handdator

Visa fullständig version : Frukost innan träning?


Pudzianovski
2003-08-14, 11:18
Tränar på morgonen varannan vecka vid 10:00 tiden (morgon o morgon...tidigt för mig iaf)

Bör man kanske gå upp 2 tim innan o sätta i sig en jävla frukost?

Mina träningspass går alltid år helvete på morgonen. Borde jag kanske gå ut o gå och käka en jävla maffig frukost ngn timme innan jag beger mig till gymemt?!?

Är alltid stel och trött på morgonen och då går det som det går.

Hur långt innan bör man käka? Bör man käka massa kvällen innan oxå?

Ja...va tror ni?

Munter
2003-08-14, 11:47
Jag brukar käka mig smått proppmätt till frukost, äter sällan kolhydrater efter middagen dagen före. Eventuellt ta ett mindre mål mat precis innan träningen... Tror det mer är en vanesak, och beror väl på hur morgonpigg man är förstås. Vräk på med käk till frukost bara, så går det bra, och var inte blyg på kaffet.

King Grub
2003-08-14, 12:53
Jag tränar alltid på morgonen. Självklart är en proppmättande frukost ett fullkomligt måste innan, packad med långsamma kolhydrater och protein. 60-70 minuter innan passet börjar passar det mig bäst att svälja sista tuggan.

Dessutom lägger jag alltid ett bastant mål alldeles innan jag går och lägger mig, så man har något att träna på. Musklerna hinner knappast lagra in något glykogen från frukosten. Oftast blir det en gigantisk portion pasta eller gröt med något proteinrikt till, bröd och mjölk, och därefter hopp i säng.

LindaLo
2003-08-14, 13:03
Originally posted by King Grub
Jag tränar alltid på morgonen. Självklart är en proppmättande frukost ett fullkomligt måste innan, packad med långsamma kolhydrater och protein. 60-70 minuter innan passet börjar passar det mig bäst att svälja sista tuggan.

Dessutom lägger jag alltid ett bastant mål alldeles innan jag går och lägger mig, så man har något att träna på. Musklerna hinner knappast lagra in något glykogen från frukosten. Oftast blir det en gigantisk portion pasta eller gröt med något proteinrikt till, bröd och mjölk, och därefter hopp i säng.

Du är klok som en bok killen.. *lyssnar mycke på det du skriver*