handdator

Visa fullständig version : Löprundor i Uppsala


snarlik
2009-06-12, 13:07
Nu när det faktiskt händer att solen tittar fram så är det hög tid att snöra på sig sulorna och röra sig lite. Någon som har tips på bra rundor/områden att springa i Uppsala? (mer än 12km orkar jag inte)

Min utgångspunkt är Svartbäcken, men med Herr Cykel så kan man starta vart som helst.

Eddie Vedder
2009-06-12, 14:57
Ut mot Håga och genom Stadsskogen är trevligt. Har du cykel rekommenderar jag att du drar ut längs Vårdsätravägen mot Hammarskog och bortåt. Hur fint som helst.


Stabby är trevligt att löpa i och Berthåga kyrkogård mot Stenhagen likaså. Finns massor.:)

Du får jättegärna PM:a om du vill.

kjell33
2009-06-12, 15:03
Sunnerstaåsen och ulleråker är helt ok

Swisskniven
2009-06-12, 15:06
Detta var min utgångspunkt när jag flyttade till Uppsala: http://kartor.uppsala.se/scripts/hsrun.exe/extwebb/dynamiskt2/MapXtreme.htx;flag=restart;start=HS_motionsparlist a

Eddie Vedder
2009-06-12, 15:08
Sunnerstaåsen och ulleråker är helt ok

Ja grymt vackert! Hur f*n kunde jag glömma det när jag nyligen sprungit Blodomloppet?:D Rundan går ju från Studenternas och vänder någonstans ute vid Ulleråker och tillbaka längs Fyrisån. Den rundan kan jag också rekommendera starkt.

Sen är det ju aldrig fel med stadslöpningen heller. Jag rekommenderar dock att man undviker att löpa genom stan mitt under pågående forsränning på Valborg som undertecknad gjorde 2008. Det var trångt. :D

ceejay
2009-06-12, 16:03
Ja grymt vackert! Hur f*n kunde jag glömma det när jag nyligen sprungit Blodomloppet?:D Rundan går ju från Studenternas och vänder någonstans ute vid Ulleråker och tillbaka längs Fyrisån. Den rundan kan jag också rekommendera starkt.

Sen är det ju aldrig fel med stadslöpningen heller. Jag rekommenderar dock att man undviker att löpa genom stan mitt under pågående forsränning på Valborg som undertecknad gjorde 2008. Det var trångt. :D

du sprang inte genom denna valborg då? ;)

Eddie Vedder
2009-06-12, 16:10
du sprang inte genom denna valborg då? ;)

Nej jag höll mig i andra områden då:D Men tränade givetvis.