handdator

Visa fullständig version : Seriös träning och ett socialt liv


Wesa
2009-06-07, 21:00
Som alla säkert vet är t.ex alkohol och skräpmat ingen "hit" om du vill skapa/bibehålla en bra fysik och vara seriös med din träning.

Jag undrar om ni hittat ett bra sätt att kombinera er träning och fortfarande ha ett socialt liv på sidan.

För mig känns det som att jag konstant får tacka nej till att följa med ut på krogen, käka skräpmat på donken och lira TV-spel hela natten.


Många säger att du inte skall ta saker och ting så seriöst och "leva livet", "ha kul" etc. Andra råder en att fokusera all din tid och energi på det mål du satt och uppnå det, till vilket pris som helst.

Jag känner mig kluven och är i ett förvirrat stadie i mitt liv.

Vad är era tankar kring detta?

Ostknäcket
2009-06-07, 21:04
Skräpmat kommer knappast att försämra mina träningsresultat eftersom jag i helhet äter "bra". Skräpmat lite då och då kommer ju inte förstöra ens resultat om man i helhet har en bra sammansatt kost, inte iheller att sitta uppe och spela tv-spel hela natten nån gång, eller bli full nån gång. Såvida det inte inträffar allt för ofta. Man ska inte göra det för komplicerat.

Wesa
2009-06-07, 21:16
Men majoriteten går ut och roar sig var och varannan helg, oftast med alkohol och de flestas syn på kosten är oftast heller inte perfekt och personligen känner jag mig som en outsider då jag hoppar snabbmaten med "gänget" och äter min kyckling och ångkokta grönsaker som jag noggrannt har vägt på min köksvåg.

Folk (iaf i min krets) har ingen förståelse för det här och man känner att man får göra ett val mer eller mindre.

En medlem jag har stort förtroende för här är "Axon" vars blogg och inlägg jag brukar följa. Han skrev nyligen att han extremt sällan konsumerade alkohol (ca 4 ggr/år) och detta är denna livsstil jag vill ha men min "bestraffning" blir färre kompisar och sämre gemenskap.

Vill man se goda resultat får man vara beredd att göra stora uppoffringar, så enkelt är det.

Pepparkakssmurfen
2009-06-07, 21:18
...En medlem jag har stort förtroende för här är "Axon" vars blogg och inlägg jag brukar följa. Han skrev nyligen att han extremt sällan konsumerade alkohol (ca 4 ggr/år) och detta är denna livsstil jag vill ha men min "bestraffning" blir färre kompisar och sämre gemenskap.

Vill man se goda resultat får man vara beredd att göra stora uppoffringar, så enkelt är det.


Man kan gå ut med sina kompisar utan att själv dricka alkohol,testa!

Ostknäcket
2009-06-07, 21:19
Men majoriteten går ut och roar sig var och varannan helg, oftast med alkohol och de flestas syn på kosten är oftast heller inte perfekt och personligen känner jag mig som en outsider då jag hoppar snabbmaten med "gänget" och äter min kyckling och ångkokta grönsaker som jag noggrannt har vägt på min köksvåg.

Folk (iaf i min krets) har ingen förståelse för det här och man känner att man får göra ett val mer eller mindre.

En medlem jag har stort förtroende för här är "Axon" vars blogg och inlägg jag brukar följa. Han skrev nyligen att han extremt sällan konsumerade alkohol (ca 4 ggr/år) och detta är denna livsstil jag vill ha men min "bestraffning" blir färre kompisar och sämre gemenskap.

Vill man se goda resultat får man vara beredd att göra stora uppoffringar, så enkelt är det.

Tycker jag definitivt inte, men vi har kanske olika syn på vad goda resultat är.

G_lund
2009-06-07, 21:23
Ähh, polarna e la glad om du e chaffis :)

Skippar du pommes på donken så är det ju inte nån dödssynd att äta där heller :)

X-Change
2009-06-07, 21:23
Jag har tänkt mycket på samma sak och då handlar det inte bara om träning utan kombinera skola/jobb med vänner och saker man verkligen brinner för.

Det viktigaste är att själv må bra oavsett hur man lever sitt liv.

Vill du bli bäst inom bodybuilding, ja då får du offra allt annat antagligen och bygga ditt liv runt bodybuildingen.
Men saken är den att du kommer inte få ligga mer bara för att du tränar, människor kommer inte gilla dig mera för att du tränar och framför allt syns det oftast dåligt att folk är vältränade förutom när de tar av sig kläderna och hur ofta ser man människor nakna egentligen?

Vill du bli ett BB-proffs så måste du ta hänsyn till marginaler. Det är som för dem som tävlar i sprint - det kan skilja en hundradel mellan vinnare och förlorare.
Satt i praktiken betyder det att det inte finns något rum för alkohol etc what-so-ever.

Men människokroppen är otrolig och klarar faktiskt mycket mer än man tror. Så om du vill få en schysst kropp men inte måste ligga på 4% kroppsfett så kan du kosta på dig en fylla då och då.
Skräpmat är fortfarande mat och din kropp kommer stå pall för det med.
Sen är det frågan om vad du vill komma ihåg när du ser tillbaka på ditt liv - tv-spelskvällar och delade minnen med polare eller svettiga gympass.

Personligen väljer jag tv-spelsnätter när man sitter och garvar med sina vänner och känner sig bekymmerslös.
Det ena gympasset är det andra likt och sannolikheten att du kommer komma ihåg allihop och uppskatta dem på ett djupt plan i efterhand är inte stor.

Nu låter jag väldigt negativ till träning, men jag tycker att folk verkar missa att det faktiskt går att nå bra resultat utan att vara uber-optimal - nej, du kommer inte bli bäst, men du kommer nå långt och längre än de flesta - det kommer bara ta lite längre tid.

Sniggel
2009-06-07, 21:26
Att gå ut var och varannan helg är inte något som "alla" gör. Det beror på i vilka kretsar man rör sig. Men visst är det väldigt vanligt. Men jag förstår hur du känner dig. Du vill leva ditt liv på ditt sätt och de kompisar du har, har förväntningar på dig som gör det svårt.
Min kompiskrets har ändrats successivt sen jag blev mer uppslukad av träningen, men det beror ju nog på att man flyttat runt så mycket att man har haft möjlighet (kännt sig manad) att få nya kompisar. Fast jag har nog fortfarande inga riktiga kompisar som jag träffar regelbundet som är lika intresserad av träning som jag (de flesta är datornördar, vilket jag också är), enbart "gymkompisar" då som jag träffar på gymmet men inte annars :p

Rooobiin
2009-06-07, 21:48
Lev som du själv vill? Dom flesta skiter fullständigt i ifall du skippar en krogkväll eller går ut och dricker 10öl.

Vart ja precis ville komma är att du ska göra som du själv känner/tycker känns rätt.

jik
2009-06-07, 21:52
Vilken nivå ligger du på? Är du nybörjare eller på tävlingsnivå? Ska du genomföra en tävlingsdiet blir det helt klart en massa uppofringar, men om du tränar för att lägga på dig massa och inte är tok nojjig över din form så kan du ju göra mycket det viktigaste är att du tränar och får i dig protein.

rememberence
2009-06-07, 22:02
Ähh, polarna e la glad om du e chaffis :)

Skippar du pommes på donken så är det ju inte nån dödssynd att äta där heller :)

:laugh::laugh:

Muskelbyggaren
2009-06-07, 22:13
Sluta väga maten, det spelar inte så stor roll som man lätt kan tro när man precis fått blodad tand för det här med träning. Det ökar snarare risken för att du om ett halvår ska ha tröttnat helt och då super och spelar tvspel utan en tanke på annat.

burre
2009-06-07, 22:22
Det är ju utifrån sett rätt efterblivet att låta bli att ha kul (om man nu gillar att supa å äta fet mat (vilket är najs som fan)) för att man vill ha en större kroppshydda. LOL.

Sup. ******. Jobba. Lev.

LoTiX
2009-06-07, 22:25
Älskar både träning, skräpmat och alkohol.

Därför gör jag alla tre med gott resultat.

Mourten
2009-06-07, 22:25
Jag går ut nykter, inte konsumerat alkohol på över 2 år. Äter i princip aldrig skit men folk anpassar sig lixom jag kan anpassa mig. Alla mina polare + min flickvänn + familj accepterar att jag lever ett anorlunda liv, skulle de inte göra de skulle jag inte acceptera dom heller.

CiCoro
2009-06-07, 22:46
Förstår inte varför folk måste välja. Ja, jag gillar att träna och undviker pizza 2 dagar i rad men käka det då och då och festa på helger ser jag inte som något dåligt..varje helg är kanske lite mycket men det gillar jag inte heller, men dricka och ha roligt varannan fredag kan man nog ändå göra utan att något märkvärdigt kommer förändras..hur du äter, sover och tränar de andra (vi säger de 13 dagarna) kommer göra skillnaden i längden..träna och inte ha roligt ibland ser jag inte någon mening med! (träna är roligt för mig också men finns olika sorters roligt, ni kan inte säga att en krökkväll där alla har roligt och man går ut är tråkigt)..

En festkväll där jag "förstört" kroppen ger mig bara extra motivation att träna extra hårt veckan efter!

coxie
2009-06-07, 22:52
Antingen vänjer du dig vid det eller så slappnar du av lite och inser att det går att kombinera träning med sprit och skräpmat om man håller en lagom nivå.

Allt eller inget tänkande är sällan sunt.

Wesa
2009-06-07, 22:53
Vart ja precis ville komma är att du ska göra som du själv känner/tycker känns rätt.

Ja om man ändå riktigt visste vad man ville. Jag älskar att träna, se bra ut och även må bra fysiskt men det känns samtidigt som om det är så mycket man missar här i livet då man tackar nej till allt det "roliga".

Samtidigt är det få gånger jag mår så bra som då jag är i fullständig "peak" form och då är det verkligen underbart att leva. Mitt liv är tyvärr en ständig jakt på bekräftelse.

Det är jobbigt att sitta hemma på en lördagkväll när polarna är ute och roar sig och nej, det går ju inte att kombinera alkohol med träning, (du tappar ju 2-3 dagar med effektiv träning per gång du super)och för att ge svar på dom som tycker jag ska gå ut nykter så tycker jag det även kan vara drygt dels att ständigt få höra tjatet om varför jag inte dricker, men även är det i regel svårt att ha överseende med en full människa då du själv är nykter.


Nu har det gått så långt att jag sökt psykolog och överväger sömntabletter bara för att kunna sova. Jag har absolut ingen sinnesro och kommer antagligen bli tokig om jag inte får någon klarhet i allt snart.

Den evigt återkommande frågan är ju förstås vad jag skall göra med mitt liv. Det gäller inte "bara" träning.

Och tack för alla svar.

Jan
2009-06-07, 22:54
Slösa inte bort din ungdom genom "optimalitet" och träning..

LoTiX
2009-06-07, 22:57
Finns flera på forumet som fastnat i samma galna optimalitets-hets som du själv och tror de tappar en månads träning för att de är ute och festar lite. Du kommer snart över det och kan i efterhand se tillbaka på hur nojig du är just nu.

Mourten
2009-06-07, 22:58
Slösa inte bort din ungdom genom "optimalitet" och träning..

varför slösar min sin ungdom?
för alla är inte alkohol = lycka vettu.
Jag har druckit alkohol, men de är inget för mig och som sagt accepterar alla de så jag trivs med de.

Som du säger grinade polare mkt i början på att jag itne dricker men för varje år som jag blir större så säger ingen någon längre, nu förstår alla direkt att jag inte dricker pga träningen. Dom tycker bara de är skönt att jag kör, samma med tjejen.

Ostknäcket
2009-06-07, 22:59
Ja om man ändå riktigt visste vad man ville. Jag älskar att träna, se bra ut och även må bra fysiskt men det känns samtidigt som om det är så mycket man missar här i livet då man tackar nej till allt det "roliga".

Samtidigt är det få gånger jag mår så bra som då jag är i fullständig "peak" form och då är det verkligen underbart att leva. Mitt liv är tyvärr en ständig jakt på bekräftelse.

Det är jobbigt att sitta hemma på en lördagkväll när polarna är ute och roar sig och nej, det går ju inte att kombinera alkohol med träning, (du tappar ju 2-3 dagar med effektiv träning per gång du super)och för att ge svar på dom som tycker jag ska gå ut nykter så tycker jag det även kan vara drygt dels att ständigt få höra tjatet om varför jag inte dricker, men även är det i regel svårt att ha överseende med en full människa då du själv är nykter.


Nu har det gått så långt att jag sökt psykolog och överväger sömntabletter bara för att kunna sova. Jag har absolut ingen sinnesro och kommer antagligen bli tokig om jag inte får någon klarhet i allt snart.

Den evigt återkommande frågan är ju förstås vad jag skall göra med mitt liv. Det gäller inte "bara" träning.

Och tack för alla svar.

Det där är överdrivet (det är går inte räkna ut exakt hur mycket det skadar alltså kan man inte säga att det förstör 2-3 dagar). Det är inte bra med alkohol för träningresultat men att dricka nån gång medans man i övrigt sköter sig hyfsat är ingen större fara. Man kan äta skräpmat och ändå sköta sig hyfsat.

LoTiX
2009-06-07, 23:02
varför slösar min sin ungdom?
för alla är inte alkohol = lycka vettu.
Jag har druckit alkohol, men de är inget för mig och som sagt accepterar alla de så jag trivs med de.

Som du säger grinade polare mkt i början på att jag itne dricker men för varje år som jag blir större så säger ingen någon längre, nu förstår alla direkt att jag inte dricker pga träningen. Dom tycker bara de är skönt att jag kör, samma med tjejen.

Men nu handlade det om en person som blir så deprimerad över att inte våga göra saker på helgerna att han sökt upp en psykolog. Kom igen för fan.

Mourten
2009-06-07, 23:04
Men nu handlade det om en person som blir så deprimerad över att inte våga göra saker på helgerna att han sökt upp en psykolog. Kom igen för fan.

fast de har väl inget med just träning + alkohol att göra, folk som får nojjor kan få de över vad som helst. En person som är stabil i sinnet tar inte skada av att avstå sådant som "ni" tycker är livsnödvändigt (läs alkohol).

Men håller med, om träningen gör att man behöver en hjärnskrynklare ska man nog ta sig en funderare, men som hobbypsykolog tror inte jag träningen är den verkliga orsaken utan ett sprucket förhållande, dåligt självförtroende eller ett liv som gått snett...

LoTiX
2009-06-07, 23:07
fast de har väl inget med just träning + alkohol att göra, folk som får nojjor kan få de över vad som helst. En person som är stabil i sinnet tar inte skada av att avstå sådant som "ni" tycker är livsnödvändigt (läs alkohol).

Men håller med, om träningen gör att man behöver en hjärnskrynklare ska man nog ta sig en funderare, men som hobbypsykolog tror inte jag träningen är den verkliga orsaken utan ett sprucket förhållande, dåligt självförtroende eller ett liv som gått snett...

Man behöver inte göra allting till någon ni mot oss.

Och i motsats tror jag att träning i sig kan skapa en optimeringsnoja, inte nödvändigvis andra saker som sprucket förhållande, dåligt självförtroende etc.

Wesa
2009-06-07, 23:11
Helst hade jag velat ha en bekantskapskrets med sådana människor som "mourten" då dom delar samma tänk som jag men det är tyvärr sällsynt i den stad jag bor.

Psykologen och sömnproblemen beror på alla val i livet och faktumet att jag just nu står stilla i min utveckling, på alla områden. Jag är frustrerad i princip hela tiden.

Tidigare åtsidosatte jag enormt med tid för att bli anställd och få mitt drömjobb. 3 år satt jag med det och visst drabbade det naturligtvis mina dåvarande relationer men tillslut så lyckades jag. Var det värt det? Svårt att säga, jag blev inget klokare av den erfarenheten heller.

Mourten
2009-06-07, 23:19
Jag har bara 1 kompis som delar min syn fullt ut å de är Endura här på kollo, resten har bara fått anpassa sig efter hur jag är. Om de är bra polare Wesa så kmr dom acceptera de, men försök lägg allt på en lagom nivå, känns som att hamnar du hos en skrynklare å får sömn problem tar du de för långt.
Lev träning men tänkt inte träning 24/7!

sundvall
2009-06-07, 23:24
Definiera "seriös träning".

Vill du bli ultimate super pro bodybuilder? Ja då får du nog skära ner lite på supandet och pizzaätandet.

Själv super jag i stort sett varje helg, äter pizza 1-2ggr veckan, sitter ofta uppe på nätterna, tycker om nudlar, älskar popcorn, dricker cola nu och då, har ingen super optimal näringstiming men ändå lyckas jag bli starkare hela tiden.

Fan lev livet, speciellt när du är ung. Du har måååånga år på dig att bli grov.

Mourten
2009-06-07, 23:28
Definiera "seriös träning".

Vill du bli ultimate super pro bodybuilder? Ja då får du nog skära ner lite på supandet och pizzaätandet.

Själv super jag i stort sett varje helg, äter pizza 1-2ggr veckan, sitter ofta uppe på nätterna, tycker om nudlar, älskar popcorn, dricker cola nu och då, har ingen super optimal näringstiming men ändå lyckas jag bli starkare hela tiden.

Fan lev livet, speciellt när du är ung. Du har måååånga år på dig att bli grov.

Definera "lev livet".

Är dagenssamhälle så förstört att folk måste supa ner sig för att ha kul?

frambogir
2009-06-07, 23:32
Eat, sleep, bodybuild.

Mourten
2009-06-07, 23:34
Eat, sleep, bodybuild.

Get Big or Die trying! *flex*

CiCoro
2009-06-07, 23:38
Definera "lev livet".

Är dagenssamhälle så förstört att folk måste supa ner sig för att ha kul?

Nej, klart inte! Men vi tar nyår som ett exempel, antingen kan man gå ut och ha roligt utan alkohol eller med, och de flesta kommer säga att det är roligare med men visst finns det de som helt undviker det, men är man ungdom och har lust att dricka så får man skita i träningen och faktiskt leva lite..

Firar en bra polare sin födelsedag och alla ska ut på krogen och vidare till någon klubb och alla dricker i gänget så tycker jag man får offra en kväll av sin "opti-vila-träning" och hänka på och dricka (om man vill, men oavsett om man inte vill så kan man väl vara en i gängen och bara hoppa på tåget, man behöver inte vara den "utanför" eller "specielle" i varje situation.)

Men dricka varje helg går klart inte heller, men att skita i att sticka ut en fredag och bowla och käka pizza med cola för att man tänker att lördagens och söndagens träning kommer handla om att bränna pizzan och colan så har man gått för långt. Bowling med pizza och cola är ju faktiskt roligare än att titta på film hemma (om man gör det varenda helg annars)..

sundvall
2009-06-07, 23:49
Definera "lev livet".

Är dagenssamhälle så förstört att folk måste supa ner sig för att ha kul?

Vara med kompisar? Inte behöva nojja för att man inte får i sig x gram protein den och den tiden? Kunna sitta och dricka öl, käka chips och se på fotboll med några utan att vara rädd för att förlora muskelmassa? Inte lägga ner 100% av sin vakna tid av att tänka på mat, näringstajming och sitt nästa styrkepass?

Majoriteten av folk har generellt sett "Roligare" när dom dricker ja, är väl därför alkohol är så "Populärt" som det är.

Mourten
2009-06-08, 00:28
Nej, klart inte! Men vi tar nyår som ett exempel, antingen kan man gå ut och ha roligt utan alkohol eller med, och de flesta kommer säga att det är roligare med men visst finns det de som helt undviker det, men är man ungdom och har lust att dricka så får man skita i träningen och faktiskt leva lite..

Firar en bra polare sin födelsedag och alla ska ut på krogen och vidare till någon klubb och alla dricker i gänget så tycker jag man får offra en kväll av sin "opti-vila-träning" och hänka på och dricka (om man vill, men oavsett om man inte vill så kan man väl vara en i gängen och bara hoppa på tåget, man behöver inte vara den "utanför" eller "specielle" i varje situation.)

Men dricka varje helg går klart inte heller, men att skita i att sticka ut en fredag och bowla och käka pizza med cola för att man tänker att lördagens och söndagens träning kommer handla om att bränna pizzan och colan så har man gått för långt. Bowling med pizza och cola är ju faktiskt roligare än att titta på film hemma (om man gör det varenda helg annars)..
Nu är jag kanske ingen ungdom men defenetivt ingen gubbe heller (22 år å 1 månad) och jag tycker du har fel, jag är ute på krogen 1 ggr/månad kanske med grabbarna å verkligen ingen ser någon fel längre i att jag inte dricker, dom accepterar de till fullo, så jag kan vara en i gänget utan alkohol. Jag tror de ni upplever är de jag upplevde i början, folk hade svårt att acceptera att man kan dansa och ha kul utan sprit, men efter ett tag inser dom att de är ett val man tagit som faktiskt funkar.
Men många kan inte vara nyktra på krogen utan blir tråkmånsar å då är man INTE en i gänget, men har man självförtroende kan man bjuda på sig själv nykter.

Att inte äta pizza är en helt annan grejj, ta mig tex, jag äter pizza ibland etc men de jag menar är de onödiga onyttyga, läs chips, läsk, bullar, tårta.
Att hänga med polarna på en lördagkväll på klubben behöver inte va svårare än en proteinbar i fickan som man tar vid 12 å sen nattprotein när man kommer hem. *popcorn*

Vara med kompisar? Inte behöva nojja för att man inte får i sig x gram protein den och den tiden? Kunna sitta och dricka öl, käka chips och se på fotboll med några utan att vara rädd för att förlora muskelmassa? Inte lägga ner 100% av sin vakna tid av att tänka på mat, näringstajming och sitt nästa styrkepass?

Majoriteten av folk har generellt sett "Roligare" när dom dricker ja, är väl därför alkohol är så "Populärt" som det är.

Nu drar du allt till sin spets, bara för att man väljer att inte äta usla näringsämnen och dricka alkohol måste man inte va besatt med allt annat.
Jag dricker inte alkohol men har aldrig någonsin räknat kcal.

Folk har roligare för de är så djupt rotat och för att dom är fega i sig själva, är man 100% säker i sig själv kan man röjja nykter.
Alkohol är en drog som förvillar sinnet och gör verkligheten bättre, något vissa inte behöver då man är nöjd med sitt liv å sin verklighet.


(oj vad folk kmr attackera nu, BRING IT)

Rooobiin
2009-06-08, 01:42
Definiera "seriös träning".

Vill du bli ultimate super pro bodybuilder? Ja då får du nog skära ner lite på supandet och pizzaätandet.

Själv super jag i stort sett varje helg, äter pizza 1-2ggr veckan, sitter ofta uppe på nätterna, tycker om nudlar, älskar popcorn, dricker cola nu och då, har ingen super optimal näringstiming men ändå lyckas jag bli starkare hela tiden.

Fan lev livet, speciellt när du är ung. Du har måååånga år på dig att bli grov.


Det är ju din syn på livet och träningen. Alla delar inte den med dig!

Vi väljer alla olika vägar, bara man kan acceptera och vara ödmjuk så är nog dom flesta vägarna helt okej. Vill man träna och äta , skippa alkohol m.m av olika orsaker så är det ju upp till en enskild individ!

Rooobiin
2009-06-08, 01:44
[QUOTE=Mourten;3713448]Nu är jag kanske ingen ungdom men defenetivt ingen gubbe heller (22 år å 1 månad) QUOTE]


:Virro 22år och en fet sjörövare! :D

HAHA... Nä, men det är roligt att folk kan ge sin syn på saken. Trivs man med att inte dricka alkohol t.e.x så är det ju kanon, sålänge man tillfredställer sitt eget liv så blir det bra! Själv dricker jag inte speciellt ofta!

Wesa
2009-06-08, 05:42
Jag vet inte hur det är med er andra men att dricka säger vi 1 gång varje månad skulle troligtvis innebära att jag samtidigt har tankar på just hur dålig alkoholen är för mig samtidigt som jag konsumerar den. Jag skulle förmodligen inte kunna slappna av och njuta av det dom få gånger heller.

Träningen skulle jag inte heller kunna ta på allvar igen förrän tidigast tisdag (om jag går ut lördag) då jag vet att "giftet" skall ut först.

Jag ser att det även här är många delade meningar och åsikter, det ser ut ungefär som det gör i mitt huvud just nu.

Eddie Vedder
2009-06-08, 06:13
Träningen skulle jag inte heller kunna ta på allvar igen förrän tidigast tisdag (om jag går ut lördag) då jag vet att "giftet" skall ut först.

Du läste inte Ostknäckets svar va?

Var har du fått de där dagarna ifrån? Givetvis är det helt omöjligt att kvantifiera, vad "ger" en veckas träning, vad är "en fylla" (alkoholens skadeverkningar är ju minst sagt dosrelaterade), hur utvärderar man att veckoresultaten vecka A "gav" si och så mycket jämfört med B? Alkohol är inget positivt för dina träningsresultat men man kan omöjligt säga att X antal pass är förstörda p.g.a. något så luddigt som "en fylla".

För övrigt är just ordet "uppoffring" svårt att sätta fingret på. Plockar man bort saker i livet man verkligen uppskattar och istället väljer något annat som känns mindre bra men ändå mer rätt så är det en uppoffring. T.ex. att man offrar en kul kväll med polare för att man har mycket pluggande. Men är det så att träningen upplevs som det roligaste man vet och att man inte har några problem att anpassa övrigt liv därefter ser jag det inte som en uppoffring.

Jag tycker t.ex. inte Mourten gör uppoffringar, hans liv verkar ju inte misslyckat och det som ANDRA kanske skulle upplevas som uppoffringar (skippa alkohol och godisätande t.ex.) verkar ju inte Mourten lida av för fem öre.

Så fundera över vad du faktiskt känner ÄR uppoffringar och vad som helt enkelt bara är medvetna val baserat på vad du trivs mer med.

maaherra
2009-06-08, 06:32
Nu drar du allt till sin spets, bara för att man väljer att inte äta usla näringsämnen och dricka alkohol måste man inte va besatt med allt annat.
Jag dricker inte alkohol men har aldrig någonsin räknat kcal.

Folk har roligare för de är så djupt rotat och för att dom är fega i sig själva, är man 100% säker i sig själv kan man röjja nykter.
Alkohol är en drog som förvillar sinnet och gör verkligheten bättre, något vissa inte behöver då man är nöjd med sitt liv å sin verklighet.

På tal om att dra saker och ting till sin spets...

Ignatius72
2009-06-08, 06:33
Psykologen och sömnproblemen beror på alla val i livet och faktumet att jag just nu står stilla i min utveckling, på alla områden. Jag är frustrerad i princip hela tiden.

Tidigare åtsidosatte jag enormt med tid för att bli anställd och få mitt drömjobb. 3 år satt jag med det och visst drabbade det naturligtvis mina dåvarande relationer men tillslut så lyckades jag. Var det värt det? Svårt att säga, jag blev inget klokare av den erfarenheten heller.

Det är väl det som är den springande punkten. Inte om du ska käka pizza eller ej, det är ju mer ett symptom på grundproblemet. När eller om du hittar en balans i livet och inte jagar bekräftelse utifrån nån ideal mall så kommer du troligtvis inte fundera så mycket över en öl hit eller dit.

Mourten räknar inga kalorier men har med en proteinbar i fickan om han går ut för att inte få ett glapp till nattproteinet. Det är att räkna och det är att vara hyfsat besatt. Inget fel i det, men all form av fanatism gör omgivningen lite skeptisk. Man kan ju vara medveten om det och inte dissa alla som inte accepterar livsstilen.

Tolkia
2009-06-08, 06:55
Mitt liv är tyvärr en ständig jakt på bekräftelse.
Det är inte utan att jag håller med Ignatius72 om att problemet snarare ligger här än i hur du skall förhålla dig till träningen, det senare är bara ett symptom på grundproblemet. Om värdet hos ditt liv skall bestämmas av vad andra tycker om det, lär du få jaga tills du dör, utan att någonsin bli nöjd. Du måste själv bestämma vad du tycker är viktigt för att kunna förhålla dig till andras åsikter (och du kan räkna med att vad du än gör, kommer det att finnas åtminstone en person som tycker att du borde gjort precis tvärt om).

Sedan kan det för all del vara så att du förutom att jobba med din noja kring träningen och kring att se bra ut skulle behöva lite nya kompisar; fixar man inte att en kompis inte vill dricka sprit (om det är så att de verkligen inte gör det, och inte bara du som är RÄDD att de gör det; ibland läser man in väl mycket i folks beteende) varje helg är man ingen vidare kompis. Du kunde ju ha varit tvungen att sluta dricka p.g.a. en leversjukdom, hur hade de hanterat det?

spange
2009-06-08, 10:01
Värst vad många verkar tro att man måste offra allt socialt liv för träningen. Träningen i sig tar ju inte mycket tid, ät tillräckligt och överlag bra mat. Drick inte ofta (går faktiskt att ha kul utan sprit;) ) och om det är något speciellt tillfälle - sup till då, kommer inte ge några värre biverkningar än att du är seg ett par dagar.

nu har jag ingen aning hur länge och hur seriöst TS har tränat så det har är inte speciellt riktat till honom, men jag har märkt att de flesta med den här ångestfyllda inställningen till kost och alkohol är nybörjare som inte just kommit nånvart än, med tiden kommer en mer avslappnad inställning, utan att för den sakens skull behöva gå ut det minsta över resultaten i gymmet - snarare tvärtom. så har det vart för mig i alla fall.

Mourten
2009-06-08, 10:52
Får ta å +1 dom felsta senaste, speciellt Eddie V som faktiskt förstår min poäng, att en uppoffring för många ang alkohol inte alls är en uppoffring för en annan, jag anser att de är roligare att träna än att festa på krogen vilket alla vet, accepterar och tycker är ok så länge jag mår bra av de.

Men alla har olika syn på vad dom vill göra med sitt liv <3 :)

stevebc
2009-06-08, 10:56
Mitt liv har blivit socialare ju mer seriös jag blivit med träningen. Om man så vill, så är det en hobby som ofta involverar andra människor i högre utsträckning än att ligga i soffan och kolla på TV.

Jag dricker absolut inte mindre nu än innan jag blev "seriös" och har haft en hyfsad utveckling ändå.

Grisen
2009-06-08, 11:11
Slösa inte bort din ungdom genom "optimalitet" och träning..

Men lägg till liv i stället för ungdom.

Träna för att leva, inte tvärtom.

+1

Ignatius72
2009-06-08, 11:19
Jag dricker absolut inte mindre nu än innan jag blev "seriös" och har haft en hyfsad utveckling ändå.

För en del så räcker det inte med en hyfsad utveckling. Man vill ha mer. Jag tror dock inte att det är hållbart om man ser sina ansträngningar som uppofringar eller för den delen ständigt nojar sig över vilket som är det mest optimala i alla lägen.

CiCoro
2009-06-08, 15:28
Mourten:

Jag förstår exakt hur du tänker, innan mitten på maj var nyår sista gången jag drack just för att jag själv inte tycker att livet är dricka eller att jag måste dricka när jag ska ut och ha roligt MEN jag har märkt att en kväll (riktig kväll) med alkohol faktiskt är roligare just i det skedet.

Att tänka på proteinbaren i fickan och gå hem nykter och blanda en prottedrink ser jag inte som en "lyckad" kväll men alla har vi olika tankar om det. Jag tränar ofta på fredagskvällar då jag också tycker att det är något roligt men en utekväll blir "galnare", "roligare" men alkohol. Och osäker är jag definitivt inte, alla blir säkert lite socialare på fyllan men har inga problem med att vara social men tycker ändå att vet man om att man kommer ha roligare om man dricker - då ska man dricka då och då och faktiskt ha roligt. Men om man som i ditt fall kanske, att du har lika roligt med som utan alkohol då är det ju självklart att man inte ska dricka.

Men ts verkar vilja dricka, lana, käka pizza och då ska han göra det, kanske inte varje helg men var tredje kommer inte skada i längden tror jag. Om du t.ex. (mourten) hade gått till krogen och riktigt druckit och käkat fyllemat 1 fredag varannan månad tror du verkligen att resultaten hade varit annorlunda? Men om du som sagt inte gillar det så undvik det självklart, ser inga problem med det. Jag tycker t.ex. att det är lite konstigt länge för en 22årig ungdom att vara utan alkohol eller utan riktig fest men samtidigt tycker jag att de som festar varenda helg är konstiga, alla har vi olika syn på det.

Pelle2
2009-06-08, 15:48
Man kan faktiskt dricka alkohol, ha roligt och käka pizza även fast man har bra självkänsla och självförtroende. True *flex*

Scratch89
2009-06-08, 16:51
Konstigt att Mourten alltid lyckas få tråden att handla om opti-BB-liv VS att supa sig dyng varje helg.

Mourten
2009-06-08, 16:54
Mourten:

Jag förstår exakt hur du tänker, innan mitten på maj var nyår sista gången jag drack just för att jag själv inte tycker att livet är dricka eller att jag måste dricka när jag ska ut och ha roligt MEN jag har märkt att en kväll (riktig kväll) med alkohol faktiskt är roligare just i det skedet.

Att tänka på proteinbaren i fickan och gå hem nykter och blanda en prottedrink ser jag inte som en "lyckad" kväll men alla har vi olika tankar om det. Jag tränar ofta på fredagskvällar då jag också tycker att det är något roligt men en utekväll blir "galnare", "roligare" men alkohol. Och osäker är jag definitivt inte, alla blir säkert lite socialare på fyllan men har inga problem med att vara social men tycker ändå att vet man om att man kommer ha roligare om man dricker - då ska man dricka då och då och faktiskt ha roligt. Men om man som i ditt fall kanske, att du har lika roligt med som utan alkohol då är det ju självklart att man inte ska dricka.

Men ts verkar vilja dricka, lana, käka pizza och då ska han göra det, kanske inte varje helg men var tredje kommer inte skada i längden tror jag. Om du t.ex. (mourten) hade gått till krogen och riktigt druckit och käkat fyllemat 1 fredag varannan månad tror du verkligen att resultaten hade varit annorlunda? Men om du som sagt inte gillar det så undvik det självklart, ser inga problem med det. Jag tycker t.ex. att det är lite konstigt länge för en 22årig ungdom att vara utan alkohol eller utan riktig fest men samtidigt tycker jag att de som festar varenda helg är konstiga, alla har vi olika syn på det.

Jag har inte druckit på snart 2 år, så jag vet nog vad jag sysslar med, jag kommer aldrig mer dricka alkohol jag anser inte att mitt liv behöver den drogen. Men om jag är ute på krogen så skjutsar jag hem polarna å sen sticker jag hem å sover med min flickvän, ser inte de tråckiga i de men som du säger, alla tycker olika saker är olika roligt.

Jag tror inte mina resultat hade varit bättre iaf om jag druckit alkohol ibland, så långt kan man gå, men även om jag inte tränade skulle jag inte dricka, ser inte poängen med alkohol. Nu börjar de bli väldigt långt offtopic men men, dock håller jag med dig om att de inte är många 22 åringar som inte dricker alkohol, men jag vandrar inte på jorden för att vara som alla andra, jag är mig själv och de är jag stolt över! :thumbup:

Mourten
2009-06-08, 16:56
Konstigt att Mourten alltid lyckas få tråden att handla om opti-BB-liv VS att supa sig dyng varje helg.

De är inte min poäng, min poäng är att även om man hatar att träna behöver man kanske inte dricka alkohol, jag ser inget bra med alkohol, de kostar staten miljardbelopp varje år genom skador, brott och misär.

Scratch89
2009-06-08, 17:02
De är inte min poäng, min poäng är att även om man hatar att träna behöver man kanske inte dricka alkohol, jag ser inget bra med alkohol, de kostar staten miljardbelopp varje år genom skador, brott och misär.

Ja, vi vet alla din åsikt, för du verkar ha ett perverst intresse av att vädra den hela tiden. Jag tror dock att tråden handlar om något annat.

Torsk_ole
2009-06-08, 17:07
Så länge man trivs med det man gör så är det bra. Jag lever i perioder av liknande opti och fan vad jag trivs då. Jag kör perioder då jag festar mycket och fan vad jag trivs då.

Gör det du känner för och nojja inte och fan vad du kommer att trivas!

coxie
2009-06-08, 17:10
Ja, vi vet alla din åsikt, för du verkar ha ett perverst intresse av att vädra den hela tiden. Jag tror dock att tråden handlar om något annat.

Narcissism ftw, man kan runka till sin egen spegelbild.

JockeKillen
2009-06-08, 17:18
Var har du fått de där dagarna ifrån? Givetvis är det helt omöjligt att kvantifiera, vad "ger" en veckas träning, vad är "en fylla" (alkoholens skadeverkningar är ju minst sagt dosrelaterade), hur utvärderar man att veckoresultaten vecka A "gav" si och så mycket jämfört med B? Alkohol är inget positivt för dina träningsresultat men man kan omöjligt säga att X antal pass är förstörda p.g.a. något så luddigt som "en fylla".

Har inte självaste gruben sagt något i stil med att det som förstör mest av träningen är nivån på bakfyllan, dvs hur mycket du orkar prestera dagarna efter en festkväll? (förutom om du skulle dricka samma dag som ett pass dvs)

mikaelj
2009-06-08, 17:19
Narcissism ftw, man kan runka till sin egen spegelbild.

Sedan kan man spela in det och runka till filmen!

coxie
2009-06-08, 17:20
"I heard you like wanking so we made a video of you wanking so you can wank while you wank"

CiCoro
2009-06-08, 17:24
Jag har inte druckit på snart 2 år, så jag vet nog vad jag sysslar med, jag kommer aldrig mer dricka alkohol jag anser inte att mitt liv behöver den drogen. Men om jag är ute på krogen så skjutsar jag hem polarna å sen sticker jag hem å sover med min flickvän, ser inte de tråckiga i de men som du säger, alla tycker olika saker är olika roligt.

Jag tror inte mina resultat hade varit bättre iaf om jag druckit alkohol ibland, så långt kan man gå, men även om jag inte tränade skulle jag inte dricka, ser inte poängen med alkohol. Nu börjar de bli väldigt långt offtopic men men, dock håller jag med dig om att de inte är många 22 åringar som inte dricker alkohol, men jag vandrar inte på jorden för att vara som alla andra, jag är mig själv och de är jag stolt över! :thumbup:

Det enda jag egentligen ville säga innan diskussionen startade. Vill man dricka så ska man dricka och inte vilja vara opti hela tiden då 1 fylla var tredje vecka, lan varannan vecka nog inte kommer göra så stor skillnad i längden om man sköter sig under tiden. Vill man inte dricka så ska man självklart heller inte göra det, finns ju nästan bara nackdelar med det förutom den självklara fördelen som de flesta ser med alkohol.

JockeKillen
2009-06-08, 17:25
Jag har även för mig att jag läst att den nykrönte världsmästaren i bänkpress Freddi drack varannan helg?

Lacenicienta
2009-06-08, 18:29
Ja om man ändå riktigt visste vad man ville. Jag älskar att träna, se bra ut och även må bra fysiskt men det känns samtidigt som om det är så mycket man missar här i livet då man tackar nej till allt det "roliga".

Samtidigt är det få gånger jag mår så bra som då jag är i fullständig "peak" form och då är det verkligen underbart att leva. Mitt liv är tyvärr en ständig jakt på bekräftelse.

Det är jobbigt att sitta hemma på en lördagkväll när polarna är ute och roar sig och nej, det går ju inte att kombinera alkohol med träning, (du tappar ju 2-3 dagar med effektiv träning per gång du super)och för att ge svar på dom som tycker jag ska gå ut nykter så tycker jag det även kan vara drygt dels att ständigt få höra tjatet om varför jag inte dricker, men även är det i regel svårt att ha överseende med en full människa då du själv är nykter.


Nu har det gått så långt att jag sökt psykolog och överväger sömntabletter bara för att kunna sova. Jag har absolut ingen sinnesro och kommer antagligen bli tokig om jag inte får någon klarhet i allt snart.

Den evigt återkommande frågan är ju förstås vad jag skall göra med mitt liv. Det gäller inte "bara" träning.

Och tack för alla svar.

Men vännen! Inte ska du behöva käka sömntabletter? Såklart alkohol inte är det optimala för nån som vill ha bästa resultat med sin träning men om du inte tävlar lr så kan du ju i allafall festa periodvis lr? Jag avstår själv helt från alkohol sedan årsskiftet och trivs hur bra som helst med det :-) Visst det e drygt när folk hela tiden ska ifrågasätta men mina vänner har fattat grejen sen va jag ju ingen storsupare innan heller... Nej om du mår dåligt av att känna dig utanför så kanske nykterhet inte är nått för dig jag menar om du börjar må psykiskt dåligt kommer du ju inte heller kunna få maxresultat på träningen! Knopp och kropp sitter faktiskt ihop *cupid*

Eddie Vedder
2009-06-08, 18:33
Har inte självaste gruben sagt något i stil med att det som förstör mest av träningen är nivån på bakfyllan, dvs hur mycket du orkar prestera dagarna efter en festkväll? (förutom om du skulle dricka samma dag som ett pass dvs)

Vet inte, men om så är fallet är det ju ett bevis på precis vad jag skrev. Dvs att man omöjligt kan kvantifiera det. Det du skriver är ju hur abstrakt som helst. Du pratar om en dosrelaterad effekt precis som jag.

Lacenicienta
2009-06-08, 18:34
*popcorn*De är inte min poäng, min poäng är att även om man hatar att träna behöver man kanske inte dricka alkohol, jag ser inget bra med alkohol, de kostar staten miljardbelopp varje år genom skador, brott och misär.

Ja, vi vet alla din åsikt, för du verkar ha ett perverst intresse av att vädra den hela tiden. Jag tror dock att tråden handlar om något annat.

Haha, Har Mourten en åsikt? hmm... har jag aldrig märkt av :hbang:

Traenarn
2009-06-08, 18:44
Ääh, vafan ut å ha sköjj!
Opti kan man vara i nästa liv :)

rolf
2009-06-08, 18:49
Det går alldeles utmärkt att träna seriöst och ha ett socialt liv. Det ena utesluter definitivt inte det andra. En pizza hit eller dit, en fylla ibland gör inget. Ser man på saken från det andra hållet blir nog inte dina vänner plötsligt dina dödsfiender heller om du åker och tränar istället för att komma med ut på krogen en gång.

userfriendly
2009-06-08, 18:49
Klart jag går ut och tar några öl då och då och klart jag äter skit ibland. Jag saknar inte att trycka i mig en halv kladdkaka bara sådär, eller att supa tills jag spyr flera ggr/månad. Har ett relativt socialt liv iaf.
Däremot skulle jag sakna marklyften och knäböjen otroligt mycket om jag bytte tillbaka..

smeander
2009-06-08, 19:22
Man kan ha kul utan skräpmat och alkohol! Ta med dig en burk kesella eller en burk tonfisk som du kan käka när dom andra käkar en burgare. Ta med dig protein som du blandar på krogen istället för en öl.

Men å andra sidan så skadas inte träningen av 3-4öl så länge du sköter proteinintaget och vilan. Du ska INTE vara uppe till kl3-4 och hoppa över en måltid eller proteinintag, det är det som sabbar träningen. Häng med ut och ta ett par öl men stick hem vid 23-24, drick ett par glas vatten och ta en shake under tiden.

Eller skaffa vänner som tänker likadant, då kan ni sitta hemma på lördagskvällarna och kolla på "Pumping Iron" för 100:e gången, käka kvarg och eventuellt lite cashewnötter (naturella ofc:thumbup:).

sundvall
2009-06-08, 19:26
Varför är det dåligt att vara uppe till 3-4 då?

mikaelj
2009-06-08, 19:27
Ta med dig en burk kesella eller en burk tonfisk som du kan käka när dom andra käkar en burgare.

Burgare är ju toppenmat! Särskilt med extra mycket ost och dressing!
(brödet har jag inte mycket till övers för, dock)

Folk i allmänhet verkar ha en väldigt lustig syn på vad "nyttig mat" är. Byggarmat 1A är tonfisk, kesella och kyckling. I praktiken kan du äta vanlig varierad mat utan att knuffa in dig i byggarfacket och ändå uppnå finfina resultat. Se till att få i dig energin lagom kring träningen, så kan du fortsätta äta mumsig mat istför att pina sig med samma enformiga mat dag ut och dag in.

Ber om ursäkt till de som tycker att tonfisk, kvarg, kyckling & ris är det absolut godaste som finns.

Snafu
2009-06-08, 19:28
UT OCH ENJOY LIFE FÖR BÖVELEN

Vad kommer du titta tillbaka på mest om 10 år? Din möjligtvis hyffsade kropp eller ett liv fyllt av snusk, vänner och fest?

sundvall
2009-06-08, 19:49
ut och enjoy life fÖr bÖvelen

vad kommer du titta tillbaka på mest om 10 år? Din möjligtvis hyffsade kropp eller ett liv fyllt av snusk, vänner och fest?

+1

Danny Devito
2009-06-08, 19:50
ut och enjoy life fÖr bÖvelen

vad kommer du titta tillbaka på mest om 10 år? Din möjligtvis hyffsade kropp eller ett liv fyllt av snusk, vänner och fest?

+2

Hail to the Snafu. :bow:

renad
2009-06-08, 20:04
kör hårt mån-fre... helgen får man tillåta sig att ha kul o svulla...

Lacenicienta
2009-06-08, 20:04
Ber om ursäkt till de som tycker att tonfisk, kvarg, kyckling & ris är det absolut godaste som finns.

Du e ursäktad ;)

young_george
2009-06-08, 20:07
Alkholism gör dig stark. Fråga bara Tank Abbot
MunhLhd5gI4

Wesa
2009-06-08, 20:52
Alla dom som anser att jag bör "chilla" och istället gå ut och ta mina öl, käka samma skräpmat som mina vänner och stanna uppe hela natten kan sluta posta deras "råd".

Ok, om man gör det någon gång ibland men personligen förstår jag inte riktigt vad ni gör här överhuvudtaget om ni inte är mera seriös med er träning än så.

Dissar du dina polare 4 av 5 gånger som kommer dom att lessna och förr eller senare sluta fråga om du vill med. Tackar du ja varje gång kan du lika gärna sluta träna för att den livsstil dom lever fungerar helt enkelt inte ihop med någon som vill nå god fysik. Det är därför dom flesta av dom inte kan ta 30 kg i bänk, springa 2 km utan att spy eller lyckas bli av med "babyhullet" som alltid finns verkar finnas där.

Rent spontant så ser jag upp till Mourten som står för sina tankar kring alkohol och han har genast blivit något av en förebild. Om man ändå hade likasinnade någonstans i närheten.


Alla här har så olika åsikter så jag får mer eller mindre acceptera att inte jag kommer att bli så mycket klokare. Jag får köra mitt race, prioritera min träning och skita i vad alla andra både tycker och säger. Jag får göra det valet och stå fast vid det helt enkelt, då kanske jag får ett slut på detta kaos i mitt huvud plus att både lycko & sömnpiller kan utebli.

Tack för visat engegemang iaf.

Alfred Nobel
2009-06-08, 20:59
Mitt liv höll på att spåra ut ett tag. Träningen och speciellt kosten tog för mycket plats. Det gäller att hitta en balans och om den inte kommer nu, kommer den förhoppningsvis senare.

Ett hett tips är att försvinna ett tag från kolozzeum och andra "beroendeframkallande" forum som får medelsvensson att framstå som ohälsosam och korkad. En vecka och man blir som förändrad.

renad
2009-06-08, 21:03
Är det du på bilden (avataren) så kan jag nog förstå din känsla att du vill satsa så mycket på träningen iom. att det är så nytt för dig, men kan råda dig att se till ett långvarigt resultat som kommer hålla, både till en vettig träningsmängd och som ger tid över till socialtumgänge. Annars kommer du tröttna för eller senare om du inte heter holm i efternamn. Träning kanske inte är det roligaste du vet om ett par år känns dumt att ha sumpat ett socialt liv o en karriär inom något annat då.

sundvall
2009-06-08, 21:04
Fan Wesa vad är det för bullshit. Tror du inte man kan uppnå någorlunda god fysik om man är uppe på nätterna då och då och super på helgerna?

Jag tar en hel jävla del mer än 30kg i bänk, jag klarar lätt av att springa 2km även fast min konditionsträning varit jävligt kass på senaste, lite babyhull har jag men det är bara för att jag är en bulkad val just nu. Jag dricker i stort sett 3-4ggr varje månad, lanar då och då, sitter uppe och spelar tv-spel, missar protein-shakes då och då och ibland hoppar jag (Hör och häpna) till och med över något träningspass.

Mourten
2009-06-08, 21:07
Jag är imponerad av att Scratch89 missat att jag är narcissist, tack dock Coxie och Lacancicentia (stavning Johanna iaf) reder ut att jag faktiskt är de ;)
Keep looking Wesa, some where out there is the perfect traning friend!

Daniel L
2009-06-08, 21:08
Alla dom som anser att jag bör "chilla" och istället gå ut och ta mina öl, käka samma skräpmat som mina vänner och stanna uppe hela natten kan sluta posta deras "råd".

Ok, om man gör det någon gång ibland men personligen förstår jag inte riktigt vad ni gör här överhuvudtaget om ni inte är mera seriös med er träning än så.

Dissar du dina polare 4 av 5 gånger som kommer dom att lessna och förr eller senare sluta fråga om du vill med. Tackar du ja varje gång kan du lika gärna sluta träna för att den livsstil dom lever fungerar helt enkelt inte ihop med någon som vill nå god fysik. Det är därför dom flesta av dom inte kan ta 30 kg i bänk, springa 2 km utan att spy eller lyckas bli av med "babyhullet" som alltid finns verkar finnas där.

Rent spontant så ser jag upp till Mourten som står för sina tankar kring alkohol och han har genast blivit något av en förebild. Om man ändå hade likasinnade någonstans i närheten.


Alla här har så olika åsikter så jag får mer eller mindre acceptera att inte jag kommer att bli så mycket klokare. Jag får köra mitt race, prioritera min träning och skita i vad alla andra både tycker och säger. Jag får göra det valet och stå fast vid det helt enkelt, då kanske jag får ett slut på detta kaos i mitt huvud plus att både lycko & sömnpiller kan utebli.

Tack för visat engegemang iaf.

Är du bara ute efter att få det bekräftat att man inte kan vara 'optimal' och ha roligt, eller vad är det frågan om?

Klart man kan lyckas att hålla träningen på en hög nivå och ändå ha roligt.
Du verkar i alla fall vara fast i ditt tänk.

Edit: Sen kanske jag ska tillägga att jag inte är så mycket för världen, om man har en 'optimal' syn på träning. Så visst, man får nog mycket bättre resultat genom att vara helt seriös. Men vafan.

CiCoro
2009-06-08, 21:08
24 h timmar sen var han förvirrad och visste inte hur han skulle kombinera det och nu är han plöstligt proffset. Hittills har du fått mourten på undvik all dricka och 37 på lev livet och kombinera, överdriv inte men gå ändå ut sidan men ändå är du på hans "sida". Alltså verkar det vara vad du innerst inne vill, så ja kör med det men du kommer snart märka hur det egentligen står till..

JockeKillen
2009-06-08, 21:09
Vet inte, men om så är fallet är det ju ett bevis på precis vad jag skrev. Dvs att man omöjligt kan kvantifiera det. Det du skriver är ju hur abstrakt som helst. Du pratar om en dosrelaterad effekt precis som jag.

Jag glömde att sätta ut +1 innan för att visa att jag höll med dig.

Tolkia
2009-06-08, 21:11
Alla här har så olika åsikter så jag får mer eller mindre acceptera att inte jag kommer att bli så mycket klokare.
Vad hade du väntat dig? Ingen sitter ju på bruksanvisningen till just ditt liv.

sundvall
2009-06-08, 21:12
Fan Wesa ska du bli nya Coleman i vit version?

Wesa
2009-06-08, 21:14
Jag dricker i stort sett 3-4ggr varje månad, lanar då och då, sitter uppe och spelar tv-spel, missar protein-shakes då och då och ibland hoppar jag (Hör och häpna) till och med över något träningspass.

Som jag sa. Du kan sluta posta sånt där.

Jag sliter inte sönder mig på gymmet för att sedan supa bort det och faktum är att kroppen behöver återhämtning efter träning, därför kan någon som tar träningen på allvar inte ha en rad sömnlösa nätter och skräpmaten innehåller som de flesta redan känner till inte speciellt mycket näring. Ingenting du kan bygga av. Och börja inte ens prata om alkoholen..

Visst, du kan ha din åsikt men faktum är att det blir väldigt långsamma och dåliga resultat och jag är inte en sån som gör saker och ting halvhjärtat.

Du är välkommen att posta i en annan tråd men för mig funkar inte det där.

Mourten
2009-06-08, 21:17
24 h timmar sen var han förvirrad och visste inte hur han skulle kombinera det och nu är han plöstligt proffset. Hittills har du fått mourten på undvik all dricka och 37 på lev livet och kombinera, överdriv inte men gå ändå ut sidan men ändå är du på hans "sida". Alltså verkar det vara vad du innerst inne vill, så ja kör med det men du kommer snart märka hur det egentligen står till..

Mourten vs. 37 kolomedlemmar i dagens batalj.
Mourtens takes the score and wins, 1 vs 37 and what a umiliation! *flex*

CiCoro
2009-06-08, 21:17
Som jag sa. Du kan sluta posta sånt där.

Jag sliter inte sönder mig på gymmet för att sedan supa bort det och faktum är att kroppen behöver återhämtning efter träning, därför kan någon som tar träningen på allvar inte ha en rad sömnlösa nätter och skräpmaten innehåller som de flesta redan känner till inte speciellt mycket näring. Ingenting du kan bygga av. Och börja inte ens prata om alkoholen..

Visst, du kan ha din åsikt men faktum är att det blir väldigt långsamma och dåliga resultat och jag är inte en sån som gör saker och ting halvhjärtat.

Du är välkommen att posta i en annan tråd men för mig funkar inte det där.

Jag ser mig som en nybörjare och vet att det du säger är rätt på pappret men skrattar för mig själv över att du faktiskt tänker på det viset. Att festen med 6 öl på fredag om 2 veckor kommer förstöra det du har kämpat för i de 2 veckorna :)! Sen kan du inte börja bestämma över vad som ska och inte ska postas i tråden när du redan i första inlägget bad om allas (era) åsikter om det här ämnet.

Trance
2009-06-08, 21:19
Alla dom som anser att jag bör "chilla" och istället gå ut och ta mina öl, käka samma skräpmat som mina vänner och stanna uppe hela natten kan sluta posta deras "råd".

Ok, om man gör det någon gång ibland men personligen förstår jag inte riktigt vad ni gör här överhuvudtaget om ni inte är mera seriös med er träning än så.

Dissar du dina polare 4 av 5 gånger som kommer dom att lessna och förr eller senare sluta fråga om du vill med. Tackar du ja varje gång kan du lika gärna sluta träna för att den livsstil dom lever fungerar helt enkelt inte ihop med någon som vill nå god fysik. Det är därför dom flesta av dom inte kan ta 30 kg i bänk, springa 2 km utan att spy eller lyckas bli av med "babyhullet" som alltid finns verkar finnas där.

Rent spontant så ser jag upp till Mourten som står för sina tankar kring alkohol och han har genast blivit något av en förebild. Om man ändå hade likasinnade någonstans i närheten.


Alla här har så olika åsikter så jag får mer eller mindre acceptera att inte jag kommer att bli så mycket klokare. Jag får köra mitt race, prioritera min träning och skita i vad alla andra både tycker och säger. Jag får göra det valet och stå fast vid det helt enkelt, då kanske jag får ett slut på detta kaos i mitt huvud plus att både lycko & sömnpiller kan utebli.

Tack för visat engegemang iaf.

Vad är målet med din träning?

JockeKillen
2009-06-08, 21:31
Som jag sa. Du kan sluta posta sånt där.

Jag sliter inte sönder mig på gymmet för att sedan supa bort det och faktum är att kroppen behöver återhämtning efter träning, därför kan någon som tar träningen på allvar inte ha en rad sömnlösa nätter och skräpmaten innehåller som de flesta redan känner till inte speciellt mycket näring. Ingenting du kan bygga av. Och börja inte ens prata om alkoholen..

Visst, du kan ha din åsikt men faktum är att det blir väldigt långsamma och dåliga resultat och jag är inte en sån som gör saker och ting halvhjärtat.

Du är välkommen att posta i en annan tråd men för mig funkar inte det där.


http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=1856310&postcount=63

nuf said?


Edit:
Och till dig som är ny här så kan jag tillägga att han nu är världsmästare.

spange
2009-06-08, 21:31
Som jag sa. Du kan sluta posta sånt där.

Jag sliter inte sönder mig på gymmet för att sedan supa bort det och faktum är att kroppen behöver återhämtning efter träning, därför kan någon som tar träningen på allvar inte ha en rad sömnlösa nätter och skräpmaten innehåller som de flesta redan känner till inte speciellt mycket näring. Ingenting du kan bygga av. Och börja inte ens prata om alkoholen..

Visst, du kan ha din åsikt men faktum är att det blir väldigt långsamma och dåliga resultat och jag är inte en sån som gör saker och ting halvhjärtat.

Du är välkommen att posta i en annan tråd men för mig funkar inte det där.

till att börja med, jag håller absolut med om att man inte kan ut och supa flera ggr i månaden (jag dricker själv ytterst sällan, ett par 3ggr/år men de få gånger jag gör det har jag inte fått negativ respons i träningen om man ser till ett längre tidsperspektiv än ett par dagar)

och skräpmat? vadå skräpmat? klart man inte bör äta det för ofta men du bygger nog alldeles utmärkt på hamburgare ska du se, det är inte så att tonfisken och kvargen innehåller några mirakelproteiner som låter dig växa som en svamp.

du måste fatta att man inte behöver vara 100% optimal i allt du gör (det går inte ens) och du måste också fatta att flera som svarat i tråden redan gått igenom samma sak du verkar hålla på med, men har förstått att det inte är svart eller vitt, och att det att tänka i svart eller vitt bara resulterar i att du tröttnar. det gäller att hitta en balans i det du gör, så att du trivs - DÅ kommer resultaten.

bara en fråga. hur länge har du tränat? en mängd nybörjare (inkl. mig för några år sedan) tänker precis som du.

Kwon
2009-06-08, 21:34
Jag vet inte hur det är med er andra men att dricka säger vi 1 gång varje månad skulle troligtvis innebära att jag samtidigt har tankar på just hur dålig alkoholen är för mig samtidigt som jag konsumerar den. Jag skulle förmodligen inte kunna slappna av och njuta av det dom få gånger heller.

Träningen skulle jag inte heller kunna ta på allvar igen förrän tidigast tisdag (om jag går ut lördag) då jag vet att "giftet" skall ut först.


Bästa rådet till dig är att du bör "chilla" lite, gå ut och lev livet!(tm), festa och drick en kopiös mängd öl (humle -> östrogen -> ölmage) , käka exakt likadan skräpmat som din vänskapskrets (hamburgare, pizza, kebab etc för solidaritet, sammanhörighet och gemenskap) och mer än ofta stanna uppe hela natten.
Vi snackar inneklubbar, svartklubbar som öppnar runt 04.00 och dansa 5-8 timmar i sträck på rave-klubbar.

Njut av livet såsom suveränen Kevin Levrone och häng på rock-klubbar , umgås med galanta damer etc.

sundvall
2009-06-08, 21:35
Som jag sa. Du kan sluta posta sånt där.

Jag sliter inte sönder mig på gymmet för att sedan supa bort det och faktum är att kroppen behöver återhämtning efter träning, därför kan någon som tar träningen på allvar inte ha en rad sömnlösa nätter och skräpmaten innehåller som de flesta redan känner till inte speciellt mycket näring. Ingenting du kan bygga av. Och börja inte ens prata om alkoholen..

Visst, du kan ha din åsikt men faktum är att det blir väldigt långsamma och dåliga resultat och jag är inte en sån som gör saker och ting halvhjärtat.

Du är välkommen att posta i en annan tråd men för mig funkar inte det där.

Haha vad du snackar skit nu alltså. Skärpning.

Tror du seriöst att träningen går rätt åt helvete för att man ölar med kompisarna på fredagkvällarna 3-4ggr i månaden? Särskilt i våran unga ålder?

Jag tar min träning på "allvar" och försöker alltid att pressa mig så jag blir starkare varje pass. Nu ska vi se, jag har styrketränat i 3.5år nu, när jag började vägde jag 50kg på 177cm, en riktig sticka dvs. Kunde knappt lyfta 30kg i bänkpress och marken ska vi inte tala om. Nu har jag vägt som mest 93kg innan jag började min deff nu för några veckor sedan, bänken ligger på 130kg och marken runt 200, och detta har jag lyckats uppnå med sprit i stort sett varje helg och pizza/hamburgare 1-2ggr varje vecka, ibland mer. Så vem vet, hade jag inte supit varje helg kanske jag skulle slängt upp 200kg bänk nu, lol.

Nej jag ska inte bli någon proffisionell kroppsbyggare men jag är övertygad om att man kan bli riktigt jävla grov och stark genom att bara träna och äta mycket, även fast man super då och då.

Hur länge har du varit inne i detta btw? Styrketräning osv?

JohanC
2009-06-08, 21:43
Under hela min gymperiod så har jag väll ätit pizza 1-3 gånger i veckan. Men jag äter exakt som alltid förutom att jag lägger till en pizza på "pizza dagarna". Jag har druckit alkohol varje fredag & lördag i 6-7 månader. Jag har gått från 45kg i bänkpress till 90 i alla fall. Så resultat har jag ju fått.

Dock hade jag inga pengar till öl i helgen så det blev inget supande.. Tog det lugnt hemma istället. På gymmet idag så kännde jag mig MKT piggare. Förra veckan så pumpade jag bänkpressen på 70kg @ 5x5 och faila på sista setet. Idag pumpade jag på 75kg 5x5 och failade inte. Sedan gick jag från 17.5 kgs hantlar till 20kgs hantlar på hantelpressen (övrebröst) sedan höjde jag mig 10kg på en bröstmaskin, vet inte vad den heter.

Allt det där kanske beror på att jag inte rört alkohol på 10-12 dagar?!

Wesa
2009-06-08, 21:44
Ja men jag har förstått att du super regelbundet och jag bryr mig inte. Dina 130kg på bänken hade kunnat vara 170 kg utan spriten. Jag är lite trött på att ha en diskussion här med dig om sprit varje helg vilket inte är ett alternativ för mig i varje fall.

Och jag har idrottat i precis hela mitt liv men styrketräningen har vuxit fram under dom senaste 7-8 månaderna. Jag vill se goda resultat och är villig att arbeta för dom, utan anabola steroider och att motarbeta mig själv med flaskan 4 ggr/månad.

LoTiX
2009-06-08, 21:46
http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=1856310&postcount=63

nuf said?


Edit:
Och till dig som är ny här så kan jag tillägga att han nu är världsmästare.

Tål att upprepas.

sundvall
2009-06-08, 21:47
Ja men jag har förstått att du super regelbundet och jag bryr mig inte. Dina 130kg på bänken hade kunnat vara 170 kg utan spriten. Jag är lite trött på att ha en diskussion här med dig om sprit varje helg vilket inte är ett alternativ för mig i varje fall.

Och jag har idrottat i precis hela mitt liv men styrketräningen har vuxit fram under dom senaste 7-8 månaderna. Jag vill se goda resultat och är villig att arbeta för dom, utan anabola steroider och att motarbeta mig själv med flaskan 4 ggr/månad.

Oh damn, 170kg säger du? Det är nog ganska icke troligt ska du se, och om det så stämmer, helvete, jag loosade 40kg på bänken under nästan 4 år för att göra samma sak som mina vänner och leva helt normalt utan att tvinga i mig tonfisk :(.

Det är bra med motivation och inställning sure, men skiten som pågår i din hjärna just nu kommer troligtvis bara göra så du tröttnar snabbt, vem vet jag kanske har fel. :)

LoTiX
2009-06-08, 21:47
Ja men jag har förstått att du super regelbundet och jag bryr mig inte. Dina 130kg på bänken hade kunnat vara 170 kg utan spriten. Jag är lite trött på att ha en diskussion här med dig om sprit varje helg vilket inte är ett alternativ för mig i varje fall.

Och jag har idrottat i precis hela mitt liv men styrketräningen har vuxit fram under dom senaste 7-8 månaderna. Jag vill se goda resultat och är villig att arbeta för dom, utan anabola steroider och att motarbeta mig själv med flaskan 4 ggr/månad.

Vad säger din psykolog om planen?

Clarkolofsson
2009-06-08, 21:50
Sunt liv i all ära. Men varför ska folk så fort de börjar röra en vikt på gymet börja leva som Anna Skipper? Du kommer inte bli fet av en pizza på fredag. Du kommer inte få hjärtattack av en öl på lördag. Du kommer inte få sämre bänkresultat för att du spelar Tvspel en kväll istället för att pumpa med skivstången hemma.

Kul att du vill leva sunt, men ärligt talat är den "sunda livsstilen" så extrem jävla hypad av massmedia. Så länge du rör på dig, och tränar kan du både dricka en och anna öl samt äta pizza någon gång i veckan och bibehålla dina magmuskler.

Lev livet

burre
2009-06-08, 21:53
Alla dom som anser att jag bör "chilla" och istället gå ut och ta mina öl, käka samma skräpmat som mina vänner och stanna uppe hela natten kan sluta posta deras "råd".

Ok, om man gör det någon gång ibland men personligen förstår jag inte riktigt vad ni gör här överhuvudtaget om ni inte är mera seriös med er träning än så. .

Jag ber om ursäkt å kolozzeums vägnar för att det finns så oseriösa medlemmar.

Verkligen.

sundvall
2009-06-08, 21:57
Fan Wasa, majoriteten av folket här är säkerligen just regular people som gillar att träna och bli stor och stark. Fan man måste inte vända sin livsstil totalt om man vill bli tränad, man kan bli satans jävla stark och grov ändå ska du se.

Även fast du äter kebabtallrik som dina polare ibland kommer det faktum att du kramas med skivstången 5ggr i veckan efter några år göra dig så pass stor så majoriteten av svennebananer kommer anklaga dig för roidmissbruk pga din framstickande biceps, så du kan vara lugn.

young_george
2009-06-08, 22:00
Fattar ni inte att han inte vill ha vänner? Uppenbart att han hellre vill vara "extrem" och behöver här hitta stöd för sin teori att man inte kan ha vänner och göra resultat samtidigt.

Rooobiin
2009-06-08, 22:01
Sundvall, roligt att se hur du tycker att festa 3-4 ggr i månaden,äta pizza och lana hela nätterna är att leva livet.

Så om man gör följande (ett exempel bara)

Tränar 4-6 dagar i veckan
Jobbar 8 timmar om dagen
Har en tjej man trivs kanon med m.m
Man kan räkna på 2 händer hur ofta man "festar"

Hur får man timmarna att räcka till? Berätta åt mig vart timmarna som finns kvar räcker till att lana hela nätterna och äta ölkorv och pizza!

Så lever man inte livet? Lana och käka pizza samt dricka nå billiga öl och bara svina, det gör folk när dom inte har jobb oftast. Alla är vi ju olika och relaterar till olika saker.

Sålänge man är nöjd med sig själv så är det säkert kanon, vill man festa 5-6 ggr i månaden så görså. Men att det är att leva livet kan jag inte hålla med om

young_george
2009-06-08, 22:02
Du anstänger dig inte för att feltolka det han skriver eller så va?

Kischen
2009-06-08, 22:03
Skräpmat?

Jag äter 2 cheeseburgare efter mina pass, det är standard nu under deff. Varför gainer när det finns donken. Gått ner 4.5 kilo på 9 veckor, styrkan är samma eller starkare. Min bästa deff so far av 3.

Tror alla har nojjat sig som TS, man inser att det är dumt och slutar när man är mogen.

CiCoro
2009-06-08, 22:04
Sundvall, roligt att se hur du tycker att festa 3-4 ggr i månaden,äta pizza och lana hela nätterna är att leva livet.

Så om man gör följande (ett exempel bara)

Tränar 4-6 dagar i veckan
Jobbar 8 timmar om dagen
Har en tjej man trivs kanon med m.m
Man kan räkna på 2 händer hur ofta man "festar"

Hur får man timmarna att räcka till? Berätta åt mig vart timmarna som finns kvar räcker till att lana hela nätterna och äta ölkorv och pizza!

Så lever man inte livet? Lana och käka pizza samt dricka nå billiga öl och bara svina, det gör folk när dom inte har jobb oftast. Alla är vi ju olika och relaterar till olika saker.

Sålänge man är nöjd med sig själv så är det säkert kanon, vill man festa 5-6 ggr i månaden så görså. Men att det är att leva livet kan jag inte hålla med om

Sant det du säger men ts vill försöka tvinga fram ett svar att det är omöjligt att käka pizza och festa då och då och samtidigt få resultat i gymmet så han kan vara nöjd och utan samvete sitta hemma på fredagskvällen men han börjar bli lite dryg när han märker att alla säger att det faktiskt går att kombinera båda sakerna.

young_george
2009-06-08, 22:06
Skräpmat?

Jag äter 2 cheeseburgare efter mina pass, det är standard nu under deff. Varför gainer när det finns donken. Gått ner 4.5 kilo på 9 veckor, styrkan är samma eller starkare. Min bästa deff so far av 3.

Tror alla har nojjat sig som TS, man inser att det är dumt och slutar när man är mogen.

http://believingthomas.files.wordpress.com/2007/10/bmt.jpg

*cupid*

Kwon
2009-06-08, 22:07
ESA-Pro, dat der cell-tech och vinkel-arbete i all ära.

Om "wesa" vill bli "The next Great White Hope" krävs det förutom allt annat, bra gener, metabolism och prepp om han vill ta över efter Dennis Wolf.

young_george
2009-06-08, 22:08
Jag kräver en journal här från Wasa så vi kan följa hans extremt seriösa träning till 100%.

spange
2009-06-08, 22:08
tack för att ha spätt på min deff-hunger med prat om cheesburgare och bilder på mackor grabbar, verkligen schysst:D

Rooobiin
2009-06-08, 22:09
CiCoro

förstår din poäng, klart det går att kombinera. Men det handlar också om hur man lever sitt liv. Alla har inte attityden att dricka 6-7 öl eller en massa sprit sen ut och försöka hitta ett ligg för kvällen eller bara svina runt.

Man kan få en väldigt stor del utav kakan, det handlar mer om vad man har för syn på saker och ting.

Någon kanske vill köra gokart eller spela paintball istället för att festa. För att dom tycker det är roligare inte för att alkohol förstör träningen.
Jag tror inte det är sprit/öl som är boven i det hela.

Känner till några som tävlar som tycker det är roligt att gå ut och festa m.m medans andra tycker det är roligare att gå på bio med sin tjej.

Inviduellt med andra ord! *flex*

Jontez
2009-06-08, 22:10
Mot slutet av min deff så fyllde min kompis 22. Jag var riktigt strikt och det hade inte blivit någon alkohol på flera månader. Men självklart var det fördrink och det ena ledde till det andra. Kalasfull vinglade jag sedan hem från krogen med värsta snefyllan och tjatade hela tiden om hur bortkastad kvällen var för att jag inte skulle kunna träna på fredag morgon.

Dagen efter ringde det en lite varnings-klocka och jag förstod att hur kul är det att ha det på det viset? Jag trodde jag mådde bra och träningen gick bra, men nojjan hade stigit mig åt huvudet. Man måste kunna släppa träningen för några timmar och bara njuta, även om man inte måste dricka alkohol såklart, men ändå att koppla bort huvudet från styrketräning för det tror jag många glömmer.

sundvall
2009-06-08, 22:15
Sundvall, roligt att se hur du tycker att festa 3-4 ggr i månaden,äta pizza och lana hela nätterna är att leva livet.

Så om man gör följande (ett exempel bara)

Tränar 4-6 dagar i veckan
Jobbar 8 timmar om dagen
Har en tjej man trivs kanon med m.m
Man kan räkna på 2 händer hur ofta man "festar"

Hur får man timmarna att räcka till? Berätta åt mig vart timmarna som finns kvar räcker till att lana hela nätterna och äta ölkorv och pizza!

Så lever man inte livet? Lana och käka pizza samt dricka nå billiga öl och bara svina, det gör folk när dom inte har jobb oftast. Alla är vi ju olika och relaterar till olika saker.

Sålänge man är nöjd med sig själv så är det säkert kanon, vill man festa 5-6 ggr i månaden så görså. Men att det är att leva livet kan jag inte hålla med om

Men vad i helvete, förstår du inte att jag försöker göra en poäng? NEJ du lever nödvändigtvis inte livet för att du intar djävulsdryck varje helg, poängen är att det är crap att fokusera så mycket på träningen och ens resultat att man - om det är vad man brukar göra - avstår från att hänga med på klassfesten, jobbfesten, polarns syrra som fyller 20 år, se fotboll å dricka öl, äta chips och dipp och skrika sig hes.

Timmarna att äta pizza och korv kan du klämma in när fan du vill, lan-nätterna kan du kasta in då du har semester, ledig från jobbet, fått kicken, tröttnat på ditt gamla jobb och väntar 2mån på din nästa anställning, helger etc. Eller varför inte när du är arbetslös under dom där månaderna som rätt många i 19-23års åldern är idag.

Alla har väl sin definition på vad "leva livet" är, men jag är bombsäker på att en snubbe som har en lite mer avslappnad attityd till kost, träning och livet i helhet har ett härligare liv än training-addicted bodybuiildah-wannabe-bob som sitter med sin klocka och prickar in protein-intag perfekt för att få så mycket muskelmassa som möjligt under en angiven tidsperiod.

Shakemynuts
2009-06-08, 22:17
Wesa, du missar poängen Sundvall ger dig hela tiden.
Försök istället inse att du antagligen gjorde den här tråden för att du har problem och försökte få bekräftelse. Nu då du inte får det, har det vänt om och du blir istället ignorant.

Det handlar inte om att du måste supa, vilket du verkar tro Sundvall säger till dig. Det handlar om att du ska leva precis som du vill utan alltför mycket begränsningar, eftersom du bara har en ungdom och ett liv, bör du leva det på det sätt som gör dig gladast. Vilket verkar vara att släppa lite på träningen. Helt enkelt.

14K
2009-06-08, 22:20
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=130804&page=35 lätt :)

Rooobiin
2009-06-08, 22:20
Det roliga är ju att du är allvarlig när du skriver vissa saker.
Bodybuilder bob som prickar sin klocka?

Din poäng som du alltid vill få fram verkar mer vara att man ska göra som du gör, FEL! *screwy*

Om man lever som man själv vill så blir det säkert bra.
Vill du dricka dina 6-7 öl och köra lanparty på förfesten så låter det kanon! :thumbup:

Vill trådskaparen inte inta alkohol så gör inte det. Fine? Svårare är det ju inte.

Din poäng verkar komma till att måttligt är bäst/bra eller att det är så man lever livet? Lite djupare så växer vi alla upp med olika förutsättningar m.m
Får olika synsätt på livet, värderar vissa saker mer eller mindre.

Nu ska jag gå och klocka min kyckling på mina 170 och 52kg sen äta något nattprotein kanske lättkesella + funlight? Vid 00:14 :laugh:

Rooobiin
2009-06-08, 22:23
Till trådskaparen så är POÄNGEN att dina resultat inte blir sämre för att du går ut och har roligt med kompisarna, följer med ut och äter en pizza och snackar lite skit.

Stannar över hos en kompis och dricker cola, äter chips och dip samt spelar wow eller nått xbox spel.

Efter jobbet kanske dela på en kebabtallrik efter passet m.m Missa inte alla roliga stunder hära i livet.

Är det inte så du vill leva livet eller "missa" massa roliga saker, så försök göra det bästa utav just DIN situation! :hbang:

sundvall
2009-06-08, 22:25
Det roliga är ju att du är allvarlig när du skriver vissa saker.
Bodybuilder bob som prickar sin klocka?

Din poäng som du alltid vill få fram verkar mer vara att man ska göra som du gör, FEL! *screwy*

Om man lever som man själv vill så blir det säkert bra.
Vill du dricka dina 6-7 öl och köra lanparty på förfesten så låter det kanon! :thumbup:

Vill trådskaparen inte inta alkohol så gör inte det. Fine? Svårare är det ju inte.

Din poäng verkar komma till att måttligt är bäst/bra eller att det är så man lever livet? Lite djupare så växer vi alla upp med olika förutsättningar m.m
Får olika synsätt på livet, värderar vissa saker mer eller mindre.

Nu ska jag gå och klocka min kyckling på mina 170 och 52kg sen äta något nattprotein kanske lättkesella + funlight? Vid 00:14 :laugh:

Fattar inte ens vad det är du gormar om, vad fan är det du argumenterar emot? Är du flicka? Lingonveckan?

Sundvall säger: Det är möjligtvis inte så psykologiskt hälsosamt att begränsa sitt sociala liv och skojjsigheter som ung för att man ska bli starkast i världen.

TS: Losers! Fan inga seriösa på detta forum, jag tar faktiskt min träning seriöst, alkohol eller lanveckor är inget som passar i min värld!

Kolokören: Ts du verkar lite knäpp i skann, du är troligtvis bara i en fas av träningskarriären som de flesta av oss gått igenom.

Roooobin: Fan sundvall troru alla värderar samma saker som dig eller??? Fan du säger bara att andra ska leva livet som du gör, för du anser det e rätt! NONSENS!! :devil:

Fan äre frågan om.

Shakemynuts
2009-06-08, 22:28
Fattar inte ens vad det är du gormar om, vad fan är det du argumenterar emot? Är du flicka? Lingonveckan?

Sundvall säger: Det är möjligtvis inte så psykologiskt hälsosamt att begränsa sitt sociala liv och skojjsigheter som ung för att man ska bli starkast i världen.

TS: Losers! Fan inga seriösa på detta forum, jag tar faktiskt min träning seriöst, alkohol eller lanveckor är inget som passar i min värld!

Kolokören: Ts du verkar lite knäpp i skann, du är troligtvis bara i en fas av träningskarriären som de flesta av oss gått igenom.

Roooobin: Fan sundvall troru alla värderar samma saker som dig eller??? Fan du säger bara att andra ska leva livet som du gör, för du anser det e rätt! NONSENS!! :devil:

Fan äre frågan om.

Haha! Fnissa lite av detta. :D
:thumbup:

Mourten
2009-06-08, 22:32
Sundvall är du helt efter eller?
Fatta att de roligaste som finns inte är att supa ner sig, en vacker dag kanske du inser de vackra i att sitta med en tjej och planera sin framtid med barn, hus etc och inte bara slira runt med polarna.

Shakemynuts
2009-06-08, 22:38
Sundvall är du helt efter eller?
Fatta att de roligaste som finns inte är att supa ner sig, en vacker dag kanske du inser de vackra i att sitta med en tjej och planera sin framtid med barn, hus etc och inte bara slira runt med polarna.

Men herregud, nu får du fan ta o ge dig ditt spån.
Förstår du verkligen inte att han bara försöker visa en poäng, att man _kan_ göra annat och samtidigt bli stor och stark. Trollar du bara?

sundvall
2009-06-08, 22:39
Sundvall är du helt efter eller?
Fatta att de roligaste som finns inte är att supa ner sig, en vacker dag kanske du inser de vackra i att sitta med en tjej och planera sin framtid med barn, hus etc och inte bara slira runt med polarna.

Vad i hela fridens dagar :D

Sundvall säger: Fan du kan dricka öl med kompisarna ibland utan att förlora bicepomkrets, du behöver inte heller nojja över att du inte tog med din proteinshake till ditt ONS.

Mourten: Äru efter eller?!!? Det roligaste som finns är inte att supa å härja runt, jag vill gifta mig, snart, NU!!!!

Mourten
2009-06-08, 22:40
Men herregud, nu får du fan ta o ge dig ditt spån.
Förstår du verkligen inte att han bara försöker visa en poäng, att man _kan_ göra annat och samtidigt bli stor och stark. Trollar du bara?

Vill man va opti 24/7 skall man icke dricka, de 8onde budordet. *kissass*

Shakemynuts
2009-06-08, 22:41
Vill man va opti 24/7 skall man icke dricka, de 8onde budordet. *kissass*

Skitsnack.

Mourten
2009-06-08, 22:42
Vad i hela fridens dagar :D

Sundvall säger: Fan du kan dricka öl med kompisarna ibland utan att förlora bicepomkrets, du behöver inte heller nojja över att du inte tog med din proteinshake till ditt ONS.

Mourten: Äru efter eller?!!? Det roligaste som finns är inte att supa å härja runt, jag vill gifta mig, snart, NU!!!!

Meh hallå?! Jag trodde du skulle bli den nya Jwzrd som gick att hetsa till å bli ett argmonster, så ba tar du de sådär :( *bs*

sundvall
2009-06-08, 22:43
Meh hallå?! Jag trodde du skulle bli den nya Jwzrd som gick att hetsa till å bli ett argmonster, så ba tar du de sådär :( *bs*

Almost got me there, BRO!

Mourten
2009-06-08, 22:44
Skitsnack.

Så rent fysologiskt utan psykiska aspekter hävdar du alltså att alkohol är bättre än inget alkohol för träningen?
Dricka 2 ggr månad tror jag ger mer negativa effekter än vad kreatin ger som positivt på en månad.
Var är King Grub när man behöver honom?

Hur som, alkohol är negativt för styrketräning, du kan inte argumentera kring FAKTA biatch!

Mourten
2009-06-08, 22:45
Almost got me there, BRO!

Jag försökte iaf, nu får jag hitta ett annat lämpligt offer :cool:

sundvall
2009-06-08, 22:45
Så rent fysologiskt utan psykiska aspekter hävdar du alltså att alkohol är bättre än inget alkohol för träningen?
Dricka 2 ggr månad tror jag ger mer negativa effekter än vad kreatin ger som positivt på en månad.
Var är King Grub när man behöver honom?

Hur som, alkohol är negativt för styrketräning, du kan inte argumentera kring FAKTA biatch!

Inget gör dig modigare och starkare än en sjuttis vodka, noob. Jag blir hulken varje helg.

Clarkolofsson
2009-06-08, 22:46
Sundvall är du helt efter eller?
Fatta att de roligaste som finns inte är att supa ner sig, en vacker dag kanske du inser de vackra i att sitta med en tjej och planera sin framtid med barn, hus etc och inte bara slira runt med polarna.

Pajas.

Klart som fan krogen inte är det absolut roligast som finns. Men det är uppenbarligen tillräckligt kul för att folk ska gå dit?

Bara för att man har tjej så kan man varken festa, gå på krogen eller dricka öl? Antar att du inte har någon annan form av socialt umgänge än din "kära flickvän"?
Herre Jesus. Priset till kollos mest trångsynta människa.

Shakemynuts
2009-06-08, 22:47
Så rent fysologiskt utan psykiska aspekter hävdar du alltså att alkohol är bättre än inget alkohol för träningen?
Dricka 2 ggr månad tror jag ger mer negativa effekter än vad kreatin ger som positivt på en månad.
Var är King Grub när man behöver honom?

Hur som, alkohol är negativt för styrketräning, du kan inte argumentera kring FAKTA biatch!

Nej, det är inte vad jag säger. Sluta sätt ord i min mun.
Jag säger att du inte behöver låta bli alkohol för att vara optimal. Ingenting annat. Förstå innebörden bakom orden innan du trycker "svara" och sen "skicka svar" efter att du skrivit något tramsigt.

Pelle2
2009-06-08, 22:48
Skön tråd.. det finns de som tränar, de som gillar att träna, de som älskar att träna, sen finns det sånna som Mourten *whatever*

Mourten
2009-06-08, 22:48
Pajas.

Klart som fan krogen inte är det absolut roligast som finns. Men det är uppenbarligen tillräckligt kul för att folk ska gå dit?

Bara för att man har tjej så kan man varken festa, gå på krogen eller dricka öl? Antar att du inte har någon annan form av socialt umgänge än din "kära flickvän"?
Herre Jesus. Priset till kollos mest trångsynta människa.

Hahah vart kom du in i de här. Kan du läsa människa, har skrivit 18 ggr i tråden kanske att jag går på krogen nykter som chafför åt polarna.
Jisses vad lär ni småbarn er i skolan nu för tiden.

sundvall
2009-06-08, 22:49
Hahaha detta börjar bli kul.

PowPow
2009-06-08, 22:50
Kul är ordet. Och kanske lite bissart :D

Rooobiin
2009-06-08, 22:50
Hur som, alkohol är negativt för styrketräning, du kan inte argumentera kring FAKTA biatch!


Precis, det är negativt.
Tycker att vill man gå ut och dricka 1,2,3 öl med vänner ibland så ska man göra det. Men nu pratar vi ju inte om 3öl utan att gå runt och raggar "knull" äta pizza. Lana hela nätterna m.m

Har man 1 jobb , tjej m.m så ser jag inte ens hur det ska gå ihop!
Har man ett seriöst förhållande och satsar lite samt tycker träning är roligt, så blir det automatiskt att man äter och tränar hårt för att få resultat.



Sundvall din gringo. Det är absolut inget fel att leva livet du förespråkar inte alls. Acceptera dock att MÅNGA andra inte vill leva så. Sen verkar du sakna ödmjukhet också tragiskt. Folk som är bättre än dig , snyggare osv behöver säkert inte hävda sig hela tiden vilket du verkar ha stora problem och komplex med.

Mourten
2009-06-08, 22:50
Inget gör dig modigare och starkare än en sjuttis vodka, noob. Jag blir hulken varje helg.
Haha jag brukar se dom, 39 cm biceps-killarna som kommer fram till Le Hulk-Mourten och vill jiddra för att dom druckit några drinkar.
Nej, det är inte vad jag säger. Sluta sätt ord i min mun.
Jag säger att du inte behöver låta bli alkohol för att vara optimal. Ingenting annat. Förstå innebörden bakom orden innan du trycker "svara" och sen "skicka svar" efter att du skrivit något tramsigt.
BURNED. Samar ett score till, "alkohol är inte opti" exakt som jag sa då :)

Skön tråd.. det finns de som tränar, de som gillar att träna, de som älskar att träna, sen finns det sånna som Mourten *whatever*

*love* smickrare där

Shakemynuts
2009-06-08, 22:52
Sundvall din gringo. Det är absolut inget fel att leva livet du förespråkar inte alls. Acceptera dock att MÅNGA andra inte vill leva så. Sen verkar du sakna ödmjukhet också tragiskt. Folk som är bättre än dig , snyggare osv behöver säkert inte hävda sig hela tiden vilket du verkar ha stora problem och komplex med.

Så som Sundvall fortfarande sagt, såvitt jag förstår det, har han bara försökt bevisa en poäng. Att man kan leva så som han gör och ändå se resultat. Att man inte måste leva genom att begränsa sig såpass mycket att man mår dåligt och förlorar kompisar.

sundvall
2009-06-08, 22:54
Precis, det är negativt.
Tycker att vill man gå ut och dricka 1,2,3 öl med vänner ibland så ska man göra det. Men nu pratar vi ju inte om 3öl utan att gå runt och raggar "knull" äta pizza. Lana hela nätterna m.m

Har man 1 jobb , tjej m.m så ser jag inte ens hur det ska gå ihop!
Har man ett seriöst förhållande och satsar lite samt tycker träning är roligt, så blir det automatiskt att man äter och tränar hårt för att få resultat.



Sundvall din gringo. Det är absolut inget fel att leva livet du förespråkar inte alls. Acceptera dock att MÅNGA andra inte vill leva så. Sen verkar du sakna ödmjukhet också tragiskt. Folk som är bättre än dig , snyggare osv behöver säkert inte hävda sig hela tiden vilket du verkar ha stora problem och komplex med.

Du är fanimig helt crazy, trollar du också runt nu eller? Javisst, nu saknar jag ödmjukhet också, samt så måste jag tydligen hävda mig och skriva att jag tar de stora vikterna av 200kg i marklyft, särskilt snygg är jag inte heller och jag har feta komplex.

Allt detta pga att jag förespråkar en mer avslappnad attityd till träning och livet.


Damn, det är sånna som du som skrämmer iväg folk som funderar på att sätta sig in i styrketräning. Kind of fun tho.

Shakemynuts
2009-06-08, 22:54
BURNED. Samar ett score till, "alkohol är inte opti" exakt som jag sa då :)

Där naila du den. Troll. Kommer inte kunna ta dig på allvar från och med nu din noob.

sundvall
2009-06-08, 22:56
Haha jag brukar se dom, 39 cm biceps-killarna som kommer fram till Le Hulk-Mourten och vill jiddra för att dom druckit några drinkar.


Aa jag vet, när dom jiddrar brukar jag bryta nyckelbenen av dem och skrika VICTORY! (Se min 'jag e polisänmäld å hamnar på kumla' pussy tråd)

Damn Robiiin, nu hävdade jag mig igen, tror nog jag har mindervärdeskomplex pga min korta 177cm längd :(

Pelle2
2009-06-08, 22:57
Undrar hur länge denna tråd överlever imorgon innan den blir låst, jag tippar på kl. 10:00*popcorn*

Rooobiin
2009-06-08, 22:58
Du är fanimig helt crazy, trollar du också runt nu eller? Javisst, nu saknar jag ödmjukhet också, samt så måste jag tydligen hävda mig och skriva att jag tar de stora vikterna av 200kg i marklyft, särskilt snygg är jag inte heller och jag har feta komplex.

Allt detta pga att jag förespråkar en mer avslappnad attityd till träning och livet.


Damn, det är sånna som du som skrämmer iväg folk som funderar på att sätta sig in i styrketräning. Kind of fun tho.


Trollar runt? Nä det gör jag verkligen inte. Tyckte du verkade speciell i denna tråd, när ja sedan blickar tillbax i dina andra trådar så får jag uppfattningen om att du inte är ödmjuk, visst om man har något speciellt men så är ju inte ens fallet.

Avslappnad? Du förespråkar att festa flera gånger i månaden? Bara för att man inte festar så är man dum i huvudet? Äter panpizza och ser ut som dig? :naughty:
Shit va nasty du är.

Din poäng fick du fram i tråden att vara mer avslappnad och ha roligt. Men nu är ju ha roligt att festa och dom som inte tycker det är roligt är dumma i huvudet? Det betyder inte att man festar bara för att det förstör för träningen utan för att man inte får ut något utav att dricka alkohol. *whatever*

Shakemynuts
2009-06-08, 23:01
Robin, hur många gånger ska Sundvall och jag behöva använda orden "försöka bevisa en poäng" för dig innan du ska förstå vad Sundvall sagt? :Virro

Rooobiin
2009-06-08, 23:01
Aa jag vet, när dom jiddrar brukar jag bryta nyckelbenen av dem och skrika VICTORY! (Se min 'jag e polisänmäld å hamnar på kumla' pussy tråd)

Damn Robiiin, nu hävdade jag mig igen, tror nog jag har mindervärdeskomplex pga min korta 177cm längd :(


Jag ser dig mer som en tönt om jag ska vara ärlig, vilket är min åsikt bara. Du saknar fortfarande ödmjukhet!

Lite OT , men är ödmjukhet=bråk? *kissass*

sundvall
2009-06-08, 23:01
Trollar runt? Nä det gör jag verkligen inte. Tyckte du verkade speciell i denna tråd, när ja sedan blickar tillbax i dina andra trådar så får jag uppfattningen om att du inte är ödmjuk, visst om man har något speciellt men så är ju inte ens fallet.

Avslappnad? Du förespråkar att festa flera gånger i månaden? Bara för att man inte festar så är man dum i huvudet? Äter panpizza och ser ut som dig? :naughty:
Shit va nasty du är.

Din poäng fick du fram i tråden att vara mer avslappnad och ha roligt. Men nu är ju ha roligt att festa och dom som inte tycker det är roligt är dumma i huvudet? Det betyder inte att man festar bara för att det förstör för träningen utan för att man inte får ut något utav att dricka alkohol. *whatever*

Haha va? Har jag sagt att man är dum i huvudet om man inte super mycket? Har jag förespråkat panpizza och se ut som mig?

Shit vad du mummlar nu alltså, för mycket energi på protein-timing? =))

sundvall
2009-06-08, 23:02
Jag ser dig mer som en tönt om jag ska vara ärlig, vilket är min åsikt bara. Du saknar fortfarande ödmjukhet!

Lite OT , men är ödmjukhet=bråk? *kissass*

Hahahhaha, tack, dig ser jag som en herre man ska ha mycket stor respekt för, du har säkert 28cm balle också.

Hilarious :D

Ostknäcket
2009-06-08, 23:02
Shit vad du mummlar nu alltså, för mycket energi på protein-timing? =))

Ohhh Snappp... *slap*

Rooobiin
2009-06-08, 23:03
Robin, hur många gånger ska Sundvall och jag behöva använda orden "försöka bevisa en poäng" för dig innan du ska förstå vad Sundvall sagt? :Virro

Poängen hans kom väll fram i första inlägget?
Det är ju bra att han vill att folk ska ha en avslappnad attityd gentemot träningen m.m

Alla gillar dock inte alkohol, många skippar inte den bara för att den förstör för träningen. Utan för att dom inte får ut något utav att förtära den!?

Muskelbyggaren
2009-06-08, 23:03
Vore jag rik skulle jag pröjsa tillräckligt för att Mourtens tjej gör slut, gymmet stänger och McDonalds öppnar bredvid, bara för det goda nöjets skull.

Mourten
2009-06-08, 23:03
Där naila du den. Troll. Kommer inte kunna ta dig på allvar från och med nu din noob.
Hahah 79 kgs biffen PLZ take me serious or I will die a horiyfing death!
Aa jag vet, när dom jiddrar brukar jag bryta nyckelbenen av dem och skrika VICTORY! (Se min 'jag e polisänmäld å hamnar på kumla' pussy tråd)

Damn Robiiin, nu hävdade jag mig igen, tror nog jag har mindervärdeskomplex pga min korta 177cm längd :(

Haha jag vet, jag har skrivit i den, jag har som sagt lyckats med bedriften att bli fälld för misshandel för en liten speta på 79 kg kanske (shakenmynuts?) fick stryk av mig.

Rooobiin
2009-06-08, 23:05
Hahahhaha, tack, dig ser jag som en herre man ska ha mycket stor respekt för, du har säkert 28cm balle också.

Hilarious :D

Jag söker inte respekt och har aldrig sökt.

Du gör trådar om att du fått en spark i huvudet? Du är inte så gammal 21? :hbang: Shit va hett! :D

Dra du över dina 250 tjejer varje månad och veva med ölmagen din! Funkar säkert. Bara för att man uttrycker sin åsikt behöver inte det betyda att man vill få respekt.
Du verkar bra efterbliven , dum i huvudet you name it. Respekt får man inte det förtjänar man, gammalt och bra ordspråk. Det betyder inte vem som är bäst på att slåss eller bråka! :thumbup:

sundvall
2009-06-08, 23:06
Hahah 79 kgs biffen PLZ take me serious or I will die a horiyfing death!


Haha jag vet, jag har skrivit i den, jag har som sagt lyckats med bedriften att bli fälld för misshandel för en liten speta på 79 kg kanske (shakenmynuts?) fick stryk av mig.

Tyst du Mourten, om några månader är nog jag också en speta på 79-80kg, men jag ska börja på MMA så mig kan du inte spöa BIAATCH!!!

PowPow
2009-06-08, 23:06
Trollar runt? Nä det gör jag verkligen inte. Tyckte du verkade speciell i denna tråd, när ja sedan blickar tillbax i dina andra trådar så får jag uppfattningen om att du inte är ödmjuk, visst om man har något speciellt men så är ju inte ens fallet.

Avslappnad? Du förespråkar att festa flera gånger i månaden? Bara för att man inte festar så är man dum i huvudet? Äter panpizza och ser ut som dig? :naughty:
Shit va nasty du är.

Din poäng fick du fram i tråden att vara mer avslappnad och ha roligt. Men nu är ju ha roligt att festa och dom som inte tycker det är roligt är dumma i huvudet? Det betyder inte att man festar bara för att det förstör för träningen utan för att man inte får ut något utav att dricka alkohol. *whatever*

Nu måste du ju missförstå med vilje...

Jag håller med Sundsvall med flera angående att trådskaparen borde släppa optityglarna lite. Med tanke på att han inte verkar må bra av den nuvarande situationen. Jag är såklart inte psykolog, men jag kan tänka mig att en vanlig rekomandation till människor som på ett tyngande sätt blivit för upptagna av ett beteende är att försöka ge utrymme för andra delar av livet än det man snöat in sig på.

Mourten
2009-06-08, 23:06
Vore jag rik skulle jag pröjsa tillräckligt för att Mourtens tjej gör slut, gymmet stänger och McDonalds öppnar bredvid, bara för det goda nöjets skull.

Haha fy fan, sjukt, varje gång jag har feber drömmer jag att någon gör så mot mig, så när jag vaknar tvingar jag alltid med tjejen ner till gymmet så hon kan sondmata mej med proteinshakes menans jag pumpar biceps å lyssnar till låten "HATE MCDONALDS THEY MAKE U FAT"

sundvall
2009-06-08, 23:07
Jag söker inte respekt och har aldrig sökt.

Du gör trådar om att du fått en spark i huvudet? Du är inte så gammal 21? :hbang: Shit va hett! :D

Dra du över dina 250 tjejer varje månad och veva med ölmagen din! Funkar säkert. Bara för att man uttrycker sin åsikt behöver inte det betyda att man vill få respekt.
Du verkar bra efterbliven , dum i huvudet you name it. Respekt får man inte det förtjänar man, gammalt och bra ordspråk. Det betyder inte vem som är bäst på att slåss eller bråka! :thumbup:

Hahaha, du har verkligen mycket hat inom dig va?

Ärligt talat nu, du verkar bara allmänt pissed off, vet inte på vad, livet i allmänhet kanske? Hur som helst framstår du bara som löjlig här, nej jag är nog knappast ensam om att tycka det.

Hoppas du får en fortsatt trevlig afton forum-krigarN =))

Rooobiin
2009-06-08, 23:08
Nu måste du ju missförstå med vilje...

Jag håller med Sundsvall med flera angående att trådskaparen borde släppa optityglarna lite. Med tanke på att han inte verkar må bra av den nuvarande situationen. Jag är såklart inte psykolog, men jag kan tänka mig att en vanlig rekomandation till människor som på ett tyngande sätt blivit manisk över ett beteende är att försöka ge utrymme för andra delar av livet än det man snöat in sig på.


Den poängen har vi redan varit förbi flera gånger. Hans första post borde duga för det?

Leva livet är att äta panpizza,dricka öl och inte ha någon utbildning!
Det är inget fel i det, men alla har inte samma syn på den saken bara!

Mourten
2009-06-08, 23:08
Tyst du Mourten, om några månader är nog jag också en speta på 79-80kg, men jag ska börja på MMA så mig kan du inte spöa BIAATCH!!!

Fy fan, du och alla andra triljoner kollomedlemmar som vevar feta MMA fajterna, man får börja passa sig *cry*

Shakemynuts
2009-06-08, 23:09
Vad fan har hänt med tråden? :D

Kom igen.

JockeKillen
2009-06-08, 23:09
Så rent fysologiskt utan psykiska aspekter hävdar du alltså att alkohol är bättre än inget alkohol för träningen?
Dricka 2 ggr månad tror jag ger mer negativa effekter än vad kreatin ger som positivt på en månad.
Var är King Grub när man behöver honom?

Hur som, alkohol är negativt för styrketräning, du kan inte argumentera kring FAKTA biatch!

http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=3320332&postcount=8

http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=2579973&postcount=2

http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=2557319&postcount=21

mer orkade jag inte söka fram.

sundvall
2009-06-08, 23:09
Fy fan, du och alla andra triljoner kollomedlemmar som vevar feta MMA fajterna, man får börja passa sig *cry*

Ye men kan bli jämnt ändå om du använder skivstång som svärd, eller lans, HESTFIGHT!

PowPow
2009-06-08, 23:11
Den poängen har vi redan varit förbi flera gånger. Hans första post borde duga för det?

Leva livet är att äta panpizza,dricka öl och inte ha någon utbildning!
Det är inget fel i det, men alla har inte samma syn på den saken bara!

Kryp ur sandlådan nu..

Mourten
2009-06-08, 23:13
http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=3320332&postcount=8

http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=2579973&postcount=2

http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=2557319&postcount=21

mer orkade jag inte söka fram.
Utan att orka läsa länkarna förutsätter jag att dom backar mig, så tack pöjk!
Ye men kan bli jämnt ändå om du använder skivstång som svärd, eller lans, HESTFIGHT!
Mmm fan sant, kan bli något i stil med:
"*väs väs*, Sundvall Im your father"
"But father, we cant fight?!"
"Yes Son, pick uup your dumbellsword and use ut, cause im 64 stonehard MMA master kilograms"

sundvall
2009-06-08, 23:19
Oh, bara för att mata dig med mer hat Robiiin.

Du sitter och lollar mig för att jag är en liten kiddo på 21 bast (Fyller 22 snart så stfu), och att jag förespråkar att man icke skola utbilda sig (Vilket jag inte sagt nånstans).

Sedan när man kollar runt lite får man det förklarat för sig att du själv är 20 år och funderar på att börja plugga komvux nu? Inget fel i det, men fann det lite ironiskt bara.

Now, SHOOT ME!

JohanC
2009-06-08, 23:23
Håller med sundvall.

Släpp tasken och ut och ragga förfan grabbar!

spange
2009-06-08, 23:23
vilken hög nivå det blev på den här tråden då. hoppas den stängs fort och att de som förtjänat det får varningar utdelade för personangrepp.

det är inte direkt till ens fördel i en debatt att häva ur sig massa personangrepp.

Mourten
2009-06-08, 23:25
Med andra ord har jag mest talan då om man läser hur gamla ni är, jag är 22 år och 1 månad samt pluggar på högskola. WHOS THA MAN, WHOS THA MAN? (för att citera freddi)

Rooobiin
2009-06-08, 23:25
Oh, bara för att mata dig med mer hat Robiiin.

Du sitter och lollar mig för att jag är en liten kiddo på 21 bast (Fyller 22 snart så stfu), och att jag förespråkar att man icke skola utbilda sig (Vilket jag inte sagt nånstans).

Sedan när man kollar runt lite får man det förklarat för sig att du själv är 20 år och funderar på att börja plugga komvux nu? Inget fel i det, men fann det lite ironiskt bara.

Now, SHOOT ME!


Har jag någonstans i hela tråden skrivit att jag själv INTE är en "kiddo"?

sundvall
2009-06-08, 23:28
Har jag någonstans i hela tråden skrivit att jag själv INTE är en "kiddo"?

Great, keep it coming!

Det är ungefär som när en kille med liten snopp mobbar en annan kille med liten snopp för att han har.... liten... snopp... ??

Rooobiin
2009-06-08, 23:30
Great, keep it coming!

Det är ungefär som när en kille med liten snopp mobbar en annan kille med liten snopp för att han har.... liten... snopp... ??

Okej, så du tycker det är samma sak? :thumbup:
Tack för att du visar din intelligens! Underbart. Ge din msn så blir vi vänner :laugh:

sundvall
2009-06-08, 23:32
Okej, så du tycker det är samma sak? :thumbup:
Tack för att du visar din intelligens! Underbart. Ge din msn så blir vi vänner :laugh:

Fan du är kass på AMOG battle Rooobiin, du måset köra mer clubgame!

Fan ingen annan mer än Mourten är en challenge, å han har jag ffs en crush on :(

Mourten
2009-06-08, 23:35
Fan du är kass på AMOG battle Rooobiin, du måset köra mer clubgame!

Fan ingen annan mer än Mourten är en challenge, å han har jag ffs en crush on :(

Naaw tusse då *love*
Lovar, om jag flyttar till Bollnäs, gör slut med tjejen och blir fikus är du den första jag ringer.

Rooobiin
2009-06-08, 23:37
Naaw tusse då *love*
Lovar, om jag flyttar till Bollnäs, gör slut med tjejen och blir fikus är du den första jag ringer.


:Virro

Medusa
2009-06-08, 23:37
Suck..

Rooobiin
2009-06-08, 23:38
Fan du är kass på AMOG battle Rooobiin, du måset köra mer clubgame!

Fan ingen annan mer än Mourten är en challenge, å han har jag ffs en crush on :(


Skojjar du? Trodde vi var grav allvarliga h ä r a? *grr27*

sundvall
2009-06-08, 23:38
Naaw tusse då *love*
Lovar, om jag flyttar till Bollnäs, gör slut med tjejen och blir fikus är du den första jag ringer.

Skynda dig då ffs, jag drar snart :|

Mourten
2009-06-08, 23:46
Skön tråd.. det finns de som tränar, de som gillar att träna, de som älskar att träna, sen finns det sånna som Mourten *whatever*

Haha in quotat i min journal, de bästa någon sagt om mig på kollo tror jag! :D

Scratch89
2009-06-08, 23:48
Det här är inte babbla-tråden. Även fast tråden ligger i allmänt ska det gå att hålla en viss nivå. Jag tycker att grabbarna ska lugna ner sig snarast.

Mourten
2009-06-08, 23:50
Det här är inte babbla-tråden. Även fast tråden ligger i allmänt ska det gå att hålla en viss nivå. Jag tycker att grabbarna ska lugna ner sig snarast.

Ursäkta wanna be mod som alltid sköter sig.
Jag å grabbarna skärper upp oss genast! BUMS!

hultman
2009-06-08, 23:51
Klart som fan att man kan bygga muskler trots att man super som en finne. Jag vet inte om det är en rättvis jämförelse, men jag har varit (och är väl fortfarande hoppas jag) starkare än de "träningsfanatiker" som skrattar åt sundvall. Detta trots att man druckit 2 gånger i veckan, mestadels ätit som en idiot, tränar högst sporadiskt och väger betydligt mindre. Men visst, precis som sundvall säger så hade man väl varit en brutal best redo för Olympia om alkoholen hade exkluderats...

Fan vad skönt att man inte är en renlevnadsmänniska.

MAXX
2009-06-09, 00:37
Levrone var/är ju enligt Milos Sarcevs utsago alkoholist

...o han var ju ganska grov *jorgen*:cheers:

Mourten
2009-06-09, 00:59
Levrone var/är ju enligt Milos Sarcevs utsago alkoholist

...o han var ju ganska grov *jorgen*:cheers:

Mm men blandar man roider i spirten är den säkert positiv och inte negativ för proteinsyntesen.