handdator

Visa fullständig version : Mängd pulver av kolozzeums egna märke


Welli
2009-06-10, 17:34
Förlåt för ytterligare tjat om kreatin och EAA. Beställde iaf kolos kreatin + EAA och på brukarna står det "kreatin=(dag1-5: 4-5 tsk, underhåll 1-3tsk/dag)." Men i tråden om kreatin står det ju "uppladdning= 5g* 4 gånger per dag i 5 dagar och sedan 5 gram per dag."

Är det det sista man ska gå på eller burkens instruktion?




Samma sak gäller EAA från kolozzeum
"Dosering: blanda en 1/2 skopa på ca 7g i vatten innan träning samt en portion 1 timme efter träning."

I EAA fråden står det ju 10gram före och samma dos DIREKT efter. Alltså inte samma mängd och inte heller samma tid.


Vilket gäller? Antar att det som står i trådarna fungerar generellt på all EAA och Kreatin?


Hittade ingen tråd om dosering på dessa specifika märken.


Tack på förhand.

Welli
2009-06-10, 17:38
Kom på fler saker förstås.

Datumet på burkarna är det öppnad eller oöppnad förpackning?

Finns det skopor i någon av brukarna så jag vet om jag ska gräva efter dem? Det gäller Kolozzeum Kreatin, Kolozzeum EAA, Fairing RAGEX2

Morty
2009-06-10, 17:45
Ang. kreatinet så spelar det faktiskt inte så stor roll. Vissa går "för högt" för att de inte tycker att det spelar någon roll om lite blir waste, och vissa går lågt för att det iaf ger effekt och man sparar pulvret. Runt 5 gram per dag är antagligen lagom.

Ang. EAA:t så är det ~10 gram direkt före och direkt efter som gäller. Det är viktigt att första dosen är direkt innan träning, på den andra är det sannolikt inte riktigt lika viktigt. Jag tycker dock att direkt före och direkt efter är det som verkar vettigast.

Sticky Cake
2009-06-10, 18:56
Finns det skopor i någon av brukarna så jag vet om jag ska gräva efter dem? Det gäller Kolozzeum Kreatin, Kolozzeum EAA, Fairing RAGEX2

Bör finnas en skopa på 15ml i EAA-burken.

capture
2009-06-10, 21:08
Öppnade precis kolozzeums EAA och kreatin och var bara EAAt som ahde en skopa.

Tabbe
2009-06-10, 23:21
Lite kul, tror jag kört samma skopor för EAA, vasslet och kreatinet nu sen första burken jag köpte av dem :D

Rahf
2009-06-11, 06:36
EAA och rage har medföljande skopor.

Gällande uppladdningen så är det inget som krävs, men det tar längre tid innan du kan dra nytta av kreatinet, eftersom fosfatnivåerna måste mättas.

Gällande EAA så är nog direkt INNAN träning en av de viktigaste tidpunkterna. Efter träningen är det nog mer fördelaktig rent praktiskt att äta en måltid. 10g direkt innan träning alltså, vill man ha mer så är direkt efter att föredra. En viktig anledning är just praktiskt utnyttjande. En timme efter träning så kommer man att ha gått en lång tid utan mat, förmodligen kommer man vara förjävla hungrig.

LillSkalman
2009-06-11, 09:09
En mått-sats i plast kostar en tia på willys. Säkert lika på ÖB osv

Ta och sno Teskedsmåttet till kreatinet och ta sen en rejält rågad skopa per dag. Den motsvarar 5g enligt min matvåg. Enkelt och kanske lite fyndigt. :)

billanpillan
2009-06-11, 12:46
Fick hem min Eaa av kolozzeums märke, men jag fick ingen skopa med :/ eller ska man gräva runt inne i burken :P? eller vart fan kommer den :/? kan jag ha missat den?

kalajset
2009-06-11, 12:49
Fick hem min Eaa av kolozzeums märke, men jag fick ingen skopa med :/ eller ska man gräva runt inne i burken :P? eller vart fan kommer den :/? kan jag ha missat den?

Har använt Kolos EAA själv, och fick med skopa. I regel får man i stort sett alltid med skopa, iaf så länge man köper tillskott i "hårdplatsförpackningar". Oftast bara att gräva runt litet, (eller mycket), så hittar man de.

Welli
2009-06-11, 20:02
Tack för svaren, hittade måtten i rage och eaa-burken sen =)

Datumet då? gäller det oöppnad och isf hur länge håller de när de är öppnade?

Nitrometan
2009-06-12, 08:49
Tack för svaren, hittade måtten i rage och eaa-burken sen =)
Jag har en teori om att GUD roar sig med att stoppa ner måtten i botten av burkarna.

Men det är bara en teori.