handdator

Visa fullständig version : Konstig nummerpresentatör


Åsberg
2009-06-07, 14:16
Tjenare, har ett problem som jag gärna vill ordning på. När jag får ett inkommande samtal visas det alltid som okänd, oavsett om jag har numret i telefonen eller inte, alltid okänd oavsett vad.

Om det går, hur ändrar man så att jag faktist kan se vem som ringer?
Skönt att kunna trycka upptagen när min klassföreståndare ringer och frågar varför man tagit sovmorgon exempelvis :D

Tack på förhand!

Donner
2009-06-07, 14:23
När jag hade det, för ett antal år sedan har jag för mig att man var tvungen att betala avgift för att det skulle fungera, kanske kan vara det?

hahavaffan
2009-06-07, 14:29
Är det din mobiltelefon det gäller eller?

Nixon
2009-06-07, 14:53
När jag hade det, för ett antal år sedan har jag för mig att man var tvungen att betala avgift för att det skulle fungera, kanske kan vara det?

Känner igen det där. Fast i mitt fall har jag för mig att det räckte med att registrera kontantkortet så började det funka.

Alone_in_the_dark
2009-06-07, 14:59
På mobiltelefon brukar nummerpresentation ingå, på fast telefoni är det som en tilläggstjänst, allt beroende på OP.
Ibland, kan ditt fenomen uppstå om du har t ex numret inlagt nationellt (utan +46) och den som ringer presenteras som internationellt (har återigen med din operatör och göra, ibland kan de trombonera ut trafiken utomlands osv). Men som sagt, är det mobiltelefon kolla med din operatör, är det fast telefoni får du kolla om tjänsten ingår eller om den måste beställas.

hertzman
2009-06-07, 17:04
Nu vet jag inte vilken operatör du har men ibland har själva tjänsten nummerpresentation en tendens att bara försvinna från själva abonnemanget/kontaktkortet. Ring kundtjänst och kolla det först.

Åsberg
2009-06-07, 17:12
Ja de gäller mobiltelefon, får registrera det då jag inte gjort det. Tack för svaren!