handdator

Visa fullständig version : Vilka inredningsdetaljer är en turnon hemma hos ett ragg?


Lellan
2009-06-16, 10:46
Ja, som motsats till andra tråden. Kanske är lättare att hitta saker här, turnons! (vissa av oss får ingen avtändning pga inredning, men kan ju finnas saker man går igång på va vet jag?).

Är ju aldrig fel med nån som har riktigt gott kaffe och en skål med fina chokladbitar. Hrrm, kanske inte inredning.. öö... hm. En säng man får plats i? :D Snygg skön soffa är najs med.

Fint kök och badrum är ju.. trevligt. (hm, men turnon vettefan.. aja.)

Äh, ni är nog bättre.. nå? *popcorn*

Tonto
2009-06-16, 11:00
mysig balkong/uteplats (+ en fin utsikt)

Osten80
2009-06-16, 11:03
Nintendo 8-bitars.

kjell33
2009-06-16, 11:06
Högskolelitteratur
Global kockniv
Landsvägshoj
Basebollkeps (ej new york yankees el mets)
Bänktröja
Konst

kjell33
2009-06-16, 11:06
Ska vara KOCKKNIV förstås

Scratch89
2009-06-16, 11:09
nintendo 8-bitars.

+1.

NKC
2009-06-16, 11:10
Så länge det inte finns några rejäla turn-offs så tror jag inte att jag bryr mig öht om jag ska vara ärlig :D
helhetsintryck - visst. Men detaljer i inredningen är nog inget jag lägger märke till speciellt mycket...

Fast jag kanske har missförstått frågan? Nu pratar jag ONS, inte någon man dejtar. Då tänker jag självklart mer på sådant.

hahavaffan
2009-06-16, 11:12
En skål med kondomer på nattduksbordet. Spegel i taket. Kamera på stativ. En gimp-suit hängandes på en galge.






Nä... men ett komplett 7.1-hembiosystem i prisklassen 500 000kr och uppåt hade antagligen funkat :D Annars kan det väl egentligen se ut hur fan som helst så länge det är rent och snyggt.

Taisho
2009-06-16, 11:12
Denna poster inne på muggen eller ännu hellre på dassdörren:

http://4.bp.blogspot.com/_TD89u7vxumQ/SOtD1SDBUaI/AAAAAAAAAPk/-pLAYm6UZxw/S290/zappa-frank-toilet-5000882.jpg

Sebbe_H
2009-06-16, 11:14
Sexgunga i vardagsrummet.

young_george
2009-06-16, 11:17
Stor bokhylla och tv-spel,

mela
2009-06-16, 11:27
Fast jag kanske har missförstått frågan? Nu pratar jag ONS, inte någon man dejtar. Då tänker jag självklart mer på sådant.

Ett ragg kan väl vara någon som man precis börjat dejta också? Eller är det bara jag som använder ordet ragg på det viset?

edit:

OnT:

Ayn Randböcker i bokhyllan
Arnolds bibel om BB
En IFKflagga/halsduk/matchtröja på väggen
En välbäddad säng med fräscha lakan
Allmänt matchande inredning och inte en massa krimskrams som inte passar ihop
Ett xbox och GH :D

C.E.J.
2009-06-16, 11:29
Lellan inser säkert att hon kommer starta en ny inredningstrend bland kolos unga män med den här tråden.

Alone_in_the_dark
2009-06-16, 11:30
Om man bara har ögon för varandra vad spelar då inredningen för något roll? Eller har jag missat något nu igen?:D

Grahn
2009-06-16, 11:30
Lellan inser säkert att hon kommer starta en ny inredningstrend bland kolos unga män med den här tråden.

Personligen hoppas jag lite på att fler av det kvinnliga könet ser komikpotentialen och börjar lista fantastiskt fula och mismatchande saker.

Andy.da.wohoo
2009-06-16, 11:31
nintendo 8-bitars.

+1

Danny Devito
2009-06-16, 11:31
nintendo 8-bitars.

+1.

+1

+3

Den bästa spelkonsol som någonsin gjorts.

coxie
2009-06-16, 11:34
Projektor och en fin stereo.

NKC
2009-06-16, 11:40
Ett ragg kan väl vara någon som man precis börjat dejta också? Eller är det bara jag som använder ordet ragg på det viset?


Nä, det var nog bara jag som kopplade det så. Men jag garderade mig ju lite i slutet så mitt svar står kvar :)

Fatalist
2009-06-16, 11:43
En intressant musiksamling på LP.

Floddan
2009-06-16, 11:46
Nintendo 8-bitars.

Om den funkar är det ett stort minus. Lite äckligt med folk som är så rädda om sina prylar att de håller i över 20 år.


Ett välfyllt kylskåp med mycket olika intressanta grejer skulle jag uppskatta.

jocke12
2009-06-16, 11:48
En ordentlig stereoförstärkare och jag är såld iaf.

Ironbabe
2009-06-16, 11:50
Udda tavlor och konst *drool*

Scratch89
2009-06-16, 11:50
Ett ragg kan väl vara någon som man precis börjat dejta också? Eller är det bara jag som använder ordet ragg på det viset?

edit:

OnT:

Ayn Randböcker i bokhyllan
Arnolds bibel om BB
En IFKflagga/halsduk/matchtröja på väggen
En välbäddad säng med fräscha lakan
Allmänt matchande inredning och inte en massa krimskrams som inte passar ihop
Ett xbox och GH :D
Tur att man har en kvinna som inredare här i lägenheten...

Muskelbyggaren
2009-06-16, 12:07
Personligen hoppas jag lite på att fler av det kvinnliga könet ser komikpotentialen och börjar lista fantastiskt fula och mismatchande saker.

:laugh:

mela
2009-06-16, 13:11
Om den funkar är det ett stort minus. Lite äckligt med folk som är så rädda om sina prylar att de håller i över 20 år.


Jag har ett som funkar, men det beror väl mest på att jag har en far som lyckats laga det X antal gånger :D Är jag äcklig då?

Floddan
2009-06-16, 13:15
Jag har ett som funkar, men det beror väl mest på att jag har en far som lyckats laga det X antal gånger :D Är jag äcklig då?

Ja

jocke12
2009-06-16, 13:16
Jag har ett som funkar, men det beror väl mest på att jag har en far som lyckats laga det X antal gånger :D Är jag äcklig då?

Konstig fråga att ställa. :D

Ja.

Floddan
2009-06-16, 13:18
Jag har ett som funkar, men det beror väl mest på att jag har en far som lyckats laga det X antal gånger :D Är jag äcklig då?

Jag förutsätter att personen i fråga inte ger en bakgrundshistoria till alla prylar den har. Men med rätt historia kanske allt kan kännas rätt.

Grahn
2009-06-16, 13:19
Jag förutsätter att personen i fråga inte ger en bakgrundshistoria till alla prylar den har. Men med rätt historia kanske allt kan kännas rätt.

Om det sitter lappar med bakgrundshistoria framför alla objekt i lägenheten så är du ev lurad och har tagits hem till ett museum.

z_bumbi
2009-06-16, 13:29
Böcker som är lästa.

Ett hem som känns som ett hem och ingen kopia av ett inredningsreportage.

Gärna något som berättar mer om personen och vad den gör i sitt liv, både yrkesmässigt och vad den gör på fritiden.

joriice
2009-06-16, 13:49
Stilrent, Konst, nåt som visar på hennes kreativitet, skön och snygg soffa, välstädat, visar att hon vårdar sitt hem helt enkelt!

Loke
2009-06-16, 14:26
Tja, allt som passar intrycket jag fått av henne tidigare... Det är ju rätt surt om man blir uppraggad av nån tuff hårdrockande bad girl, och så kommer man hem till henne och inser att hon pluggar ekonomi och gillar family guy. Är ju rätt töntigt när imagen inte håller hela vägen.

Floddan
2009-06-16, 14:29
Tja, allt som passar intrycket jag fått av henne tidigare... Det är ju rätt surt om man blir uppraggad av nån tuff hårdrockande bad girl, och så kommer man hem till henne och inser att hon pluggar ekonomi och gillar family guy. Är ju rätt töntigt när imagen inte håller hela vägen.

Jag skulle nästan tycka det var positivt, att bli lite bli lite överraskad. Lite trist med en person man känner helt genom att bara titta på den.

Commando1980
2009-06-16, 14:34
svårt...men skulle säga ngt som är lite 'oväntat'. typ stripper pole hemma hos en smart sexig milf som jobbar som stjärnadvokat på vardagarna. men det kanske inte är oväntat...

turn off måste vara fjortisinredning och make.

jwzrd
2009-06-16, 14:37
En Mac! (Men det är den jag vill ligga med då!)

mikaelj
2009-06-16, 14:47
En 2x133 BeBox, i så fall. Med DR2 eller något annat exotiskt.

Mm, smurfdatorer...

Frantic
2009-06-16, 14:59
Projektor

Samma här

Granatgiraffen
2009-06-16, 15:03
Stora bröst.

stevebc
2009-06-16, 15:13
Sängen: En bred säng. Fan, finns inget jag hatar så mycket som smala sängar (min egen tar rekordet). Jag blir så fruktansvärt frustrerad att jag går och lägger mig i badkaret istället.

Gardinerna: Mycket insyn från grannarna. Haha nä nu skojade jag bara. (eller?)

Köket: Mycket mat i kylskåpet så man kan äta hur mycket och hur ofta som helst. Samt inget tjat om det, isf ska det vara uppmuntrande.

phrack
2009-06-16, 15:21
Intressanta böcker, filmer och skivor. Gärna lite exotiska, halvudda saker. Hade jag hittat en Ayn Rand-bok eller typ en Non Phixion-skiva hemma hos en tjej hade jag varit helsåld. Inga James Blunt-skivor, då hoppar jag ut genom fönstret.

<Mike>
2009-06-16, 15:23
En gång när jag skulle till biblioteket och låna en fantasybok ur "Wheel of time" serien såg jag en riktigt snygg tjej i min ålder kolla igenom fantasyhyllan. Blev superintresserad direkt! :D
Alltså, skulle jag se böcker, instrument, spelkonsoler med spel (inte singstar alltså) skulle jag bli mer intresserad på en gång. Om tjejen målade skulle det också vara riktigt roligt då jag själv tycker om att måla. Egentligen skulle jag bli intresserad av allt kreativt tjejen kan tänkas hålla på med då jag tycker om att umgås med kreativa människor som skapar saker.

Honken
2009-06-16, 15:31
Varm inredning; när en lägenhet känns som en modern trästuga. Finns inget härligare än att komma in i ett rum och bli helt tagen av det att man bara vill sätta sig ned och chilla.

agazza
2009-06-16, 15:33
Nintendo 8-bitars.

Sexgunga i vardagsrummet.

Projektor och en fin stereo.

Stora bröst.

+4

Schysst kök och proppfullt kylskåp + en massa kokböcker.

Och att hon har en mindre psykiskt störning när det gäller renhet..

kjell33
2009-06-16, 15:36
+4

Schysst kök och proppfullt kylskåp + en massa kokböcker.

Och att hon har en mindre psykiskt störning när det gäller renhet..

Det var därför jag skrev global kockkniv eftersom det indikerar ett starkt matlagningsintresse:D

Diggler
2009-06-16, 15:39
Något som verkligen går hem hos alla (precis alla) kvinnor är att ha inramade filmplanscher med klassiker, typ Nosferatu och Sjunde Inseglet. Bokhyllor med väl valda intellektuella klassiker och facklitteratur (gärna skrivna på engelska). Cigarrlåda (med dyra cigarrer i) på ett marmorbord (alternativt glasbord), skinnsoffa, skinnfåtöljer, djurfällar och överdådigt barskåp (flera sorter, shaker, minst 9 olika sorters glas) glashyllor på väggarna med souvenerir som är köpta/ser ut att ha vart köpta utomlands. Stor säng med svarta sidenlakan. Spegel i taket är lite overkill men flera speglar på väggarna i sovrummet är ett måste. Allt måste andas framgång, manlighet och världsvanhet.

Rama in upplevelsen med Tom Jones på stereon, flygande Jacob och dyrt rödvin och det blir garanterat sex.

kjell33
2009-06-16, 15:45
Gärna lite tarkovskij och kurosawa också.

Mantus
2009-06-16, 15:48
Bokhyllor med intressanta böcker, ett barskåp med god sprit, en skön bred säng och tecken på att tjejen tränar regelbundet. Ett fint inrett kök är också väldigt trevligt, jag gillar att läga ner tid på mat så köksinredning känns viktigt.

stevebc
2009-06-16, 15:50
Något som verkligen går hem hos alla (precis alla) kvinnor är att ha inramade filmplanscher med klassiker, typ Nosferatu och Sjunde Inseglet. Bokhyllor med väl valda intellektuella klassiker och facklitteratur (gärna skrivna på engelska). Cigarrlåda (med dyra cigarrer i) på ett marmorbord (alternativt glasbord), skinnsoffa, skinnfåtöljer, djurfällar och överdådigt barskåp (flera sorter, shaker, minst 9 olika sorters glas) glashyllor på väggarna med souvenerir som är köpta/ser ut att ha vart köpta utomlands. Stor säng med svarta sidenlakan. Spegel i taket är lite overkill men flera speglar på väggarna i sovrummet är ett måste. Allt måste andas framgång, manlighet och världsvanhet.

Rama in upplevelsen med Tom Jones på stereon, flygande Jacob och dyrt rödvin och det blir garanterat sex.Jag vet inte om det är jag som är allmänt livs-oerfaren, men, funkar det där? Eller är du bara sarkastisk.

mangs
2009-06-16, 15:53
Ett välfyllt kylskåp med mycket olika intressanta grejer skulle jag uppskatta.

Denna skulle jag vilja +etta.

En persons kylskåp säger väldigt mycket om en person. hade man kommit hem till någon som har en halvdrucken avslagen Fanta och en halväten pizza i en kartong samt ett utgånget paket smör hade det varit en rejäl TurnOff. hade det däremot varit välfyllt med bra och varierande livsmedel, någorlunda fint städat och fräscht skulle jag definitivt falla, oavsett kön på personen. :naughty:

Loke
2009-06-16, 16:06
Jag skulle nästan tycka det var positivt, att bli lite bli lite överraskad. Lite trist med en person man känner helt genom att bara titta på den.

Det är en helt annan sak dock. Stor skillnad på att vara mångfacetterad och att vara en posör.

z_bumbi
2009-06-16, 16:09
Jag vet inte om det är jag som är allmänt livs-oerfaren, men, funkar det där? Eller är du bara sarkastisk.

Du är inte digglererfaren.

Mantus
2009-06-16, 16:18
Det är en helt annan sak dock. Stor skillnad på att vara mångfacetterad och att vara en posör.

Synd bara att det finns så många infantila människor som inte kan skilja mellan de två. Vissa verkar trivas med att vara endimensionella personer utan något särdeles djup, personerna brukar vara i ålderspannet 13-16 år gamla men äldre exemplar förekommer tragiskt nog. Det finns t.ex inget som säger att du inte kan vara en bad ass hårdrockare om du pluggar ekonomi eller vara högljudd fotbollssupporter och advokat o.s.v.

stevebc
2009-06-16, 16:54
du är inte digglererfaren.:d

Pepparkakssmurfen
2009-06-16, 17:30
Bilder/tavlor på man och barn..


Edit: LoL LoL!! Jag trodde detta var den andra tråden på turn-OFFS hos ragget..

lol lol lol

Luttis
2009-06-16, 17:42
En intressant musiksamling på LP.

+1

Det får gärna finnas en akustisk gitarr oxå.

LindaS
2009-06-16, 17:50
Toalettpapper, rena sängkläder och fler än en kudde är lägsta kravet.

bear.flowertwig
2009-06-16, 17:56
synd bara att det finns så många infantila människor som inte kan skilja mellan de två. Vissa verkar trivas med att vara endimensionella personer utan något särdeles djup, personerna brukar vara i ålderspannet 13-16 år gamla men äldre exemplar förekommer tragiskt nog. Det finns t.ex inget som säger att du inte kan vara en bad ass hårdrockare om du pluggar ekonomi eller vara högljudd fotbollssupporter och advokat o.s.v.

+1

shut teh face
2009-06-16, 18:11
full geared epic lvl 80 mage med flying mount
lvl 99 sorc med shako

Yip_man
2009-06-16, 18:14
två st kuperaade dobberman som sitter blixtstilla vid marmortrappan och iaktar. Sportig bil. Exlusiva material val mm.

Kappman
2009-06-16, 19:21
En halvtom proteinkagge och en träningsdagbok framme på diskbänken...
Skafferi, kylskåp och frys fyllda till bredden med bra byggarmat. Vägen till mannens hjärta går trots allt genom magen... eller nått....

KniveN
2009-06-16, 19:28
Nintendo 8-bitars.

http://img87.imageshack.us/img87/124/8bit.jpg

Check :D

kjell33
2009-06-16, 19:29
Jag glömde discokula och fiberoptisk lampa!:D

Lellan
2009-06-16, 19:44
http://img87.imageshack.us/img87/124/8bit.jpg

Check :D

Pm:a sen hur dejten gick.. ;)

kjell33
2009-06-16, 19:47
Bilden är tagen hemma hos honom.;)

Lellan
2009-06-16, 19:50
Bilden är tagen hemma hos honom.;)

Efter att Osten sagt att han gärna såg det hemma hos ett ragg.. ;) (match made in heaven?*innocent*)

Loke
2009-06-16, 19:50
Synd bara att det finns så många infantila människor som inte kan skilja mellan de två. Vissa verkar trivas med att vara endimensionella personer utan något särdeles djup, personerna brukar vara i ålderspannet 13-16 år gamla men äldre exemplar förekommer tragiskt nog. Det finns t.ex inget som säger att du inte kan vara en bad ass hårdrockare om du pluggar ekonomi eller vara högljudd fotbollssupporter och advokat o.s.v.

Gäsp. Kanske inte, jag tog bara ett exempel ur luften. Är du fortfarande bitter för att jag tyckte du var töntig som diskuterade hur praktiska solglasögon är? Släpp det, det var ju bara på skämt förstår du väl? Du är säkert jättehäftig.

KniveN
2009-06-16, 20:06
Efter att Osten sagt att han gärna såg det hemma hos ett ragg.. ;) (match made in heaven?*innocent*)

Centern är felplacerad så det blir nog ingen date...

Osten80
2009-06-16, 20:09
Efter att Osten sagt att han gärna såg det hemma hos ett ragg.. ;) (match made in heaven?*innocent*)

Tja, någon gång ska vara den första. ;)

G_lund
2009-06-16, 20:25
en snygg tjej till rumskamrat

wintersnowdrift
2009-06-16, 21:12
Jag håller med om böcker, både studierelaterade och skönlitteratur. Mycket av Peter Englund är stort plus. Samt prylar som skvallrar om att personen i fråga är hängiven något eller några specialintressen. Vad det sedan är man förkovrar sig i spelar egentligen mindre roll, men cyklar, fotografering och/eller "teknik" (ja... typ en dyr stereo som nämnts i tråden) har jag positiva erfarenheter av så sådana detaljer i hemmet skulle nog öka mitt intresse.

//Kristin

kjell33
2009-06-16, 21:19
Hade ni en seven axiom sg skulle ni aldrig bli av med mig!*cupid*

Snafu
2009-06-16, 21:28
Hmm, någon med halvstökigt hus-rum-lägenhet.

1. Visar på lite självförtroende och "fuck you if you dont like it" vilket är småsexigt.
2. Bra om det är stökig om det blir något i framtiden mellan oss två, för jag kommer garanterat att stöka ner så in i helvete.

Sen om nån visar sig ha geekiga intressen är det alltid häftigt, vad det nu må vara.

Mantus
2009-06-17, 03:45
Gäsp. Kanske inte, jag tog bara ett exempel ur luften. Är du fortfarande bitter för att jag tyckte du var töntig som diskuterade hur praktiska solglasögon är? Släpp det, det var ju bara på skämt förstår du väl? Du är säkert jättehäftig.

Eller kanske ändå? Du tog med största sannorlikhet ett exempel som du ansåg dig trygg med, är du möjligtvis lite ledsen i ögat då jag motsade din "tuffare än dig" fjortisattityd?. Jag är självklart jättebitter för att du kommenterade min internetkommenterar eller så är jag jäkligt trött på infantila människor som enbart ser till ytan och vägrar förstå att människor är mer än det första intryck man får. Du får helt enkelt bestämma det själv.
Vad gäller min inbilllade häftighet så är jag inte hälften så häftig som du anser dig vara dock verkar jag vara lite äldre än du är vilket, tragiskt nog, förklararar en del saker.

Slimfit
2009-06-17, 07:49
Klassiska eller väldesignade möbler och lampor. Ett städat och rent hus/lägenhet. Att det finns en tanka och lite tid nerlagt på hemmet.

Alone_in_the_dark
2009-06-17, 08:02
Toalettpapper, rena sängkläder och fler än en kudde är lägsta kravet.

+1,

två st kuperaade dobberman som sitter blixtstilla vid marmortrappan och iaktar. Sportig bil. Exlusiva material val mm.

Du menar?:D
http://img36.imageshack.us/img36/7008/dogmagnum.jpg

kjell33
2009-06-17, 08:05
Magnum och higgins??:D

Alone_in_the_dark
2009-06-17, 08:26
Magnum och higgins??:D

Jag tror Yip har sett för mycket på Magnum P.I då han beskriver Higgins hem ganska bra:D

stevebc
2009-06-17, 16:10
Hade ni en seven axiom sg skulle ni aldrig bli av med mig!*cupid*Är det nåt slags svärd i WoW eller?

mjukglass
2009-06-17, 16:14
Eller kanske ändå? Du tog med största sannorlikhet ett exempel som du ansåg dig trygg med, är du möjligtvis lite ledsen i ögat då jag motsade din "tuffare än dig" fjortisattityd?. Jag är självklart jättebitter för att du kommenterade min internetkommenterar eller så är jag jäkligt trött på infantila människor som enbart ser till ytan och vägrar förstå att människor är mer än det första intryck man får. Du får helt enkelt bestämma det själv.
Vad gäller min inbilllade häftighet så är jag inte hälften så häftig som du anser dig vara dock verkar jag vara lite äldre än du är vilket, tragiskt nog, förklararar en del saker.

e bråk? :MrT:

Yip_man
2009-06-17, 16:41
Jag tror Yip har sett för mycket på Magnum P.I då han beskriver Higgins hem ganska bra:D

faktiskt aldrig sett de tror jag, inte vad jag kommer ihåg iaf.

Imni
2009-06-17, 19:03
Böcker som är lästa.

Ett hem som känns som ett hem och ingen kopia av ett inredningsreportage.

Gärna något som berättar mer om personen och vad den gör i sitt liv, både yrkesmässigt och vad den gör på fritiden.

+1. Mycket bra skrivet.

-squat-
2009-06-17, 20:34
en mac! (men det är den jag vill ligga med då!)

+1.

Allan
2009-06-17, 22:29
Alltså, det är bara att konstatera att för de flesta killar här är drömmen en annan kille. Fast med stora bröst. Kolo är sig likt

NKC
2009-06-17, 22:37
Alltså, det är bara att konstatera att för de flesta killar här är drömmen en annan kille. Fast med stora bröst. Kolo är sig likt

Ungefär det där pratade jag och en kompis om senast idag, det stämmer ju. Det skulle vara sjukt opti att vara gay. Synd att killar är så jävla fula bara :(

Blomstrande
2009-06-23, 15:28
Alltså, det är bara att konstatera att för de flesta killar här är drömmen en annan kille. Fast med stora bröst. Kolo är sig likt

Det verkar dessvärre så :D