar. Nedrans att vi ska ha sånt oflyt sista biten som du skrev. Jag tycker inte att vi kan klandras, Sverige gjorde en bra match men gudarna var emot oss idag. ;)

Sverige SPELADE bättre och VAR bättre än italien, ibland händer sånt här också, då ett lag typ har ett skott på mål och det går in, men men de har allt i egna händer om de bevisar att de är ett lag för slutspelet så SKA man slå serbien helt enkelt. annars har de inte där o göra
kul o se bjärsmyrs chipp också, elegant undrar om mellberg vet hur man gör en sån grej

mvh

Richard85
2009-06-19, 17:17
En sak är klar, U21 > A-landslaget gällande offensiva biten, kreativt, mkt one touch, mkt bra kombinationer, skapade målchanser och faktiskt en helt okey defensiv, första målet är världsklass av Mario..Andra är en tabbe av Toivonen..Men överlag U21 fan så mkt roligare att titta på än A-landslaget..Tyvärr räknas vinster och då kan man ändå inte va nöjd..

Karvig
2009-06-19, 17:22
Sverige SPELADE bättre och VAR bättre än italien, ibland händer sånt här också, då ett lag typ har ett skott på mål och det går in, men men de har allt i egna händer om de bevisar att de är ett lag för slutspelet så SKA man slå serbien helt enkelt. annars har de inte där o göra
kul o se bjärsmyrs chipp också, elegant undrar om mellberg vet hur man gör en sån grej

mvh

Det är därför jag tittar på basket istället. ;)

En sak är klar, U21 > A-landslaget gällande offensiva biten, kreativt, mkt one touch, mkt bra kombinationer, skapade målchanser och faktiskt en helt okey defensiv, första målet är världsklass av Mario..Andra är en tabbe av Toivonen..Men överlag U21 fan så mkt roligare att titta på än A-landslaget..Tyvärr räknas vinster och då kan man ändå inte va nöjd..

Även om de inte lyckas piska Serbien är jag glatt överraskad. Den spelglädjen och kreativiteten var det länge sen man såg Sverige ha. :thumbup: Får bara hoppas att de kommer in i A-landslaget illa kvickt ett gäng av dem.

egge
2009-06-19, 20:55
Får bara hoppas att de kommer in i A-landslaget illa kvickt ett gäng av dem.

Mmm, nu lär ju inte Lagerbäck få sitta kvar för vi lär ju inte gå till VM. Hoppas på en förbundskapten som vågar satsa på lite yngre spelare. Gillar Rasmus Elm som fan och som nämndes tidigare så var Olsson riktigt bra när han kom in.

Lite besviken på försvarsspelet vid frisparkssituationen. Andre-mannen som kommer in där ska bara vara understöd, han ska inte in och 'mosa' spelaren.

Carolinew
2009-06-23, 13:15
Vilka får egentligen delta i U21-EM? Logiskt sett trodde jag det var alla under 21 år, men uppenbarligen är en del över 21? Marcus Berg t.ex. är ju 23? Så what? :confused: Borde det inte heta typ "Runt21-EM" då? :smash:

kelk
2009-06-23, 13:18
Vilka får egentligen delta i U21-EM? Logiskt sett trodde jag det var alla under 21 år, men uppenbarligen är en del över 21? Marcus Berg t.ex. är ju 23? Så what? :confused: Borde det inte heta typ "Runt21-EM" då? :smash:

Under 21 när kvalet påbörjades

Ignatius72
2009-06-23, 13:19
Vilka får egentligen delta i U21-EM? Logiskt sett trodde jag det var alla under 21 år, men uppenbarligen är en del över 21? Marcus Berg t.ex. är ju 23? Så what? :confused: Borde det inte heta typ "Runt21-EM" då? :smash:

Om jag inte minns fel så räknas åldern från den tid då kvalet börjar.

Carolinew
2009-06-23, 13:22
Jahaja, det var la en konstig regel. Det heter ju U21-EM och inte U21-EMkval... U23-EM borde det ju heta då tycker man.

Ignatius72
2009-06-23, 13:24
Jahaja, det var la en konstig regel. Det heter ju U21-EM och inte U21-EMkval... U23-EM borde det ju heta då tycker man.
Skit nu i det, jag blev precis bjuden till kvällens match :D

Frantic
2009-06-23, 20:02
Helt ok start för Sverige och Berg :hbang:

Carolinew
2009-06-23, 20:14
Mindre kul nu :/

Edit: Så gör de mål igen haha :D

Frantic
2009-06-23, 20:15
Mindre kul nu :/

Nej:D

Eddie Vedder
2009-06-23, 20:17
Ola Toivonen!!!!

tommie-92
2009-06-23, 20:19
Väldigt underhållande match måste jag säga! :)

Manta
2009-06-23, 20:21
Smygfula Serber.

Jävligt kul att titta på detta lag, det får en att känna sig mer positiv inför svensk landslagsfotbolls framtid. Hoppas bara att Lasse inte får chansen att sätta tänderna i spelarna och suga ur anfallslusten.

Psychological
2009-06-23, 20:29
Typiskt slaviska lag o börja spela fult när det gå emot dom . Nu när ADHD Wernblom är avstängd i semin så hoppas jag att vi får se Gabriel Özkan på plan

burre
2009-06-23, 20:32
Det är ju 4-5 spelare på plan just nu som platsar i A-landslaget. MUMMA !

Berg har redan vunnit skytteligan, safe.

Manta
2009-06-23, 20:33
Jag skulle plocka ut Berg i halvtid, han löper stor risk att dra på sig ett gult eller att bli skadad.

Psychological
2009-06-23, 20:34
Jag skulle plocka ut Berg i halvtid, han löper stor risk att dra på sig ett gult eller att bli skadad.

Perlskogs citat ;)

Manta
2009-06-23, 20:39
Perlskogs citat ;)

Sa han det? Haha, måste väl ha hört det och inte registrerat det då, sitter inte riktigt och fokuserar helt på matchen. Sant iaf.

Lite besviken på hur dålig disciplin det är på svenskarna, även ett U21-lag måste kunna kontrollera sig själv bättre när man leder och kontrollerar matchen, även om det är en del fult spel.

Psychological
2009-06-23, 20:40
Sa han det? Haha, måste väl ha hört det och inte registrerat det då, sitter inte riktigt och fokuserar helt på matchen. Sant iaf.

Lite besviken på hur dålig disciplin det är på svenskarna, även ett U21-lag måste kunna kontrollera sig själv bättre när man leder och kontrollerar matchen, även om det är en del fult spel.

Dom är ju unga . Då brukar man vara lite FÖR het ibland

LadyG
2009-06-23, 20:41
Är det bara min inbillning eller är det här laget piggare och mer sugna på att spela fotboll än seniorlaget? De trillar boll, klackar och dribblar på ett sätt jag aldrig tror jag sett någon göra i seniorlandslaget - det kanske inte är så konventionellt men det är mycket roligare att kolla på. Det här laget ser ut att ha roligare, de vill mer och kämpar hårdare.

Seniorlandslaget borde se och lära, tycker jag.

Raggis
2009-06-23, 20:42
Tippade 1-1 :( Oh well; go Svezia!

Psychological
2009-06-23, 20:46
Är det bara min inbillning eller är det här laget piggare och mer sugna på att spela fotboll än seniorlaget? De trillar boll, klackar och dribblar på ett sätt jag aldrig tror jag sett någon göra i seniorlandslaget - det kanske inte är så konventionellt men det är mycket roligare att kolla på. Det här laget ser ut att ha roligare, de vill mer och kämpar hårdare.

Seniorlandslaget borde se och lära, tycker jag.

Hockeyn är oxå mer skoj att kolla på när juniorer lirar. Det är full fart frammåt. Seniorfotboll så kan jag hålla med om att det är lite tråkigare att se på ,men dom har bättre struktur och mycket bättre defensiv och det är sådant som behövs för att skapa ett bra lag.

Manta
2009-06-23, 20:47
Dom är ju unga . Då brukar man vara lite FÖR het ibland

Jo, hade det stått 1-1 hade jag haft full förståelse, men inte vid 3-1 och hyfsat ohotade, då borde spelare på den här nivån kunna hålla sig lugnare, även om de är unga.

Frantic
2009-06-23, 20:50
Speciellt när man riskerar att missa nästa match

LadyG
2009-06-23, 20:52
Hockeyn är oxå mer skoj att kolla på när juniorer lirar. Det är full fart frammåt. Seniorfotboll så kan jag hålla med om att det är lite tråkigare att se på ,men dom har bättre struktur och mycket bättre defensiv och det är sådant som behövs för att skapa ett bra lag.

Jo, det har du nog rätt i. Fast juniorerna har hjärta och passion när de spelar, man rycks med i deras spel på ett sätt som i alla fall inte jag gör av seniormatcherna.

Jag trodde f ö aldrig att jag skulle tyckta fotboll var spännande, men U21-laget spelar spännande fotboll.

Eddie Vedder
2009-06-23, 21:05
Typiskt slaviska lag o börja spela fult när det gå emot dom . Nu när ADHD Wernblom är avstängd i semin så hoppas jag att vi får se Gabriel Özkan på plan

Jag gillar också Özkan men självklart blir det Harbuzi som tar platsen på centrala mittfältet om Wernblom inte är med.

Pelle2
2009-06-23, 21:06
Dom spelar grymt, roligare att se än A-landslaget just nu. Synd att Wernblom är avstängd bara, blir ett stooort hål att fylla :(

Eddie Vedder
2009-06-23, 21:10
Lustigt att kommentatorer och övriga journalister pratar så om Olas och Bergs kompisrelation. Ola och Emil har ju spelat i samma lag sen 13-årsåldern, umgåtts och gick i samma klass hela gymnasiet.

Mer säljande journalistik att koppla ihop "stjärnorna" kanske.;)

n1tro
2009-06-23, 21:10
bajrami är en MYCKET större förlust för laget än vad wernbloom är.. behöver bajramis ettrighet och oberäknerlighet, det ställer till med oreda i försvaret hos motståndarna.


mvh

Lallle
2009-06-23, 22:01
Jag gillar Elmbröderna. Båda var visserligen odugliga mot Malta men jag gillar dom skarpt ändå.

Vad tycker du om Stefan Larsson i Kalmar förresten?

Stefan Larsson är väldigt jämn. Har i princip aldrig briljerat men gör ett stabilt jobb. Funktionell både som vänsterback och mittback (har även spelat lite ytter och rent av anfallare tror jag). Han är ingen favorit men en sån kille som är bra att ha i laget.

Lallle
2009-06-23, 22:03
Jag gillar också Özkan men självklart blir det Harbuzi som tar platsen på centrala mittfältet om Wernblom inte är med.

Jag skulle faktiskt tro att Landgren tar den platsen. Oerhört frustrerande att se andra halvlek där förbundskaptenerna i sann Nanne Bergstrand-anda vägrar byta in spelare.

Baan
2009-06-23, 22:08
Typiskt slaviska lag o börja spela fult när det gå emot dom . Nu när ADHD Wernblom är avstängd i semin så hoppas jag att vi får se Gabriel Özkan på plan

Slaviska lag är typ halva Europa. Egentligen var det mest Jugoslavien back in the day som kunde spela jävligt olika beroende på hur det gick i matchen. Av Balkanländerna idag är det mest Serbien som håller i traditionen att kunna tappa koncentrationen totalt när det går illa. Sveriges motsats på många sätt kanske. Kroaterna å andra sidan tycker jag håller hyfsad nivå hur det än går.

Är det bara min inbillning eller är det här laget piggare och mer sugna på att spela fotboll än seniorlaget? De trillar boll, klackar och dribblar på ett sätt jag aldrig tror jag sett någon göra i seniorlandslaget - det kanske inte är så konventionellt men det är mycket roligare att kolla på. Det här laget ser ut att ha roligare, de vill mer och kämpar hårdare.

Seniorlandslaget borde se och lära, tycker jag.

Gäller marknadsföra sig själv lite mer än för seniorspelare så man hamnar utanför Sverige och kommer nånvart. Kan vara en faktor i alla fall.

LadyG
2009-06-23, 22:19
Gäller marknadsföra sig själv lite mer än för seniorspelare så man hamnar utanför Sverige och kommer nånvart. Kan vara en faktor i alla fall.

I så fall kanske det är dags att låta seniorerna flytta på sig och ge plats för spelare som faktiskt vill spela?

saab900
2009-06-23, 22:31
I så fall kanske det är dags att låta seniorerna flytta på sig och ge plats för spelare som faktiskt vill spela?

Åh, just det där har jag sagt hur många gånger som helst. Kul att någon annan äntligen håller med *cupid*

Risken är förstås att all ungdomlig kreativitet och allt hårt arbete trycks ned i A-landslaget, det passar inte riktigt Lagerbäcks taktiska vision verkar det som.

LadyG
2009-06-23, 22:37
Jag tror ärligt talat inte Lagerbäcks kontrakt blir förlängt, och innan dess lär väl inte de unga förmågorna hinna ta sig in i landslaget?

Så med en ny förbundskapten, vem det nu kan tänkas bli, och en hel hög spelsugna unga talanger ser det väl ljust ut för svensk fotboll?

saab900
2009-06-23, 22:38
Jag tror ärligt talat inte Lagerbäcks kontrakt blir förlängt, och innan dess lär väl inte de unga förmågorna hinna ta sig in i landslaget?

Så med en ny förbundskapten, vem det nu kan tänkas bli, och en hel hög spelsugna unga talanger ser det väl ljust ut för svensk fotboll?

Yes, det gör det :thumbup:

Frågan är bara vem den nya blir och vad han vill?

L-Sami
2009-06-24, 00:17
Såg matchen Sverige-Serbien. Svenskarna spelade rolig fotboll, en sevärd match.

Baan
2009-06-24, 00:24
I så fall kanske det är dags att låta seniorerna flytta på sig och ge plats för spelare som faktiskt vill spela?

I vissa fall kanske ja, särskilt med de uppenbara talangerna.

LadyG
2009-06-24, 10:34
Jag tänker i alla fall hålla alla tummar jag har på fredag, det var väl då nästa match går?

Raggis
2009-06-24, 10:58
Jag tänker i alla fall hålla alla tummar jag har på fredag, det var väl då nästa match går?

Japp! Mot England!

Eddie Vedder
2009-06-26, 17:00
Nu börjar det!

LadyG
2009-06-26, 17:02
Men fan då...

Manta
2009-06-26, 17:03
Galet sömnigt i försvaret. Inte bra att släppa in ett mål så tidigt, i den här åldern är alla medgångsspelare.

egge
2009-06-26, 17:14
Första fem såg Sverige ut som ett p14-lag. Tur att det blev bättre, annars hade jag stängt av.

burre
2009-06-26, 17:51
Men vad FAN hände?

Raggis
2009-06-26, 17:58
Zone Capowned.

egge
2009-06-26, 17:59
Vet inte. Bortsett från första fem och sista tio spelade vi bra. Självmålet är sånt som händer men vi måste vara mer aggressiva på hörnorna.

Sedan tyckte jag det var ett misstänkt straffläge när Berg gick upp och nickade på bortre. Backen som är i hans rygg går ju knappast på boll och utan knuffen där så sitter den.

GurraGo
2009-06-26, 18:38
Vad i hela friden? De sista 15-20 minuterna har ju varit helt fantastiska!!!

Frantic
2009-06-26, 18:38
Fan vad bra

Eddie Vedder
2009-06-26, 18:39
Men vad FAN hände?

Jag säger detsamma fast tvärtom! 3-3!!! Helt j*vla sjukt!:hbang:

GurraGo
2009-06-26, 18:41
Gaaaah!, Snälla, inga j-kla straffar; det pallar inte nerverna...

Manta
2009-06-26, 18:45
Det är verkligen en helt annan inställning hos U21 jämfört med A-landslaget.

Eddie Vedder
2009-06-26, 18:45
Gaaaah!, Snälla, inga j-kla straffar; det pallar inte nerverna...

Tänk på att det är England. De kan inte vinna straffsparksläggningar:D

GurraGo
2009-06-26, 18:48
Tänk på att det är England. De kan inte vinna straffsparksläggningar:D

Haha, true :D

LadyG
2009-06-26, 18:52
Tänk på att det är England. De kan inte vinna straffsparksläggningar:D

Don't jinx it!

Gah!

Hur det än går har jag inget annat än den djupaste respekt för U21-laget och deras tränarteam. Vilket enormt jobb de gjort, så bra det gjort det och så kul fotboll de bjuder på!

sundvall
2009-06-26, 18:54
Det är verkligen en helt annan inställning hos U21 jämfört med A-landslaget.

+1

Eye of the tiger. Så härligt att se ett svenskt fotbollslandslag som har vilja.

jocke12
2009-06-26, 18:54
Lennartsson tar a-landslaget sen? Sköning. Räcker för mig.

tp_88
2009-06-26, 18:58
Hohoho, jag medger att jag var förbannad i slutet på första. Men detta var mycket, mycket imponerande. Oavsett hur det slutar så var upphämtningen en fantastisk bedrift! Att Berg har gjort 7 mål på 4 matcher är sick.

Frantic
2009-06-26, 19:35
Inte bra att Berg missade. Jag tror han var rädd för att tappa fotfästet.

Vet inte varför men jag har en dålig känsla...

Eddie Vedder
2009-06-26, 19:35
Är min TV konstig eller "darrar" ljudet även för er?

Frantic
2009-06-26, 19:37
Är min TV konstig eller "darrar" ljudet även för er?

Det är nog dina nerver

Cilia
2009-06-26, 19:38
Mina nerver är för klena för att palla straffläggning.

Frantic
2009-06-26, 19:38
Vet inte varför men jag har en dålig känsla...

Som sagt...

Carolinew
2009-06-26, 19:39
Neeeeeeeeeeeeeeej!!!!!! :(

Cilia
2009-06-26, 19:39
Jävla skit, straffa honom hårt.

kalllee
2009-06-26, 19:40
Faaaaaaaaaaaaan

sundvall
2009-06-26, 19:40
Fan vad tråkigt. Vi spelade så mycket bättre iallafall de sista 20 minutrarna jag kollade.

LadyG
2009-06-26, 19:41
Vilket lag, jag är så glad att jag tittat på deras matcher!

CVN
2009-06-26, 19:41
Riktigt synd :(

BöteBoi
2009-06-26, 19:43
riktigt tråkigt att se det där , va värd en seger helt klart

egge
2009-06-26, 19:43
Vilket lag, jag är så glad att jag tittat på deras matcher!

Håller med. Så skön kämpaglöd. Och Elm är min nya favoritspelare. Vilka passningar han levererar och vilket lugn han utstrålar på planen.

saab900
2009-06-26, 19:44
Det är det här som kallas att förlora med flaggan i topp!
Och små marginaler.

Lika som bär:

Eddie Vedder - Lustig :D

Halfhigh1
2009-06-26, 19:45
Hatar Joe Hart, DÖD åt alla City fans här..

hahavaffan
2009-06-26, 19:46
Som totalt ointresserad av all sport som inte involverar en förbränningsmotor måste jag erkänna att jag sett alla Sveriges matcher. Sjukt kul om man jämför med VM-truppen. Sjukt synd att dom inte kunde sätta några straffar till.

Shajjn
2009-06-26, 19:47
Väldigt synd. Jättebra kämpat Sverige!

Olegh
2009-06-26, 19:48
haha lol


Så jävla svenskt.

MojjMojj
2009-06-26, 19:49
det är det här som kallas att förlora med flaggan i topp!
Och små marginaler.



+1.

Eddie Vedder
2009-06-26, 19:50
Lika som bär:

Eddie Vedder - Lustig :D

Haha:D

Faktum är att hans spelstil är väligt lik min egen när jag spelade. Jag är vänsterfotad dock och spelade vänsterback. Emil Johansson var min konkurrent, behöver jag säga att jag var petad?:D

LadyG
2009-06-26, 19:54
Håller med. Så skön kämpaglöd. Och Elm är min nya favoritspelare. Vilka passningar han levererar och vilket lugn han utstrålar på planen.

Söder, han som klackade fram till kvitteringen, är ju en kämpe också. Undrar hur illa skadad han blev egentligen, han bara stöp ju när det var minuten kvar av förlägningen.

Jag ser fram emot att se mer av det här landslaget :)

När går bronsmatchen, för en sån måste det väl bli?

stafh
2009-06-26, 19:56
Tänk på att det är England. De kan inte vinna straffsparksläggningar:D
http://megasizzle.com/wp-content/uploads/2008/11/orly11.jpg

erikkarlsson
2009-06-26, 20:02
Fan vad synd, men vilken jävla match!

Sverige spelade klart bättre genom hela matchen.

Karvig
2009-06-26, 20:07
Inte hela världen att de förlorade. Jag är sanslöst nöjd med dem hur som. :thumbup:

Dissector
2009-06-26, 21:26
Förlusten var jobbig, men jag blir ändå så fruktansvärt glad av att se de här herrarna spela. Vilken potential! Om några år utgör säkert många av dessa herrar A-lagsordinarie, och jag tror det kommer att bli riktigt bra. Berg platsar redan, helt klart, och bör definitivt ersätta Henke från start i resterande kvalmatcher för A-laget.

-squat-
2009-06-26, 21:28
Förlusten var jobbig, men jag blir ändå så fruktansvärt glad av att se de här herrarna spela. Vilken potential! Om några år utgör säkert många av dessa herrar A-lagsordinarie, och jag tror det kommer att bli riktigt bra. Berg platsar redan, helt klart, och bör definitivt ersätta Henke från start i resterande kvalmatcher för A-laget.

plus ett.

jenJ
2009-06-26, 21:45
Denna match var självklart en av de matcher man kommer minnas måånga år framöver!!
Tyckte sverige började lite smått dåliga men som troligen hade med det första målet att göra som kom tidigt, samt Nerverna (inte lätt att va ung och spela i u21 landslaget,ha en fullsatt arena o va i Semi!!)

England fick mest "skit" mål,de hade otroligt tur speciellt självmålet.. samt att Dahlin kanske inte var på sitt bästa..
Sedan att Berg missade straff kan ju hända även den bäste, det gäller att ha tur och att allt stämmer för en.. annars så tycker jag han va lätt den bäste spelaren på planen( i 2:a halvlek)....
Får hoppas att man får se många av u21 spelarna i a-landslaget till hösten :) ...

Men det borde väll bli brons match ??!??

stevebc
2009-06-26, 22:47
Jag kommer se finalen live på måndag! Helvete bara att Sverige förlorade nu. Aja, gratis är gott!

jenJ
2009-06-26, 22:54
Skulle gärna vilja se A-landslaget vs u21 landslaget ....

sundvall
2009-06-26, 22:57
Skulle gärna vilja se A-landslaget vs u21 landslaget ....

Total utklassning.

Eddie Vedder
2009-06-27, 05:31
Skulle gärna vilja se A-landslaget vs u21 landslaget ....

A-landslaget skulle inte ha problem för en sekund. Om U21-spelarna platsar i A-landslaget spelar de i A-landslaget helt enkelt.

Att U21 råkar spela roligare fotboll beror på de individuella spelstilarna och en tränare som tillåter de spelstilarna blomma ut. Det var samma sak med U21-landslaget med Elmander, Källström, Zlatan m.fl.

Richard85
2009-06-27, 08:02
Det var knappast samma sak med Elmander, KK och Zlatan, spelet dom prestera var inte i närheten av det som U21 visat upp senaste 12 månaderna..

Eddie Vedder
2009-06-27, 08:05
Det var knappast samma sak med Elmander, KK och Zlatan, spelet dom prestera var inte i närheten av det som U21 visat upp senaste 12 månaderna..

Nej men jag syftade mer på att man redan då pratade om den nya vågen av tekniska spelare och en mycket roligare fotboll o.s.v. Och även det laget jämfördes med A-landslaget.

Ta t.ex. Marcus Berg, han är helt suverän men jag placerar honom fortfarande inte högre än Zlatan och Elmander t.ex. Deras tid kommer men U21 är fortfarande underlägsna A-laget om de ställs mot varandra.

kungconny
2009-06-27, 10:00
Synd att det inte gick vägen för U21 laget, men vilken upphämtning de gjorde igår! :)

kolle
2009-06-27, 10:08
Oj oj, vilka Sommar 1994-känslor man fick igår. Det underbara vädret i kombination med rolig och riktigt bra fotboll. Det hade varit riktigt kul om de gått vidare men jag är väldigt nöjd med våra unga herrars insats trots det!

stevebc
2009-06-27, 10:28
Går det en bronsmatch i den här turneringen? Då kan det ju bli en -94 Jr. (no pun intended).

Richard85
2009-06-27, 12:00
Nej men jag syftade mer på att man redan då pratade om den nya vågen av tekniska spelare och en mycket roligare fotboll o.s.v. Och även det laget jämfördes med A-landslaget.

Ta t.ex. Marcus Berg, han är helt suverän men jag placerar honom fortfarande inte högre än Zlatan och Elmander t.ex. Deras tid kommer men U21 är fortfarande underlägsna A-laget om de ställs mot varandra.


Då förstår ja, Berg är inte i närheten av Zlatan, går inte och jämföra..

n1tro
2009-06-28, 09:12
jahapp då är robin söder skadad i 10 månader. var nåt tjafs om att han kanske borde gått av när han fick första smällen. påminner om henke larssons skada i barca..

mvh


– Robin har en mycket allvarlig korsbandsskada. Han har en blödning i skelettet, korsbandet är av och han har en meniskskada, säger IFK Göteborgs läkare Jon Karlsson.

Eddie Vedder
2009-06-28, 09:27
jahapp då är robin söder skadad i 10 månader. var nåt tjafs om att han kanske borde gått av när han fick första smällen. påminner om henke larssons skada i barca..

mvh


– Robin har en mycket allvarlig korsbandsskada. Han har en blödning i skelettet, korsbandet är av och han har en meniskskada, säger IFK Göteborgs läkare Jon Karlsson.

Usch vad trist, riktigt obehagligt.:( Det innebär ju faktiskt att killen sprang runt på planen och spelade ganska lång tid, med ett antal ingripanden, samtidigt som korbandet var allvarligt skadat.

En så ung kille, hoppas hoppas hoppas att det inte blir något han får dras med resten av karriären.:(

n1tro
2009-06-28, 10:20
Usch vad trist, riktigt obehagligt.:( Det innebär ju faktiskt att killen sprang runt på planen och spelade ganska lång tid, med ett antal ingripanden, samtidigt som korbandet var allvarligt skadat.

En så ung kille, hoppas hoppas hoppas att det inte blir något han får dras med resten av karriären.:(

nej precis han är en väldigt stor talang och svensk fotboll har inte råd med att förlora en sådan kille.. han verkar ha en fin inställning osv också, hoppas på det bästa!



mvh