handdator

Visa fullständig version : Tillskott?


MickheBrah
2009-06-08, 21:21
Tjena!

Tänkte bara kolla med experterna här om det är något som fattas i min kost, i näringsväg m.m.

Intar dagligen; 1-2 Omega3-kapslar, 1 tablett Rosenrot, 1 glas Proviva blåbär (alt. Vitamin C-brustablett), HMB-kapslar.

I övrigt dricker jag ren mjölk istället för protein-/gainershakes. Direkt efter träning blir det mjölk och müsli alt. Gainomax om jag är på flygande fot. Målet med träningen är att just nu bulka upp mig under ett år för att sedan deffa ner mig till en lagom vikt och sedan hålla mig där. Vad tror ni? Borde jag lägga till/ta bort något? Äter bra mat i övrigt.

Trance
2009-06-08, 21:29
Det är omöjligt att bedöma din kost om du inte faktiskt skriver ner vad du äter. Men vanligtvis så skall det till något extremt för att kosten inte skall täcka dina behov, speciellt vid bulk.

MickheBrah
2009-06-08, 22:06
Äter väldigt varierat och har rätt bra koll på hur mycket jag stoppar i mig. Om vi istället vänder på frågan. Är dessa tillskott tillräckliga vid en deff, om jag äter som vanligt fast med kaloriunderskott?

Scratch89
2009-06-08, 23:19
Men du lägger fokus på fel sak. Det är maten som är det viktiga, inte alla tuffa piller i alla tuffa burkar. Normalt behövs inga tillskott om du äter en bra kost.

MickheBrah
2009-06-09, 18:49
Inte så jag tänker heller Scratch. :)
Anledningen till att jag frågade var att jag ville ha lite mer kött på benen angående vitaminer, mineraler m.m. och om man behöver något tillskott vid styrketräning ÄVEN om man äter en varierande kost, vilket jag gör.
Har alltid haft svårt att exempelvis behålla pumpet i armarna. Så fort jag inte tränar på en eller två dagar så känns kroppen helkonstig. Just därför jag ska testa HMB-tabletterna i den "tuffa" burken. ;)

Eddie Vedder
2009-06-09, 19:37
Rosenrots effekter har väldigt väldigt svag evidens:

http://www.uu.se/press/pm.php?typ=pm&id=666

Om samma sak skriver forskarna i DN idag:

http://www.dn.se/opinion/debatt/storsaljande-halsopiller-saknar-bevisad-effekt-1.887224