handdator

Visa fullständig version : Träningen går inte framåt


Ferrigno_Lou
2009-06-13, 17:35
Jag har nu tränat och ätit mat som bara den i ca 4 månader utan några vidare volym ökningar, har ökat 4kg sen deffen men volymökningar har jag inte märkt whatsoever. Har samma och t.o.m mindre mått på vissa ställen nu än vad jag hade för 4 månader sen.

Det jag äter är husmanskost, dvs inget godis/dricka/chips osv utan endast mat, en massa tonfisk också. Jag har styrketränat i 1 år gått upp 10kg deffat bort 6kg av dem och nu gått upp 4kg igen.

Nu vet inte jag om man kan öka så mycket volym mässigt på 4 månader?
Jag äter varje måltid som om det vore min sista, jag ökar ju i vikt så vad är det jag gör fel?

F.W.Y.H
2009-06-13, 17:39
Hur är det med t.ex återhämtningen mellan passen, sömn, alkohol?

Ferrigno_Lou
2009-06-13, 17:43
Kör med schemat:

Dag 1: Bröst, triceps
Dag 2: Rygg, baksida axlar
Dag 3: Vila
Dag 4: Axlar(inte baksida), biceps
Dag 5: Ben, mage
Dag 6,7: Vila

Varierar repsantalen men försöker hålla mig till 8-12 för det mesta.

Sover i snitt 8h/natt
Dricker alltid en gainer eller vassle+banan efter träning sedan middag
Alkohol dricker jag inte

BobaFett
2009-06-13, 17:51
Kör med schemat:

Dag 1: Bröst, triceps
Dag 2: Rygg, baksida axlar
Dag 3: Vila
Dag 4: Axlar(inte baksida), biceps
Dag 5: Ben, mage
Dag 6,7: Vila

Varierar repsantalen men försöker hålla mig till 8-12 för det mesta.

Sover i snitt 8h/natt
Dricker alltid en gainer eller vassle+banan efter träning sedan middag
Alkohol dricker jag inte

Prova att höja vikterna så att du orkar 5-6 reps, 8-12 bygger bäst men min åsikt är att man ska sikta på att bli stark först och sen när man är stark försöka bygga. (nu vet jag inte hur stark du är)

Sen ska du försöka att på något sätt höja ribban varje gång du tränar. Gjorde du 3 set 6 reps på 100 kilo i bänken förra gången så måste du på något sätt slå det. Öka vikt reps eller set.

Ferrigno_Lou
2009-06-13, 17:55
Har också varit inne på det där med att bli stark innan man satsar på att bygga. Är det "man måste lyfta tungt för att bygga" som ligger bakom? Det jag tycker är logiskt är att om man inte är så stark så är låga vikter tunga, och då lyfter man ju redan tungt så att säga.

Eliass
2009-06-13, 19:46
Har du ökat styrkemässigt sen deffen ?

Ferrigno_Lou
2009-06-13, 19:53
Japp, det har jag gjort

burtan
2009-06-13, 20:46
Det händer inte mycket på ynka 4 månader. Om du går upp i vikt och blir starkare så blir du även muskelärt större men inte så mycket på så kort tid.

Ferrigno_Lou
2009-06-13, 21:11
Ja men jag menar, någon millimeter borde väll märkas på 4kg någonstans. Eller?

Mr.Sarkastisk
2009-06-14, 00:24
För att öka i muskelmassa så bör du ligga på ett kaloriöverskott. Ligger du på ett kaloriöverskott och bygger muskler så betyder inte det att du bara bygger muskler. Konstant så kommer du att lägga på dig fett. Hur mycket fett beror på hur stort ditt kaloriöverskott är.
Att du går upp i vikt som du har gjort är normalt. Har du varit överviktig så har du ännu lättare för att lägga på dig fett igen än en vanlig individ.

eskiil
2009-06-14, 00:44
Håller med angående kaloriöverskottet.

Nu när jag ligger på ett litet underskott/medel så har jag inte ökat något, vilket känns ganska frusterande. (Har dock slarvat med proteinerna, vet ej om det har något med saken att göra.)

Sen att kanske byta ut Bröst/Tricpes passet mot kanske Rygg/Triceps kanske kan hjälpa lite?

Personligen så var jag helt slut sist jag testade Bröst/Triceps på samma pass och kunde knappt göra övningarna.

dojjan
2009-06-14, 01:15
Ja men jag menar, någon millimeter borde väll märkas på 4kg någonstans. Eller?

Det kan variera ganska mycket. Några millimeters skillnad är väldigt svårt att mäta då du måste mäta på exakt samma ställe och tidpunkt. T ex. efter ett bicepspass har du pump i biceps då den är blodfylld och då är den större. Vinkeln på armen vid just biceps spelar också roll. 100-90 grader kan ge någon millimeter. Mitt råd är att gå efter spegeln också.

billanpillan
2009-06-14, 02:13
Variera träningen samt börja med EAA eller Kreatin kanske :)?

Ferrigno_Lou
2009-06-14, 11:55
För att öka i muskelmassa så bör du ligga på ett kaloriöverskott. Ligger du på ett kaloriöverskott och bygger muskler så betyder inte det att du bara bygger muskler. Konstant så kommer du att lägga på dig fett. Hur mycket fett beror på hur stort ditt kaloriöverskott är.
Att du går upp i vikt som du har gjort är normalt. Har du varit överviktig så har du ännu lättare för att lägga på dig fett igen än en vanlig individ.Såklart bygger jag inte bara muskler, men har jag bara lagt på mig 4kg fett sen deffen?

burtan
2009-06-14, 12:03
Ju längre man har tränat ju svårare är det att se någon visuell skillnad, speciellt på 4 månader. Jag tycker mig inte se någon skillnad alls på mig själv under det senaste året.