handdator

Visa fullständig version : Hjälp träning+ viktnedgång


jisk
2009-06-16, 07:50
Hej min fråga är jag vet inte riktigt hur jag ska göra med träningen nu när jag ska gå ner i vikt,

det jag funderar på är att man kan ju inte bygga massa när man går ner i vikt

kan man inte kör nästill samma vikter dom 2-3 månaderna man kör för just hålla kvar dom musklerna, med ite ökningar men inte så nogrannt som man gör annars med så och så ökning med set och reps,


Undrar detta för det känns som jag slösar bort den här ökningen med massa om ja kör på som vanligt för jag har precis kommit till stadium var jag ökar i vikter hela tiden, och är relativt lätta vikter så hade varit tråkigt om jag efter några månader ökat mycket i styrka sen bara fått stopp sen när ja ska bygga


hur ska jag göra?

mattilainen
2009-06-16, 10:33
Kör som du gör när du bygger? Tunga pass är att föredra.

Symphony Flex
2009-06-16, 23:09
Hej min fråga är jag vet inte riktigt hur jag ska göra med träningen nu när jag ska gå ner i vikt,

det jag funderar på är att man kan ju inte bygga massa när man går ner i vikt

kan man inte kör nästill samma vikter dom 2-3 månaderna man kör för just hålla kvar dom musklerna, med ite ökningar men inte så nogrannt som man gör annars med så och så ökning med set och reps,


Undrar detta för det känns som jag slösar bort den här ökningen med massa om ja kör på som vanligt för jag har precis kommit till stadium var jag ökar i vikter hela tiden, och är relativt lätta vikter så hade varit tråkigt om jag efter några månader ökat mycket i styrka sen bara fått stopp sen när ja ska bygga


hur ska jag göra?

Tips från mig som funkat sketbra faktiskt.
1. Låt viktnedgången gå ganska sakta. MAX 0,5 kg i veckan. Absolut inte mer. Sen är ett upplägg med periodisk fasta hur bra som helst.

När du väl kör så skit i att äta på hela dan. Inget jävla småätande och fusk. Det enda du kan stoppa i dig är EAA. Ta sedan EAA princip innan träning och precis efter. Efteråt kan du smälla i dig lite kolisar också. typ 50-60 gram kan vara skönt. Tips för att få EAA att smaka godis är en c-brus tablett ;) efter träningen så äter du så du mår illa 2 ggr. viktigt här är att du inte äter särskilt mycket fett då. Vräk i dig kolhydrater och protein.

icke träningsdagar se bara till att ditt totala kaloriintag är lite mindre än vad du gör av med. Öka andelen fett på bekostnad av kolisarna. Relativt högt proteinintag båda dagarna. ca 2 g/kg kropp är en bra riktlinje att sträva mot tycker jag. inte mindre iaf.

Detta är en liten smårå variant av IF jag tänkte börja exprimentera lite med själv. annars har standard varit att ta ett lätt förstamål timmarna före träning. Det funkar också men jag har mina tankar om att det går ok att göra såhär. Jag har testat några dagar nu och styrkan och orken håller faktiskt. ( kan bero på att jag pressat trück innan :) man blir skojig som fan men överdosera inte på tom mage. det slår till då :) har man bara aminosyror i blodet borde det räcka för träningen kan jag tänka mig. var därför jävligt noga med EAA. det bästa som finns. å så får du inte slarva med fiskoljan. ;)
kör hårt. testa och säg vad du tycker. kör tungt också men inte på bekostnad av teknik förstås. jag har alltid kännt att det är lättare att åka på skador å skit när man ligger på minus... men men... lycka till