handdator

Visa fullständig version : Typ Inte Förkyld. Träna eller Inte?


Purren
2009-06-15, 11:25
Jag blev förkyld i fredags, var förkyld i lördags och igår.

Idag vill jag inte vara förkyld längre. Jag känner mig rätt pigg, men mina muskler värker som när man har feber. Fast jag har inte feber.

Är det en dålig ide att gå och träna?

mangs
2009-06-15, 11:37
Det tycker jag, det kommer fler dagar att träna framöver, se till att bli frisk istället!

Jpn
2009-06-15, 11:40
Jag hade väntat med träningen.

<Mike>
2009-06-15, 13:23
Jag tränade förra tisdagen även fast jag fortfarande var förkyld och hade varit det i en vecka. Det träningspasset var visserligen lite mer jobbigt psykiskt och fysiskt men jag gjorde pb i marklyft så jag vet inte hur pass farligt det egentligen är. Nu mår jag hur bra som helst också.
Det var kanske idiotiskt men jag tyckte inte det var så farligt. Tror det är mer allvarligt att gå ut och springa än att träna styrketräning när man är förkyld.

Ostknäcket
2009-06-15, 13:24
Jag tränade förra tisdagen även fast jag fortfarande var förkyld och hade varit det i en vecka. Det träningspasset var visserligen lite mer jobbigt psykiskt och fysiskt men jag gjorde pb i marklyft så jag vet inte hur pass farligt det egentligen är. Nu mår jag hur bra som helst också.
Det var kanske idiotiskt men jag tyckte inte det var så farligt. Tror det är mer allvarligt att gå ut och springa än att träna styrketräning när man är förkyld.

Menar du att pga att du gjorde ett pb så är det mindre farligt? :P

shut teh face
2009-06-15, 13:24
Ingen ide att stressa, det är tyvärr tråkigt att vara sjuk men det bästa är att inte träna och sitta hemma och äta mat (och en promenad kanske), rätt tråkigt men men.

Sparven från Minsk
2009-06-15, 15:07
Jag brukar träna så länge jag inte har feber. Risken att bli riktigt förkyld ökar ju, men en risk jag oftast är villig att ta. Blir sjuk typ 2/10 gånger, men jag kanske bara har tur ;)

<Mike>
2009-06-15, 15:47
Menar du att pga att du gjorde ett pb så är det mindre farligt? :P

Nej sorry formulerade mig dåligt, vad jag menade var att jag iaf inte hade tappat i styrka även fast jag var förkyld och hade varit det ett tag.