handdator

Visa fullständig version : Konstruktiva råd, omforma ben!


Lellan
2009-06-07, 09:30
(lite overkill m egen tråd åt ämnet, men vill ha bra tips tack!)

Vill omforma "klubbor" till ben, börjar nå normalvikt osv som var mina mål från början och styrketräning älskar jag så nu är det dags att förbättra proportionerna! (men vill hellre slimma benen än börja bygga mer överkropp - för nu iaf)

Överkroppen vet jag behöver mer axlar å tja, mer av allt! Underkroppen verkar ha svårare att släppa fett, men jag undrar om jag kan vinna ngt på att skippa benträning och kanske satsa på lite mer jogg/löpning?

Tänkte lära mig knäböj för att få större rumpa (den är stor, men jag gillar stoooor!), men kanske ska vänta tills jag slimmat benen..

Konstruktiva råd tack, hur slimmar jag stockarna? (överkropp drar 38-40 i kläd stl, underkroppen 40 ibland 42).

Lår fram, flex:
http://i39.tinypic.com/rjec1l.jpg

Ben med kroppstyngden på:
http://i44.tinypic.com/o05o53.jpg

Ett till med kroppstyngd:
http://i39.tinypic.com/21lr9dw.jpg

Utan kroppstyngd rak:
http://i41.tinypic.com/1220sa9.jpg

Bakifrån:
http://i41.tinypic.com/ehkia9.jpg

Lellan
2009-06-07, 09:33
I vanlig ordning kör jag alltså optiljus och eftersom clipart är ett måste kör vi även en sån.. :D (förresten så är vaderna typ enda stället jag inte minskat i mått, men de har heller inte släppt fett i liknande grad som övriga kroppen, strange)

http://i44.tinypic.com/fvd83k.jpg

Frågan är alltså:
-hur slimma?
-skippa styrketräning av ben, börja springa?
-hur öka rumpvolym?

Tack på förhand! *kissass*

enzodiac
2009-06-07, 09:45
Detta är mycket enkelt :)

Att "slimma" tror inte jag på. Vill du bli av med fettet får du deffa.

Annars tycker jag du ska nöta djupa knäböj så får du fina ben och stor rumpa !

Lellan
2009-06-07, 09:52
Detta är mycket enkelt :)

Att "slimma" tror inte jag på. Vill du bli av med fettet får du deffa.

Annars tycker jag du ska nöta djupa knäböj så får du fina ben och stor rumpa !

Nu är jag inte pinnsmal, men verkar inte tappa så mkt fett på benen utan jag blir helt bröstlös.. (å va ska en tjej utan både bröst å rumpa liksom..:em:)

Men om jag går ner 5-10 (?) kg till å benböjer + överkroppstränar mig upp 5 kg igen kanske former (i form av muskler, fettmassan i brösten kanske man inte kan räkna med?) dyker upp? :confused:

Styrketräna hela kroppen på vägen ner då antar jag?

mini
2009-06-07, 09:53
Mindre ben = mindre mat, mindre träning. (Vore synd dock.)

enzodiac
2009-06-07, 09:56
Tyvärr har vi ju alla olika fördelning på fettet och det kan ju kännas lite olyckligt.
Men att börja springa för att slimma benen kommer inte lösa några problem.

Precis som du säger skulle jag styrketräna hela kroppen och gå ner mer i vikt om det var slimmade ben jag var ute efter. Sedan satsa på kvalitativa muskelökningar utan grisbulk :)

Lellan
2009-06-07, 09:59
Mindre ben = mindre mat, mindre träning. (Vore synd dock.)

Ligger på ca 1500 k så mindre mat hoppar jag nu när det är sommar (grilla, glass osv), mindre träning är jag inte pigg på.. men kan tänka mig att skippa benträning i gymet, tekniköva knäböj och kanske springa lite - kan det fungera? Sen när jag blivit mindre (5-10 kg, inte en susning) lägga på vikt på knäböjarna? Vad tros om den planen? :confused:

En gång i veckan vill jag gärna köra konditionspass (gympa) för det är så roligt. Går sällan mindre än 1 h rask prommis om dagen, också svårt att avvara.

Lellan
2009-06-07, 09:59
Tyvärr har vi ju alla olika fördelning på fettet och det kan ju kännas lite olyckligt.
Men att börja springa för att slimma benen kommer inte lösa några problem.

Precis som du säger skulle jag styrketräna hela kroppen och gå ner mer i vikt om det var slimmade ben jag var ute efter. Sedan satsa på kvalitativa muskelökningar utan grisbulk :)

Grisbulk will never ever happen, lita på mig.. :D Been there, don that, bought all the tshirts.. ;)

Viktbalans tills jag vet vad viktbalans är på trevlig träningsmängd, sen minimal snigelbulk är nog vad jag vill.

mini
2009-06-07, 10:07
Ligger på ca 1500 k så mindre mat hoppar jag nu när det är sommar (grilla, glass osv), mindre träning är jag inte pigg på.. men kan tänka mig att skippa benträning i gymet, tekniköva knäböj och kanske springa lite - kan det fungera? Sen när jag blivit mindre (5-10 kg, inte en susning) lägga på vikt på knäböjarna? Vad tros om den planen? :confused:

En gång i veckan vill jag gärna köra konditionspass (gympa) för det är så roligt. Går sällan mindre än 1 h rask prommis om dagen, också svårt att avvara.

Är det fettet på benen du vill åt eller tycker du att du har för mycket muskler?

enzodiac
2009-06-07, 10:09
Du kan ju börja med tekniköva, men om du inte överäter kommer du heller inte få några fler muskler så jag ser ingen anledning till att hålla tillbaka på träningen. Träna så hårt du känner för, det tar många år att bygga STORA muskler så oroa dig inte :)

Ligger på ca 1500 k så mindre mat hoppar jag nu när det är sommar (grilla, glass osv), mindre träning är jag inte pigg på.. men kan tänka mig att skippa benträning i gymet, tekniköva knäböj och kanske springa lite - kan det fungera? Sen när jag blivit mindre (5-10 kg, inte en susning) lägga på vikt på knäböjarna? Vad tros om den planen? :confused:

En gång i veckan vill jag gärna köra konditionspass (gympa) för det är så roligt. Går sällan mindre än 1 h rask prommis om dagen, också svårt att avvara.

Lellan
2009-06-07, 10:18
Är det fettet på benen du vill åt eller tycker du att du har för mycket muskler?

Så här tänker jag: Tappar jag 5-10 kg kommer jag fortfarande ha % mer muskelmassa på benen, alltså behöver jag fokus på ökad massa på överkroppen. Dock vill jag ha mer rumpvolym, men vet inte vilka "omformningar" av benens muskelmassa som är realistiskt.. Med kläder på är typ lårmusklerna de enda tränade formerna som syns, tycker jag ser "normalbyggd ut" på överkroppen men typ "klumpig" ut nertill.

AAhhh, krånligt svarat som vanligt: Behöver inte nödvändigtvis hårdare ben, men vill ha mindre omfång. Cm bort, typ.

Du kan ju börja med tekniköva, men om du inte överäter kommer du heller inte få några fler muskler så jag ser ingen anledning till att hålla tillbaka på träningen. Träna så hårt du känner för, det tar många år att bygga STORA muskler så oroa dig inte :)

Ja, men jag tänker lite att överkroppens muskler vill jag verkligen inte tappa, benen gör inte så mkt om jag tappar eftersom det är cm jag vill minska där.

Så om jag inte tränar dem, men tränar tung överkropp för att behålla den massan kanske symmetrin skulle förbättras.. kanske bara fungerar i teorin dock? :confused:

kjell33
2009-06-07, 10:20
Det är inte lite du begär......

enzodiac
2009-06-07, 10:22
Problemet är väl att om du inte tränar för att behålla benmusklerna under en deff så kanske dom bara minskar i mått men ser fortfarande likadana ut ? Jag hade iaf tränat allting och gått ner i vikt. Du får nog acceptera hur du ser ut :)

Lellan
2009-06-07, 10:41
Det är inte lite du begär......

"Jag begär ingenting men vill ha allt" som talesättet lyder.. ;)

Vill bara ha råd hur jag blir mer proportionerlig, tex stl 38 hela kroppen kanske? :)

Problemet är väl att om du inte tränar för att behålla benmusklerna under en deff så kanske dom bara minskar i mått men ser fortfarande likadana ut ? Jag hade iaf tränat allting och gått ner i vikt. Du får nog acceptera hur du ser ut :)

Jo, du har ju en poäng.. Absolut, jag accepterar, vore pinsamt annars när man fungerar, utsidan inte är så himla noga. "Jämntjock" vore lite trevligt bara.

Etersom det är ett bra tag kvar tills jag kommer lägga mig på (minimalt) kcalplus (och den här människan av naturen är otålig) tänkte jag om man kunde genväga sig till proportionerlighet.

Men genvägar är senvägar även här kanske..

Muskelbyggaren
2009-06-07, 11:10
Jag tycker du har jättesnygga ben, och borde tänka om kring att få bort dem. Kör knäböj och träna överkroppen och se efter sen, kanske passar de bättre när du fått mer muskler på överkroppen?

Lellan
2009-06-07, 11:15
Jag tycker du har jättesnygga ben, och borde tänka om kring att få bort dem. Kör knäböj och träna överkroppen och se efter sen, kanske passar de bättre när du fått mer muskler på överkroppen?

Ok, tack, det känns bara så långt bort. Men tålamod är en dygd.. Tror det kommer bli lite tufft att skaffa sig muskelmassa eftersom jag varit riktigt fet tidigare, kanske svårt att få kcal in att omvandlas till just muskler när man har en massa fettceller som vill göda sig. Men får ta en väldigt väldigt lugn ökning från 70 (om jag tar mig ner dit) till max 77 kg på tusen år el nåt. :)

joriice
2009-06-07, 11:16
Spring, då får du slimmade ben OCH stor rumpa!

Lellan
2009-06-07, 11:21
Spring, då får du slimmade ben OCH stor rumpa!

Fast det förslaget verkar röstas ner? Iaf så kändes det förhimla gott när jag körde spurter upp för brant backe när jag var ute å kutade förra helgen, kändes som styrketräning av rumpan och konditionshöjare.. men kanske inte opti när man bantar? :confused:

enzodiac
2009-06-07, 11:26
Du kommer inte automatiskt få "slimmade" ben och vältränad rumpa av att springa. Tappa fett och behåll musklerna för att få fram formerna. Gå ner i vikt genom löpning och du kommer troligtvis tappa muskelmassa i benen samtidigt som fett.

Jag står fast vid styrketräning av hela kroppen och en viktnedgång.

Lellan
2009-06-07, 11:29
Borde kanske gjort en omröstning:

a. styrketräna hela kroppen under bantningen

b. skippa ben, spring men styrketräna resten av kroppen under bantningen

c. jag är hårdrockare

Lite sent påtänkt, men känn er fria att rösta så velpottan inte blir mer förvirrad.. ;)

enzodiac
2009-06-07, 11:48
A!

Men om du älskar att springa så ska du självklart göra det. Men räkna inte med att slimma till benen för något sånt existerar inte. Det du kan påverka är andelen fett och muskler. Resten bestämmer din kropp hur det kommer se ut.
Mindre andel fett och samma eller mer andel muskler kommer ge dig formerna du är ute efter tror jag :)

joriice
2009-06-07, 12:21
Borde kanske gjort en omröstning:



b. skippa ben, spring men styrketräna resten av kroppen under bantningen



Så gör jag, har vackra kvinnoben och en muskulös rumpa. :Virro

LillSkalman
2009-06-07, 12:27
Jag kanske är en optimist, men jag ser en mall som passar alla.
Äta bra, sova bra.
Styrketräna 2-3 ggr/veckan och då hela kroppen, inte skippa benen alltså. (Big nono)
Löpträna 1-2ggr/veckan.

Detta är såklart bara mina åsikter. Att underhålla hela kroppen tror jag ger sundare kropp både inifrån och utifrån.

Från styrketräning av ben ser jag då både att snygga ben och rumpa kommer, men det är ju mina värderingar. :)

p.s. och så ska man ha koll på Grubs deffguide :D (Ej riktat till TS specifikt.)

Torsk_ole
2009-06-07, 13:41
Långdistanslöpning är grymt bra på att ta bort volym på låren tycker jag. Det är iaf min erfarenhet av folk som tidigare gymmat mycket och sen börjat löpa eller tvärtom. Löppass på över 60 min 3 ggr i veckan kommer garanterat att få dina ben smalare.

Men allt är som sagt enligt min erfarenhet och inget annat.

Lellan
2009-06-07, 14:07
Alltså - jag har alltid avskytt löpning som pesten - men joggade ngra vändor förra helgen och gillade det (för 1a ggn i livet).

Men har alltid hatat det så det är inte så att helomvändning skett tror jag..;)

Tolkia
2009-06-07, 14:36
Var är alternativet "styrketräna hela kroppen OCH spring"? Gärna med tillägget "noja lite mindre".

Lellan
2009-06-07, 14:51
Var är alternativet "styrketräna hela kroppen OCH spring"? Gärna med tillägget "noja lite mindre".

Ah, men så gör jag typ nu (sen en hel vecka tillbaks ;)) så den glömdes bort.

Ang noja har jag fått koloitjourtelefonsamtal ang att jag måste skärpa mig, inte spamma kolo och sluta vara kropp. :em:

Men till mitt försvar har jag för jefla tråkigt fn + att varenda bekanting jag möter numera plötsligt har åsikter om min kropp, som tjock var man kanske osynlig men fick vara ifred - nu är den plötsligt ett statement. Att folk klämmer och tycker ger funderingar.

Hrrm, inte bry sig så mkt var det. *innocent*

Bahir
2009-06-07, 15:09
Unvik att träna ben ser ut som den bästa lösningen om du inte vill minska bröstens storlek genom deff. Kan bli svårt att träna rumpan samtidigt dock (fast det finns väl möjligtvis några isolerande övningar). Alternativet är väl hård deff samt bröstimplantat.

Lellan
2009-06-09, 11:56
Unvik att träna ben ser ut som den bästa lösningen om du inte vill minska bröstens storlek genom deff. Kan bli svårt att träna rumpan samtidigt dock (fast det finns väl möjligtvis några isolerande övningar). Alternativet är väl hård deff samt bröstimplantat.

Får bli ngt gyllene mellanting, vill ner lite mer i vikt så kommer väl vara helplatt till slut, men under kan ju ske så när jag lägger på vikt igen så kanske det lägger sig där. Och på rumpan. Kanske. Eventuellt. Eller så bryr jag mig mindre.

Sista alternativet har slagit mig, men har aldrig opererat mig för ngt och som mamma skulle det känns oförsvarbart att låta sig sövas, lägga sig under kniven och ha konvalescenstid pga det. För mig. Andra gör som de vill.

Har inte heller hittat ngra plastisar som känns goa när man klämmer på dem så orka. Dessutom skulle jag nog välja en liten variant och då känns det billgare och smartare att gilla läget. En pubertal överkropp kanske blir på modet vem vet.. :D

Har iaf velat mig fram till att gå den välmående vägen; helkroppsstyrketräning + 1-2 konditionspass, gärna i form av löpning. Tack alla för tips och råd! :bow:

(Inte ert "fel" att jag är velpottig och tänker för mkt!)

Fed up
2009-06-09, 18:02
Svårt att säga om det ser proportionerligt ut när du inte postar bilder på hela kroppen. Min gissning är att din kropp är byggd sån, eftersom du inte ser ut att ha jättemycket fett på benen. Men visst, banta gör en ju alltid mindre.

Sniggel
2009-06-09, 18:48
Ok, hmm. Knäböj är ju optimalt för större rumpa, men det kommer i princip innebära att du åtminstone minst behåller muskler på låren, kanske bygger. Så vetifan hur du ska kunna bygga rumpa utan att bygga lår.
Mindre bröst blir nog omöjligt att undvika om du ska ner mer i vikt tyvärr.

ChrisDEFC
2009-06-10, 00:05
Utfall är bra rövträning, sen tycker jag även du ska köra knäböj och lårcurl sen behöver du inte träna mer ben/vecka. Utöver detta springer du minst 2ggr, det tror jag kommer ge fina resultat och dina ben kommer gå från snygga till suppernajs!

Grahn
2009-06-10, 07:50
Löpning och bantning, fast att brösten försvinner när du går lågt på fett är ju en verklighet de flesta tjejer får leva med om man inte använder kirurgens knivar lite kreativt.

Man kan inte byta utseende på sin kropp, bara förbättra den enligt de förutsättningar den har.

Grahn
2009-06-10, 07:53
Så vetifan hur du ska kunna bygga rumpa utan att bygga lår.

Romanian deadlifts?
http://www.exrx.net/WeightExercises/OlympicLifts/RomanianDeadlift.html

Tar som fan på bakre kedjan men inte stort mkt på quads direkt.

Lellan
2009-06-10, 08:10
Svårt att säga om det ser proportionerligt ut när du inte postar bilder på hela kroppen. Min gissning är att din kropp är byggd sån, eftersom du inte ser ut att ha jättemycket fett på benen. Men visst, banta gör en ju alltid mindre.

Bantar på lite, och jag har inte direkt "hårda" ben, men du har nog rätt i att jag är byggd sån helt enkelt (blev säkert inte bättre av att släpa på en massa kg, att jag inte tänkte på att gå på händer... ;)).

Ska se till att fota helkropp faktiskt.

Ok, hmm. Knäböj är ju optimalt för större rumpa, men det kommer i princip innebära att du åtminstone minst behåller muskler på låren, kanske bygger. Så vetifan hur du ska kunna bygga rumpa utan att bygga lår.
Mindre bröst blir nog omöjligt att undvika om du ska ner mer i vikt tyvärr.

Har iaf bestämt mig för att gå ner ca 5 kg, får hålla tummarna att de tas från mage + underkropp.

Utfall är bra rövträning, sen tycker jag även du ska köra knäböj och lårcurl sen behöver du inte träna mer ben/vecka. Utöver detta springer du minst 2ggr, det tror jag kommer ge fina resultat och dina ben kommer gå från snygga till suppernajs!

Suppernajs? :D Låter bra det, utfall hatar jag men ofta beror det ju på att det är ngt som man behöver träna då.. Får fundera på benövningar, kör benpress nu, kanske inte så opti.

Löpning och bantning, fast att brösten försvinner när du går lågt på fett är ju en verklighet de flesta tjejer får leva med om man inte använder kirurgens knivar lite kreativt.

Man kan inte byta utseende på sin kropp, bara förbättra den enligt de förutsättningar den har.

Jo, förbättra är jag ute efter - min kropp är snäll mot mig så byta vore dumt.

Romanian deadlifts?
http://www.exrx.net/WeightExercises/OlympicLifts/RomanianDeadlift.html

Tar som fan på bakre kedjan men inte stort mkt på quads direkt.

Vi har en maskin på gymet som är som den där fast man har liksom handtag på utsidan av varje ben. Tyvärr kommer man inte så långt ner som jag skulle önska, men man kanske kan stå på något, ska se om det finns. Tror den kan vara bra!

Tack alla för era tips! :thumbup:

Grahn
2009-06-10, 08:26
Vi har en maskin på gymet som är som den där fast man har liksom handtag på utsidan av varje ben. Tyvärr kommer man inte så långt ner som jag skulle önska, men man kanske kan stå på något, ska se om det finns. Tror den kan vara bra!

Tänk bara på att man ska skjuta bak baken så att det inte blir stelbenta mark av alltihop :)

Lellan
2009-06-10, 08:31
Tänk bara på att man ska skjuta bak baken så att det inte blir stelbenta mark av alltihop :)

Hmm, kanske ska be ngn instruktör titta på vad jag gör? Känns som man kan freestyla rätt bra i maskinen, rörelsen är iofs lite låst iom att det är just en maskin, men typ som om man lyfte två hantlar (fast längre ut åt sidorna) så man kan stå lite hur man vill - framåt och bakåt typ. :Virro

Fed up
2009-06-10, 16:04
Hmm, kanske ska be ngn instruktör titta på vad jag gör? Känns som man kan freestyla rätt bra i maskinen, rörelsen är iofs lite låst iom att det är just en maskin, men typ som om man lyfte två hantlar (fast längre ut åt sidorna) så man kan stå lite hur man vill - framåt och bakåt typ. :Virro

Det där låter precis som en maskin vi har på våra cirkelgym. Som folk använder den illa. Om du ska använda den till knäböj så är jag skeptisk eftersom man inte kommer lika långt ner som med fri stång=mindre rumpa. Nej, jag är rätt skeptisk till dem över lag, gör det inte enklare egentligen, bara krånglar till det. Fri stång is da shit.

Kappman
2009-06-10, 16:32
Du nojjar för mycket så att resultatet blir varken hackat eller malet.
Bestäm dig för vad du vill

1. Växa eller minska?
2. Metod
3. Tidsram

Renodla dina mål och tankar runt vad du vill åstadkomma.
Acceptera konsekvenserna som kommer på vägen mot målet.
Ex. Bröstgrejen om du bestämmer dig för att gå ned i kroppsfett.

Personligen tänder jag hårdare om du är riktigt "fit" än att du har stor röv och stora pattar... inte för att min åsikt skulle spela ngn roll men... man får väl önska... *drool*

Sniggel
2009-06-10, 18:29
Där är väldigt många som tänder på "booty" också, fråga kwon vetja :D
Men det ser ut som att lellan har klargjort sina mål nu så hon får väl köra på och se hur det går :)

Lellan
2009-06-10, 18:42
Det där låter precis som en maskin vi har på våra cirkelgym. Som folk använder den illa. Om du ska använda den till knäböj så är jag skeptisk eftersom man inte kommer lika långt ner som med fri stång=mindre rumpa. Nej, jag är rätt skeptisk till dem över lag, gör det inte enklare egentligen, bara krånglar till det. Fri stång is da shit.

Jo, därför jag tänkte om man kunde stå på nåt, är så jävla löjligt blyg att stå bland fria vikter å inte ha en susning om vad jag pysslar med. Men då är det väl det jag ska jobba på, såklart.

Du nojjar för mycket så att resultatet blir varken hackat eller malet.
Bestäm dig för vad du vill

1. Växa eller minska?
2. Metod
3. Tidsram

Renodla dina mål och tankar runt vad du vill åstadkomma.
Acceptera konsekvenserna som kommer på vägen mot målet.
Ex. Bröstgrejen om du bestämmer dig för att gå ned i kroppsfett.

Personligen tänder jag hårdare om du är riktigt "fit" än att du har stor röv och stora pattar... inte för att min åsikt skulle spela ngn roll men... man får väl önska... *drool*


1. Ja växa vill jag inte trots att det finns folk som inte gillar om jag minskar. Å inte tänker jag bli "riktigt" fit heller (trots att det finns folk som gillar sånt ;)).

Utan som jag skrev lite längre upp blir det neråt, men moderat. Typ till 70 som lägst, får se hur 75 osv funkar först. Eftersom jag tror jag blir nöjd då, ingen vits med att försöka tillfredställa andras smak.

2. Kommer styrketräna på för att behålla muskelmassa, men vill hitta styrkeövningar som tar ffa på rumpan (eftersom det är den jag vill behålla), stora lår är inte av samma intresse. Sen gillar jag ju gympapass, men antar att löpa (ok, när det gäller mig blir det nog ngn haltande jogg typ - men iaf) är bättre? :confused:

3. Ööö.. varför? Ok, jag har satt - 3 kg till 13 juli, men gråter inte blod om jag når ända fram el längre än så. Men tja, gränsen blir väl lite också där trivselnivån gällande träning och kost sätts.

Snittar väl på 1500 kcal nu, tänker inte gå lägre än 1200 k även om det innebär att jag inte når så lågt, har sämre förutsättningar som fd fet och men har inget emot nuvarande kcalintag alls så vi får se hur långt det tar mig. Träningsmängden känns bra, gärna mer under semestern om det inte blir för varmt (småbarnsmamma, jobbar 90% så tiden finns inte alltid till renodlade gympass).

Har redan typ inga bröst, men de har inte hängtendenser direkt utan jag blir bara platt rent ut sagt, så då tillåter jag mig att gå ner mer. Små el pytte kvittar väl, de är redan lite för frånvarande för att det ska göra ngn skillnad.

Jaopp, styrka som tar på rumpan, som lägst 8 kg lättare, ingen tidsgräns summerar väl det hela. :)

Lellan
2009-06-10, 18:47
Där är väldigt många som tänder på "booty" också, fråga kwon vetja :D
Men det ser ut som att lellan har klargjort sina mål nu så hon får väl köra på och se hur det går :)

Ah, men jag tjatade en gång till! :)

Jag är en kvinnlig Kwon, men booty är inte allt här i världen. Mår faktiskt grymt mkt bättre utan barlasten, även om jag tycker är det är galet snyggt med stooor rooompaahh. Känsla före yta typ.

Kanske uppdaterar här sen om det hänt nåt åt rätt el fel håll, den som lever får se!

Baan
2009-06-10, 18:55
Går du ner i vikt lär en del muskler åka med. Det är nog inte mycket mer att tänka på än att droppa vikten.

Lellan
2009-06-10, 19:01
Går du ner i vikt lär en del muskler åka med. Det är nog inte mycket mer att tänka på än att droppa vikten.

Tanken var att jag vill minska måttet just på benen helst (hehe, börjar jag låta som att jag göder en naiv tanke om punktförbränning? *innocent*), men för bövelen inte tappa mer rumpmassa.

Hursomhelst, 3 kg till semestern och mer om det känns bra och döden sist.

(nu börjar det kännas som ett mantra.. :D). Tror iofs inte att 3 kg kommer göra så stor visuell skillnad, men droppar jag 8 kanske.

Baan
2009-06-10, 19:05
Tanken var att jag vill minska måttet just på benen helst (hehe, börjar jag låta som att jag göder en naiv tanke om punktförbränning? *innocent*), men för bövelen inte tappa mer rumpmassa.

Hursomhelst, 3 kg till semestern och mer om det känns bra och döden sist.

(nu börjar det kännas som ett mantra.. :D). Tror iofs inte att 3 kg kommer göra så stor visuell skillnad, men droppar jag 8 kanske.

Byt hudfärg? ;)

Det låter som en svår kombination. Generellt kan man kanske få upp lite rumpa genom att träna upp muskler och sen lite fett över som formar - men ganska svårt träna gluteus utan att få med framsida lår och även baksida. Detta har förmodligen redan sagts. Ser ingen annan möjlighet än att gå ner i vikt och hoppas på det bästa. Alternativt gilla läget.

Commando1980
2009-06-10, 22:02
deffa och träna inte benen på gymmet. kör mycket löpning för att krympa benen ytterliggare. sen opererar du röven och pattarna.

Louisee
2009-06-22, 11:10
I vanlig ordning kör jag alltså optiljus och eftersom clipart är ett måste kör vi även en sån.. :D (förresten så är vaderna typ enda stället jag inte minskat i mått, men de har heller inte släppt fett i liknande grad som övriga kroppen, strange)

http://i44.tinypic.com/fvd83k.jpg

Frågan är alltså:
-hur slimma?
-skippa styrketräning av ben, börja springa?
-hur öka rumpvolym?

Tack på förhand! *kissass*

hahah den bilden var skoj:hbang:

har du svårt att få kontakt med rumpmusklerna då du kör ben?

testa och lägg in isolationsövning för just rumpan efter ditt benpass

jag brukar köra 4 set rumplyft *buttbridge* fy fasen va ont det gör i skinkorna
efter det, tycker rumpan får ett bra lyft och sitter högre upp vilket gör att den upplevs som större

tycker annars att du har väldigt snygga och sexiga ben!

Zacke
2009-06-23, 13:04
Deffa ner dig 10 kilo med någon lämplig diet.

Styrketräna under tiden.

Då kommer benen se riktigt bra ut.

Lellan
2009-06-23, 20:19
Byt hudfärg? ;)

Det låter som en svår kombination. Generellt kan man kanske få upp lite rumpa genom att träna upp muskler och sen lite fett över som formar - men ganska svårt träna gluteus utan att få med framsida lår och även baksida. Detta har förmodligen redan sagts. Ser ingen annan möjlighet än att gå ner i vikt och hoppas på det bästa. Alternativt gilla läget.

Gillar läget å minskar lite vikt väldigt sakta blir det nog.

deffa och träna inte benen på gymmet. kör mycket löpning för att krympa benen ytterliggare. sen opererar du röven och pattarna.

Hm. Då får det va. Kännt efter, och jag saknar motivation för annat än hålla igång normalt (nu, that is).

hahah den bilden var skoj:hbang:

har du svårt att få kontakt med rumpmusklerna då du kör ben?

testa och lägg in isolationsövning för just rumpan efter ditt benpass

jag brukar köra 4 set rumplyft *buttbridge* fy fasen va ont det gör i skinkorna
efter det, tycker rumpan får ett bra lyft och sitter högre upp vilket gör att den upplevs som större

tycker annars att du har väldigt snygga och sexiga ben!

Snällt sagt! ;)

Om buttbridge är vad google säger att den är ingår den i princip alla friskispass.. tycker dock den tar mer på baksida lår, kanske får testa annan fotplacering.

Deffa ner dig 10 kilo med någon lämplig diet.

Styrketräna under tiden.

Då kommer benen se riktigt bra ut.

Ah.. 10 kg u say? Då får benen vänta med att se riktigt bra ut. :) Kom på att det är sommar, glass å öltider.. :em:

Äh, men tänkte "vila i vikten" lite nu - testar viktbalans ev långsam nedgång och lägger nojj och problemområdesfokus på hyllan.

Skulle det trots allt hända ngt nytt på ben/rumpfronten får jag väl uppdatera!