handdator

Visa fullständig version : Nackdelar med magträningen separat från gymträningen?


Daniel L
2009-06-14, 19:09
Jag hatar att träna mage, speciellt på gymmet. Därför brukar jag nästan alltid hoppa över magträningen, vilket kanske inte är det bästa om man vill få en bra bål.

Till frågan: Finns det några nackdelar med att träna som vanligt på gymmet, och senare på kvällen träna sin mage i hemmet?

Action Fighter
2009-06-14, 19:13
Jag hatar att träna mage, speciellt på gymmet. Därför brukar jag nästan alltid hoppa över magträningen, vilket kanske inte är det bästa om man vill få en bra bål.

Till frågan: Finns det några nackdelar med att träna som vanligt på gymmet, och senare på kvällen träna sin mage i hemmet?

Borde vara lungt tycker jag. Kan ju möjligen vara att det blir för mkt men se till och ha bra kost etc. så ska det nog inte vara några problem.

P.S. Trådens namn borde nog ändras då man lätt misstolkar det med att splitta upp kroppens muskelgrupper vilket ju inte är ämnet.

Daniel L
2009-06-14, 19:21
Borde vara lungt tycker jag. Kan ju möjligen vara att det blir för mkt men se till och ha bra kost etc. så ska det nog inte vara några problem.

P.S. Trådens namn borde nog ändras då man lätt misstolkar det med att splitta upp kroppens muskelgrupper vilket ju inte är ämnet.

Lite dumt formulerat i namnet måste jag medge, ja.

Alltså. Det blir ju inte mer träning, bara att jag lägger 'maggpasset' på kvällen istället för på dagen.

Commando1980
2009-06-14, 19:48
Jag hatar att träna mage, speciellt på gymmet. Därför brukar jag nästan alltid hoppa över magträningen, vilket kanske inte är det bästa om man vill få en bra bål.

Till frågan: Finns det några nackdelar med att träna som vanligt på gymmet, och senare på kvällen träna sin mage i hemmet?

nej, såvida det inte handlar om helt enorma träningsmängder.

Vinylsvarv
2009-06-14, 21:33
Jag hatar att träna mage, speciellt på gymmet. Därför brukar jag nästan alltid hoppa över magträningen, vilket kanske inte är det bästa om man vill få en bra bål.

Till frågan: Finns det några nackdelar med att träna som vanligt på gymmet, och senare på kvällen träna sin mage i hemmet?

Varför hatar du att träna magen på gymmet ? testat denna övning tycker den är riktigt skön =) http://www.fightermag.se/gallery_video.asp?getfile=1477

Daniel L
2009-06-14, 22:11
Varför hatar du att träna magen på gymmet ? testat denna övning tycker den är riktigt skön =) http://www.fightermag.se/gallery_video.asp?getfile=1477

Hatar är väl ett starkt ord. Grejen är att jag tycker det är tråkigt, plus att magen är en sådan liten muskel så jag vill inte ge den ett eget pass. Även om jag kör vader + mage blir det väldigt lite volym, vilket jag inte gillra. Träning ska ändå vara roligt.

När jag kör andra muskelgrupper så koncentrerar jag mig på dem, och när jag är klar så är jag oftast så trött att jag bara går hem istället för att träna magen.

Liksom. Volymen på träningen blir inte direkt mer, utan det är ju i princip samme, bara att jag kör på vilodagar, på kvällar och sådär.

Ska testa övningen nästa pass, najs.