handdator

Visa fullständig version : Sverige - Danmark


1911
2009-06-05, 16:26
Vilka ska se matchen på plats imorgon?! Jag ska åtminstone.


Tippa resultat!

coxie
2009-06-05, 16:28
Ingen aning om resultat men jag hoppas på en full, naken dansk som springer på planen.

Streakers är det bästa med fotboll.

Solros
2009-06-05, 17:08
1-1, har någon två biljetter över köper jag gärna :D

Mescreant
2009-06-05, 17:12
Hoppas på 0-0

spann
2009-06-05, 17:24
Jag ska dricka öl hos en kompis å se den

saab900
2009-06-05, 17:30
1-1, har någon två biljetter över köper jag gärna :D

+1, men jag vill inte ha biljetter :D

L-Sami
2009-06-05, 17:56
1-0 till Sverje.

Baan
2009-06-05, 17:58
Hoppas på 2-0 till Sväjä

shadowfire
2009-06-05, 18:10
Beror ju på om Ronnie Nörvig sitter i publiken eller ej :D

Nitrometan
2009-06-05, 18:15
Beror ju på om Ronnie Nörvig sitter i publiken eller ej :D
Han får väl en gratis biljett och betald resa?

(Alltså blir det 3-0 till Sverige.)

Supercharger
2009-06-05, 18:21
2-1

Klart man ska dit!

shadowfire
2009-06-05, 18:25
Han får väl en gratis biljett och betald resa?

(Alltså blir det 3-0 till Sverige.)

hehehe, ja man kanske borde sponsra :P

shadowfire
2009-06-05, 18:26
Lite nostalgi även där... jag har nog aldrig skrikigt så mkt i en match någonsin och aldrig heller blivit tystad så snabbt och chockad....

Längre varianten:
GtbUea395kk

Kortare, parodivarianten:
l0o6G8V6eRc

Exdiaq
2009-06-05, 19:06
Hoppas på 0-3 eller större vinst för danskarna så kanske man i alla fall slipper lite av hysterin kring denna sanslöst tråkiga sport.

C.E.J.
2009-06-05, 19:42
Det kommer på sin höjd göras totalt två mål.

shadowfire
2009-06-05, 20:48
Hoppas på 0-3 eller större vinst för danskarna så kanske man i alla fall slipper lite av hysterin kring denna sanslöst tråkiga sport.

det ironiska är att du ens ids besöka tråden, läsa och dessutom offra delar av din fritid till att faktiskt kommentera.... du är fotbollssmygfetischist.

r3mpuh
2009-06-05, 20:54
3-2, helt klart! xD

1911
2009-06-06, 02:43
3-2 tror jag med på

daja
2009-06-06, 06:09
2-1 till Sverige borde det kunna bli. Sverige ska absolut vinna matchen, allt annat är ett dåligt resultat.

Danny Devito
2009-06-06, 06:26
hoppas på 0-3 eller större vinst för danskarna så kanske man i alla fall slipper lite av hysterin kring denna sanslöst tråkiga sport.

-1

Ontopic: Jag tror det blir 1-1, men hoppas såklart på vinst för Sverige.

Tryman
2009-06-06, 08:20
YlTukY9fV9Y

Hoppas på 0-3 eller större vinst för danskarna så kanske man i alla fall slipper lite av hysterin kring denna sanslöst tråkiga sport.

Som om amerikansk fotboll är bättre där man spelar fotboll med händerna och kasta näsdukar överallt. Är det inte typ 10 min effektiv speltid i dom matcherna. :D

mela
2009-06-06, 09:54
Jag tror egentligen inte att Sverige har en chans. Men jag hoppas verkligen att vi vinner!

shadowfire
2009-06-06, 18:25
Fyfan vad jag är laddad nu, nu jävlar!!!!!

shadowfire
2009-06-06, 18:57
Nu åker vi!
http://i92.photobucket.com/albums/l16/shadowfire77/sverige.jpg

kålman
2009-06-06, 19:08
hm.....

Raggis
2009-06-06, 19:15
Snygg räddning.

Frantic
2009-06-06, 19:16
Bosse är kass som expertkommentator

omnibus
2009-06-06, 19:24
Ooops...

tano
2009-06-06, 19:25
Haha hur klantig får man vara...

Sverige har visst vaknat på klantighets sidan idag...

Se där några som halkar också. Ser bra ut det här...

Kwon
2009-06-06, 19:25
Schysst mål där

http://img.photobucket.com/albums/v353/dekethecreep/Fat_guy_chair_fall.gif

tobbo
2009-06-06, 19:26
Så jevla svenskt.

ManuelIT
2009-06-06, 19:30
Finns det någon stream? Radiostream går också bra.

thx!

ManuelIT
2009-06-06, 19:31
nvm, hitta på sr.se :)

shadowfire
2009-06-06, 19:53
kul, typiskt svenskt spel o riktigt dåligt

tano
2009-06-06, 19:55
Besvikelse är ordet. Rasmus Elm är den enda som spelar bra av svenskarna.

Nu måste man fara iväg och jobba.
Jag hoppas på att fotbollslandslaget kan ta sig i kragen och göra en Söderling nu när man slår av tvn.

shadowfire
2009-06-06, 19:58
Besvikelse är ordet. Rasmus Elm är den enda som spelar bra av svenskarna.

Nu måste man fara iväg och jobba.
Jag hoppas på att fotbollslandslaget kan ta sig i kragen och göra en Söderling nu när man slår av tvn.

+1 på den.
Zlatan är för slö, jobbar inte ens när det ges en frilägeslöpning.
Källström är för nervös.
Micke Nilsson är inte alls så offensiv som han brukar.

Alla anfallen suger ju, de stannar ju upp o spelar bakåt istället för att utmana o våga..

palme
2009-06-06, 20:10
Varför slog inte Zlatan straffen?

Fint att de rödvita dominerar ;)

Sebbe_H
2009-06-06, 20:14
Ut med Källström den jävla fjollan

kjell33
2009-06-06, 20:17
Portugal har tagit ledningen.*grr*

Frantic
2009-06-06, 20:18
Ut med Källström den jävla fjollan

Och Daniel Andersson och Micke Nilsson.


Låt bollen gå efter backen. För helvete

Frantic
2009-06-06, 20:19
Portugal har tagit ledningen.*grr*

Kvitterat nu

Sebbe_H
2009-06-06, 20:20
Och Daniel Andersson och Micke Nilsson.


Låt bollen gå efter backen. För helvete

Håller med, ut med halva laget förfan.

kjell33
2009-06-06, 20:20
Alltid ngt

Frantic
2009-06-06, 20:26
Varför gnäller de på Zlatan? Han är väl den enda som faktiskt försöker spela in bollen istället för alla värdelösa höga inspel som inte ger någonting.


EDIT: Är det Lagerbäck som står och predikar om höga långbollar från backlinjen och höga inspel från kanterna inför varje match?

Frantic
2009-06-06, 20:32
Micke Nilsson får bollen strax utanför straffområdet och vad gör han? Han lyfter in den och det som kunde blivit en målchans blev till ingenting. Fan.

stafh
2009-06-06, 20:51
Wow, sverige gör inga mål. Oväntat.

Everest
2009-06-06, 20:54
är det omöjligt för sverige att ta sig vidare till Sydafrika nu?

14K
2009-06-06, 20:54
haha så jäcka typiskt.

The_RobRoy
2009-06-06, 20:54
*grr*

Frantic
2009-06-06, 20:57
är det omöjligt för sverige att ta sig vidare till Sydafrika nu?

Nej. Jag tror att det är 4 matcher kvar att spela så omöjligt är det inte. Däremot så är det väldigt svårt. Förmodligen för svårt

Hermit
2009-06-06, 20:57
Piss.

Wille005
2009-06-06, 21:00
***.

Arne Persson
2009-06-06, 21:03
Ingen kickar fotboll som han... Zlatan ja Zlatan...

Jense
2009-06-06, 21:05
Förstår inte varför Källström och Larsson får spela. Källström slår bort 9 av 10 bollar, och Larsson är i pisseform.

mattilainen
2009-06-06, 21:06
jaha.. osm det kan gå..

Matsa
2009-06-06, 21:06
+1 på den.
Zlatan är för slö, jobbar inte ens när det ges en frilägeslöpning.
Källström är för nervös.
Micke Nilsson är inte alls så offensiv som han brukar.

Alla anfallen suger ju, de stannar ju upp o spelar bakåt istället för att utmana o våga..

Anfallet var dock inte det största problemet, som jag ser det så var det Sveriges urusla försvarsspel som gjorde att vi åkte på pumpen. Pinsamt dåligt. Ingen kommunikation och spelarna springer i vägen för varandra.

Christyle
2009-06-06, 21:07
Ahh Zlatan skyttekung i Italien men i Landslaget verkar inte bollen hamna bakom målvakten

Jense
2009-06-06, 21:08
Ahh Zlatan skyttekung i Italien men i Landslaget verkar inte bollen hamna bakom målvakten

ska man spela som zlatan att göra mål gäller det att man har bra medspelare. han kan knappast lyfta hela laget med individuella situationer

kålman
2009-06-06, 21:08
en bunt lallare, tro fan zlatan inte gör mål när han lirar med 9 jävla amatörer

Spiffy
2009-06-06, 21:09
Ahh Zlatan skyttekung i Italien men i Landslaget verkar inte bollen hamna bakom målvakten

inte så lätt när han måste gå hem på egen planhalva för att dom ska lyckas sätta bollen längs marken till honom.
Förstår inte hur man kan klaga på Zlatan när backar och mittfält är så genomusla på att prestera något vettigt att jobba med.

C.E.J.
2009-06-06, 21:12
Vad blev resultatet?

Jense
2009-06-06, 21:12
Fast vad förväntar vi oss med så många spelare från allsvenskan. En av europas absolut sämsta ligor. Tragiskt

Raggis
2009-06-06, 21:15
vad blev resultatet?

0-1

mikaelj
2009-06-06, 21:18
Det kan jeg godt lide!

tp_88
2009-06-06, 21:20
Givetvis ska Zlatan inte få någon som helst kritik. Någonsin. Bara hyllas när det går bra.

Frågan är hur det någonsin ska kunna gå bra för honom enligt er. Det är tydligen omöjligt för honom att göra något bra med dom värdelösa medspelarna i landslaget, och det är omöjligt att göra något på egen hand.

En ganska dålig insats överlag idag, Källström visar återigen att han är som sämst när det gäller.

porja
2009-06-06, 21:21
Källström snorungen(fortfarande omogen) borde tagit det lugnt...

Henrik Larsson, gamlingen målsumparen(omogne) borde avstått spela mer i landslaget

Zlatan kan glömma landslaget, han är en inte sig själv nu förtiden i landslaget...

Mikael Nilsson (upp och ner, berg dalbana, omogna beslut, kan dra åt Cypern)

Lagerbäck avgå, det är körd, du har gjort ett bra jobb, nu får någon annan ta över, goda tider är över........

SLUTSATS:
Lennart Johanssons tårar på läktaren innan avspark, visade verkligen vägen

rQx
2009-06-06, 21:22
Zlatan - Elmander på topp, Larsson släpande .. Mer Wilhelmsson, in med Anders S och ut med Mickael Nilsson

Jense
2009-06-06, 21:23
Givetvis ska Zlatan inte få någon som helst kritik. Någonsin. Bara hyllas när det går bra.

Frågan är hur det någonsin ska kunna gå bra för honom enligt er. Det är tydligen omöjligt för honom att göra något bra med dom värdelösa medspelarna i landslaget, och det är omöjligt att göra något på egen hand.

En ganska dålig insats överlag idag, Källström visar återigen att han är som sämst när det gäller.

Nä men han har väl ändå bevisat att med bra medspelare gör han fler mål. lagen han möter i serie a är inte mycket sämre och o flera fall mycket bättre än Danmark. Zlatan missade förvisso en eller två skapliga chanser idag och det är kass av en anfallare. Men att gnälla över Zlatans målratio osv funkar inte när resten av laget är lika kassa

Richard85
2009-06-06, 21:27
Konstigt isåfall att Zlatan får mer kritik än Henke som det främsta läget..Zlatan var inte bäst på plan i Sverige nej men han gör det han får och jobba med på ett bra sätt...Sen att ha en bunke träkukar som medspelare hjälper precis inte..

Frantic
2009-06-06, 21:36
Vänsterbacken var också kass. Väldigt osäker

Christyle
2009-06-06, 21:57
ska man spela som zlatan att göra mål gäller det att man har bra medspelare. han kan knappast lyfta hela laget med individuella situationer

hans medspelare suger

Christyle
2009-06-06, 21:58
inte så lätt när han måste gå hem på egen planhalva för att dom ska lyckas sätta bollen längs marken till honom.
Förstår inte hur man kan klaga på Zlatan när backar och mittfält är så genomusla på att prestera något vettigt att jobba med.

ahh cykelsparken va helt onödig på slutet

Exdiaq
2009-06-06, 21:59
:cheers::cheers::cheers:

shadowfire
2009-06-06, 22:07
Hoppas på 0-3 eller större vinst för danskarna så kanske man i alla fall slipper lite av hysterin kring denna sanslöst tråkiga sport.

kanske engagera sig mindre i denna tråd?

saab900
2009-06-06, 22:11
:cheers::cheers::cheers:

Ja, flickrugby med skydd är så jävla mycket bättre *rolleyes*
Bättre det stannar i Väst tillsammans med statistikonanisporten brännboll (förlåt, baseboll).

Jense
2009-06-06, 22:14
Ja, flickrugby med skydd är så jävla mycket bättre *rolleyes*
Bättre det stannar i Väst tillsammans med statistikonanisporten brännboll (förlåt, baseboll).

ja, varje spel varar i hela 3 sekunder. kul

saab900
2009-06-06, 22:19
Bröderna Elm var helt OK, speciellt Viktor. Zlatan får ta och lära Micke Nilsson klacka ordentligt, det var en riktigt snygg assist han fick där, suck. Han har inte blivit mycket bättre sedan han först dök upp som en rundningskona förra VM. Kjellström var helt övertänd, och inte blev det bättre när han bommade straffen.
Mycket dåligt av Viasat att lyckas tima in sin jävla logga precis i straffögonblicket för övrigt *grr*
Jag tycker att Sverige borde använt kanterna mer, nästan allt spel gick ju mot danskarnas igelkottförsvar i mitten, och så fort man märkte att det var dödfött kom långbollarna istället.
För alla som får PMS när man kritiserar Zlatan så tycker jag inte att han var varken bättre eller sämre än vanligt i landslaget. Sprang lite mer än han brukade, men höll också i bollen onödigt länge ett par gånger.
Henke stod knappt att känna igen, riktigt blek idag. Elmander som vanligt stor och långsam. Chippen sprang mycket med fick ändå inte mycket uträttat.

Hoppas de kan bryta ihop och komma igen, för i och med Portugals lite tursamma segermål lär det vara 4 segrar som krävs för att överhuvudtaget bli tvåa.

Matsa
2009-06-06, 22:26
Källström borde inte ha sumpat straffen, Henke hade en riktigt bra chans som han borde ha satt och Zlatan borde ha gjort mer överlag. Samtidigt är det inte direkt någon lätt sak att vara anfallare när sverige spelar som de gjorde idag. För det mesta panikrensas det till mittlinjen för att där jaga reda på bollen och försöka bygga upp något, det håller inte i längden. Och när ett anfall för en gångs skull byggs upp från egen planhalva så är det inte mycket bättre, det går på tok för långsamt.

Och vill man göra det hela ännu värre så kan man ju alltid GE bort ett mål... *gah!*

Givetvis ska Zlatan inte få någon som helst kritik. Någonsin. Bara hyllas när det går bra.

Frågan är hur det någonsin ska kunna gå bra för honom enligt er. Det är tydligen omöjligt för honom att göra något bra med dom värdelösa medspelarna i landslaget, och det är omöjligt att göra något på egen hand.

En ganska dålig insats överlag idag, Källström visar återigen att han är som sämst när det gäller.

Det roliga med Zlatan är att ytterst få verkar kunna göra en sansad bedömning av läget. De som inte hyllar honom oavsett hur han presterar verkar vilja hänga honom i förebyggande syfte. Något fel är det ju helt klart, och det är jävligt trist. Vi har en av världens bästa anfallare i laget som skulle kunna vara ett jäkla vapen för oss, men på något vis kommer han inte alls till sin rätt.

shadowfire
2009-06-06, 22:26
asså landslaget saknar ljungberg.. den ende som ens är i närheten nu är chippen o han får inte full utväxling... nilsson var på g för ngt år sedan, men är på tok för feg nu.
saknar ljungbergs offensiva spel, djupledslöpningar o anfall

shadowfire
2009-06-06, 22:28
angående zlatan så hade han ett par fina lägen att kunna dra på djupet, men han bromsade istället o sket i vilket... när han spelar med landslaget så MÅSTE HAN sänka nivån på spel från inter och istället jobba mer.. han kommer inte att få samma spel serverat som i Italien... tyvärr förväntar han sig det och därmed går spelet åt pepparn

joriice
2009-06-06, 22:29
0-1.

Jense
2009-06-06, 22:39
asså landslaget saknar ljungberg.. den ende som ens är i närheten nu är chippen o han får inte full utväxling... nilsson var på g för ngt år sedan, men är på tok för feg nu.
saknar ljungbergs offensiva spel, djupledslöpningar o anfall

Att Ljungberg skulle behövas var precis vad jag tänkte, för det saknade ett centralt driv i anfallet som Ljungberg var bra på.

Exdiaq
2009-06-06, 23:17
kanske engagera sig mindre i denna tråd?

Ohh nej, nu ökade chanserna till att jag slipper höra något om det på TV, läsa i tidningen, av vänner och annat löst folk. Fjollboll och kvällsblaskor flyr jag som pesten, men kan inte hjälpa att må bra när det går åt helvete för någon av dessa två. Skadeglädje är den enda sanna glädjen.

Edit: Sen är det alltid lika underhållande när folk och kommentatorer ska försöka sig på att analysera spelet vilket leder till en krystad dialog där man verkligen anstränger sig för att hitta något av värde att analysera. Tips, slå på ESPN America under fotbollssäsongen så ska ni få se lite ordentliga analyser och statistik.

shadowfire
2009-06-06, 23:27
Att Ljungberg skulle behövas var precis vad jag tänkte, för det saknade ett centralt driv i anfallet som Ljungberg var bra på.
ja, verkligen..

Ohh nej, nu ökade chanserna till att jag slipper höra något om det på TV, läsa i tidningen, av vänner och annat löst folk. Fjollboll och kvällsblaskor flyr jag som pesten, men kan inte hjälpa att må bra när det går åt helvete för någon av dessa två. Skadeglädje är den enda sanna glädjen.

Edit: Sen är det alltid lika underhållande när folk och kommentatorer ska försöka sig på att analysera spelet vilket leder till en krystad dialog där man verkligen anstränger sig för att hitta något av värde att analysera. Tips, slå på ESPN America under fotbollssäsongen så ska ni få se lite ordentliga analyser och statistik.

haha du är ju smygfotbollsfetischist :P

Exdiaq
2009-06-06, 23:34
haha du är ju smygfotbollsfetischist :P

Har hört en del konstiga sporter, men vad är smygfotboll egentligen? Tog för säkerhetsskull och googlade det och fick fram att det nog var damfotboll du menade. http://lmgtfy.com/?q=smygfotboll
I så fall, ja, gillar damfotboll mer än herrfotboll för där har man i alla fall något intressant att titta på!

Eller kan det bara vara så att du hade ett litet syftningsfel?

KlopFer
2009-06-06, 23:54
Ohh nej, nu ökade chanserna till att jag slipper höra något om det på TV, läsa i tidningen, av vänner och annat löst folk. Fjollboll och kvällsblaskor flyr jag som pesten, men kan inte hjälpa att må bra när det går åt helvete för någon av dessa två. Skadeglädje är den enda sanna glädjen.

Edit: Sen är det alltid lika underhållande när folk och kommentatorer ska försöka sig på att analysera spelet vilket leder till en krystad dialog där man verkligen anstränger sig för att hitta något av värde att analysera.

+1

göttans :)

Jense
2009-06-07, 00:00
Ohh nej, nu ökade chanserna till att jag slipper höra något om det på TV, läsa i tidningen, av vänner och annat löst folk. Fjollboll och kvällsblaskor flyr jag som pesten, men kan inte hjälpa att må bra när det går åt helvete för någon av dessa två. Skadeglädje är den enda sanna glädjen.

Edit: Sen är det alltid lika underhållande när folk och kommentatorer ska försöka sig på att analysera spelet vilket leder till en krystad dialog där man verkligen anstränger sig för att hitta något av värde att analysera. Tips, slå på ESPN America under fotbollssäsongen så ska ni få se lite ordentliga analyser och statistik.

jag har bara sett super bowl och det har alltid varit skittråkigt. man ska inte behöva utöva sporten för att det ska vara kul att titta på. Dart är roligare än af

FillilutteN
2009-06-07, 00:05
hur FAAAN kan Källström få lägga straffen? Zlatan är ju förstastraffskytt i Inter, Kim bänkvärmare i Lyon. Jävla idiotcoaching! Argh, vad ledsen jag är :(

saab900
2009-06-07, 00:07
Ohh nej, nu ökade chanserna till att jag slipper höra något om det på TV, läsa i tidningen, av vänner och annat löst folk. Fjollboll och kvällsblaskor flyr jag som pesten, men kan inte hjälpa att må bra när det går åt helvete för någon av dessa två. Skadeglädje är den enda sanna glädjen.

Edit: Sen är det alltid lika underhållande när folk och kommentatorer ska försöka sig på att analysera spelet vilket leder till en krystad dialog där man verkligen anstränger sig för att hitta något av värde att analysera. Tips, slå på ESPN America under fotbollssäsongen så ska ni få se lite ordentliga analyser och statistik.

Ja, något måste de ju fylla ut alla spelavbrott med. Jag led mig genom superbowl sist, det var ju hopplöst. Mer avbrott än spel, bara statistikfetischister kan ju tycka om det, och reklam var femte minut.

Fotbollskommentatorer suger överlag, och hör jag en TV6-kommentator vråla "världsklass" över ett ordinärt mål en gång till skriker jag. Jag håller med dig om att matchanalyser är fruktansvärt krystade, men dom behöver man inte titta på. Fotboll är mer underhållande att titta på än amerikansk fotboll. Hade vi inte tyckt det hade am. fotboll varit större än det är i Sverige.

Jense
2009-06-07, 00:37
Ja, något måste de ju fylla ut alla spelavbrott med. Jag led mig genom superbowl sist, det var ju hopplöst. Mer avbrott än spel, bara statistikfetischister kan ju tycka om det, och reklam var femte minut.

Fotbollskommentatorer suger överlag, och hör jag en TV6-kommentator vråla "världsklass" över ett ordinärt mål en gång till skriker jag. Jag håller med dig om att matchanalyser är fruktansvärt krystade, men dom behöver man inte titta på. Fotboll är mer underhållande att titta på än amerikansk fotboll. Hade vi inte tyckt det hade am. fotboll varit större än det är i Sverige.

Fotboll förenar länder långt mer än någon annan sport dessutom, men det ska vi inte gå in på här eftersom tråden handlar om att Kim Källström missade en straff och minskade Sveriges chanser till ett VM slutspel i Sydafrika dramatiskt.

Dissector
2009-06-07, 00:58
Jag hatar att älska fotboll. Fan, det är i undantagsfall man blir lycklig och glad. Största delen är verkligen bara en enda stor pina :(

Delta_
2009-06-07, 01:31
Alltså. För det första, vad f-a-n gör danielsson i startelvan. En gammal mittfältare i allsvenskan som inte ens var bra på sin "storhetsstid" i bari. Och henke. Okej. Han var bra förrut när han spottade in mål i skotska. Men det var då. Han e typ vadå, 36 nu? Och spelar i allsvenskan . Kom igen. Dags för lagerback att packa väskan och gå. Han har gjort ett bra jobb. Men nej, nu räcker det.

Delta_
2009-06-07, 01:34
Och sebban larsson får såklart spela dom sista 5 minuterna...bra lagerbäck bra

Jorgen
2009-06-07, 07:15
angående zlatan så hade han ett par fina lägen att kunna dra på djupet, men han bromsade istället o sket i vilket... när han spelar med landslaget så MÅSTE HAN sänka nivån på spel från inter och istället jobba mer.. han kommer inte att få samma spel serverat som i Italien... tyvärr förväntar han sig det och därmed går spelet åt pepparn

Det hade varit bättre om dom andra höjt sig istället. :D

kjell33
2009-06-07, 07:20
Med tanke på hur det gick i em var det här ingen större överraskning.

En rejäl besvikelse dock.

coxie
2009-06-07, 08:40
Inga supportrar på planen :(.

shadowfire
2009-06-07, 09:40
Det hade varit bättre om dom andra höjt sig istället. :D

haha jo iofs, men man kan inte begära för mkt :P

Arne Persson
2009-06-07, 10:01
Denna måste vara helt gjuten här nu......:D
http://www.youtube.com/watch?v=xBcJZ3-cJKc

kjell33
2009-06-07, 10:03
Haha!:thumbup:

Exdiaq
2009-06-07, 10:15
jag har bara sett super bowl och det har alltid varit skittråkigt. man ska inte behöva utöva sporten för att det ska vara kul att titta på. Dart är roligare än af

Ja, något måste de ju fylla ut alla spelavbrott med. Jag led mig genom superbowl sist, det var ju hopplöst. Mer avbrott än spel, bara statistikfetischister kan ju tycka om det, och reklam var femte minut.

Fotbollskommentatorer suger överlag, och hör jag en TV6-kommentator vråla "världsklass" över ett ordinärt mål en gång till skriker jag. Jag håller med dig om att matchanalyser är fruktansvärt krystade, men dom behöver man inte titta på. Fotboll är mer underhållande att titta på än amerikansk fotboll. Hade vi inte tyckt det hade am. fotboll varit större än det är i Sverige.


Det är förmodligen för att ni inte alls vet hur sporten fungerar och då förstår jag till 100% att ni inte tycker det är roligt. Det händer 100 ggr mer saker i am. fotboll än i eur. fotboll och det finns även små "minimatcher" i matchen vilket tilltalar mig. Att se en gäng spinkiga män springa efter en boll fram och tillbaka under 90 min är långtråkigt och att det sällan blir mer än 4 mål är inget roligt heller.

Skillnaden mellan oss när vi bashar varandras sporter är att jag vet vad jag snackar om när det gäller båda sporterna. Har själv spelat eur. fotboll i 9 år och under den perioden kollade jag på en hel del matcher, allt från Champios League och La Liga till landslagsfotboll och lokala lag.

Anledningen till att eur. fotboll är större än am. fotboll är att den har mycket längre historia och anknytning till Sverige. Eftersom så många runtomkring en håller på eller har hållit på med eur. fotboll blir det naturligt att man också själv gör det i brist på kunskap om andra sporter. Det blir en form av grupptryck. Jag har ingen som helst tvekan om att am. fotboll är mycket bättre än eur. fotboll vad det gäller disciplin, mångfald inom laget (sport för alla), fysik, taktik, underhållningsvärde o.s.v. Därför är det så förbannat synd att folk antingen inte har hört något om sporten alternativt blir avskräckta för att det kan vara komplicerat.

Jense
2009-06-07, 10:20
Det är förmodligen för att ni inte alls vet hur sporten fungerar och då förstår jag till 100% att ni inte tycker det är roligt. Det händer 100 ggr mer saker i am. fotboll än i eur. fotboll och det finns även små "minimatcher" i matchen vilket tilltalar mig. Att se en gäng spinkiga män springa efter en boll fram och tillbaka under 90 min är långtråkigt och att det sällan blir mer än 4 mål är inget roligt heller.

Skillnaden mellan oss när vi bashar varandras sporter är att jag vet vad jag snackar om när det gäller båda sporterna. Har själv spelat eur. fotboll i 9 år och under den perioden kollade jag på en hel del matcher, allt från Champios League och La Liga till landslagsfotboll och lokala lag.

Anledningen till att eur. fotboll är större än am. fotboll är att den har mycket längre historia och anknytning till Sverige. Eftersom så många runtomkring en håller på eller har hållit på med eur. fotboll blir det naturligt att man också själv gör det i brist på kunskap om andra sporter. Det blir en form av grupptryck. Jag har ingen som helst tvekan om att am. fotboll är mycket bättre än eur. fotboll vad det gäller disciplin, mångfald inom laget (sport för alla), fysik, taktik, underhållningsvärde o.s.v. Därför är det så förbannat synd att folk antingen inte har hört något om sporten alternativt blir avskräckta för att det kan vara komplicerat.
Lite svårt att va bulkig och springa intervaller i 90minuter klart.

å andra sidan är där af spelare som är direkt feta men som ändå spelar på toppnivå. snacka om att en sport är välanpassad för jänkare. fast jag förstår att det jag ser inte är hela sporten i af, men det tilltalar inte mig att man måste läsa på för att kolla på en sport för att verkligen förstå och tycka det är kul. Ska man spela är det såklart skitkul med lite mer invecklat. men ska man kolla är det roligare med lätta sporter.

Basha och basha, jag går inte in i super bowl trådar och hånar "din" sport.

Herr Oberst
2009-06-07, 11:41
Ernst Hugo den förrädaren.
Som Skåning kan man inte annat än mysa över de mäktiga danskarnas seger

Arne Persson
2009-06-07, 11:42
Ernst Hugo den förrädaren.
Som Skåning kan man inte annat än mysa över de mäktiga danskarnas seger

He he he!

LoTiX
2009-06-07, 11:43
Hur kan man ens lägga tid på att skriva ner en sport man inte tycker om? I grunden är all sport idiotiskt och det är upp till var och en att välja någon att ändå bli engagerad av. Det är samma patetiska historia som det är kring supporters utav olika lag.

coxie
2009-06-07, 11:46
Hur kan man ens lägga tid på att skriva ner en sport man inte tycker om? I grunden är all sport idiotiskt och det är upp till var och en att välja någon att ändå bli engagerad av. Det är samma patetiska historia som det är kring supporters utav olika lag.

QFT jag själv är inte intresserad av fotboll men såg matchen igår för att få dricka öl med polarna.

Matchens höjdpunkt måste varit skylten där det stod typ "skåne är fortfarande danskt så zlatan är dansk"

porja
2009-06-07, 16:44
Fotboll förenar länder långt mer än någon annan sport dessutom, men det ska vi inte gå in på här eftersom tråden handlar om att Kim Källström missade en straff och minskade Sveriges chanser till ett VM slutspel i Sydafrika dramatiskt.


fatar inte när Kim Källström mognar....
d
nemän alla sööög, så mkt stillastående, så omodiga, obeslutsamma, med EXTREM LÅG SJÄLVFÖRTROENDE, inget hjärta för sitt land, de skämde bort sig totalt.

Nu är det bra att heja på England, det är Englands tur att vinna VM, efter så många års otur.... :)