handdator

Visa fullständig version : Kroppssammansättningsmätning (svårt ord!)


Anton Fräs
2009-06-15, 05:13
Det är så att jag skulle vilja göra vad som står i rubriken, tänker inte skriva det en gång till! :em: Vilken metod är bäst för att ta reda på fett % osv? Är kaliper det enda som gäller eller finns det någon annan bra metod? Är det någon som vet om ett bra ställe / en bra person i Göteborgstrakten som utför sådana här mätningar skriv gärna det i tråden i sådana fall. :)

Tack på förhand allesammans!

martikainen
2009-06-15, 06:16
Något jag funderat på är väl att göra en fullständig läkarkontroll med koll av matsmältning, fett, levervärden osv osv. Men jag antar att det kan kosta rätt mycket.

Men kul att veta exakt hur kroppen mår!

Anton Fräs
2009-06-15, 10:15
Något jag funderat på är väl att göra en fullständig läkarkontroll med koll av matsmältning, fett, levervärden osv osv. Men jag antar att det kan kosta rätt mycket.

Men kul att veta exakt hur kroppen mår!

Jag har också haft liknande tankegångar :) Vet iaf att mitt hjärta som för några år sedan var förstorat nu ser bra ut, fick röntgen osv. av min allmänläkare. Känns ju rätt gött :)

Scratch89
2009-06-15, 10:16
Åk till Salhgrenska och få antingen en undervattensmätning, eller så får du dricka dubbelmärkt vatten. Det kostar nog en del iofs. :D