handdator

Visa fullständig version : gå ner ca 8 - 10 kg


Kucer
2009-06-10, 19:40
hur ska ja göra för att gå ner ca 8-10 kg på ca 2 veckor inför brottningsmatch? men ändå hålla orken, förstår att musker kommer "plågas" bort men hur skall ja lyckas?*gah!*

mattilainen
2009-06-10, 19:44
Borde kanske tänkt på det lite tidigare, ät inga kolhydrater och drick inget vatten de sista dagarna typ :=) Orkar vet jag inte hur det går med den men du kan ju hoppas.

Frillan
2009-06-10, 20:02
Du kommer inte lyckas att tappa så mycket vikt under den tiden, och även om du skulle så kommer du ha 0 energi inför matchen...

jony
2009-06-10, 20:04
Basta mycket ta på dig några tröjjor och in i bastun och sitt där ett tag innan invägning så skall du se att de går bra!

Mr.Sarkastisk
2009-06-10, 21:22
Borde kanske tänkt på det lite tidigare, ät inga kolhydrater och drick inget vatten de sista dagarna typ :=) Orkar vet jag inte hur det går med den men du kan ju hoppas.

Drick inget vatten? Vill du ta kål på pojken :smash:

Womsy
2009-06-10, 21:25
Kör mycket cardio som fan nu en vecka, och ligg på stort kaloriunderskott.

ca 5 dagar innan matchen börjar du dricka vatten. Ofantliga mängder vatten. Gör det i 2 dygn. Sedan är det bara in i bastun som ''jony'' sa. Släpa in träningscykeln eller nått. Och drick så lite vätska som möjligt.

Du kommer må så sjukt dåligt, men det går. Finns folk som tappat betydligt mer än 8 kilo innan match på 2 veckor.

Töm gärna ett literpack med mjölk till en stor portion pasta/köttfärs direkt efter invägningen så ska det nog gå vägen!

Ledsen att det kanske blev sjukt rörigt. Men är trött och påväg ut, men ville ändå försöka hjälpa :)

Lycka till !

mattilainen
2009-06-11, 00:42
Drick inget vatten? Vill du ta kål på pojken :smash:

Ska han ner så mycket i vikt så är väl vätska det ändå han kan tjäna flera kg på? Han förstår väl själv att han MÅSTE dricka vatten men om han ska ner 8 -10 kg på två veckor så är det ganska normalt med en tömning dagen innan matchen för att komma ner till tävlingsvikt.. så gör alla på vår klubb om dom inte nått vikten innan matchen.

mattilainen
2009-06-11, 00:43
Läs om tömning här

http://blogs.fairing.se/index.php/andreaz/2009/04/14/desperat-tomningen

Kucer
2009-06-11, 06:47
okej tack för tipsen, antar att det bli broccoli o tonfisk samt mkt vatten dom sista 2 dagarna? är d rätt uppfattat?..

förstår att orken sviker ne men man ä ju en maskin;) *bs*

jony
2009-06-11, 08:45
haha dom 2 sista dagarna är de inget å äta förutom att dricka kaffe eller nått:D
i klubben hade vi en kille som basta nåra timmar och tog in träningscykeln vikten rann av han :D så som womsy sa också , ta o kör så de är rätt lätt men du kommer inte direkt må så bra.

Kucer
2009-06-11, 09:57
tack för svaren men ska man kansek lägga ner gymmet dom sista 2 veckorna och ge sig ut i spåret mera ist?

mattilainen
2009-06-11, 10:20
tack för svaren men ska man kansek lägga ner gymmet dom sista 2 veckorna och ge sig ut i spåret mera ist?

Kör på gymmet för att inte förlora allt för mycket muskler. Annars kommer du verkligen inte ha någon ork kvar.

Du kan köra båda om det är så men lägg dom helst på olika dagar. Men testa vad som funkar best, försök gå ner iaf hälften första veckan och sen var berädd på att tömma dagen innan

Kucer
2009-06-11, 10:59
ska ja börja käka mindre mat ca 1 vecka innan då? å sen bara dricka vatten dagen innan typ 8 liter! för en tömning i bastun. hur länge måste man sitta i hettan?

mattilainen
2009-06-11, 11:11
Du ska börja redan idag om du ska hinna tror jag. Du kanske kan få ur dig 4 - 5 kg sista dagen men det är enbart vätska. Vet inte riktigt hur ofta man behöver få bort så mycket som du på så kort tid så jag vet inte hur det kommer att gå. Läste du på min länk om tömning?

Kucer
2009-06-11, 11:54
japp läste den. stog mkt intressant saker, hur mkt jordnötsmör käkade han varje måltid! kan man variera me tex tonfisk och fläskfile ist för bara me kyckling? gäller den dietenenbart ngra dagar innan "tömningen"

mattilainen
2009-06-11, 16:13
japp läste den. stog mkt intressant saker, hur mkt jordnötsmör käkade han varje måltid! kan man variera me tex tonfisk och fläskfile ist för bara me kyckling? gäller den dietenenbart ngra dagar innan "tömningen"

Det är ett sätt att förlora mycket vätska på kort tid. Vilket du behöver till din match. Innan det tycker jag du ska gå på ett stort kaloriunderskott. Dagen innan matchen borde du äta så du kommer orka. Om du klarar av att komma ner till den vikten, annars får du köra utan ork..

paulos
2009-06-11, 18:00
tror nog att ts har fått svar på sina frågor , och rubriken är bra till min fråga så *lånar* tråden:D

Tjena jag undrar en sak bara om jag kör nu en 8veckors deff dvs fram till 7 agusti , är det då fullt möjligt att tappa ca 8-10 kg under den tidsramen?

mattilainen
2009-06-11, 18:01
ja det är fullt möjligt

KalleBalik
2009-06-11, 18:05
tror nog att ts har fått svar på sina frågor , och rubriken är bra till min fråga så *lånar* tråden:D

Tjena jag undrar en sak bara om jag kör nu en 8veckors deff dvs fram till 7 agusti , är det då fullt möjligt att tappa ca 8-10 kg under den tidsramen?

Absolut, att gå ner 1 kg i veckan är ingen konst. Jag gick ner exakt 8 kg under min förra deff som varade i just 8 veckor.

paulos
2009-06-11, 18:18
ja det är fullt möjligt

Oki tack ska du ha för svar! :D
Absolut, att gå ner 1 kg i veckan är ingen konst. Jag gick ner exakt 8 kg under min förra deff som varade i just 8 veckor.
Okej hur såg ditt upplägg ut när de gäller protein,kolhydrater,fett ? vilket utav de minskade du mest på?:)

mattilainen
2009-06-11, 22:16
Oki tack ska du ha för svar! :D

Okej hur såg ditt upplägg ut när de gäller protein,kolhydrater,fett ? vilket utav de minskade du mest på?:)

Räkna kalorier och se så du ligger runt -1000 kcal per dag, det är det ända. Sen se till att proteinet finns. Mer behöver man inte tänka på om man inte vill

goodspeed
2009-06-12, 14:42
Hur lång tid innan match ska du väga in?