handdator

Visa fullständig version : Ert bästa pass?


Asdf
2009-06-15, 09:03
Har ni någonsin haft ett styrke eller konditionspass som verkligen varit utöver det normala? Inte bara att allt kändes otroligt bra just den dagen utan att ni även tyckte ni presterade betydligt bättre än ni nånsin gjort?

Ifall ja skriv gärna hur det gick, vad ni gjorde och ev möjlig anledning

BobaFett
2009-06-15, 09:19
När jag bulkade så var det så varje pass. Gjorde jag sex reps på en viss vikt visste jag att jag skulle göra åtta reps nästa pass och då var det bara att höja för jag siktade på sex reps.

Nu under deffen är det inte alls lika roligt. Jag har stått still i en månad, ibland orkar jag mer och ibland mindre men det är i stort sett samma vikter :(

Lallle
2009-06-15, 09:22
I januari 2008 körde jag ett sista pass innan jag skulle in i lumpen. Då var PB:et i bänken 90 kg, det passet testade jag 95 vilket var lätt och jobbade mig upp till 105 kg. Det kändes helt galet. Kände mig verkligen sjukt stark det passet.

Eldhroka
2009-06-15, 09:24
Jepp, fast det var inte ett träningspass utan Stockholm Marathon 2008.

Morty
2009-06-15, 09:58
Ja, det är sådana där bra dagar när allt känns lätt trots att det är väldigt tungt (pratar vikter här), känslan efter sådana pass lever man på ett tag!

Även på capoeiran finns sådana pass. Man är helt i flyt med musiken, alla rörelser kommer perfekt i svar på både musik och medspelare, det känns bara så jävla bra!

mattilainen
2009-06-15, 10:02
Jag har haft såna pass under deffen :) Då allt verkligen bara gått perfekt. Ofta har det varit skivstångscurls, dips, hantelpress eller axelpress. Någon av dom som känts perfekt.

Spiffy
2009-06-15, 10:23
När jag testade att överäta rätt kraftigt så var styrkeökningarna helt otroliga. Trist att man fetar på sig rätt rejält bara på det sättet:D

J.V
2009-06-15, 10:26
Ja.
Ett marklyftspass, personbästa var 180 innan passet. Efteråt hade jag dragit 185, 190, 195, 200 och 202.5 och hade förmodligen kunnat ta 205 också. Ännu mer om jag börjat högre.

DSBM
2009-06-15, 12:20
Jo, jag har också haft sådana pass. Ett bänkpass där jag ökade mitt PB från 70kg till 77,5 var speciellt bra!

Mourten
2009-06-15, 12:51
Jag gjorde 2*6 på 130 kg i bänken ett pass efter att redan kört set på 100, 110, 120 och mitt PB är endast 142.5 kg. Galet bra pass var de :)

Civilrätt
2009-06-15, 12:59
Ett ganska skönt pass med förusättningar som heter bajs. Hade endast hunnit äta frukost (2 mackor + vassledrink), sedan arbeta från 0600-1600 utan någon mat eller rast längre än 5 min, på gymmet 1700 och satte Pb i bänken.

Danny Devito
2009-06-15, 13:02
Jag gjorde 16 set med 10 reps i knäböjen på 100 kg förra året. Vikten var ju papper, men jag blev väldigt överaskad av att jag orkade köra sammanlagt 160 arbetsreps i böjen på ett pass. :D

Fatalist
2009-06-15, 13:33
Ja, har haft flera sådana pass, samtliga under bulk. Måste ta tag i träningskragen. :)

jwzrd
2009-06-15, 13:56
Jag vet inte om jag har några pass som utmärker sig så hysteriskt mycket. De flesta PB:n jag gjort på senare tid har jag gjort på rätt så jävla kassa pass i rätt kass form så de har inte känts något vidare.

Toppupplevelserna är tävlingar, t ex serie #2 förra året när jag böjde 300 första gången. Eller 300 i mark för första gången, serie-ettan i år. 300 i mark helt naken precis när STK var mitt i en flytt.

De pass som känns bäst är när formen börjar återvända när man är början av sista tredjedelen av en längre mängdperiod och man känner att man ändå rår på nära PB-vikter. Då känner man sig riktigt jävla bra för det känns som man blir fysiskt någon procent starkare varje pass. Bara tävlingar som slår den känslan.

SM i år är dock ohotat nummer ett i fråga om bästa "pass".

agazza
2009-06-15, 15:38
Ökade 60kg träningsvikt i benpressen på typ tre veckor. Alla dom passen kändes fina.

*Bytte träningschema så jag tränar hela kroppen två gånger i veckan istället för en.
*Började tokäta.
*Otroligt mycket mer jävlaranammatänkande dom veckorna av någon anledning.

Martin Löwgren
2009-06-15, 15:39
Hade mitt i fredags faktiskt *flex*

-Englund
2009-06-15, 16:34
Löppasset på cirka 5-6 km då jag sänkte PB med en hel minut. Och då tränar jag löpning regelbundet 6 ggr/v.

Poxeman
2009-06-15, 19:28
Dagens pass var faktiskt en höjdare! Helt oväntat eftersom jag är rejält sliten efter helgens bravader. Det blev 40 min simning i riktigt bra tempo och härligt flyt.

Fultjack
2009-06-15, 19:34
Körde rygg för X antal år sen. Brukade träna på runt 6-7 reps i hantelrodd på 40kg. Helt plötsligt ett pass gjorde jag 25 reps med den vikten :thumbup: Blev minst sagt förvånad och den känslan jag hade i kroppen just då var out of the normal så att säga...

Eddie Vedder
2009-06-15, 19:40
Jag kan inte komma på ett enskilt pass som rent prestationsmässigt stått ut gentemot andra. Finns mängder av grymma konditionspass, fotbollsträningar där allt suttit, styrketräningspass med PB:n o.s.v. så där kan jag inte svara.

Men det träningspass som kanske betytt mest och som alltid kommer vara ett fantastiskt minne för livet är min och farsans löprunda genom Barcelona en tidig morgon.

Barcelonaresan skedde i höstas och var farsans 50-årsresa. Jag hade varit skadad en period och sparat mig just för det passet. En underbar måndag morgon när Barcelona började vakna till, solen kom fra mer och mer, stånden började öppnas, folk gick till sina jobb barnen till skolan, underbart väder och fantastiska löpmiljöer.

Därefter en god frukost på hotellet med croissanter, nybakade frallor och ost samt några koppar starkt kaffe med en god bulle till. Ett pass jag aldrig glömmer som sagt.*cupid*

Roggan43
2009-06-15, 22:33
Händer kanske var tredje eller vart fjärde månad på träningarna att allt känns enormt lätt och enkelt.
Har till exempel hänt när jag kört hårdra böj pass utan dräkt och knälindor under perioder om 5-7-veckor när jag sen tar på full utrustning så är alla lyft fruktansvärt explosiva och lätta.
Den effekten får jag nästan vaje gång jag kört sådan perioder på träningen.

bear.flowertwig
2009-06-15, 23:28
Det var en aha-upplevelse att första gången köra frontböj med en planka under hälen. Helt plötsligt kändes det... rätt. Skön känsla när man får till tekniken oavsett om det är böj eller mark.

Annars är det grymt när man drar ut på ett löppass och man känner att det där klippet finns där och att det går att öka och öka och öka...

Turbo Rico
2009-06-16, 13:14
Jag hade ett sånt här pass igår, ökade med nästan 20 kg i knäböj mot tidigare böjpass i år... kändes mycket märkligt fast på ett bra sätt. Första persen på nästan 2 år, fast nu är jag 6-7 kg lättare.

clork
2009-06-16, 14:15
för ca. 2 veckor sen kändes det så otroligt bra på ett diskopass då jag höjde mitt PB, och även chinsen som gick hur skönt som helst, och som jag för övrigt har svårt för.

Kejet
2009-06-16, 14:51
Hade mitt idag!

Tagit från journalen:


Löpning idag:

1 Mil AVKLARAT!

Tid: 1h 7min 4s
Sträcka: 1,1 Mil
Max Puls: 187 (87%)
Genomsnittlig puls: 174 (81%)

Ålder: 17
Kroppsvikt: 107-108kg.

Fan va gött! Så här långt har jag aldrig sprungit i hela mitt liv, och det här är heltklart min bästa prestation någonsin!
Springer en runda som är drygt 3,6km lång. 3 Varv.

Första varvet låg jag strax under 170 i puls.
Andra varvet låg jag på 170-175.
Sista varvet låg jag på 175-185 och sen på slutspörten blev det lite mer.
Fötterna värker och halva kroppen lär vara sönderbränd imorrn, men det är det helt klart värt! Nu gäller det bara att gå ner lite i vikt och förbättra tiden.

Martin Löwgren
2009-06-16, 15:52
Körde rygg för X antal år sen. Brukade träna på runt 6-7 reps i hantelrodd på 40kg. Helt plötsligt ett pass gjorde jag 25 reps med den vikten :thumbup: Blev minst sagt förvånad och den känslan jag hade i kroppen just då var out of the normal så att säga...

Typ såhär :)

<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/r3dxNdEVzi0&hl=sv&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/r3dxNdEVzi0&hl=sv&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>

Vad kör du hantelroddar nu på mannen?