handdator

Visa fullständig version : gym i linköping utan åldersgräns...


runqii
2009-06-12, 13:19
Hejsan , visste inte riktigt var jag skulle lägga denna tråd..
Men aja nån som vet något gym i linköping som inte har åldersgräns?
Helst nära valla/stan så man kan cykla dit.
För det börjar bli lite tråkigt att träna hemma..
Har 30kg skivstång och 10kg hantlar..
När man tar 85 kg i marklyft så känns det lite onödigt att sitta och göra extremt många reps på 30kg..
30kg börjar oxå bli för lite i biceps övingar.
Så nån som vet något bra gym?
För vill inte använda hela veckopengen till att köpa mer vikter varje vecka^^

Edit: är 13 år

rooz
2009-06-12, 13:22
Hur gammal är du då? Kanske kan vara bra att veta:)

runqii
2009-06-12, 13:27
Hur gammal är du då? Kanske kan vara bra att veta:)

13år;)

Morrris
2009-06-12, 13:33
Vet inga gym i linköping, men jag vill bara säga att sköt träningen och ät mycket så kommer du bli något! Önskar att jag börjat så tidigt...

runqii
2009-06-12, 13:37
Vet inga gym i linköping, men jag vill bara säga att sköt träningen och ät mycket så kommer du bli något! Önskar att jag börjat så tidigt...

Jag försöker;) Nu är de ju sommarlov:) 10+ sömn varje dag:D

CaveThang
2009-06-12, 13:44
Jag tränar på Nautilus i stan, framför Åhléns/hemköp. Fräscha lokaler, bra maskiner och lösa vikter. Kanske lite högre pris än friskis eller simhallen fast tack vara alla olika pass så kryllar det av söta tjejer också :D

EkarN
2009-06-12, 13:45
För helskotta, Jsk! Jönköpings styrkelyftarklubb.

runqii
2009-06-12, 13:49
Jag tränar på Nautilus i stan, framför Åhléns/hemköp. Fräscha lokaler, bra maskiner och lösa vikter. Kanske lite högre pris än friskis eller simhallen fast tack vara alla olika pass så kryllar det av söta tjejer också :D

Ingen åldersgräns?

944RS
2009-06-12, 13:50
Ring runt och fråga!

...eller cykla dit och få lite träning på köpet...

runqii
2009-06-12, 13:51
För helskotta, Jsk! Jönköpings styrkelyftarklubb.

hemsida?

z_bumbi
2009-06-12, 14:03
JSK ligger i Jönköping så det är en dryg timme med bil från Vallaområdet.

Om du inte hittar något gym som släpper in dig så går det att byta övningar så att vikterna du har räcker ett bra tag och sen kan du under tiden leta upp billiga vikter på loppisar/blocket etc.

rooz
2009-06-12, 14:17
Jag tränar på Nautilus i stan, framför Åhléns/hemköp. Fräscha lokaler, bra maskiner och lösa vikter. Kanske lite högre pris än friskis eller simhallen fast tack vara alla olika pass så kryllar det av söta tjejer också :D
Har ganska mycket erfarenhet av friskis själv, finns snygga damer där också (fast mest tanter*popcorn*)

CaveThang
2009-06-12, 15:26
Ingen åldersgräns?

Jag kollade upp, Nautilus hade tyvärr åldergräns på 16 år. *gah!*
Har sett flera yngre kids springa omkring där, kanske får dom träna om föräldrar är med. Nog bäst att prata med dom direkt.


Har ganska mycket erfarenhet av friskis själv, finns snygga damer där också (fast mest tanter)

Haha, ibland kan det vara trevligt med milfs också. :thumbup:

rooz
2009-06-12, 15:31
Jag kollade upp, Nautilus hade tyvärr åldergräns på 16 år. *gah!*
Har sett flera yngre kids springa omkring där, kanske får dom träna om föräldrar är med. Nog bäst att prata med dom direkt.




Haha, ibland kan det vara trevligt med milfs också. :thumbup:
Tror Friskis har runt 16, borde det vara (Vilket jag är jävligt tacksam över)

MILF's:hbang:

Palmér
2009-06-14, 18:20
Korpen (rätt litet och ruttet gym, but still!) som ligger i Mjärdevi har ingen "reception". Har sett kids på -10 lalla omkring där inne!

Däremot så kan det vara lite problem när du ska hämta ut ditt kort. Målsman måste vara med och intyga på ålder.

Däremot så skulle väl säkerligen din far/mor kunna köpa sig ett kort och sen kör du på det.

Kan nästan lova dig att du inte blir påkommen.
http://www3.idrottonline.se/templates/PageWide.aspx?id=253233

runqii
2009-06-15, 10:52
Korpen (rätt litet och ruttet gym, but still!) som ligger i Mjärdevi har ingen "reception". Har sett kids på -10 lalla omkring där inne!

Däremot så kan det vara lite problem när du ska hämta ut ditt kort. Målsman måste vara med och intyga på ålder.

Däremot så skulle väl säkerligen din far/mor kunna köpa sig ett kort och sen kör du på det.

Kan nästan lova dig att du inte blir påkommen.
http://www3.idrottonline.se/templates/PageWide.aspx?id=253233
Tack för tipset!
Dom hade 15års gräns men ska kolla upp det ändå:)

EkarN
2009-06-15, 13:13
JSK ligger i Jönköping så det är en dryg timme med bil från Vallaområdet.

Om du inte hittar något gym som släpper in dig så går det att byta övningar så att vikterna du har räcker ett bra tag och sen kan du under tiden leta upp billiga vikter på loppisar/blocket etc.

Oops. Läste Jönköping i titeln.:em:

frong
2009-06-15, 13:38
Om du får med dina föräldrar till ett gym och har deras tillstånd osv, tror jag det mesta går att fixa.

ndrj
2009-06-15, 16:36
Sjukt vettigt med 15-årsgräns på gym, to be honest. :)

Kör på hemma, var aktiv i någon sport, ha kul. Brukar man inte avråda styrketräning vid tidig ålder eller har den allmänna åsikten ändrats sen jag hörde det sist?

z_bumbi
2009-06-15, 16:52
Brukar man inte avråda styrketräning vid tidig ålder eller har den allmänna åsikten ändrats sen jag hörde det sist?

Nej man avråder inte från att träna styrka för ungdomar, inte heller för barn i skolåldern finns det någon avrådan. Självklart ska det vara vettiga övningar och för de yngsta bör det ske under övervakning.