handdator

Visa fullständig version : Behålla fettprocenten


fillester
2009-06-10, 20:10
för 2 månader sen vägde jag 68 kg, inte en fettbit på kroppen. Hade dock deffat inför en mma tävling. men efter det så började jag festa varje helg, 2 dagars. så jag har bantat varje vecka för att de har blivit sånt överskott på helgerna så nu ligger jag på 68 kilo fortfarande, tappat ungefär 1 kilo muskler men har lite mer fett. men ser väldigt vältränad ut fortfarande. på måndagar o tisdagar har ja legat på ungefär 1200kcal per dag, jag har ett fysiskt jobb + att jag tränar 5 gånger i veckan. ons-tors har jag legat på ungefär 1800 kcal per dag sen fläskat på på fre-lör. kanske 5000 kcal. men nu har jag bestämt mig för att sluta dricka alkohol och lägga in 2 extra träningspass, men vill ändå behålla ungefär samma fettprocent och muskelmassa och jag har ingen aning om hur ja ska lägga kosten nu, har haft ett fungerande system innan. så jag vet inte riktigt hur jag ska lägga upp kosten nu, kom gärna med tips.

alltså mån-fre jobb 07:00 - 16:00 fysiskt jobb, takläggare. kommer träna måndag,tisdag,onsdag,torsdag, söndag.

fillester
2009-06-10, 20:14
kan tillägga, 1.74 lång 68 kg

omnibus
2009-06-10, 20:14
Käka på och håll ett öga på vågen/spegeln, drar det iväg åt något håll så justera intaget.

fillester
2009-06-10, 20:17
mja, men ibland lär man ju äta godis och sånt så då blir de ojämnt i "systemet" så de kommer ändras till och från. Kanske bara får se med tiden hur det blir allting

Alfred Nobel
2009-06-10, 21:00
Ät med måtta, till slut märker du vilka mängder du klarar av att äta.