handdator

Visa fullständig version : Träningsvärk?


xLinneax
2009-06-05, 14:28
En dum fråga kanske, men får man mer träningsvärk under tiden man går på diet/deffar? Har brutal träningsvärk nu...
Sen en annan sak, ska man räkna med exakt hur mycket olja man har i stekpannan om man tex ska steka kycklingen (på diet)? Jag har inte tänkt så mycket på det, men jag går ner ändå.

Trevlig helg Linnea

JohanC
2009-06-05, 14:30
Jag fick en djävla träningsvärk i mina lår/vader när jag deffade i alla fall.

Baboom
2009-06-05, 14:58
En dum fråga kanske, men får man mer träningsvärk under tiden man går på diet/deffar? Har brutal träningsvärk nu...
Sen en annan sak, ska man räkna med exakt hur mycket olja man har i stekpannan om man tex ska steka kycklingen (på diet)? Jag har inte tänkt så mycket på det, men jag går ner ändå.

Trevlig helg Linnea

Steker jag så har jag bara lite vatten i en teflonpanna. Annars går det bra att grilla eller köra i ugnen.

KalleBalik
2009-06-05, 15:07
Kan inte påstå att jag haft träningsvärk i större utsträckning när jag deffar än när jag bulkar.

Rusk
2009-06-05, 15:18
Jag brukar ta mitt dl mått och lägga på vågen, det väger 12g, sen lägger jag i lite olivolja i dl måttet, sen är det bara att ta som idag tex 22g -12 = 10.
10g olivolja = 88 kcal enligt http://192.121.81.11/livsmedelsok/sok.aspx?typ=enkel
Gör samma sak med keso mm, slipper man kladda ner vågen:P

LadyG
2009-06-05, 17:31
Jag brukar ta mitt dl mått och lägga på vågen, det väger 12g, sen lägger jag i lite olivolja i dl måttet, sen är det bara att ta som idag tex 22g -12 = 10.
10g olivolja = 88 kcal enligt http://192.121.81.11/livsmedelsok/sok.aspx?typ=enkel
Gör samma sak med keso mm, slipper man kladda ner vågen:P

Klyftigt! Så ska man ju göra förståss!

xLinneax: Jag får också brutalare träningsvärk när jag ligger på kaloriunderskott. Varför vet jag inte, det bara är så verkar det som. Om du går ner som du ska är väl en liten skvätt olja knappast något du behöver tänka på. Då fungerar ju dieten som den är. Don't fix it if it ain't broken ;)