handdator

Visa fullständig version : En till deffare!


M0e
2009-06-09, 23:18
Ja tjena ja försökte deffa för någon månad sen men orkade ej mer än någon vecka så de blev att äta och fortfarande ligga på ett kcal+

Vikten just nu ligger på 72 kg , Jag är 165 cm lång , Målet är att kunna gå ned ca 8-10 kg .
Börjar imon.
Deadline är om 7-8 veckor dvs till 1 agusti!:) Då jag tar och åker iväg till Grekland!:D

Anledningen till att jag startar en tråd är att jag vill att ni kunniga ser på mitt schema och kommenterar , vill ej göra fel , har läst deffguiden vet att de är många som kommer länka den om ja ej skriver de nu!:D

Funderar på periodiskfasta eftersom jag ändå inte rör på mig så mycket tills kl 12 förutom en lugn promenad.

tänkt köra mellan kl 12-20

Så här ser kanske en dag ut :

09: en 40 minuter promenad max 1 timmes
12. Här blir det ett vanligt mål .kött,fisk,kyckling,ägg , vad som helst men de blir ca 30 gram protein och något gram fett här.!

15-16(innan jag åker till gymmet): Här blir det exakt samma vid kl 12 fast lägger till något mer fett och möjligt att de blir lite mer fett här.

17 träning tar och tränar 5 gånger i veckan kör på som vanligt men lite mer fokus på basövningarna. + 20-30 minuters någon form av cardio.

ca 18.30 tar jag en vassle drink

20:double pro med lite nötter

Vad bör jag lägga till? något som fattas? något som är för mycket?(skulle ej tro de)

mattilainen
2009-06-09, 23:41
Se till så du får i dig rätt mängd protein och fett, kolhydraterna behöver du ju inte om du inte vill men själv gillar jag dom. Det ända som gör så du går ner i vikt är ju att se till så du hamnar på ett underskott. Du ska ner ca 8 kg på 8 veckor. Det är alltså ett underskott på 1000 kcal per dag. Räkna ut hur mycket du behöver äta för detta och sedan håller du detta tills du gått ner dina 8 - 10 kg.

Flexipop
2009-06-10, 06:58
Jag tycker det är bättre att äta mat istället för att dricka massa drinkar. Men om det funkar för dig och du inte har några problem med att hålla dig mätt så är det väl bara att köra på.

M0e
2009-06-10, 09:32
Se till så du får i dig rätt mängd protein och fett, kolhydraterna behöver du ju inte om du inte vill men själv gillar jag dom. Det ända som gör så du går ner i vikt är ju att se till så du hamnar på ett underskott. Du ska ner ca 8 kg på 8 veckor. Det är alltså ett underskott på 1000 kcal per dag. Räkna ut hur mycket du behöver äta för detta och sedan håller du detta tills du gått ner dina 8 - 10 kg.

Ja Protein kommer jag att äta typ 2,5 x kroppsvikt , Fett blir ju inte alltid desamma men jag kommer att äta det i bra mängd också.
Kolhydrater kommer jag max äta 20-30 gram om dagen , men kommer att ha en kolhydrats laddning i veckan.

M0e
2009-06-10, 09:33
Jag tycker det är bättre att äta mat istället för att dricka massa drinkar. Men om det funkar för dig och du inte har några problem med att hålla dig mätt så är det väl bara att köra på.

Jo självklart:D , men eftersom det ändå är mot kvällen jag tar drinkarna så är det lugnt för jag gör ju inte så mycket på kvällen typ , som du ser så äter jag på dagen vanligt :D

CVN
2009-06-10, 10:26
Akta dig så du inte äter för mycket nötter, de är väldigt kalori rika.

M0e
2009-06-10, 10:30
Haha ja sant!:D det är lätt att man får i sig extra mycket om man bara stoppar i sig lite till.

young_george
2009-06-10, 10:40
Lite av poängen med PF är att man ska få in mycket av maten efter träning, du verkar göra tvärt om.

M0e
2009-06-10, 10:46
Äter innan träningen , dricker en proteindrink direkt efter och ca 1 timma efter blir de doublepro? ser inte ut och vara långt ifrån träningen?

Kmsi
2009-06-10, 14:25
Ser det inte ut och vara för lite mat? Hur mycket kcal ligger du på?

M0e
2009-06-10, 14:31
nejdå, ligger på ca -1000 också. så det är nog bra så , första hand vill jag få i mig bra med protein och även lite fett , sen så bryr jag mig inte så mycket om jag ligger mycket på -kcal