handdator

Visa fullständig version : känner ingenting efter gymmet


slowjamz
2009-06-11, 05:22
hej jag har en fråga som ja ville få svar på av någon kunnit här på forumet, varje gång när jag drar på gymmet så när jag bär vikter så känner ja inte attdet tar på musklerna, jag blir trött men det tar ingenting asså. jag vill gärna ha den känslan. ibland tror jag att jag gör fel men det gör jag inte.

går jag bort från gymmet i några veckor och tränar så som ja tränar så kommer ja få träningsverk, då tar de som fan på brösten säger vi, men när träningsverkat går bort o jag ska gymma igen så tar det absolut nada,

plus att när jag bär något så känne det inte som om ja tar från brösten, t.ex bänkpressen, det känns alltså ingenting, jätte tråkigt jag vill älska gymmet, men när det inte tar någonstans så tappar man lusten asså, jag vill känna det jobbiga så att man inte kan röra sig efteråt asså.

svara gärna på detta tack :)

Rudis
2009-06-11, 06:37
Sök på " Kontakt "

Pontus H
2009-06-11, 07:38
hur mycket muskler har du i dagsläget? kanske svårare att få kontakt med dem ifall man inte har så mycket att få kontakt med :P

Grahn
2009-06-11, 07:43
Tja antingen får du träna hårdare och mer eller ta ett par steg tillbaka med vikter och tänka på utförande.

Jorgen
2009-06-11, 07:46
Tja antingen får du träna hårdare och mer eller ta ett par steg tillbaka med vikter och tänka på utförande.

Jag skulle gissa på en kombination av båda faktiskt.


(Detta gäller kanske inte TS) Alltför ofta ser man yngre killar som har ett övningsutförande utan dess like, och gärna med vikter som är en bra bit över vad dom klarar av. Följt av en låååååång vila mellan seten.

Eliass
2009-06-11, 07:55
Hur många reps/set gör du ? :) kör tills du blir riktigt trött på varje övning så tycker jag nästan det borde ta ;o du kan ju också prova att göra repetitionerna lite långsammare (iallafall på den exentriska fasen) , för mig brukar det kännas mer då.

auToeXeC
2009-06-11, 08:31
Jag brukar få perioderj ag känner efter passen "attans, känns inte som jag gjort något idag". Men ändå har det fungerat i så många veckor/månader innan så då brukar jag hoppa in med en lätt vecka. Ligga på 10-12 reps och köra som jag brukar med övningar osv. Resulterar ofta i att jag får tillbaka att musklerna jobbat en jäkla massa och veckan efter går jag ner till 6-8 reps igen och brukar vara tillbaka på det normala.

mangs
2009-06-11, 11:23
Som jag tokar det är TS ute efter den träningsvärk han får efter ett uppehåll?

Normalt sett försvinner träningsvärken när kroppen är van vid en viss typ av belastning. Om du gillar känslan så är väl råden att variera antalet övningar,set och reps. Köra dem i olika ordning. Dessutom kan det vara en fördel att träna rejält hårt men mer sällan.

Kör jag helkroppspass tre gånger i veckan får jag välsigt sällan träningsvärk jämfört med om jag istället kör helt slut på en muskelgrupp var 8-10e dag.

mattilainen
2009-06-11, 12:27
om du ökar i massa och höjer vikterna så behöver man inte alltid känna speciellt mycket.