handdator

Visa fullständig version : HOME - En dokumentär om vår planet


ahl-
2009-06-11, 14:10
En extremt välgjord dokumentär om vår planet och vad som hänt med den på relativt kort tid. Bilderna man får ta del av är extremt vackra, oavsett vad som visas.
Den måste ses i HD tycker jag, om ni har maskiner som klarar det.

jqxENMKaeCU


We are living in exceptional times. Scientists tell us that we have 10 years to change the way we live, avert the depletion of natural resources and the catastrophic evolution of the Earth's climate.

The stakes are high for us and our children. Everyone should take part in the effort, and HOME has been conceived to take a message of mobilization out to every human being.

For this purpose, HOME needs to be free. A patron, the PPR Group, made this possible. EuropaCorp, the distributor, also pledged not to make any profit because Home is a non-profit film.

HOME has been made for you : share it! And act for the planet.

Yann Arthus-Bertrand

HOME official website
http://www.home-2009.com

Enjoy fellas!

ahl-
2009-06-11, 18:17
Härlig respons :D

mojoo
2009-06-11, 18:31
Tyvärr så har man ju för dålig dator ! Men verkar vara en spännande och fräck film! (dock är datorn endast ett år gammal å köpt för 15 000 ;/)

stevebc
2009-06-11, 18:35
Den funkar inte i Sverige. Kan det vara så lätt att kringgå copyrightskyddet som att ändra i youtubeinställningarna vilket land man tillhör?

Varulven
2009-06-11, 18:36
Vadå funkar inte?

Direktlänk: http://www.youtube.com/watch?v=jqxENMKaeCU

Olaaa
2009-06-11, 18:36
Ser onekligen intressant ut, vart kan man se den i HD dock?

stevebc
2009-06-11, 18:41
Vadå funkar inte?

Direktlänk: http://www.youtube.com/watch?v=jqxENMKaeCU"This video is not available in your country due to copyright restrictions". Problemet löste sig dock när jag klickade på din länk, tack.

ahl-
2009-06-11, 18:42
Shit va skumt. Direktlänken 2 inlägg upp funkar utmärkt.

Tyvärr är det nog inte många av er som kan få ut max av upplevelsen. Extremt bra/snygg dokumentär!

King Grub
2009-06-11, 18:42
Jag skall se den när den kommer i HD (inte streaming).

ahl-
2009-06-11, 18:43
"This video is not available in your country due to copyright restrictions". Problemet löste sig dock när jag klickade på din länk, tack.

Ok. Mycket märkligt. Gå in på tuben och sök på HOME så kommer den som tredje alternativ har jag för mig.

stevebc
2009-06-11, 18:47
Väldigt vackra scener!

Zakath
2009-06-12, 02:55
Underbar! :)

ahl-
2009-06-12, 12:11
Den får inte tillräckligt med uppmärksamhet alltså. Hoppas verkligen fler ser den!!

Eddie Vedder
2009-06-12, 12:17
Jag började se den förut idag, den var för vacker för att slösas bort på en dataskärm med halva fokus på filmen och halva fokus på att spamma Kolo och planera inför träningen.

Du ska ha stort tack dock ahl- för den här filmen kommer få sitt tillfälle och då ska den ges de förutsättningar den förtjänar. Stor TV och min fulla uppmärksamhet.:)

ahl-
2009-06-13, 13:44
Jag började se den förut idag, den var för vacker för att slösas bort på en dataskärm med halva fokus på filmen och halva fokus på att spamma Kolo och planera inför träningen.

Du ska ha stort tack dock ahl- för den här filmen kommer få sitt tillfälle och då ska den ges de förutsättningar den förtjänar. Stor TV och min fulla uppmärksamhet.:)

Det glädjer mig man! You're in for a treat!

Olegh
2009-06-13, 13:49
Har införskaffat den till 99.9% i en piratbukt nära mig, ska nog ta o införskaffa lite tilltugg och därefter kika på den :)

Osten80
2009-06-13, 13:53
Tack för tipset. Lånade hem, och kollade på den igår. Väldigt bra, mycket vacker, och samtidigt bedrövande ledsam. Sättet vi behandlar vår planet på är så jävla sjukt.

Jorpa
2009-06-13, 17:36
Japp, en mycket bra film. De verkade ha problem med vattnen, jag ser inte problemet med att rena vatten? Om inte ska jag uppfinna det.

Jag har två tankebanor angående det hela:

Ett, Vi är människor, vi har lärt oss förbruka mer energi än vi egentligen behöver, vi utvecklar nya saker, vi är mästarna av jorden, vi kan besegra modernatur. Är det inte vår uppgift, som allt liv, att utvecklas så bra vi kan, göra planeten till vårt hem. Ingen annan art har egentligen känslor för andra arter, om dom skulle kunna hade de nog gjort vadsomhelst för att utvecklas maximalt själva. Så varför ska inte vi?


Två:

Vi har lärt oss tämja jorden, vi ska bevara den, respektera allt annat liv som har tagit oss hit. Det var inte vi själva som blev så smarta, det var tack vare alla andra arter. Vi hade inte kunnat existera utan livet som finns på jorden. Bara den tanken att vara snäll och låta annat liv co-existera med oss.


Det hela är lite som Lex Luthor, han har två val, att bli god eller ond. Han har möjlighet att gå båda vägarna. Mänskligheten har två val, vilken väg tar vi, är mänskligheten ond? Kommer vi bli som de i världarnas krig, åka runt och "harvesta" andra planeter för vår egen överlevnad.






Summa sumarum: Oljan styr allt, när den tar slut innan vi har en annan energikälla kommer massor med människor dö helt enkelt och livet kommer återigen gå tillbax till sin balans.