handdator

Visa fullständig version : När är man mullig?


Sniggel
2009-06-11, 20:36
Med anledning av dagsformstrådens senaste diskussion tänkte jag kolla upp vad vi medlemmar definierar som mulligt. Problemet är väl bara att det känns fel att tillåta att folk postar bilder på annat folk de tycker är mulliga, då det kan tas som ett påhopp. Så reglerna i tråden är att man bara får visa bilder på sig själv där man anser sig mullig, sen får de andra (som inte har några mulliga bilder på sig själv) säga om de tycker att man ser mullig ut eller ej.

kungconny
2009-06-11, 20:43
Har tyvärr aldrig varit mullig så jag kan inte bidra. har mest varit(är).. benig :em:

Jag tycker man är mullig när man har väldigt lite muskeldefenition... får ju tyvärr inte visa något exempel.

Kwon
2009-06-11, 20:44
Har nog aldrig blivit kallad mullig, däremot "bloated" som mest, ja eller "haha du börjar ju bli tjokk! Vad hände med formen?"

Oavsett fetthalt har man alltid kunnat se muskeldefinition dock!

ceejay
2009-06-11, 20:48
När muskeldefinitionen är tveksam?

Cilia
2009-06-11, 20:54
Jag tycker Sniggels post är svårläst, fattar inte vad han säger så jag går på rubriken.

Det är väl individuellt men jag tycker det ska vara lite mer än vad ceejay tycker eftersom man faktiskt måste ha en del muskler för att kunna få fram def. Finns många tjejer som är riktigt spinkiga där man inte ser någon definition alls.

Men apropå diskussionen i dagsformtråden så har naturligtvis en person med ätstörningar en annan syn på när stadiet mullig innträder mot en del andra personer.

Viktor_Balck
2009-06-11, 22:32
Mullig:

http://tnation.tmuscle.com/forum_images/e/c/ecd29-off_season_ronnie.jpg

Inte mullig:

http://imagesforum.doctissimo.fr/mesimages/3974944/1544092046ronnie_coleman.jpg

Shakemynuts
2009-06-11, 22:35
Kolla min journal. :D

Heniin
2009-06-11, 22:45
herregud vilken jävla tråd snacka om spinna vidare på något oväsentligt

Shakemynuts
2009-06-11, 22:50
herregud vilken jävla tråd snacka om spinna vidare på något oväsentligt

Jag tycker det är intressant, då folk kan ha skeva uppfattningar och tycka folk som Christian Aguilera eller Britney Spears kan vara mulliga, vilket jag aldrig någonsin tyckt. Så folk kan tycka olika

CiCoro
2009-06-11, 22:50
Britney Spears var mullig senast jag såg ett foto på henne..

Heniin
2009-06-11, 22:52
Jag tycker det är intressant, då folk kan ha skeva uppfattningar och tycka folk som Christian Aguilera eller Britney Spears kan vara mulliga, vilket jag aldrig någonsin tyckt. Så folk kan tycka olika

Människor kommer alltid att åsikter som skildrar saker på olika vis. Och angående britney spears, jo visst har hon varit mullig.

joriice
2009-06-11, 22:53
När man inte ser rutorna.

Shakemynuts
2009-06-11, 22:53
Britney Spears var mullig senast jag såg ett foto på henne..

Ok. Jag skulle specifierat mig mer. Jag syfta på när folk sett henne som såhär:

http://www.starbuddies.com/_ups/bspearsVMAs2007.jpg

Fatalist
2009-06-11, 22:53
Bridget Jones i Bridget Jones' Diary är (mys)mullig.

CiCoro
2009-06-11, 22:56
Britney-bilden känns som typ 3-4 kg för mycket men ändå inte mullig..tror inte det finns några regler..på vissa bara ser man att det finns lite för mycket och då är de mulliga..handlar nog om helhetssynen, i big-butts tråden är det ju en del "fettiga" men de känns ändå inte som mulliga (en del av dem iaf)..

Heniin
2009-06-11, 22:58
Ok. Jag skulle specifierat mig mer. Jag syfta på när folk sett henne som såhär:

http://www.starbuddies.com/_ups/bspearsVMAs2007.jpg

Hon är en väldigt offentligt person och döms efter det, det räcker att hon går upp några kg så kommer skvallerpressen att ligga på med nyheter om det. Enligt hollywood standard är hon inte mullig där utan småfet.

Shakemynuts
2009-06-11, 23:31
Hon är en väldigt offentligt person och döms efter det, det räcker att hon går upp några kg så kommer skvallerpressen att ligga på med nyheter om det. Enligt hollywood standard är hon inte mullig där utan småfet.

Vad har det med saken att göra?
Folk håller med och det är det jag stör mig på.

Heniin
2009-06-11, 23:38
Vad har det med saken att göra?
Folk håller med och det är det jag stör mig på.

vad det har med saken att göra? Tror du inte riktigt hajjade vad jag menade. Det är en DEFINITIONS fråga, alla har olika åsikter.

Shakemynuts
2009-06-11, 23:40
vad det har med saken att göra? Tror du inte riktigt hajjade vad jag menade. Det är en DEFINITIONS fråga, alla har olika åsikter.

Ja, alla har olika åsikter. Är det ens värt att nämna? *rolleyes*

Men det har inget med saken att göra alls, att hon är en offentlig person. Hon blir inte magiskt mullig för det och änfast alla har olika åsikter så förhindrar inte det den åsikten från att kunna vara fullkomligt idiotisk.

saab900
2009-06-11, 23:44
Det ligger i betraktarens öga. Själv föredrar jag tjejer med minst 20-25 BF%, men vill själv inte ha över max 15. Jag betraktar alltså en tjej med nämnda procent som vacker i kroppen, medan jag betraktar mig själv som mullig om jag kommer över 15. Hur man ser ut vid olika BF beror ju givetvis också på kroppens benstruktur och var man lagrar in fett.

BSDM (?) betraktar jag inte som mullig *kissass*

Heniin
2009-06-11, 23:46
Ja, alla har olika åsikter. Är det ens värt att nämna? *rolleyes*

Men det har inget med saken att göra alls, att hon är en offentlig person. Hon blir inte magiskt mullig för det och änfast alla har olika åsikter så förhindrar inte det den åsikten från att kunna vara fullkomligt idiotisk.

Ja det är värt att nämna för du verkar inte bry dig om att folk tycker olika.
Dra inte en person som britney spears som exempel om du stör dig på att folk tycker hon är mullig.

Folk ser olika på kroppen vilket du inte verkar förstå, jag kan respektera din åsikt att du tycker hon är smal men det ändrar inte vad jag tycker eller vad någon annan tycker, sen om du tycker det är idiotisk kan jag inte bry mig mindre om.

mattilainen
2009-06-11, 23:49
Lägger väl upp en bild på mig själv. Ser mig själv som halvtjock eller vissa kanske skulle kalla mig mullig. jaja. Någon vecka gammal bild.

http://i43.tinypic.com/2e56syv.jpg

Shakemynuts
2009-06-11, 23:51
Ja det är värt att nämna för du verkar inte bry dig om att folk tycker olika.
Dra inte en person som britney spears som exempel om du stör dig på att folk tycker hon är mullig.

Folk ser olika på kroppen vilket du inte verkar förstå, jag kan respektera din åsikt att du tycker hon är smal men det ändrar inte vad jag tycker eller vad någon annan tycker, sen om du tycker det är idiotisk kan jag inte bry mig mindre om.

Ok. :Virro

LoTiX
2009-06-12, 00:13
När hakan börjar få extra fett under sig.

mangs
2009-06-12, 04:45
Lägger väl upp en bild på mig själv. Ser mig själv som halvtjock eller vissa kanske skulle kalla mig mullig. jaja. Någon vecka gammal bild.




Ärligt talat, du är varken mullig eller halvtjock.

LoTiX
2009-06-12, 05:05
Ärligt talat, du är varken mullig eller halvtjock.

Snarare uppmärksamhetssträvande eller lidande av en utseendestörning. Finns självklart inte det minsta som kan ses som mulligt eller "halvtjockt" på bilden.

Cilia
2009-06-12, 07:13
vad det har med saken att göra? Tror du inte riktigt hajjade vad jag menade. Det är en DEFINITIONS fråga, alla har olika åsikter.
Ditt resonemang exkluderar i stort sett alla frågor från diskussion. Varför ska alla tycka lika?

Heniin
2009-06-12, 07:21
Ditt resonemang exkluderar i stort sett alla frågor från diskussion. Varför ska alla tycka lika?

Har jag sagt att alla ska tycka lika? nä dåså zipp it.

L-Sami
2009-06-12, 07:25
En vanlig icke tränande människa.

Spinkig
Smal
Genomsnitt
Mullig
Tjock

Tränande som är ute efter större muskler.

Liten och deffad
Medel och deffad
Stor och deffad
Xtra stor och bulkig
Dubbel Xtra stor osv

Liten och bulkig
Medel och bulkig
Stor och bulkig
Xtra stor och bulkig
Dubbel Xtra stor osv

Mullig tycker jag är gränsen mellan genomsnitt och tjock. Mer åt det tjocka hållet, men inte tillräckligt fet för att vara tjock men lite fetare än genomsnittet. Gillar inte använda ordet mullig för personer som bygger muskler, då använder jag hellre ordet bulkig kontra deffad.

Lellan
2009-06-12, 07:26
När hakan börjar få extra fett under sig.

hm, då går gränsen vid typ 120 kg + hos mig då? ;)

Äh, tror det är supersvårt att hitta ngn form av gemensam nämnare för just ordet mullig. Dels så samlas fett på olika ställen på olika individer så att säga att "när det är fett där" är lite sådär måttstock, dels så lägger man in så olika saker i begreppet mullig.

Vissa ser det som positivt, andra som positivt när det bara gäller motsattta könet - el det egna, vissa som högst negativt och när några syftar på en sunt klädsam fettprocent menar andra när den gått för högt hälsomässigt.

Lite samma som med "smal" tycker jag, "spinkig" och "fet" är lättare eftersom det är mer inbyggt i de begreppen att de generellt är lite mer extrema.

Edit: L-sami hade en bra dock! :)

L-Sami
2009-06-12, 07:32
http://i40.tinypic.com/24qo6fq.jpg

Spinkig. Smal. Genomsnitt. Mullig. Tjock.

Heniin
2009-06-12, 07:35
http://i40.tinypic.com/24qo6fq.jpg

Spinkig. Smal. Genomsnitt. Mullig. Tjock.

jag hade tagit mullig på din "genomsnitt" men bilden är inte direkt rättvis hur det utvecklar sig, det är ju bara magen som expanderas i princip som det enda "han" gjorde var att dricka öl.

L-Sami
2009-06-12, 07:36
jag hade tagit mullig på din "genomsnitt" men bilden är inte direkt rättvis hur det utvecklar sig, det är ju bara magen som expanderas i princip som det enda "han" gjorde var att dricka öl.

Ansiktet blev tjockare och rumpan blev större också.

Rockhard
2009-06-12, 07:38
Mullig är ett så fult ord skulle aldrig säga det. Småfet låter bättre.

Heniin
2009-06-12, 07:39
Ansiktet blev tjockare och rumpan blev större också.

såg det nu när jag studerade bilden mer

Tolkia
2009-06-12, 07:43
Har jag sagt att alla ska tycka lika? nä dåså zipp it.
När du kastar "zip it" i ansiktet på den som öppnar käften så är det ju en ganska tydlig markering av hur diskussionsbenägen du är. Du kan ju ställa dig själv frågan varför du blir så provocerad av att folk har åsikter om vad du tycker, alt. inte håller med dig.

Heniin
2009-06-12, 07:46
När du kastar "zip it" i ansiktet på den som öppnar käften så är det ju en ganska tydlig markering av hur diskussionsbenägen du är. Du kan ju ställa dig själv frågan varför du blir så provocerad av att folk har åsikter om vad du tycker, alt. inte håller med dig.

Det var ingen åsikt hon hade, det var ett påstående som kom från tomma intet.

Grahn
2009-06-12, 08:38
L-Samis bild var väl rätt bra tyckte jag, sen har väl träningsforum rätt ofta en annan gräns för acceptabelt kroppsfett än tex SVEROK's forum(om de finns kvar och har ngt).

Alfred Nobel
2009-06-12, 08:46
När man är på väg att bli tjock

Cilia
2009-06-12, 08:53
Har jag sagt att alla ska tycka lika? nä dåså zipp it.
Har jag sagt att du har sagt det?
Andra meningen var en följdfråga.
Det du sa var att det inte är någon mening att diskutera eftersom det finns olika åsikter. Jag förstår inte hur man kan ha en diskussion när alla har samma åsikter. Då blir det ju ingen diskussion.



Det var ingen åsikt hon hade, det var ett påstående som kom från tomma intet.
Det var en fråga och inte ett påstående.

Grahn
2009-06-12, 08:54
Att notera kan ju oxå vara att vissa tror att folk med kass hållning är tjocka, utputande mage är inte automagiskt tjockis.

kemm
2009-06-12, 09:05
http://www.diet-blog.com/archives/muscle.jpg

Stämmer väl hyffsat överens med min bild.

Heniin
2009-06-12, 09:33
Har jag sagt att du har sagt det?
Andra meningen var en följdfråga.
Det du sa var att det inte är någon mening att diskutera eftersom det finns olika åsikter. Jag förstår inte hur man kan ha en diskussion när alla har samma åsikter. Då blir det ju ingen diskussion.




Det var en fråga och inte ett påstående.

Sättet du levererade fick det att framstå som ett påstående, nej det blir ingen diskussion om alla tycker lika det har du absolut rätt i men sen att diskutera detta på ett träningsforum där tollerans nivån till mullig/fet är högre eftersom fstor skara anser att man istället är "bulkad" än att man är mullig/fet.

Grahn
2009-06-12, 09:40
Menar du på allvar att toleransnivån för kroppsfett skulle vara HÖGRE på ett träningsforum än normen?

Skojjar du med moi nu?

Danny Devito
2009-06-12, 09:44
Menar du på allvar att toleransnivån för kroppsfett skulle vara HÖGRE på ett träningsforum än normen?

Beror väl på om man tränar byggning eller SL. :D

Heniin
2009-06-12, 09:44
Menar du på allvar att toleransnivån för kroppsfett skulle vara HÖGRE på ett träningsforum än normen?

Skojjar du med moi nu?

Ja tomten o hela köret

kemm
2009-06-12, 09:46
Han syftar ju till de som är bulkade/tränar.

Heniin
2009-06-12, 09:47
Han syftar ju till de som är bulkade/tränar.

Korrekt uppfattat kemm.

Grahn
2009-06-12, 09:53
Han syftar ju till de som är bulkade/tränar.

Så gemene man i sverige tycker alltså att alla gymråttor är tjockisar och att vi har sneda kroppsideal där en hög nivå av fett eftersträvas?

Märkligt men det känns som att någon ser världen genom en spegel på lustigahuset.

Heniin
2009-06-12, 09:55
Så gemene man i sverige tycker alltså att alla gymråttor är tjockisar och att vi har sneda kroppsideal där en hög nivå av fett eftersträvas?

Märkligt men det känns som att någon ser världen genom en spegel på lustigahuset.

Snacka om att tolka svaret helt ignorant och fel, herregud.

kemm
2009-06-12, 10:00
Vänta nu, va? Hur tolkade du Heniins text? Jag tolkade det som om han menar att här på
Kolozzeum så tycker man inte att folk är "mulliga/feta" utan istället kallar det "bulkade" vilket
gör det svårt att diskutera vad som egentligen menas med "mullig".

Hur fick du in "gemene man", "tjockisar", "hög nivå av fett eftersträvas" i något av hans påståenden?

EDIT: Och varför quotar du mig när jag bara gav dig en tolkning av någon annans påstående?

Grahn
2009-06-12, 10:15
... men sen att diskutera detta på ett träningsforum där tollerans nivån till mullig/fet är högre eftersom fstor skara anser att man istället är "bulkad" än att man är mullig/fet.

tolreansnivån till mullig/fet högre på träningsforum....är väl solklart?

Sen om ordet bulkig på ngt mystiskt vis smygs in innan mullig av någon för att skydda deras ego är en annan sak. Bulkig är en tjockis med muskler om ngt medans mullig inte beskriver ngt om musklerna personen bär.

Kroppsfixerade forum som detta där ett atletiskt ideal eftersträvas har om ngt en sned syn på hur låg fettprocent som är normalt, inte tvärt om oavsett hur ngn använder ordet "bulk".

Grahn
2009-06-12, 10:31
EDIT: Och varför quotar du mig när jag bara gav dig en tolkning av någon annans påstående?

Miss, det jag skrev hade anknytning till det du skrev men var inte riktat till dig direkt.

Grahn
2009-06-12, 10:32
Snacka om att tolka svaret helt ignorant och fel, herregud.

menar du det här innehållsrika svaret?

Ja tomten o hela köret

Heniin
2009-06-12, 10:38
menar du det här innehållsrika svaret?

Nej din hobbykomiker.

Diggler
2009-06-12, 10:52
Mullig är ett ord för att beskriva en attraktiv kvinna som är lönnfet.

shovit
2009-06-12, 12:59
Mullig är man när man inte ser sin egen sn*pp

King Grub
2009-06-12, 13:10
När man går upp på tvåsiffrig kroppsfettprocent.

Slartibartfast
2009-06-12, 13:11
när man går upp på tvåsiffrig kroppsfettprocent.

+1

Piranha
2009-06-12, 13:46
Känns som vi måste komma överens om de olika graderingarna av BF.

Allt ifrån smalfet, lönnfet, fläbbig, rultig till slutligen fast-i-sitt-eget-hus-fet.

jwzrd
2009-06-12, 13:49
Känns som vi måste komma överens om de olika graderingarna av BF.

Allt ifrån smalfet, lönnfet, fläbbig, rultig till slutligen fast-i-sitt-eget-hus-fet.

Det vore betydligt mer intressant att resonera om bm(uscle)%. Vem fan bryr sig om ensiffrigt bf om personen även har ensiffrigt bm? Wow, en blek afrikan :)

Grahn
2009-06-12, 13:49
fast-i-sitt-eget-hus-fet.

Den torde ju vara när man inte orkar ut, inte kan komma genom dörren alt inte hinner ut innan man måste återvända till kylskåpet.

Bahir
2009-06-12, 13:57
När man går upp på tvåsiffrig kroppsfettprocent.

Håller absolut inte med. Om det vore fallet skulle i princip alla klassas som mulliga. Hur många tror du egentligen har under 10% BF?

Jag skulle säga att man blir mullig vid runt 17-20%. Jag har själv varit på runt 15 och då hade jag ändå en bit att gå.

capture
2009-06-12, 14:21
Mullig för mig är när man är mellan "normal tjock" och fet

Tabbe
2009-06-12, 16:05
Fortsätt diskutera säger jag bara, tycker det är en väldigt intressant diskussion.

Jag tycker att en person är mullig när man tappat den mesta definitionen.

Rockhard
2009-06-12, 16:18
Mullig är ett ord för att beskriva en attraktiv kvinna som är lönnfet.

Exakt, en man kan inte vara mullig.

Wao
2009-06-12, 16:46
Jag skulle säga att mullig är mellanstadiet mellan smal och tjock.

Danny Devito
2009-06-12, 17:21
När man går upp på tvåsiffrig kroppsfettprocent.

+1

Anorexia ftw!

shut teh face
2009-06-12, 19:01
Men sen påstår ju Slarti att han är fet ibland också, och nästa minut postar han bilder på sig själv där han är mer trimmad än 95% av folket på kolozzeum.

skaparn
2009-06-12, 19:56
Mullig är ett ord för att beskriva en attraktiv kvinna som är lönnfet.

Jag tror du träffade huvudet på spiken.

Hmm, det var en rätt skön känsla. Jag satt och läste tråden och kände att det var något med begreppet mullig som jag inte kunde sätta fingret på, men ändock helt övertygad om att mullig var något annat än en fettprocent. Och där kom det. I sanning förlösande. Jag tackar för din insats.

stridis
2009-06-12, 20:19
Exakt, en man kan inte vara mullig.

Inte i dina ögon nej. Men många tjejer skulle nog använda attribut som mullig om vissa män.

Christyle
2009-06-12, 20:19
Jordin Sparks e Mullig

Christyle
2009-06-12, 20:21
Lägger väl upp en bild på mig själv. Ser mig själv som halvtjock eller vissa kanske skulle kalla mig mullig. jaja. Någon vecka gammal bild.

http://i43.tinypic.com/2e56syv.jpg

Vadå tjock eller halvmullig????

Tolkia
2009-06-12, 20:58
Apropå inlägg ovan: Hur uppfattar ni "mullig", som ett könsneutralt ord, eller som ett som främst hör ihop med kvinnor? Jag tror (obs tror) att jag sällan ser män/killar beskrivas som "mulliga", men jag kan ha fel.

ceejay
2009-06-12, 21:08
jag kan nog beskriva båda könen som "mulliga"

typ "han har blivit lite mullig"

mikaelj
2009-06-12, 21:10
Killar blir sällan mulliga utan snarare lönnfeta (= kulmage).

(och vaddå plufsig/mullig över 9% kroppsfett?!)

Tolkia
2009-06-12, 21:12
OT är det lite roligt att annonslänken under tråden visar "sexiga kvinnor". :D

Ganymedes
2009-06-12, 21:37
Mullig är ju bara en eufemism som tjockisar skyddar sig med. ;) För mig är mullig någonstans mellan kramgo och fluffig.

Ganymedes
2009-06-12, 21:38
OT är det lite roligt att annonslänken under tråden visar "sexiga kvinnor". :D

Haha! För mig visade den "high protein diet". Och det klart, det kan ju också leda till mullighet... :D

Kwon
2009-06-13, 10:19
Jag har då aldrig hört någon kille kalla någon annan kille för mullig.

Tjejer kan dock vara mulliga, killars motsvarighet kanske kan vara lönniga.

Tjokk däremot, kallar vi varandra konstant.

Antingen är vi spinkiga eller feta, verkar som vi har svårt att komma med den riktiga och rättvisa benämningen, eller så är vi helt enkelt dåliga på att ge varandra komplimang... :D

Dessa ord har jag använt i mitt umgänge vid förklaringar av olika personers kroppstyper.

Spinkig, Tunn, Normal, Lönn, Tjock, Fet, Swimmer, Atlet/Vältränad, Grofv, Brutus the Barber Beefcake!!!!

Spinkig är då som smalast, Fet med mest fetthalt och BRUTUUUS när någon har en ansenlig mängd gigantische muskelmasse

Anton Fräs
2009-06-13, 10:48
Jag skulle anse mig själv på denna bild vara fet, fast ändå nära mullig imo. Men vad tycker ni? Dessutom har jag vid flera tillfällen bedömt killar som "mulliga." Ser ordet som könsneutralt.
http://i44.tinypic.com/rr0fie.jpg

hendrong
2009-06-13, 11:06
Jag har aldrig varit med om att någon gjort någon skillnad mellan könen när det gäller användandet av ordet mullig. Fluffig har jag aldrig hört i kroppsfettssammanhang. En smet kan vara fluffig. Vispad grädde är fluffigt.

Verkar vara en dialektfråga.

Olegh
2009-06-13, 11:08
Mullig är för mig samma sak som småtjock. Sen vad man räknar småtjock som är ytterligare en fråga som saknar vettigt svar.