handdator

Visa fullständig version : Bröstmuskulaturen ökar bara delvis i massa


Alfanano
2009-06-08, 00:12
Har kört i över ett år nu men märker att bröstmuskulaturen växer bara på vissa ställen...De enda ställena där jag märkt att det ens växt är i yttre nedre hörnen på bröstet (sluttar sedan för att vara i stort sett platt vid övre delen), övre delen och i mitten är i stort sett oförändrat.
Detta gör att vid avslappnat tillstånd ser det inte ut som muskler....

Beror detta på gener eller någonting som jag gjort fel?

Ostknäcket
2009-06-08, 00:17
Gener. men rent teoretiskt kan du träna övre/nedre bröstmusklerna mer/mindre. Men jag tror det beror på generna.

Mr.Sarkastisk
2009-06-08, 00:17
Har kört i över ett år nu men märker att bröstmuskulaturen växer bara på vissa ställen...De enda ställena där jag märkt att det ens växt är i yttre nedre hörnen på bröstet (sluttar sedan för att vara i stort sett platt vid övre delen), övre delen och i mitten är i stort sett oförändrat.
Detta gör att vid avslappnat tillstånd ser det inte ut som muskler....

Beror detta på gener eller någonting som jag gjort fel?

Vad har du utfört för bröstövningar?

JockeKillen
2009-06-08, 00:23
Om jag förstått dig rätt så kommer resten med tiden.

Alfanano
2009-06-08, 00:27
Vad har du utfört för bröstövningar?

Har kört maskin varierat med smith, första halvåret körde jag sittande bröst press och flyes.
Sen började jag med lutande bröstpress för att komma åt övre delen av bröstet.
Så idag kör jag alla tre övningarna...

Mr.Sarkastisk
2009-06-08, 00:30
Har kört maskin kombinerat med smith, första halvåret körde jag sittande bröst press och flyes.
Sen började jag med lutande bröstpress för att komma åt övre delen av bröstet.
Så idag kör jag alla tre övningarna...

Okej då gissar jag också på generna, men förhoppningsvis så kommer resten så småningom. Det tar tid att bygga muskler.

Black Star Abyss
2009-06-08, 00:33
Tycks för mig som att det växer mest närmast armhålorna. Kan inte se att jag ökat alls i massa på bröstet någon annanstans.

Mourten
2009-06-08, 00:36
Tid, tid, tid.
Man bygger inte schyssta pecs på ett nyårslöfte om å bli biff till sommaren direkt.

Alfanano
2009-06-08, 00:46
Tycks för mig som att det växer mest närmast armhålorna. Kan inte se att jag ökat alls i massa på bröstet någon annanstans.

Känner igen mig där, började vid armhålorna för mig och fortfarande det stället då det är mest jämfört med resten.

tankz
2009-06-08, 12:32
Tycks för mig som att det växer mest närmast armhålorna. Kan inte se att jag ökat alls i massa på bröstet någon annanstans.

testa hålla tätare i bänkpress:naughty:

kungconny
2009-06-08, 13:09
testa hålla tätare i bänkpress:naughty:

snedbänk för att träna bröst specifikt? nejtack

Mr.Sarkastisk
2009-06-08, 14:45
snedbänk för att träna bröst specifikt? nejtack

Varför inte?

Mr.Sarkastisk
2009-06-08, 14:46
testa hålla tätare i bänkpress:naughty:

Då tar det mer på triceps?

Jorpa
2009-06-08, 14:57
Den större delen av sjävla muskeln ligger väl vid armhålan, därför märker man den mest. 1 cm utåtstående bröst är kanske 0,5 kg muskler totalt, för att muskeln inte sitter där.

mattilainen
2009-06-08, 15:02
Den större delen av sjävla muskeln ligger väl vid armhålan, därför märker man den mest. 1 cm utåtstående bröst är kanske 0,5 kg muskler totalt, för att muskeln inte sitter där.

Källa på att 1 cm utåtstående bröst är 0.5 kg muskler? eller är det en ren gissning?

Bluesparv
2009-06-08, 16:49
Källa på att 1 cm utåtstående bröst är 0.5 kg muskler? eller är det en ren gissning?

Troligen bara för att visa att muskeln är en ganska stor muskel, ingen liten hjälpmuskel i fingret alltså. Min gissning :)

JockeKillen
2009-06-08, 17:01
Varför inte?

Jag gissar på att kungconny menar smalbänk, inte snedbänk.

Black Star Abyss
2009-06-08, 17:11
Aha, kan tänka mig alltså att bröstet proportionerligt är som tjockast vid armhålan och jävligt tunt i mitten av bröstkorgen. Alltså ska man ha en jävla massa för att kunna se fylliga pecs.

saab900
2009-06-08, 18:16
Bröstmuskeln är ju mycket riktigt knappast jämntjock. De stora grababrna med fins linjer ser ju ut att ha tjocka "platta" pattar, men om man tar bröstkorgens rundning med i beräkningen är musklerna ju mycket tjockare mot kanterna. Nu är ju inte kycklingpattar människopattar, men kolla hur en kycklingbröstfilé ser ut, mycket tjock på ena sidan och nästan platt på den andra. Broilerkycklingar kan man nog kalla ganska muskulösa jämfört med en sprättkyckling.

vicarious
2009-06-08, 18:49
Jag gissar på att kungconny menar smalbänk, inte snedbänk.

Förmodligen menar han smalbänk, vilket endast leder till att triceps kopplas in mer.. eller. mest. Smalbänk är ju i första hand en tricepsövning.