handdator

Visa fullständig version : Hur många tjejer/kvinnor kan man ha i ett hus innan


Röda_Lacket
2009-06-15, 17:30
catfight,mobbning,utfrysning,skitsnack och diverse andra otrevliga saker utbryter? Jag tror 2

jakke
2009-06-15, 17:33
3 troll

johan karlberg
2009-06-15, 17:35
catfight,mobbning,utfrysning,skitsnack och diverse andra otrevliga saker utbryter? Jag tror 2

vilken skostorlek har du?

MasterChief
2009-06-15, 17:36
Frågan är faktiskt berättigad. Varje arbetsplats jag varit på så har tjejer en tendens att snacka skit om varandra bakom varandras ryggar. Inte alla, men många.

Slartibartfast
2009-06-15, 17:37
83. Där tycks gränsen gå.

johan karlberg
2009-06-15, 17:38
Frågan är faktiskt berättigad. Varje arbetsplats jag varit på så har tjejer en tendens att snacka skit om varandra bakom varandras ryggar. Inte alla, men många.


Där jag har jobbat så har det varit likadant på det andra könet oxå.

MasterChief
2009-06-15, 17:39
Där jag har jobbat så har det varit likadant på det andra könet oxå.

Inte alls i samma utsträckning för mig. Tror nog att tjejer leder ligan "Snacka skit om "kompisar"".

mangemani
2009-06-15, 17:44
big brother,där har du svaret.

dojjan
2009-06-15, 17:52
1, max!

ceejay
2009-06-15, 17:54
hur långt är ett snöre

Yes
2009-06-15, 17:58
Frågan är faktiskt berättigad. Varje arbetsplats jag varit på så har tjejer en tendens att snacka skit om varandra bakom varandras ryggar. Inte alla, men många.
Det här har jag faktiskt (lyckligtvis) inte märkt av(förutom hos tjejer under 20 år). Jag har bara hört tjejer som till varandra säger "amagad vad fiiin du är *pussochkram etc*" och bakom varandras ryggar säger "amagad hon är sååå fiiin".

Tror det är mest osäkra tjejer som vill ha status i sin grupp som håller på och fular sig. Precis som vissa killar försöker alfahana sig.

userfriendly
2009-06-15, 17:58
Tycker det där är lite av en myt faktiskt, beror mycket på vilket sammanhang och kultur tjejerna kommer från. Är man medveten om genus, könsroller osv. är det ofta mindre sånt. På mitt jobb är det nästan bara pepp mellan oss tjejer tex. Och mina vänner och jag vill varandra väl och vi pushar och stöttar varandra.

Jag vågar nästan också säga att det har lite med klass att göra. Jag fick en chock när jag upptäckte att skitsnack var det fulaste som fanns när jag hamnade i ett övre- medeklass-sammanhang. Det ses som något fult och obildat.

Däremot upplever jag att konkurrens är väldigt vanligt tjejer i mellan.. och det kan man ju hitta många förklaringar till om man vill. Konkurrens leder ju också till skitsnack osv. Tänker jag..

Och så klart osäkerhet.. som i inlägget ovan. Har man bra självkänsla och bra självförtroende har man inget behov av att snacka skit om andra. Men många tjejer har ju låg självkänsla.. som jag har nämnt 1000ggr förut här.

Trance
2009-06-15, 18:02
Aldrig att jag sätter min fot på en kvinnodominerad arbetsplats där snittåldern är över 40 igen.

Granatgiraffen
2009-06-15, 18:02
Absolut att tjejer snackar mycket skit bakom ryggen på varandra i större utsträckning än killar. Jag tar det inte så hårt, det är ganska kul att lyssna på. Hade gärna sett dom brottas också.

MasterChief
2009-06-15, 18:33
Tycker det där är lite av en myt faktiskt, beror mycket på vilket sammanhang och kultur tjejerna kommer från. Är man medveten om genus, könsroller osv. är det ofta mindre sånt. På mitt jobb är det nästan bara pepp mellan oss tjejer tex. Och mina vänner och jag vill varandra väl och vi pushar och stöttar varandra.

Jag vågar nästan också säga att det har lite med klass att göra. Jag fick en chock när jag upptäckte att skitsnack var det fulaste som fanns när jag hamnade i ett övre- medeklass-sammanhang. Det ses som något fult och obildat.

Däremot upplever jag att konkurrens är väldigt vanligt tjejer i mellan.. och det kan man ju hitta många förklaringar till om man vill. Konkurrens leder ju också till skitsnack osv. Tänker jag..

Och så klart osäkerhet.. som i inlägget ovan. Har man bra självkänsla och bra självförtroende har man inget behov av att snacka skit om andra. Men många tjejer har ju låg självkänsla.. som jag har nämnt 1000ggr förut här.

Så först säger du att det är en myt. Men sen lägger du till att det är en fråga om "klass", konkurrens och självförtroende.

Så, är det en myt eller inte?

Jag har jobbat väldigt mycket med tjejer/kvinnor och har alltid väldigt lätt att bli "en i gänget". De ser mig som en brud och behandlar mig som en. I de grupperingar jag varit i har det alltid funnits några som gillar att prata skit. När jag ventilerat denna mentalt väldigt påfrestande problematik för mina väninn...jag menar polare så har de också märkt av liknande situationer.

JustinCredible
2009-06-15, 18:58
Två, eftersom dom behöver en tjejkompis att kunna snacka av sig med om den tredje tjejen. Är det bara två tjejer så har dom ingen att snacka skit tillsammans med och då byggs all skit upp i huvudet och bajs kommer ut ur öronen och

DSBM
2009-06-15, 19:12
hur långt är ett snöre
Ovanstående är nog det mest korrekta svaret.

agazza
2009-06-15, 19:18
1, det är säkert! Folk som känner två tjejer (straighta) som bor/bott i samma hus/lägenhet längre än 5 år får gärna motbevisa mig.


Annars fick slartis svar mig att spotta mjölk :D

Muskelbyggaren
2009-06-15, 19:27
83. Där tycks gränsen gå.
Ofta du har haft 83 tjejer...

saab900
2009-06-15, 19:27
3 troll

Vem ska annars skapa trådar man kan skratta åt? Han är ju ett så överdrivet troll att han är rolig, typ som Arnoldfilmer blir bra för att han är så kass skådis. Kolla Lacket, jag jämförde dig med Arnold, låt det inte stiga dig åt huvudet bara :D

Frågan är faktiskt berättigad. Varje arbetsplats jag varit på så har tjejer en tendens att snacka skit om varandra bakom varandras ryggar. Inte alla, men många.

Jag instämmer. Den gränsen kan överstigas vid två, om det finns en manlig personal de båda kan beklaga sig för. Det är en störig situation.

83. Där tycks gränsen gå.

Nej, långt innan dess ;)

Piranha
2009-06-15, 19:27
55.000 om så vore.

MEN om någon av dem är ett uns snyggare än den andre så blir det total kaos.

saab900
2009-06-15, 19:31
Det här har jag faktiskt (lyckligtvis) inte märkt av(förutom hos tjejer under 20 år). Jag har bara hört tjejer som till varandra säger "amagad vad fiiin du är *pussochkram etc*" och bakom varandras ryggar säger "amagad hon är sååå fiiin".

Tror det är mest osäkra tjejer som vill ha status i sin grupp som håller på och fular sig. Precis som vissa killar försöker alfahana sig.

Kvinnor i åldrarna 18-65 år på kommunala arbetsplatser finns bland dessa skitsnackare. Som kille blir man aldrig utsatt, men att komma som semestervikarie som tjej har jag sett flera gånger att det inte är någon dans på rosor om drakarna inte gillar dom. Enhetschefen är ytterst populär att snacka kopiösa mängder skit om .Så har det varit på mitt gamla sommarjobb, och så även på mitt nya, och där har jag bara varit 3 dagar. Maktspelet och hierarkin är mycket tydligt som nykomling ;)

G_lund
2009-06-15, 19:33
ingen

Imni
2009-06-15, 20:10
Aldrig att jag sätter min fot på en kvinnodominerad arbetsplats där snittåldern är över 40 igen.

+1.

OT så tror jag att 3 är siffran som gäller om de bor under samma tak men är betydligt högre om det bara gäller arbetsplats.

<Mike>
2009-06-15, 23:52
När jag sommarjobbade på Scania så pratade nästan varenda en av alla medelålders arbetare där skit om någon annan. Det störde mig enormt mycket.

Edit: Det hade alltså inte något med kön att göra. Fast jag tror ändå att tjejer till viss del snackar mer skit om sina kompisar än vad killar gör, kanske är jag fördomsfull? Det var iaf så när man gick i skolan. Kanske blir annorlunda när man blir äldre.

mattilainen
2009-06-16, 00:39
Krävs bara en, mobilen fixar resten!

krellik
2009-06-16, 01:48
1.5

Problemet är att halvan är smalare än helan.

Kwon
2009-06-16, 05:55
Beror på hur stort hus och vilket typ av hus.

Har du ett hus i stil med Playboy-Mansion kan du ha fler än om du skulle placera dom i en 2:a tillsammans med dig innan frågor såsom "are there things?" bryter ut i hushållet.

hendrong
2009-06-16, 06:56
55.000 om så vore.

MEN om någon av dem är ett uns snyggare än den andre så blir det total kaos.

Jag trodde alla tjejer tyckte att de själva var fulast i hela världen?

Alone_in_the_dark
2009-06-16, 07:43
72 :em:

Grahn
2009-06-16, 07:49
1, de snackar med dig.

BobaFett
2009-06-16, 08:20
De ser mig som en brud och behandlar mig som en.

Ouch, not good :laugh:

mini
2009-06-16, 08:25
Konstigt. Den här tråden ger ju hint om att det är killar som snackar skit, typ om alla tjejer.

Grahn
2009-06-16, 08:27
Konstigt. Den här tråden ger ju hint om att det är killar som snackar skit, typ om alla tjejer.

Folksamlingar är av ondo!

Cirkulera det finns inget att se här! :D

Nitrometan
2009-06-16, 09:55
Konstigt. Den här tråden ger ju hint om att det är killar som snackar skit, typ om alla tjejer.

Jag får även känslan av att om man tillåter männskor att kommunicera så uppstår skitsnack.

Men jag kan ha fel.

tja88
2009-06-16, 10:21
...och sedan vaknar du.

Diggler
2009-06-16, 15:22
Aldrig att jag sätter min fot på en kvinnodominerad arbetsplats där snittåldern är över 40 igen.


hahahaha +1!