handdator

Visa fullständig version : Min "få bort övervikt + få muskler resa"


hager85
2009-06-13, 10:16
Hejsan gott folk.
Jag har äntligen börjat min resa mot en vältränad kropp! Tänkte dela med mig av resan här. Då jag är en relativt nybörjare så tar jag gärna emot tips!


Dag 1 av min färd mot en smalare, sexigare, hårdare och inoljad kropp!


Klargörande.
Detta kommer handla om min träning, min kost och mina up's and down's angående att få en "smalare, sexigare, hårdare och inoljad kropp!
Jag ska säga att jag är en relativt nybörjare som blivande träningsnarkoman, dvs jag har mkt att lära!
Har haft två allvarliga försök att gå ner i vikt och få en "smalare, sexigare, hårdare och inoljad kropp" Båda började och slutade ungefär på samma sätt. Tränade överdrivet mkt i en månad och gick ner 10kg första gången och 12kg andra gången. (det var ca 2år mellan försöken.
Vad jag gjorde fel som jag ska försöka att undvika denna gången är att jag gick ut för hårt, var för kåt på att vågen skulle visa mer och mer minus varje gång jag stod på den. Det blev som en drog att se hur mkt man tappade i vikt.

Detta hade jag ju självklart tänkt att undvika denna gången genom att inte tillåta mig själv att pressa mig så hårt!
(läs: försöka att inte göra det)

Vad jag kommer behöva att läsa på om är träningschema, utförande av de flesta övningar inom fria vikter samt lära mig konsten att inte jaga kilon på kort sikt utan att se långsiktigt.

Planen för bloggen.

Bloggen kommer vara mitt sätt att skriva ner vilka övningar jag gjort, vilka framsteg som har kommit och framförallt vad jag gjort fel.
Bloggen kommer att updateras efter varje träningspass, efter varje midjemåt och efter varje besök till vågen. Så att jag kan hålla er underättade. Mitt mål med bloggen är även att driva mig själv till att fullfölja detta och löpa linan ut : att äntligen bli vältränad igen!