handdator

Visa fullständig version : I want my nintendo back!


DSBM
2009-06-16, 09:30
Mitt Super Nintendo ligger och dammar i ett skåp hemma. Helt ensam ligger den där utan att användas. Det är inte så att jag inte vill använda den, men det verkar som konsolen inte fungerar på dagens tv-apparater! *cry*

Jag minns hur mycket jag använde det när jag var liten. Med en tår i ögat tänker jag tillbaka på supermario, donkey kong, street fighter, lost vikings, zelda och alla andra underbara spel.

Jag köpte ett till Super Nintendo på en loppmarknad förra året, men det fungerade heller inte på dagens tv-apparater. Är säker på att det inte är själva konsolen som är trasig.


Hur ska jag göra för att få mitt Super Nintendo att fungera på dagens tv-apparater? Är det möjligt?

Om inte, vart kan jag få tag i en gammal tv-apparat för ett bra pris som fungerar?

Några andra tips?


Hjälp mig! *cupid*

Alone_in_the_dark
2009-06-16, 09:33
Kika här

http://techforums.nintendo.com/nins/board/message?board.id=other_older&thread.id=111&view=by_date_ascending&page=1

Skulle det funka? För du verkar inte vara ensam om problemet:)

Osten80
2009-06-16, 09:34
Kör det genom en VHS om du nu har en sådan kvar.

kalle_banan
2009-06-16, 09:36
Skaffa ett Xbox med emulator, inte lika charmigt och coolt men det funkar.

hahavaffan
2009-06-16, 09:37
Hur kopplar du in den? Det borde väl funka med antennsladden? Bara gör en kanalsökning med SNESet igång. Krockar den med en befintlig kanal så fanns där väl en knapp som flyttade den några megahertz eller så?

Donner
2009-06-16, 09:38
Skaffa ett Xbox med emulator, inte lika charmigt och coolt men det funkar.

Wat? Förklara gärna lite, jag är väldigt okunnig inom tv-spel. Sitter med en 360 här hemma, finns det möjlighet att emulera nintendo 64 kanske? Eller det tar för mycket kraft kanske?

Alone_in_the_dark
2009-06-16, 09:46
Nintendo Online Store har de mesta i kabelväg för att lösa detta:)

kalle_banan
2009-06-16, 09:50
Wat? Förklara gärna lite, jag är väldigt okunnig inom tv-spel. Sitter med en 360 här hemma, finns det möjlighet att emulera nintendo 64 kanske? Eller det tar för mycket kraft kanske?

Det går, det är bara att googla, eftersom jag inte har något Xbox har jag aldrig behövt leta upp en bra emulator men jag vet att det finns, jag har spelat nintendospel på Xbox så det är bara att söka.

Osten80
2009-06-16, 09:54
Kör det genom en VHS om du nu har en sådan kvar.

Jag vet inte vad jag tänkte på här. Ignorera mig hårt.

Donner
2009-06-16, 09:56
Det går, det är bara att googla, eftersom jag inte har något Xbox har jag aldrig behövt leta upp en bra emulator men jag vet att det finns, jag har spelat nintendospel på Xbox så det är bara att söka.

Grymt, kom som en newsflash för mig, tackar! :D

DSBM
2009-06-16, 10:09
TACK ALLA SÅ HIMLA MYCKET! :D:D:D:D:D SITTER OCH SPELAR SUPER MARIO IGEN YAYYAYY!

Tog sladden med de tre färgade sladdarna i ena änden från ett gammalt gamecube och nu funkar det!

Alone_in_the_dark
2009-06-16, 10:29
TACK ALLA SÅ HIMLA MYCKET! :D:D:D:D SITTER OCH SPELAR SUPER MARIO IGEN YAYYAYY!

Tog sladden med de tre färgade sladdarna i ena änden från ett gammalt gamecube och nu funkar det!

Orgie i Nostalgi?:D

jontet
2009-06-16, 10:37
gillar själv att spela lite äldre nintendospel ibland. Har en laptop (asus eee) med nes/snes/n64 emulator kopplad till tvn och spelar med en xbox kontroll. Rekommenderas och kräver väldigt lite kraft av datorn

Sparven från Minsk
2009-06-16, 11:02
Bett farsan skicka ned mitt gamla 8-bit nintendo + 14 spel! Så nu blir det lira av ;)

Tonto
2009-06-16, 11:04
jag har mitt på landet, ska be mamma eller pappa ta hem det


musiken på megaman slår det mesta.
si8HiBgcg_U

Yip_man
2009-06-16, 11:20
mmm ibland öppnar jag mitt nostalgi skåp och tittar tillbaka på alla gammla klassiker...

http://i188.photobucket.com/albums/z92/yip_man/snesspel.jpg
http://i188.photobucket.com/albums/z92/yip_man/nesgames.jpg