handdator

Visa fullständig version : Rage inför varje pass?


tankz
2009-06-06, 16:41
Tjena

Jag kör träningspass 5 ggr/vecka och de kan bli dyrt att ta rage vid varje tillfälle, då burken kommer ta slut rätt fort. 1 av passen är ett magpass, där jag bara går och kör lite extra mage. Och ibland extra ben/vader.

Vad jag undrar är om jag behöver ta rage inför detta pass pga den ökade muskeltillväxten som det står på burken, dvs är den effekten akut eller kommer jag få den där extra muskeltillväxten som Fairing utlovar även om jag inte tar den inför just det passet men inför alla andra? Eftersom jag tar det 4ggr/vecka isf så lär jag ju ha det i kroppen så att säga.
Jag är inte i behov av koffeinet etc i burken för jag känner mig ändå pigg, annars tar jag kaffe/powerking.

Tack!

King Grub
2009-06-06, 16:50
Det enda som ger muskeltillväxt i produkten är kreatinet, och det handlar om att bygga upp höga kreatinnivåer i kroppen, inte någon akut effekt.

Mr.Sarkastisk
2009-06-06, 17:01
Det enda som ger muskeltillväxt i produkten är kreatinet, och det handlar om att bygga upp höga kreatinnivåer i kroppen, inte någon akut effekt.

Måste bara fråga.. Vilken typ av kreatin ger störst muskeltillväxt?

Roggan43
2009-06-06, 17:30
Tjena

Jag kör träningspass 5 ggr/vecka och de kan bli dyrt att ta rage vid varje tillfälle, då burken kommer ta slut rätt fort. 1 av passen är ett magpass, där jag bara går och kör lite extra mage. Och ibland extra ben/vader.

Vad jag undrar är om jag behöver ta rage inför detta pass pga den ökade muskeltillväxten som det står på burken, dvs är den effekten akut eller kommer jag få den där extra muskeltillväxten som Fairing utlovar även om jag inte tar den inför just det passet men inför alla andra? Eftersom jag tar det 4ggr/vecka isf så lär jag ju ha det i kroppen så att säga.
Jag är inte i behov av koffeinet etc i burken för jag känner mig ändå pigg, annars tar jag kaffe/powerking.

Tack!

Jag skulle prsonligen inte ta någon dosering av ragen om jag bara skulle gå ner och köra lite mage eller någon benövning som ett snabbt extra pass då tycker jag att man slösar bort den doseringen i onödan då den ger mig väldigt mycket extra ork ,pigghet och tryck under 2-3 timmars träning.

mikaelj
2009-06-06, 17:36
Måste bara fråga.. Vilken typ av kreatin ger störst muskeltillväxt?

http://traningslara.se/blogg/kreatin-monohydrate-vs-kreatin-etyl-ester-vad-fungerar-bast/

J.V
2009-06-06, 18:35
[...]Köp rent kreatin också. Rage på dagar för ordentliga pass, bara kreatin på vilodagar och de dagar du "svammeltränar".

tankz
2009-06-06, 21:14
Köp rent kreatin också. Rage på dagar för ordentliga pass, bara kreatin på vilodagar och de dagar du "svammeltränar".

tack för svaren gott folk, men om jag kör på Rage/No-Xplode som PWO, vilket creatin skulle du rekommendera att ta på mina vilodagar (kör 3 pass, vilar 1 dag rullar.. ibland 2 lediga i rad). Har en burk med creatintabletter typ, eller vilket creatin borde jag ta på vilodagar om jag kör med nämnda tillskott? nått tips?

Welli
2009-06-06, 21:21
tack för svaren gott folk, men om jag kör på Rage/No-Xplode som PWO, vilket creatin skulle du rekommendera att ta på mina vilodagar (kör 3 pass, vilar 1 dag rullar.. ibland 2 lediga i rad). Har en burk med creatintabletter typ, eller vilket creatin borde jag ta på vilodagar om jag kör med nämnda tillskott? nått tips?



Gissar på att kolozzeums kreatin fungerar ypperligt. Det hade jag tänkt beställa tillsammans med kolos EAA samt Ragex2. Om det inte är en bra blandning av någon anledning så får jag tänka om. :smash:

Nitrometan
2009-06-09, 13:45
Måste bara fråga.. Vilken typ av kreatin ger störst muskeltillväxt?
Kreatin som kreatin som kreatin.

Använd vanligt kreatinmonohydrat.

Det är ingen större skillnad mellan olika "häftiga" varianter.


(Sen föredrar jag creapure som är kreatinmonohydrat tillverkat med en process som ger minimalt med föroreningar i den färdiga produkten, men det är detaljer i sammanhanget.)

Trytter
2009-06-09, 14:44
Finns det inte en risk för tillvänjning också om man tar tar rage inför varje pass?
Hade fått för mig att kroppen vänjer sig vid en pwo ungefär som toleransen för koffein ökar vid ett allt för frekvent bruk?