handdator

Visa fullständig version : EAA, kreatin - vad kan vara bra?


Lellan
2009-06-10, 08:22
(Har på min höjd tagit proteinpulver och lite kreatinpyruvat nån gång i forntiden, så frågorna är lite småkorkade ;))

Nu har jag en påse kreatin som jag försöker få i mig men det är så äckelpäckligt att jag tenderar att glömma bort det men piskar på mig själv.. Måste testa om d kan ge nåt.

Många pratar om EAA och jag hittar massa info om hur, när osv man ska ta det men - vad ÄR det? Kan det vara ngt för mig om jag bantar och vill behålla muskelmassa? Är det äckelpäckligt?

Sen Rage och No Explode osv.. sådana saker, liknar de effekter av koffein el så? Är känslig för och mår inte bra av koffein tex, ger mig ingen pepp utan blir bara stissig så sånt kanske inte är ngt för mig? Och samma fråga där, upplevs det som svårt att få i sig?

Behöver liksom inget mer sånt, men vore kul med nåt - för placeboeffekten om inte annat! :D

Glömde säga: tar inget tillskott utöver Double Pro Choclate ibland (för godissug), men har testat rosenrot max och tyckte det piggade (om det nu inte var placebo), tar inga multivitamin el fiskolja (tycker att jag äter varierat, mkt fet fisk osv och har svårt att komma ihåg att ta tabletter).

Eddie Vedder
2009-06-10, 08:28
Har du ens kollat i våra sticky's?

ALLT om både kreatin och EAA finns ju där. Svaren är dessutom upprepade genom trådarna om och om igen.:D

Även Rage finns ju stora trådar om.

kjell33
2009-06-10, 08:29
Gå in på shopen och kllicka på "amino" och ta sen en titt på esapro och amino rush som är de mest populära tillskotten i den här kategorin. Funkar bra för mig.

Rage och liknande kan du också testa men ta det i god tid innan träningen, 1-2 timmar skulle jag föreslå, så att du ev hinner gå på toaletten innan du tränar. Gjorde själv misstaget att ta det för nära inpå vilket ledde till toabesök iförd böjdräkt!:D

Lellan
2009-06-10, 08:33
Har du ens kollat i våra sticky's?

ALLT om både kreatin och EAA finns ju där. Svaren är dessutom upprepade genom trådarna om och om igen.:D

Även Rage finns ju stora trådar om.

Ohh, nu skäms jag.. :em:

Har koll på stickysarna i övriga delarna på forumet, här är jag färsk - således nybörjarmisstag.. my bad! Kikade bara i den där eaa för dummies och blev sur för att jag inte fattade vad det var ens. *innocent*

Lellan
2009-06-10, 08:38
Gå in på shopen och kllicka på "amino" och ta sen en titt på esapro och amino rush som är de mest populära tillskotten i den här kategorin. Funkar bra för mig.

Rage och liknande kan du också testa men ta det i god tid innan träningen, 1-2 timmar skulle jag föreslå, så att du ev hinner gå på toaletten innan du tränar. Gjorde själv misstaget att ta det för nära inpå vilket ledde till toabesök iförd böjdräkt!:D

Var inne i shopen just innan jag skapade tråden och det var då jag blev förvirrad för hittade inget EAA men det går ju under produktnamn som du skriver ser jag nu.

Ska kolla på vad Rage är också, låter ju inte helmysigt dock.. :D

Eddie Vedder
2009-06-10, 08:39
Ska kolla på vad Rage är också, låter ju inte helmysigt dock.. :D

Jag drack en dos för en minut sen. Smakade gott och snart kommer stickningarna attackera mig.:hbang:

kjell33
2009-06-10, 08:41
De hårda grabbarna tar dubbel dos:Virro

Ej att rekommendera efter kl 17

Eddie Vedder
2009-06-10, 08:46
De hårda grabbarna tar dubbel dos:Virro


Ja om du med "hårda" menar "hårda i magen" lär dubbel dos vara en bra metod.:D

944RS
2009-06-10, 09:53
Inget av dem smakar gott utan snarare äckelpäckel! Men det kan det vara värt!
Tror dock du ska vara försiktig med rage och liknande om du är känslig för koffein. Det finns ju koffeinfria alternativ så välj dem.

Scoffan
2009-06-10, 10:14
Jag undrar lite vad det är för kreatin du tar om du tycker det smakar illa, kreatin är ju helt smaklöst ;)

dt06mj2
2009-06-10, 10:21
Jag undrar lite vad det är för kreatin du tar om du tycker det smakar illa, kreatin är ju helt smaklöst ;)

Kreatinmonohydrat är smaklöst, men finns väl pyruvat eller liknande som smakar röv.

CVN
2009-06-10, 10:23
Lellan, EAA är perfekt att ta under bantning/deff för att bevara mera muskelmassa. Dock om du är lika kräsen som mig på att tillskottet ska ha en bra smak så kan jag tyvär inte rekommendera något utav tillskotten som säljs i webshoppen. (pma, om du vill ha ett förslag på en god aminosyretilskott)

MissTiger
2009-06-10, 13:03
Äckelpäckel ja...kan ju inte säga att EAA smakar mums direkt men man vänjer sig allt..lite iaf :o) Använder dock annat EAA än det fr Kolos webshop, sägs att det smakar ltie bättre så jag skulle inte vilja veta hur annat EAA smakar :o/ Men säger som CVN pm:a om du vill ha tips på EAA:t :o)
Kreatin finns ju både i pulver o kapselform... o kapslar brukar ju inte smaka så mkt

Nitrometan
2009-06-10, 13:05
Inget av dem smakar gott utan snarare äckelpäckel! Men det kan det vara värt!
Tror dock du ska vara försiktig med rage och liknande om du är känslig för koffein. Det finns ju koffeinfria alternativ så välj dem.

Om du vill ha en koffeinfri PWO-produkt så är Fairing KCG R2 mycket bra.

Sticky Cake
2009-06-10, 13:09
Kolozzeums EAA smakar gott. Det är absolut inte äckligt.

saab900
2009-06-10, 14:05
Jag undrar lite vad det är för kreatin du tar om du tycker det smakar illa, kreatin är ju helt smaklöst ;)

Pröva creatyl FX (etylestrat kreatinmonohydrat), smakar ungefär som saften i botten av en påse ruttna äpplen luktar *spy*

EAA-smaken vänjer man sig vid, det är bara första gångerna det tar emot lite.

CVN
2009-06-10, 15:26
Kolozzeums EAA smakar gott. Det är absolut inte äckligt.

Prata för dig själv...

Pelle2
2009-06-10, 15:36
Prata för dig själv...

Han kan prata för mig också.. smakar bäst.. och gott till och med:D

kalllee
2009-06-10, 15:40
kanske jag som är lite efter men ändrade dom smaken på den? Mycket mjukare nu eller vad man säger, gott i alla fall :D

Lellan
2009-06-10, 19:23
Jag dricker kaffe, för att det är gott, men 3 koppar om dagen är max annars blir jag skakig i händerna och får abstinens om jag är utan. Vet att det låter löjligt, men tex när jag tog koffeintabletter mådde jag skitilla.

Så äckelpäckel alltså? Hm, frågan är om det är värt det. Har liksom lovat mig själv att inte äta äckliga saker.





Exakt huuuuur mkt mer muckler behåller jag då?? :confused: :D *velpottar*

King Grub
2009-06-10, 19:29
Det går inte att svara på alls. Det är ju inte den enda avgörande faktorn. Det går att förlora hur mycket muskler som helst, även med EAA och kreatin i upplägget, om man gör allt annat fel.

Bluesparv
2009-06-10, 19:35
Så äckelpäckel alltså? Hm, frågan är om det är värt det. Har liksom lovat mig själv att inte äta äckliga saker.

Aminosyresmaken är inte nåt som smakar godis, men jag tycker absolut inte att den är äcklig. Visserligen är det för jag har ställt in kroppen på att det innebär belöning, det gör det mycket bättre smakmässigt :)

Annars kan man alltid köpa en fun light och överdosera, då går det iaf att svepa om det är alltför illa ;)

capture
2009-06-10, 19:46
Jag har precis fått hem min andra burk med kolozzeums EAA och kan säga att i början tyckte jag inte alls det var gott men på slutet smakade det riktigt bra. Var ungefär samma förvandling som kaffe hade hos mig. Smakade skit i början sen blev det okej och tillslut ganska gott.

Flexipop
2009-06-10, 20:09
Inget fel på kolozzeums EAA. Bara att skopa in i käften, ta en klunk vatten och ge sig på vikterna. Vad är ni för kärringar egentligen :D?

CVN
2009-06-10, 20:33
Inget fel på kolozzeums EAA. Bara att skopa in i käften, ta en klunk vatten och ge sig på vikterna. Vad är ni för kärringar egentligen :D?

Varför lägga pengar på ett tillskott som inte smakar bra, när man lika gärna kan köpa något i samma prisklass som smakar gott?

Olaaa
2009-06-11, 16:00
Varför lägga pengar på ett tillskott som inte smakar bra, när man lika gärna kan köpa något i samma prisklass som smakar gott?

Hade du pratat om gainer/proteinpulver hade jag hållit med dig men EAA är inte "gott" och det är inte smaken man tar det för.

CVN
2009-06-11, 22:48
Hade du pratat om gainer/proteinpulver hade jag hållit med dig men EAA är inte "gott" och det är inte smaken man tar det för.

Det finns visst, EAA och BCAA tillskott som smakar "gott".

Rackham
2009-06-12, 00:37
Varför lägga pengar på ett tillskott som inte smakar bra, när man lika gärna kan köpa något i samma prisklass som smakar gott?

Sen, beroende på hur inskränkt man är, skulle man ju kunna tänka sig att smaken är olika. Vi har förstått att du inte gillar dem, det innebär inte att ALLA tycker, eller måste tycka, som du.

Jag tycker Kolos EAA är rent ut sagt god, EsaPro är inte heller äckligt, men inte lika god. IMO.

Scratch89
2009-06-12, 08:58
Jag köpte Body Science EAA-X igår, och den smakade gott. Smakade någon form av bär. Ingen kloaksmak alls. Nästan så att jag blev lite misstänksam.

rolf
2009-06-12, 09:03
Jag köpte Body Science EAA-X igår, och den smakade gott. Smakade någon form av bär. Ingen kloaksmak alls. Nästan så att jag blev lite misstänksam.

Star Nutritions Amino-Pro Essential smakar också sjukt gott, jag kan dricka det som saft. *drool*

Slartibartfast
2009-06-12, 09:14
Smakar det bra så funkar det inte. :)

CVN
2009-06-12, 09:22
Smakar det bra så funkar det inte. :)

:smash:

Pelle2
2009-06-12, 09:26
Nej, det ska smaka "skit", då vet man att det är good stuff:D

Slartibartfast
2009-06-12, 13:36
Star Nutritions Amino-Pro Essential smakar också sjukt gott, jag kan dricka det som saft. *drool*

Jag funderade testa det nästa gång det blir prottebeställning. Samma gram-pris som Amino Rush. Hur stor är burken, då det bara är 448g pulver i den?

fishy
2009-06-12, 15:20
Om du tänker skaffa dig en burk rage så välj inte fantasy fruit, väldigt suspekt smak. Orange är klart godast.

rolf
2009-06-12, 15:28
Jag funderade testa det nästa gång det blir prottebeställning. Samma gram-pris som Amino Rush. Hur stor är burken, då det bara är 448g pulver i den?

Gör det, jag har ökat 40kg i bänk av det, looovar!
Nä, men burken är onödigt stor. Bara till hälften full av pulver. Kanske 20cm hög och 15cm i diameter. Som en Rage-burk, om det säger dig nåt.

Slartibartfast
2009-06-12, 16:56
Gör det, jag har ökat 40kg i bänk av det, looovar!
Nä, men burken är onödigt stor. Bara till hälften full av pulver. Kanske 20cm hög och 15cm i diameter. Som en Rage-burk, om det säger dig nåt.

Ok, det blir kanske att testa.

Jag fetdissar Esapro i första hand för att deras burk är för stor :)

jesse
2009-06-12, 17:44
Ok, det blir kanske att testa.

Jag fetdissar Esapro i första hand för att deras burk är för stor :)

Den burken blir jag galen på, när man förbrukat halva innehållet får man jobba som en bäver för att få upp sina små skopor :D (för liten öppning/för stor nederdel)

Om du inte gillar sötningsmedel så kan jag rekommendera Esa Pro grape eller ferrings osötade variant, smakar.

Lellan
2009-06-12, 18:17
Kan summera det som att det är en förvirrande djungel med burkar vars innehåll smakar kloak eller gott (men vid gott ej fungerande), är lite nyfiken på om man som tränande märker av nåt?

Har kört kreatin i 1½ vecka men nu är det lite avsaknad av styrkepass som gör att jag inte vet om det ger ngn som helst effekt.. :Virro

billanpillan
2009-06-12, 19:27
ÄR det sant att man ser tjockare ut om man tar kreatin? och binder massa mer vatten och får onödig vikt?

Lellan
2009-06-12, 19:29
ÄR det sant att man ser tjockare ut om man tar kreatin? och binder massa mer vatten och får onödig vikt?

Det vattenmängd som binds är i musklerna, så som jag förstår så är det inget som lägger sig under huden så även om vikten kanske ökar (fast man inte hamnar på kcalplus) så ser det bättre ut.

frambogir
2009-06-13, 11:05
Body science EAA är riktigt välsmakande för att vara en EAAprodukt!

Slartibartfast
2009-07-10, 08:09
Star Nutritions Amino-Pro Essential smakar också sjukt gott, jag kan dricka det som saft. *drool*

Fick hem en burk å testa igår. Jävlar i helvete va gott det var! *drool* Blandades oändligt mycket bättre än Amino-Rush också. 100% bättre på alla sätt. :thumbup:

Danny Devito
2009-07-10, 11:45
ÄR det sant att man ser tjockare ut om man tar kreatin? och binder massa mer vatten och får onödig vikt?

Mja, ungefär 1/3 av vätskan lägger sig mellan huden och musklerna och resterande 2/3 lägger sig i musklerna. Men om du kommer se "tjockare ut" vet jag inte. :)

Snorre Snabel
2009-07-10, 17:58
Man ska dricka kosttillskott/"prestationshöjare", inte smaka på dem.