handdator

Visa fullständig version : Rakare armar?


remixxa
2009-06-11, 19:27
Jag har lagt märke till att mina armar går såhär när jag är avslappnad (på ett ungefär) http://img142.imageshack.us/i/bjd.jpg/ , nu vill jag försöka få dom såhär http://img142.imageshack.us/i/rakn.jpg/
Jag antar att det beror på dålig stretching efter gympassen genom åren, så lösningen borde ju bara vara att stretcha, i alla fall bicepsen. Ville bara kolla så jag är inne på rätt spår, eller om någon annan har tips om vad jag kan göra!

Nyback
2009-06-12, 00:20
har du tränat mer biceps än triceps ?
tränar du t.ex bara biceps och inge triceps så kommer de leda till att biceps blir så mkt större så att samspelet mellan triceps och biceps blir dåligt.
Det kommer att leda till de du beskriver

Pjotor
2009-06-12, 10:27
Mina armar är böjda i avslappning direkt efter bicepsträning, men inte annars. Jag tränar mer triceps än biceps, så rakheten efteråt är inget problem.

Kom ihåg att triceps har dubbelt så stor tvärsnittsyta jämfört med biceps. Vill du få grövre armar får du bättre utväxling genom att prioritera triceps.

remixxa
2009-06-12, 11:58
har du tränat mer biceps än triceps ?
tränar du t.ex bara biceps och inge triceps så kommer de leda till att biceps blir så mkt större så att samspelet mellan triceps och biceps blir dåligt.
Det kommer att leda till de du beskriver

Nej jag tränar båda likvärdigt! Vill bara veta om strecthing är den rätta vägen att gå för att göra så armen "drar sig" tillbaka till ett rakt läge, som på bilden.


Mina armar är böjda i avslappning direkt efter bicepsträning, men inte annars. Jag tränar mer triceps än biceps, så rakheten efteråt är inget problem.

Kom ihåg att triceps har dubbelt så stor tvärsnittsyta jämfört med biceps. Vill du få grövre armar får du bättre utväxling genom att prioritera triceps.

Kanske kan de göra skillnad att piska upp tricepsen en anning mer för att armen skall dra sig tillbaka? Är inte ute efter grövre armar, dom är bra som dom är, bara några grader rakare :thumbup:

Erik__
2009-06-12, 14:29
Har jag missat något? armen är väl alltid lite böjd i "viloläge" ?

Martin Löwgren
2009-06-12, 14:44
Har jag missat något? armen är väl alltid lite böjd i "viloläge" ?
Japp, från ursprungsläget har man bara cirka 10 grader sträckning kvar tills ben mot benstopp uppstår.

AdamK
2010-01-19, 22:54
Vad spelar det för någon roll då? alla har väll lite böj på armen i "viloläge"?

Jag har också det och bryr mig inte så mycket om det

mattilainen
2010-01-19, 23:08
Det TS syftar på är väl att han har för böjd, alltså mer än vanligt. Om det beror på träningen vet jag dock inte. Stretchning vet jag inte heller om det kommer fungera