handdator

Visa fullständig version : Benhinneinflammation, fast inte?


zeusden1
2009-06-12, 16:20
Ja? Var lite svårt att skriva rubriken, men jag ska förklara hur jag menar.

Varje gång jag konditionstränar, vilket har blivit mycket senaste tiden så har jag fått ont i mina ben. Det är nästan som att ha eller känna benhinneinflammation (vilket jag har haft), fast det är högre upp över knät. Det händer mest i högra benet, fast har lite känningar i vänstra. Det är mellan knät och slutet på låret.

Vad kan det vara och hur kan jag undvika det?

zeusden1
2009-06-12, 17:19
Jag skrev denna tråd, för att sedan gå ut och jogga.
Slog för övrigt mitt PB på den sträckan.
Efter jag kommit in nu, så smärtar det mer än när jag verkligen springer.
Och sedan ber jag om ursäkt, det är mitt vänstra ben som smärtar mest, inte högra.

zeusden1
2009-06-13, 18:30
Sökte runt lite på internet, och det kan vara reumatism och det vill vi inte!!*gah!*

Tolkia
2009-06-13, 18:36
Alltså. om du missstänker reumatism har du beskrivit dina besvär sjukt dåligt i de två första inläggen, tycker jag. Reumatism är ju en ledsjukdom, och "mellan knät och slutet på låret" har då i varje fall inte jag några leder. Har du mest ont på morgonen och tar det i sådana fall lång tid innan du "kommer igång" och kan röra dig normalt? Svår morgonstelhet brukar jkunna ingå vid reumatiska besvär.

zeusden1
2009-06-13, 18:50
Jag har inte ont alls på morgon, ej heller utöver dagen om jag inte joggar. Det kommer under andra halvan av springning samt så håller det i sig i ca en timme. Efter det så har jag bara lite små känningar

Tolkia
2009-06-13, 18:56
Jag har inte ont alls på morgon, ej heller utöver dagen om jag inte joggar. Det kommer under andra halvan av springning samt så håller det i sig i ca en timme. Efter det så har jag bara lite små känningar
Du kan nog utesluta reumatism, i alla fall.

zeusden1
2009-07-19, 19:28
Körde ett löppass igen i torsdags, och ingen smärta alls. Bra. Sprang tillochmed längre och snabbare än vanligt.