handdator

Visa fullständig version : Kärleksbrev till kassörska.


TerryMalloy
2009-06-04, 22:44
Finns en kassörska nere på ica som jag har spanat in ett tag. Brukar kolla hennes reaktion till kunder, hur artig hon är osv... jag kanske inbillar mig men jag tycker hon alltid blir extra trevlig när jag kommer...

Iaf idag fick jag ett litet ryck och skrev ett kärleksbrev. Något i stil med:

Hej, jag vet att du har mycket att göra och jag vill inte att din kö ska växa... Men det finns en sak jag vill säga dig. Det är nämligen så att min önskan är att få träffa dig någonstans trevligare än i en kassakö. Kärleksfulla hälsningar killen i kön...

Jag var väldigt kort när jag lämna brevet. Skämdes som en galning.

Gulligt eller töntigt? Nu i efterhand känner jag mig jääävlig töntig!

Mourten
2009-06-04, 22:47
Skön grejj. :)

ceejay
2009-06-04, 22:47
haha :D

mini
2009-06-04, 22:48
Gullig gest, lite läskigt att skriva "kärleksfulla". Modigt att göra det, var stolt hur utfallet än blir.

LindaS
2009-06-04, 22:49
Det ingår i hennes jobb att vara trevlig, det betyder inte att hon vill ligga med dig. Ett mer subtilt tillvägagångssätt hade varit att rekomendera. Du kan välja att gå dit, det kan inte hon.

Sniggel
2009-06-04, 22:50
Gulligt, jag håller tummarna för dig!

TerryMalloy
2009-06-04, 22:52
Ja, men grejen är att jag tycker hon verkar rätt deprimerad mot andra kunder. Och när jag kommer så byter hon ton lite grann och ler. Men jag kanske inbillar mig.

Erik__
2009-06-04, 22:52
Fan vad kul :D man kommer ingenstans i livet med att vara feg hehe

LindaS
2009-06-04, 22:53
Gulligt, jag håller tummarna för dig!Okej, är han tonåring så kan jag gå med på att det kan vara gulligt. Det är inte lika gulligt när "män" på 50+ kommer med "jag skulle gärna vilja hälsa på hemma hos dig" och motsvarande.

eleni
2009-06-04, 22:53
Modigt och sött gjort. Håller tummarna för dig.

J.V
2009-06-04, 22:54
LindaS, sprider glädje i var tråd.

Vad fick du för reaktion då? Jävligt ballt gjort. Balls!

LindaS
2009-06-04, 22:56
Ja, men grejen är att jag tycker hon verkar rätt deprimerad mot andra kunder. Och när jag kommer så byter hon ton lite grann och ler. Men jag kanske inbillar mig.Nej, jag tror inte att du inbillar dig, men kolla även på hur de kunderna betér sig mot henne. Antagligen är du trevlig och ler du också. Men som sagt, det behöver inte vara mer än så.

TerryMalloy
2009-06-04, 22:57
Haha, jag vek ihop brevet o skrev "öppna mig" på det. Hann aldrig se någon reaktion för jag gick nästan direkt.

jwzrd
2009-06-04, 22:57
Jag tycker att du gjorde en svinbra grej!

agazza
2009-06-04, 22:59
Jag med, bara du vet när du ska ge dig ifall det går åt det hållet, slipper hon känna sig obekväm och hördu, det finns alltid andra kassor. :)

Mantus
2009-06-04, 23:00
Jag håller faktiskt med LindaS i sak i den här frågan. Du kan välja att handla i en annan affär men hon kommer att jobba kvar. Vissa tar sådana meddelanden med en klackspark medan vissa lätt tror att personer som skriver sådana meddelanden kan vara lite udda. Om du lyckas och hon tar kontakt med dig nästa gång i affären så är det bara att gratulera annars gör du nog bäst i att låtsas som om det regnar när du träffar henne hädanefter.

Lacenicienta
2009-06-04, 23:40
Oj! Coolt... men..
Jag hörde faktiskt om samma sak på P3 för inte så länge sedan den killen fick napp!! så visst kan det funka :-) Om någon skulle göra så mot mig och jag tyckte killen i fråga va snygg o charmig hade jag lätt tagit en date men om inte då hade det ju blivit grymt pinsamt varje gång han handlade....... men win some lose some :-)

Grisen
2009-06-04, 23:42
Ha ha, skön grej!

hendrong
2009-06-04, 23:47
Okej, är han tonåring så kan jag gå med på att det kan vara gulligt. Det är inte lika gulligt när "män" på 50+ kommer med "jag skulle gärna vilja hälsa på hemma hos dig" och motsvarande.

Isdrottningen?

Han skrev inte att han ville komma hem till henne. En någorlunda normal tjej fattar ju att det han skrev var menat att tas med en klackspark. Att han är intresserad och ville ta kontakt, inte att han är kär i henne och kommer stalka henne, eller att han bara är ute efter ett knull.

Jag tycker det är skitbra gjort av trådskaparen och jag tror tjejen tar det som en fet komplimang.

Stoltz
2009-06-04, 23:52
Lite roligt att läsa :) Du måste skriva vad som sker sedan..!

Erik__
2009-06-04, 23:53
Lite roligt att läsa :) Du måste skriva vad som sker sedan..!

Haha inte lika roligt som en lapp där det står "Jag kan ta din oskuld" vilken kombo det hade blivit :D

Bönne
2009-06-04, 23:54
Okej, är han tonåring så kan jag gå med på att det kan vara gulligt. Det är inte lika gulligt när "män" på 50+ kommer med "jag skulle gärna vilja hälsa på hemma hos dig" och motsvarande.Ähh, hade du inte haft så stökigt hemma och inte diskat på en vecka hade du velat att deras polare också skulle hängt med på en gangbang hos dig, det är så genomskinligt.

Najs gjort av TerryMalloy, krävs lite balls och om inte annat så gjorde du henne glad :)

sundvall
2009-06-05, 00:08
Creppy.

Snacka med henne istället.

Herr Oberst
2009-06-05, 00:12
Klassiker att bli kåt på en kassörska.
Bättre att agera än att vara passiv. Helt klart ett bra move

hendrong
2009-06-05, 00:16
Några tjejkompisar till mig gav mig följande tips för att få en tjej intresserad: Lägg en lapp i hennes brevlåda där det står "vilka fina skor du hade idag". Så nog kan lappar funka på tjejer.

Och nej, de var inte tonåringar utan ca 20.

Mantus
2009-06-05, 00:20
Några tjejkompisar till mig gav mig följande tips för att få en tjej intresserad: Lägg en lapp i hennes brevlåda där det står "vilka fina skor du hade idag". Så nog kan lappar funka på tjejer.

Och nej, de var inte tonåringar utan ca 20.

Det låter som en utmärkt idé. Ring gärna hem till dem kl 03 och flåsa lite i luren också. Jag har hört att tjejer gillar sånt.

hendrong
2009-06-05, 00:22
Det låter som en utmärkt idé. Ring gärna hem till dem kl 03 och flåsa lite i luren också. Jag har hört att tjejer gillar sånt.

Tror nog några tjejer vet bättre än du vad som funkar på tjejer. :thefinger

sundvall
2009-06-05, 00:28
Några tjejkompisar till mig gav mig följande tips för att få en tjej intresserad: Lägg en lapp i hennes brevlåda där det står "vilka fina skor du hade idag". Så nog kan lappar funka på tjejer.

Och nej, de var inte tonåringar utan ca 20.

Vilket jävla creepy bullshit, seriöst, det där är enbart skit :P

Mongar
2009-06-05, 00:30
Tror nog några tjejer vet bättre än du vad som funkar på tjejer. :thefinger

Vad gör du sen då? Fler lappar eller springer du fram till henne nästa dag och säger: Hej det är jag med lappen, ska vi gå ut.

J.V
2009-06-05, 00:32
Vilket jävla creepy bullshit, seriöst, det där är enbart skit :PEn neg är säkert mycket bättre...

sundvall
2009-06-05, 00:33
En neg är säkert mycket bättre...

Skärp dig nu för i helvete. Alltid samma jävla sak.

Tycker du seriöst att det är en bra ide att slänga ner i skitlappa i tjejens brevlåda om att man gillar hennes skor? Är du från vettet?

:smash:

J.V
2009-06-05, 00:35
Tycker du seriöst att det är en bra ide att slänga ner i skitlappa i tjejens brevlåda om att man gillar hennes skor? Är du från vettet?Japp. För det är lite humor i det. Ser inte tjejen det är hon inget jag vill ha.

Varulven
2009-06-05, 00:36
Vad hände med Fastklistrad-lapp-på-sten-genom-fönstret-runt-midnatt knepet? :/

sundvall
2009-06-05, 00:36
Japp. För det är lite humor i det. Ser inte tjejen det är hon inget jag vill ha.

Hahah! Vilken logik du använder :) "Ser tjejen inte min humor är hon inget att ha!!!"

Det är för i helvete creepy, inser du inte det?

"Jag vill vara ett creep, men jag vill att tjejerna ska vara snälla å vilja ha mig för den personen jag är :("

*screwy*

Mantus
2009-06-05, 00:39
Tror nog några tjejer vet bättre än du vad som funkar på tjejer. :thefinger

Jag tror några tjejer hade fasligt roligt minuterna efter att du gått därifrån.;)

J.V
2009-06-05, 00:41
Hahah! Vilken logik du använder :) "Ser tjejen inte min humor är hon inget att ha!!!"

Det är för i helvete creepy, inser du inte det?

"Jag vill vara ett creep, men jag vill att tjejerna ska vara snälla å vilja ha mig för den personen jag är :("Så du ser inget problem att ha ett förhållande med en tjej som inte alls skrattar åt samma saker som dig?

Sedan beror det ju på hur man författar sig i meddelandet, man behöver ju inte skriva "jag har legat i buskarna och spanat in dig ett par veckor nu, jag gillar din klädstil. Men framför allt dina trosor. Ska vi gå ut?".

Det fetmarkerade var också riktigt nice. För att sammanfatta; om en tjej inte alls förstår din humor och du måste förändra dig som person för att hon ska gilla dig gör absolut ingenting. Härligt.

MojjMojj
2009-06-05, 00:41
Tjejer är läskiga. De beter sig för mänskligt för min smak. Säger en sak, men menar en annan. Ibland tror de till och med att det de säger stämmer överrens med verkligheten och då jävlar kan det brinna i skåpet :O

Ex. Undrar verkligen om de där "20-åriga tjejerna veeerkligen skulle tycka det var så mysigt med ett brev där det stod "vilka fina skor du hade på dig idag Mvh Bert Andersson"


:D

krellik
2009-06-05, 00:43
Totalt okänd människa som kan se ut som ett missfoster lägger ett brev anonymt i brevlådan att han betraktat dig idag och vet vad du har för skor (och var du bor).

I en värld där tjejerna knappt vågar gå ut om kvällarna av rädsla för att bli gängvåldtagna så låter ju detta som en helt fantastisk variant.

Mantus
2009-06-05, 00:46
Japp. För det är lite humor i det. Ser inte tjejen det är hon inget jag vill ha.

Jag såg en snygg tjej i ICA-kön idag som visade sig bo i samma trappuppgång som jag. Funderar på om jag skall skriva en lapp.

"Hej, jag gillade den alldeles för stora munktröjan och de gamla mjukisbyxorna du hade på dig idag. Jag såg även att du köpte vetemjöl på ICA, får man komma förbi på en kopp kaffe och den kaka du förhoppningsvis bakade?
MVH
/Killen i träskorna"

Undrar om det går hem? Tjejen ifråga kommer säkerligen smälta som smör av mina ljuvliga komplimanger, min bedårande gullighet och mitt skarpsynta öga som fångade in alla detaljer.

sundvall
2009-06-05, 00:47
Så du ser inget problem att ha ett förhållande med en tjej som inte alls skrattar åt samma saker som dig?

Sedan beror det ju på hur man författar sig i meddelandet, man behöver ju inte skriva "jag har legat i buskarna och spanat in dig ett par veckor nu, jag gillar din klädstil. Men framför allt dina trosor. Ska vi gå ut?".

Det fetmarkerade var också riktigt nice. För att sammanfatta; om en tjej inte alls förstår din humor och du måste förändra dig som person för att hon ska gilla dig gör absolut ingenting. Härligt.

Du resonerar bara konstigt, seriöst.

Vill du ha en tjej är det inte direkt effektivt att slänga ner lappar i hennes postlåda där du skriver om hennes skor, det är bara skit.

Och vem har sagt något om ett förhållande öht? Han känner inte ens tjejen, hur fan ska han då veta om han vill ha ett förhållande med henne? Ska han även häva ur sig alla politiska åsikter, sin moral, vilket hockeylag han hejjar på och vad han gillar att mest göra på söndagskvällar för att verkligen visa henne vem han är så det inte blir ett misstag och dom inte passar?

Skitsaker.

krellik
2009-06-05, 00:47
Jag menar tjejerna kommer ju aldrig att tro att de får någon besatt stalker på halsen som får för sig att de ska dö tillsammans som romeo och Julia ifall de visar ens minsta lilla intresse...


...NÄeee klart inte, det är ju inte alls den logiska slutsatsen

J.V
2009-06-05, 00:55
"Hej, jag gillade den alldeles för stora munktröjan och de gamla mjukisbyxorna du hade på dig idag. Jag såg även att du köpte vetemjöl på ICA, får man komma förbi på en kopp kaffe och den kaka du förhoppningsvis bakade?
MVH
/Killen i träskorna"Fast... Nu nämnde jag ju också det där med att formulera sig vettigt också.Vill du ha en tjej är det inte direkt effektivt att slänga ner lappar i hennes postlåda där du skriver om hennes skor, det är bara skit.Det finns säkert massvis med bättre sätt, ja. Men det är en väg att gå.Och vem har sagt något om ett förhållande öht?Arå, jag menade specifikt det där med lapp-i-brevlådan-tricket. Precis. Du läser, du. Menade mer generellt att tjejen måste ha lite humor, och att en lapp i en brevlåda KAN vara bra om man är förståndig nog att formulera sig, vilket verkar vara oändligt svårt att greppa.

Nej, ingen har nämnt något om förhållande. Men generellt är det vad man är ute efter, om man då omedelbart märker något man inte uppskattar, spelar inte det någon roll?

14K
2009-06-05, 00:57
Helt klart vågat. Håll oss uppdaterade. Håller tummarna för dig ;)

sundvall
2009-06-05, 01:00
Javisst J.V, visst är det "en väg att gå". Men isånnafall är även att lägga en ica-kasse med blommor i framför hennes dörr ett sätt, eller trycka fast en lapp på hennes dörr där han skriver rätt ut hur han vill ****** skiten ur henne (Ja skulle han få chansen skulle han inte tveka).

Men är det ett "bra" sätt? Knappast.

Fattar inte vart folk får dessa jävla galna idéer ifrån, att få en lapp av en kille som kan se ut hur som helst, vara hur som helst - ett psyko, en rugguggla, whatever där han skriver att han gillar dina skor (för att på något vrickat sätt framstå som rolig) samtidigt som det som Mantus skriver påvisar om att han vet var hon bor - Är inte bra, det är konstigt, creepy och weird.

Herregud, att man ens ska behöva diskutera om något sånt här, fan är det med folk.

Jpn
2009-06-05, 01:02
Jag såg en snygg tjej i ICA-kön idag som visade sig bo i samma trappuppgång som jag. Funderar på om jag skall skriva en lapp.

"Hej, jag gillade den alldeles för stora munktröjan och de gamla mjukisbyxorna du hade på dig idag. Jag såg även att du köpte vetemjöl på ICA, får man komma förbi på en kopp kaffe och den kaka du förhoppningsvis bakade?
MVH
/Killen i träskorna"

Undrar om det går hem? Tjejen ifråga kommer säkerligen smälta som smör av mina ljuvliga komplimanger, min bedårande gullighet och mitt skarpsynta öga som fångade in alla detaljer.

:laugh::laugh::laugh::laugh:

sundvall
2009-06-05, 01:04
Jag såg en snygg tjej i ICA-kön idag som visade sig bo i samma trappuppgång som jag. Funderar på om jag skall skriva en lapp.

"Hej, jag gillade den alldeles för stora munktröjan och de gamla mjukisbyxorna du hade på dig idag. Jag såg även att du köpte vetemjöl på ICA, får man komma förbi på en kopp kaffe och den kaka du förhoppningsvis bakade?
MVH
/Killen i träskorna"

Undrar om det går hem? Tjejen ifråga kommer säkerligen smälta som smör av mina ljuvliga komplimanger, min bedårande gullighet och mitt skarpsynta öga som fångade in alla detaljer.

Ja, å du visade ju även att du har ballz of steel som vågar göra nåt sånt här! Det kommer hon se som självförtroende å bli kåt så inot helvete.

Sen lite finurligt å roligt med "killen i träskorna", det kommer hon ju å se som något roligt å fattar inte tjejen din humor är hon inget att ha!!
:D
Typ detta resonemang vissa verkar ha, crazy ppl!

J.V
2009-06-05, 01:07
samtidigt som det som Mantus skriver påvisar om att han vet var hon bor - Är inte bra, det är konstigt, creepy och weird.Men tänker man till lite (japp, vissa av oss tänker lite längre än bara ordagrant vad som skrivs) så kanske man inte stalkar någon man såg på stan en dag och slänger ner en lapp, utan istället gör det till en tjej man känner/är bekant med.

<Mike>
2009-06-05, 01:08
Jag tycker att det var modigt gjort! Kanske lite udda sätt att fråga ut någon på men mycket bättre än ingenting! Förhoppningsvis går det bra och om inte... då har du iaf gjort något :)

Mourten
2009-06-05, 01:08
Några tjejkompisar till mig gav mig följande tips för att få en tjej intresserad: Lägg en lapp i hennes brevlåda där det står "vilka fina skor du hade idag". Så nog kan lappar funka på tjejer.

Och nej, de var inte tonåringar utan ca 20.

Hahaha :laugh:
Oj då, cirka 20, men då är dom juh inte tonåringar längre sen några månader.
GL HF dating all fine women that will fal for DA shoe trix!

sundvall
2009-06-05, 01:09
Men tänker man till lite (japp, vissa av oss tänker lite längre än bara ordagrant vad som skrivs) så kanske man inte stalkar någon man såg på stan en dag och slänger ner en lapp, utan istället gör det till en tjej man känner/är bekant med.

Men vad fan, då får ju diskussionen en helt annan riktning. Nu diskuterade vi ju om ett sätt att ta kontakt på.

Visst fan kan det fungera om man känner tjejen sen 2 år tillbaka, eller om hon är ens systers bästa vän å man har hälsat flera ggr, eller om man är gamla KK's, lol.


Men det är fortfarande lite creepy :)

Sebbe_H
2009-06-05, 01:20
Haha nu när JV inte hade några argument kvar så känner han helt plötsligt "tjejen".

Humor i den här tråden asså.

JustinCredible
2009-06-05, 01:26
Jag var ungefär likadan med en tjej i en liten shop (gjorde en tråd om det.) Ge henne inte en lapp vad du än gör. Spelar ingen roll vad du skriver. Allt i lappform förutom inköpslistor och vägbeskrivningar blir bara fel. Jag skrev "Du är min lilla böna" (hon jobbade på en kaffe-shop.) Efter det stod köpcentrumets väktare iaf alltid brevid shoppen. Kanske inbillade mig men jag tror nog att hon sagt åt honom att hålla ett öga på nån som mig typ. Fast han gjorde inte mycket mer än att spänna blicken i mig lite varje gång jag passerade shoppen och log som ett jävla äckel. Och man ska aldrig stå på andra sidan ett köpcentrum och vinka åt någon man inte känner.

J.V
2009-06-05, 01:28
Givetvis var det så.

...

Läs nu tråden en gång till. Har någon av oss som tyckt att lapp-idén var positiv påstått att man ska göra det till en totalt okänd person? Det var "ni" andra som drog fram den idén.

Och att påstå att trådskaparen gjorde det till en helt okänd person är väl inte riktigt sant, då han har "spanat in henne ett tag", nog länge för att uppleva att hon blir gladare och trevligare när han kommer. Han gav dessutom lappen rakt i hennes händer. Någon skriver om att man istället kanske ska slänga en lapp i en brevlåda, och vips, vi GALNINGAR lägger lappar i brevlådor tillhörande människor som aldrig sett oss.

Eller?

sundvall
2009-06-05, 01:29
Jag var ungefär likadan med en tjej i en liten shop (gjorde en tråd om det.) Ge henne inte en lapp vad du än gör. Spelar ingen roll vad du skriver. Allt i lappform förutom inköpslistor och vägbeskrivningar blir bara fel. Jag skrev "Du är min lilla böna" (hon jobbade på en kaffe-shop.) Efter det stod köpcentrumets väktare iaf alltid brevid shoppen. Kanske inbillade mig men jag tror nog att hon sagt åt honom att hålla ett öga på nån som mig typ. Fast han gjorde inte mycket mer än att spänna blicken i mig lite varje gång jag passerade shoppen och log som ett jävla äckel. Och man ska aldrig stå på andra sidan ett köpcentrum och vinka åt någon man inte känner.

Äsch Justin, hon fattade inte din humor bara om bönor!! Hon var inget för dig, kör det på nästa kaffeshop-tjej, hon kanske fattar å då betyder det att ni är menade för varandra.

Sjukt vilka råd folk kommer med alltså.

Att det ska vara så satans svårt att bara gå fram och börja snacka, skapa ett intryck om att man är en normalt funtad person som kan verka intressant. Nej istället skall det skickas ner cp lappar i brevlådor där man försöker framstå som humoristisk om att kommentera hennes skor, asnice, verkligen.

Kross
2009-06-05, 01:33
Att sitta och hetsa upp sig över andras metoder på ett forum är också riktigt "asnice", verkligen. Särskilt när din läsförståelse inte är direkt bländande.

sundvall
2009-06-05, 01:38
Att sitta och hetsa upp sig över andras metoder på ett forum är också riktigt "asnice", verkligen. Särskilt när din läsförståelse inte är direkt bländande.

Ah ska vi köra den stilen. Isf, att sitta och skriva onödiga inlägg på ett forum är också "asnice", verkligen. Särskilt när du själv inte bidrar ett skit.

Kross
2009-06-05, 01:40
Ah ska vi köra den stilen. Isf, att sitta och skriva onödiga inlägg på ett forum är också "asnice", verkligen. Särskilt när du själv inte bidrar ett skit.

Din åsikt är högt värderad. Återgå nu till att poppa veins i pannan över galna idioter som gör saker du inte skulle ha gjort :laugh:

sundvall
2009-06-05, 01:41
Din åsikt är högt värderad. Återgå nu till att poppa veins i pannan över galna idioter som gör saker du inte skulle ha gjort :laugh:

Bara om du återgår till att på största möjliga sätt försöka poängtera detta för mig, internetkrigarN!

:Virro

arjeplogarn
2009-06-05, 01:43
Jag tycker att vi ska kramas och vara glada allihopa. Inte vara sura utan alla går ihop i en samstämmig kakafoni av kärlek och dansar in i solnedgången. Så det så. Sluta att bråka. Det är creepy att kasta lappar i brevlådan. Punkt.

sundvall
2009-06-05, 01:45
Jag tycker att vi ska kramas och vara glada allihopa. Inte vara sura utan alla går ihop i en samstämmig kakafoni av kärlek och dansar in i solnedgången. Så det så. Sluta att bråka. Det är creepy att kasta lappar i brevlådan. Punkt.

Oh phew thanks, behövde någon som kunde lugna ner mina internet-krigar-nerver denna tråkiga sommarnatt. *cupid*

Yeah kasta lappar i brevlådan suXxX!

Robbelibob
2009-06-05, 01:47
Oh phew thanks, behövde någon som kunde lugna ner mina internet-krigar-nerver denna tråkiga sommarnatt. *cupid*

Yeah kasta lappar i brevlådan suXxX!

Kunde du ju sagt innan jag kopierat upp 1000 st:D

simpan89
2009-06-05, 01:54
Hoppas att TerryMalloy kan skriva en fortsättning snart. :D
Skulle ju sitta fint om de visar sig att hon är intresserad ;)

Liven
2009-06-05, 02:03
Rätta takter! :)

Bahir
2009-06-05, 02:52
Jag avråder från stalkermetoden med brev. Gillar du henne så går du fram och snackar med henne som en man, och inte som en pojke med romantiska idéal inspirerade av Sunes sommar.

sundvall
2009-06-05, 03:18
jag avråder från stalkermetoden med brev. Gillar du henne så går du fram och snackar med henne som en man, och inte som en pojke med romantiska idéal inspirerade av sunes sommar.

+1

Bullaz
2009-06-05, 06:09
Han kommer älta detta ett bra tag nu och kommer förmodligen aldrig våga gå tillbaka till butiken. :] -Continuation is out of the question!

fat_joe
2009-06-05, 06:37
Det ingår i hennes jobb att vara trevlig, det betyder inte att hon vill ligga med dig. Ett mer subtilt tillvägagångssätt hade varit att rekomendera. Du kan välja att gå dit, det kan inte hon.

Precis, alla som jobbat i kassa där man "tvingas" vara övernaturligt trevlig har nog märkt återkommande kunder av det skummare slaget. Bara för dom får uppmärksamhet så tror dom automatiskt att man är intresserad. Man lyssnar, ler och skrattar och lyssnar på deras skithistorier, men det enda man vill är att se dom bli påkörda av en buss.

Nu säger jag inte att TS är konstig, och en lapp är ju inget märkvärdigt bara att kasta om man inte är intresserad, så ingen fara där såvida du inte är allmänt läskig.

Men men, håll oss uppdaterade!

Tolkia
2009-06-05, 06:46
Jag fattar inte varför folk gör det till ett problem. Killen har lämnat fram en lapp där det står basically "hej, det vore roligt att ses utanför ditt jobb" och folk börjar dra liknelser med kvasipsykfall som trakasserar tjejer/killar i deras hem. Hur många hade börjat yla "omg slem, trakasserier!11!" om han gått fram till en tjej på krogen och sagt samma sak? Själv tänker jag inte anta att trådskaparen tänker börja förfölja tjejen, eller agera på ett obehagligt sätt, förrän han skriver något som antyder det.

Till trådskaparen: Även om det skiter sig, så kan du vara nöjd att du gjorde det. Och om du inte hade gjort det, hade ju aldrig något kunnat hända överhuvudtaget. Det var uppriktigt menat, och jag tycker att det var lite charmigt.

mini
2009-06-05, 06:50
Vi kanske kan komma överens om att lapp om lämnas fram så hon vet vem det är från - ok. Lämna anonyma meddelanden - inte ok.

Tolkia
2009-06-05, 07:01
Vi kanske kan komma överens om att lapp om lämnas fram så hon vet vem det är från - ok. Lämna anonyma meddelanden - inte ok.
Anonyma meddelanden verkar ju också tämligen misslyckade om syftet är att få kontakt (kontakt med vem, liksom?). Meddelanden med syftet att jävlas, skrämmas, larva sig, demonstrera sin hingstighet etc. går bort oavsett om de är anonyma eller öppna.

Mantus
2009-06-05, 07:46
Jag fattar inte varför folk gör det till ett problem. Killen har lämnat fram en lapp där det står basically "hej, det vore roligt att ses utanför ditt jobb" och folk börjar dra liknelser med kvasipsykfall som trakasserar tjejer/killar i deras hem. Hur många hade börjat yla "omg slem, trakasserier!11!" om han gått fram till en tjej på krogen och sagt samma sak? Själv tänker jag inte anta att trådskaparen tänker börja förfölja tjejen, eller agera på ett obehagligt sätt, förrän han skriver något som antyder det.

Till trådskaparen: Även om det skiter sig, så kan du vara nöjd att du gjorde det. Och om du inte hade gjort det, hade ju aldrig något kunnat hända överhuvudtaget. Det var uppriktigt menat, och jag tycker att det var lite charmigt.

Problemet som jag ser det är väl i stort sett att han raggar på henne på hennes arbetsplats. Krogen är ett helt annat läge där man frivilligt sätter sig själv i en atmosfär där man vet att det man kan bli raggad på. Man kan då lätt säga nej tack och i värsta fall gå från krogen den dagen. Börjar folk komma med inviter på jobbet så kan man inte bara gå därifrån och man är öht inte inställd på att få en invit.
En sådan lapp som TS gav är rätt oskyldig men i många fall kan sådana inviter bli rätt jobbiga i längden. Det kan bli en hel del av dem med tiden.

Piranha
2009-06-05, 07:50
Töntigt skulle jag säga, då hon jobbar i ett serviceyrke så kanske hon är trevlig just för det ingår i hennes tjänst att vara det.

Jag vet många som jobbar som instruktörer eller annat yrke med mycket kundkontakt och har problem med folk som inte kan skilja på trevlig och flirtig.

Min åsikt iaf.

Stoltz
2009-06-05, 07:57
Jag är alltid trevlig (Eller ja... För det mesta!) och det är inte en käft som förtat med mig, man märker skillnaden.


... Eller så är jag för jävla ful :(

Piranha
2009-06-05, 08:03
Jag är alltid trevlig (Eller ja... För det mesta!) och det är inte en käft som förtat med mig, man märker skillnaden.


... Eller så är jag för jävla ful :(

Du är kille, kvinnor lider inte av samma inbillningsförmåga som män rent generellt, dessutom tror inte kvinnor att varenda man som överhuvudtaget tittar på dem är sugna på dem. (villket många män gör)

machine gun
2009-06-05, 08:04
Jag är alltid trevlig (Eller ja... För det mesta!) och det är inte en käft som förtat med mig, man märker skillnaden.


... Eller så är jag för jävla ful :(

Det kanske beror på att du hinner före med att informera om att du kan ta deras oskuld?

Nitrometan
2009-06-05, 08:08
Det kanske beror på att du hinner före med att informera om att du kan ta deras oskuld?
Ja, endera det eller så skräms de lite av en 2 meter lång wrestler.

kjell33
2009-06-05, 08:15
Gjort är gjort, bara att hopps på der bästa.

Jay-Z
2009-06-05, 08:24
Du är kille, kvinnor lider inte av samma inbillningsförmåga som män rent generellt, dessutom tror inte kvinnor att varenda man som överhuvudtaget tittar på dem är sugna på dem. (villket många män gör)

Don't break our illusions! *sätter händerna för öronen och nynnar*

mini
2009-06-05, 08:33
Jag fattar inte vad det farliga med att någon lämnar ett kärleksbrev är. Är man inte intresserad är det ju bara att säga det. Jag tycker liksom inte att det är ett problem att folk visar uppskattning, snarare tvärt om. Mer kärlek. *cupid*

Piranha
2009-06-05, 08:34
Jag fattar inte vad det farliga med att någon lämnar ett kärleksbrev är. Är man inte intresserad är det ju bara att säga det. Jag tycker liksom inte att det är ett problem att folk visar uppskattning, snarare tvärt om. Mer kärlek. *cupid*

Ähhhhhh.

machine gun
2009-06-05, 08:53
jag fattar inte vad det farliga med att någon lämnar ett kärleksbrev är. Är man inte intresserad är det ju bara att säga det. Jag tycker liksom inte att det är ett problem att folk visar uppskattning, snarare tvärt om. Mer kärlek. *cupid*

+1

stevebc
2009-06-05, 09:08
Det kanske beror på att du hinner före med att informera om att du kan ta deras oskuld?Helt seriöst, jag har letat efter den tråden väldigt länge och jag skulle uppskatta om någon länkade till den (går bra med PM). Annars kan du få ett brev av mig Stoltz, har några här på lager.

Topic: jag skrev ett inlägg igår här men det kom tydligen aldrig fram. Jag har varit i samma sits så jag vet hur det känns. Jag tycker det var jättemodigt av dig och kudos till det. Försök nu bara hålla distans så du inte hänger upp dig på det här ifall det skulle skita sig, se det som en rolig grej som ev. kan leda vidare. Om du bemöter situationen med lätthet och lite distans så kommer det göra båda parter mer bekväma, men visst är det lättare sagt än gjort.

Lycka till! Hör gärna av dig här hur det gick sen :)

Ignatius72
2009-06-05, 09:09
Bra gjort och hoppas att det funkar. Visst ingår det i ett serviceyrke att vara trevlig och visst är det många som tror att det betyder att man ska få doppa. Men kassörskor är ju inte kassörskor 24/7 och ser säkert en och annan snubbe som de gillar.

Piranha
2009-06-05, 09:11
Bra gjort och hoppas att det funkar. Visst ingår det i ett serviceyrke att vara trevlig och visst är det många som tror att det betyder att man ska få doppa. Men kassörskor är ju inte kassörskor 24/7 och ser säkert en och annan snubbe som de gillar.

Vi förmodar att de är just kassörskor på arbetstid och således trevliga.

Alone_in_the_dark
2009-06-05, 09:21
Kunde bara inte låta bli denna :D
D78xYeVsOag

Har testat den varianten när jag var 16 år och blev total dissad *rolleyes*
Numer så pratar jag med dem istället för att skriva brev;)
Å jag önksar dig lycka till, vi hoppas på follow-up:thumbup:

Mental
2009-06-05, 09:30
Kunde bara inte låta bli denna :D
D78xYeVsOag

Har testat den varianten när jag var 16 år och blev total dissad *rolleyes*
Numer så pratar jag med dem istället för att skriva brev;)
Å jag önksar dig lycka till, vi hoppas på follow-up:thumbup:

Tänkte på den jag med, men anade inte att den fans på tuben!

Lysande passning!

Lellan
2009-06-05, 09:41
Orka läsa tråden men min åsikt är iaf att det var bra att du tog mod till dig och gjorde det, det där talesättet att man ångrar det man inte gjorde ligger det ofta något i.

Du kände att brev var rätt för dig, är det rätt för henne lär du få veta det och då hoppas jag allt blir supernajs! :)

Var det inte rätt har du ändå vågat, förutsätter att du har stake nog att ta ett nej och att hon har f*tta nog att ta det för vad det var och tillåta sig se det som en komplimang. Tar hon illa upp på något som helst sätt är hon ju inte donnan för dig, och det var ju inte direkt så att du sexuellt trakasserade henne.

Visar du dig respektfull efteråt och inte stalkar, smörar el blir otrevlig så slutar det vid att du gjort en modig grej.

Förhoppningsvis har hon ett gott öga till dig och ser sin chans, keep us posted! *popcorn*

Juliette
2009-06-05, 09:47
När jag var på Ica förra veckan, så frågade killen som stod framför mig i kön kassörskan om hon ville ses nån annan gång, eller om de kunde byta mobilnummer. Så det är kanske inte helt ovanligt att kassörskor får såna frågor lite då och då. Hon tyckte säkert det var gulligt och som sagt den som inte vågar, kan inget vinna.. :)

Håller tummarna för att hon svarar "ja".

Erik__
2009-06-05, 09:52
När jag var på Ica förra veckan, så frågade killen som stod framför mig i kön kassörskan om hon ville ses nån annan gång, eller om de kunde byta mobilnummer. Så det är kanske inte helt ovanligt att kassörskor får såna frågor lite då och då. Hon tyckte säkert det var gulligt och som sagt den som inte vågar, kan inget vinna.. :)

Håller tummarna för att hon svarar "ja".

meeeeeen, du måste ju fortsätta historien om killen framför dig ?! *grr27*

Lellan
2009-06-05, 09:52
Jag avråder från stalkermetoden med brev. Gillar du henne så går du fram och snackar med henne som en man, och inte som en pojke med romantiska idéal inspirerade av Sunes sommar.

Nu tycker inte jag att det är stalking med ett brev, lämnar hon det därhän gör ju han det (annars creepy) och end of story. Men lite söt story.

Iom att hon satt i kassan och antagligen tenderar att ha fullt upp med kunder som står och stampar bakom såg ju han det här tillfället, istället för att som en mes gå å vänta på "rätta" tillfället (såna brukar inte dyka upp).

Respekt är väl ett rätt väsentligt ord när det gäller raggning överlag, jag tycker han visade det genom att inte störa henne mer än nödvändigt för att få fram sitt budskap - sen kan jag tycka att han gott kunde ha sölat lite med att plocka sina grejer och gett henne ett vänligt (icke creepy) leende. Men det är lätt sagt, optimalt dock. :)

Tror man kan bli raggad på i alla yrken, ofta kanske man är extra trevlig slentrianmässigt och övertolkar någon det så är det väl att rekommendera att tacka för komplimangen och förklara att man är smickrad men inte intresserad. Om man nu inte är helt tappad bakom vagnen och lägger sig gråtande till sömns varje kväll el slutar vara trevlig för att ngn råkat uppskatta det i överkant.

Lellan
2009-06-05, 09:53
meeeeeen, du måste ju fortsätta historien om killen framför dig ?! *grr27*

+ 1

Verkade hon bli glad, intresserad, besvärad el ropade hon på vakten? *popcorn*

Octavus Fortuna
2009-06-05, 10:08
Tycker också det var modigt gjort! Hoppas det går vägen!

Juliette
2009-06-05, 10:15
meeeeeen, du måste ju fortsätta historien om killen framför dig ?! *grr27*

det var iof inte ett så superlyckligt slut. Hon sa "Jag har redan en pojkvän." Så det var inte så mycket mer, killen sprang iväg ganska snabbt, men jag tycker han var modig ändå, och hade han inte frågat så hade han säkert gått och undrat om han gjort rätt eller inte.

Tjejen blev säkert smickrad, absolut inte besvärad, hon såg nog mest förvånad ut.

Ame
2009-06-05, 10:19
Helt seriöst, jag har letat efter den tråden väldigt länge och jag skulle uppskatta om någon länkade till den (går bra med PM). Annars kan du få ett brev av mig Stoltz, har några här på lager.



Stoltz informerar. (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=115948&highlight=videobutik) :)

Snafu
2009-06-05, 10:26
Don't break our illusions! *sätter händerna för öronen och nynnar*

:laugh:

L-Sami
2009-06-05, 10:45
Gütt :thumbup:

frambogir
2009-06-05, 10:55
GÖLLIGT! Hade jag gjort något liknande hade jag förvisso inte vågat handla på flera år. :)

Fatalist
2009-06-05, 10:59
Kærleksfulla hælsningar? Hahaha, jag hade tolkat det på ett av dessa sætt:

1. En æcklig hippie som ælskar allt som lever och dærfør hælsar kærleksfullt
2. CREEEEEEEEPY... ok, hon jobbar bakom en kassa, killen du har snackat med henne nær du køpt varor och hon gjort sitt jobb och varit trevlig mot dig. Tror du att du kænner henne? HEHE..... Ouch.

Lycka till ;)

rockbell
2009-06-05, 11:11
Sött!

spoonchest
2009-06-05, 11:21
Det finns fler omständigheter än en lapp. Nu har vi inte mycket att gå på men det bekymrar mig att många i tråden medvetet väljer att se det värsta hos människor.
Att TS ens resonerar över sitt tilltag tyder på att han har ett omdöme och INTE är en psykopat/stalker.
Om kassörskan är extra trevlig gentemot honom eller inte är ju en subjektiv fråga.
Jag utgår ifrån att kassörskan kommer att ta det på rätt sätt likväl som att jag utgår ifrån att TS bara är en helt vanlig kille som flörtar.

Hoppas det går bra!

Tycker folk kan lägga ner personangreppen.

Fatalist
2009-06-05, 11:23
Det finns fler omständigheter än en lapp. Nu har vi inte mycket att gå på men det bekymrar mig att många i tråden medvetet väljer att se det värsta hos människor.
Att TS ens resonerar över sitt tilltag tyder på att han har ett omdöme och INTE är en psykopat/stalker.
Om kassörskan är extra trevlig gentemot honom eller inte är ju en subjektiv fråga.
Jag utgår ifrån att kassörskan kommer att ta det på rätt sätt likväl som att jag utgår ifrån att TS bara är en helt vanlig kille som flörtar.

Hoppas det går bra!

Tycker folk kan lägga ner personangreppen.

Så en person som mørdar men sedan reflekterar øver det ær en sund mænniska?

Det ær inte handlingen, utan hur man førhåller sig till den efteråt som ræknas?

:)

frambogir
2009-06-05, 11:26
Vilken jäkla tankevurpa, guilt by association är aldrig fruktbart.

Jag frågar en person om jag ska köpa en skjorta, han/hon svarar nej men jag köper den ändå. Jag frågar en tjej om vi ska ha sex, hon svarar nej men jag har sex med henne ändå.
Har jag gjort samma fel i bägge situationerna?
JÖSSES!

hendrong
2009-06-05, 11:30
Jag var lite trött i natt när jag informerade om "skotricket" (det tycks ha blivit ett etablerat begrepp vid det här laget) så jag missade en liten detalj; naturligtvis ska man inte lämna lappen anonymt, utan med sitt namn på till en tjej som redan vet vem man är. "Vilka fina skor du hade i dag! // Leffe".

Tilläggas bör kanske även att jag gick på en folkhögskola när det här hände, där "brevlådorna" bestod av fack på en vägg utanför rektorsexpeditionen. Inte så tillgängligt för stalkers utifrån, alltså. Vidare åt hela skolan frukost, lunch och middag samtidigt i samma sal, så nog noterade man varandras skor utan att hänga i buskarna utanför fönstret.

Nog för att jag tror att det skulle kunna fungera med folk som bor i vanliga lägenheter och hus också, bara tjejen känner en.

Och tanken med brevet var inte, som något verkar ha tolkat det, att visa sin humor, utan att visa att man har noterat tjejen i fråga. Då tjejerna som tipsade mig gick textildesignlinjen gissar jag att de hade en särskild förkärlek för män som är intresserad av vad folk har på sig.

Jag prövade aldrig själv det här tricket, då jag faktiskt själv tyckte idén lät skrattretande dålig. Inte för att den var creepy, utan för att det lät som rena lågstadiemetoderna, i klass med att "rita en teckning" eller "fråga chans". Men för de här specifika tjejerna skulle det tydligen ha fungerat, och de verkade ju inte helt sanslöst märkliga i övrigt, så man kan ju tänka sig att det funkar på andra tjejer också.

Har inte kontakt med dem längre, men kan mycket väl tänka mig att någon av dem är snabbköpskassörska nu. Det var väl en tre år sedan jag gick på skolan, innan någon säger "ja det där kanske funkade på 50-talet!"

jaaaaag
2009-06-05, 11:30
Jag hade blivit jätteglad om jag var tjejen i kassan, även om jag inte varit det minsta intresserad. Man blir alltid lite smickrad.. sen håller jag iofs med mini om att "kärleksfulla hälningar" kanske var lite att ta i.

Skrev du ditt nummer i brevet eller nått? :o)

spoonchest
2009-06-05, 11:32
Njae, nu är det en tämligen oskyldig flört vi pratar om. Iochmed att han vart generad över en sån sak så uteslöt jag att han var en psykopat, inget annat.

Fatalist
2009-06-05, 11:39
Njae, nu är det en tämligen oskyldig flört vi pratar om. Iochmed att han vart generad över en sån sak så uteslöt jag att han var en psykopat, inget annat.

Men han har fortfarande skrivit det. Eller menar du att hennes upplevelse av honom ær något annat æn hans handlingar?

spoonchest
2009-06-05, 11:42
Precis. tror jag.

Fatalist
2009-06-05, 11:43
Precis. tror jag.

Vad baserar hon sin bild av honom på då? Fantasin? Någon subtil subkommunikation dem emellan?

Donner
2009-06-05, 12:14
Tycker det är modigt gjort! Synd bara att alla idioter skrämt iväg ts så att vi aldrig kommer få reda på hur det gick.

Deceiver85
2009-06-05, 12:23
Bra gjort :thumbup:

hultman
2009-06-05, 12:27
Haha. Min tjej jobbar på en mack och har många gånger blivit utsatt för brevskrivare, skabbiga raggare, såna som frågar om mobilnummer och andra lustiga typer som tror att hon blir intresserad när de tar chansen. Hon tycker att det är lika creepy varje gång och blir ofta rädd att någon mystisk typ ska vänta utanför macken. Hur fan beter sig folk egentligen? Det är inte under några som helst omständigheter OK att ragga på folk som sitter bakom en kassa och har betalt för att vara trevlig. Jag är kille och skulle aldrig någonsin ringa/träffa en tjej som raggar på mig medan jag arbetar på ett sådant ställe.

Ignatius72
2009-06-05, 12:28
Vi förmodar att de är just kassörskor på arbetstid och således trevliga.

Jag förmodar att vi inte pratar om USA, det är med andra ord långt ifrån säkert att kassörskan är trevlig bara för att hon är på jobbet. Förövrigt så kan man vara professionellt trevlig och dessutom gilla personen ifråga. Det ena utesluter inte det andra.

Fatalist
2009-06-05, 12:30
Haha. Min tjej jobbar på en mack och har många gånger blivit utsatt för brevskrivare, skabbiga raggare, såna som frågar om mobilnummer och andra lustiga typer som tror att hon blir intresserad när de tar chansen. Hon tycker att det är lika creepy varje gång och blir ofta rädd att någon mystisk typ ska vänta utanför macken. Hur fan beter sig folk egentligen? Det är inte under några som helst omständigheter OK att ragga på folk som sitter bakom en kassa och har betalt för att vara trevlig. Jag är kille och skulle aldrig någonsin ringa/träffa en tjej som raggar på mig medan jag arbetar på ett sådant ställe.


+1000. Hon ær på arbete - kul att gå till sitt jobb nær man bara genom att vara dær blir utsatt før kærlekskranka ensamma typer som skriver brev till en?

mattilainen
2009-06-05, 12:31
annars kan man ju alltid be om kvitto om dom inte frågar så kollar man på det och säger "Det saknas något här", antagligen kommer hon fråga vad, då säger man "Ditt nummer".

Den är så klyschig så att det är svårt att motstå att ge ut numret ;)

Men OT tycker jag du var riktigt modig att göra en sån sak. Kompisens bror gick på dejt med en kassörska efter att han kommit upp bakom henne med en ros och frågat om hon ville gå på dejt :) Så kör hårt

Trassel
2009-06-05, 12:42
Haha. Min tjej jobbar på en mack och har många gånger blivit utsatt för brevskrivare, skabbiga raggare, såna som frågar om mobilnummer och andra lustiga typer som tror att hon blir intresserad när de tar chansen. Hon tycker att det är lika creepy varje gång och blir ofta rädd att någon mystisk typ ska vänta utanför macken. Hur fan beter sig folk egentligen? Det är inte under några som helst omständigheter OK att ragga på folk som sitter bakom en kassa och har betalt för att vara trevlig. Jag är kille och skulle aldrig någonsin ringa/träffa en tjej som raggar på mig medan jag arbetar på ett sådant ställe.

Jag har som kund blivit frågad om numret av killar som jobbar på mack, hänt tre gånger, är det mer okej :)?

Egen åsikt så bryr jag mig inte nämnvärt och tycker inte att det är en speciellt big deal. Men givetvis utgår man från egna erfarenheter.

tntballe
2009-06-05, 12:48
Haha. Min tjej jobbar på en mack och har många gånger blivit utsatt för brevskrivare, skabbiga raggare, såna som frågar om mobilnummer och andra lustiga typer som tror att hon blir intresserad när de tar chansen. Hon tycker att det är lika creepy varje gång och blir ofta rädd att någon mystisk typ ska vänta utanför macken. Hur fan beter sig folk egentligen? Det är inte under några som helst omständigheter OK att ragga på folk som sitter bakom en kassa och har betalt för att vara trevlig. Jag är kille och skulle aldrig någonsin ringa/träffa en tjej som raggar på mig medan jag arbetar på ett sådant ställe.

När får man ragga på nån?

maaherra
2009-06-05, 12:58
Problemet som jag ser det är väl i stort sett att han raggar på henne på hennes arbetsplats. Krogen är ett helt annat läge där man frivilligt sätter sig själv i en atmosfär där man vet att det man kan bli raggad på. Man kan då lätt säga nej tack och i värsta fall gå från krogen den dagen. Börjar folk komma med inviter på jobbet så kan man inte bara gå därifrån och man är öht inte inställd på att få en invit.
En sådan lapp som TS gav är rätt oskyldig men i många fall kan sådana inviter bli rätt jobbiga i längden. Det kan bli en hel del av dem med tiden.

Jiieeses, du är ju lika knastertorr som din avatar.

hultman
2009-06-05, 13:00
Jag har som kund blivit frågad om numret av killar som jobbar på mack, hänt tre gånger, är det mer okej :)?

Egen åsikt så bryr jag mig inte nämnvärt och tycker inte att det är en speciellt big deal. Men givetvis utgår man från egna erfarenheter.

Ja, det är mer OK. Du har möjlighet att gå därifrån utan att behöva oroa dig för att killarna står kvar/gömmer sig i buskarna utanför/dödar dig för att du svarade nej :D Alltså, det här är ingenting jag själv kommit fram till utan det är vad mina tjejer/tjejpolare har sagt. Man känner snarare sympati för den typen av killar än hotad för att de skulle kunna sno ens flickvän :D

När får man ragga på nån?

För det första så kan man väl bete sig som en normal människa innan man "raggar". Sundvall har gång på gång beskrivit hur man kan prata lite med måltavlan och göra henne bekväm i situationen innan man lägger in stöten. Att framstå som en asocial stalker är ju knappast någonting som förbättrar chanserna att tjejen faktiskt vill träffas, och i de flesta fall kommer man att uppfattas så. Visst finns det säkert några få tjejer som uppskattar att få höra några komplimanger i en annars kolsvart vardag. Om du däremot raggar på någon som faktiskt ser någorlunda bra ut så kan du räkna med att de har fler dejtalternativ än random snubbe som lämnar en lapp. SÅ desperat är fan inte många.

DSBM
2009-06-05, 13:24
Alla som tycker det var fel av honom att lämna lappen - tänk om tjejen faktiskt är intresserad? Det behövs folk som vågar lite ibland och att försöka prata med henne i kassan kanske är svårt (stressig miljö osv).

Jag tycker det var bra gjort - förutsatt att du, som någon annan sade i tråden, kan hantera ett nej och inte blir otrevligt, creepy, stalker, smörar eller liknande. Så alltså, bra jobbat! ;) (Även om jag inte hade gjort samma sak)

Pelle2
2009-06-05, 13:33
Herregud.. klart det är okej att lämna en lapp med lite gullig text på .. *mini
Tycker man att det är läskigt så måste man ha ett tungt och paranoit liv!

mini
2009-06-05, 13:35
+1000. Hon ær på arbete - kul att gå till sitt jobb nær man bara genom att vara dær blir utsatt før kærlekskranka ensamma typer som skriver brev till en?

Men jobbar man med service kan det hända, och det får man nog ta med i beräkningarna. Precis som att man kan råka ut för att folk väntar i buskarna utan att skriva brev om det först, eller att man kan bli stalkad av killen man mötte på krogen. Det dras så konstiga gränser och likhetstecken i den här tråden.

DSBM
2009-06-05, 13:45
herregud.. Klart det är okej att lämna en lapp med lite gullig text på .. *mini
tycker man att det är läskigt så måste man ha ett tungt och paranoit liv!
+1

<Mike>
2009-06-05, 13:49
Jag tycker visst att det är ok att "ragga" på någon på sin arbetsplats. Allt beror ju på omständigheterna, man får ju som kille känna efter ifall tjejen visar intresse och gör hon det så är det helt ok att fråga ut henne.

Jag började också gilla en kassörska en gång som jag började prata med i kassan. Kom dit nästa dag och såg henne inne i affären medan hon plockade upp lite varor och tog då chansen att börja prata lite med henne. Tyvärr så var det här uppe hos min pappa i Västerås så det var faktiskt jag som backade ur när hon försökte få mig att fråga ut henne.

Man är inte våldtäktsman eller äckel för att man börjar gilla en kassörska, man är bara människa.

kjell33
2009-06-05, 13:50
Funderar på att testa att lämna brev i bänktröja.....

hultman
2009-06-05, 13:51
Alla som tycker det var fel av honom att lämna lappen - tänk om tjejen faktiskt är intresserad? Det behövs folk som vågar lite ibland och att försöka prata med henne i kassan kanske är svårt (stressig miljö osv).

Jag tycker det var bra gjort - förutsatt att du, som någon annan sade i tråden, kan hantera ett nej och inte blir otrevligt, creepy, stalker, smörar eller liknande. Så alltså, bra jobbat! ;) (Även om jag inte hade gjort samma sak)

Oavsett hur stressigt det än är i kassan så är det ett värdelöst sätt att ragga på någon. Det är mycket bättre att prata med personen i fråga innan man går till attack. Helst i ett ledigt sammanhang. Som sagt, jag skulle ALDRIG någonsin ringa en person som lämnat ett "kärleksbrev", nummer eller liknande i handen på mig och dragit ett skumt smile.

Herregud.. klart det är okej att lämna en lapp med lite gullig text på .. *mini
Tycker man att det är läskigt så måste man ha ett tungt och paranoit liv!

Oki. Det ska en grov snubbe avgöra menar du? Har du haft en stalker efter dig?

Lelle Pelle
2009-06-05, 13:58
Men avbryt nu för bövelen. Hon lär ju knappast dö av att få en lapp som säger något snällt om henne. Givetvis ok.

jwzrd
2009-06-05, 14:01
Jag kan inte förstå vad det är för jävla problem alla har med detta. Är det era egna perversa projektioner som gör att ni bestämmer att kvinnan i kassan måste ta detta som trakasserier?

hendrong
2009-06-05, 14:12
Vi kan väl säga såhär: det är okej att lämna en lapp till en kassörska, förutsatt att man i samma brev bifogar några tusenlappar så att hon har råd med de tunga psykofarmaka och den långvariga och intensiva psykoterapi som hon tvivelsutan kommer behöva för att återhämta sig från chocken?

DSBM
2009-06-05, 14:14
Jag kan inte förstå vad det är för jävla problem alla har med detta. Är det era egna perversa projektioner som gör att ni bestämmer att kvinnan i kassan måste ta detta som trakasserier?
+1
Jag vägrar tro att alla dagens kvinnor är sköra, bräckliga varelser som tror att de kommer bli våldtagna och mördade bara för att de blir utbjudna på ett lite ovanligt sätt...

Pelle2
2009-06-05, 14:19
Oavsett hur stressigt det än är i kassan så är det ett värdelöst sätt att ragga på någon. Det är mycket bättre att prata med personen i fråga innan man går till attack. Helst i ett ledigt sammanhang. Som sagt, jag skulle ALDRIG någonsin ringa en person som lämnat ett "kärleksbrev", nummer eller liknande i handen på mig och dragit ett skumt smile.



Oki. Det ska en grov snubbe avgöra menar du? Har du haft en stalker efter dig?

Alla kanske inte är lika rädda och paranoida som dig.
Vad ska han avgöra? Förstår inte riktigt.. nej jag har inte haft någon stalker efter mig men bara för att man lämnar en gullig lapp så betyder det inte att man är en grov stalker:Virro

creperiet
2009-06-05, 14:19
TerryMalloy! Du har slut på mjölk! Masa dig iväg asap n shoptillyoudrop! Lycka till som fan.

Shakemynuts
2009-06-05, 14:23
TerryMalloy! Du har slut på mjölk! Masa dig iväg asap n shoptillyoudrop! Lycka till som fan.

Haha! :D
Jag håller med, mjölken är slut. Run!

spoonchest
2009-06-05, 15:44
Vad baserar hon sin bild av honom på då? Fantasin? Någon subtil subkommunikation dem emellan?
Ja. Det och fördomar.

hultman
2009-06-05, 16:00
Alla kanske inte är lika rädda och paranoida som dig.
Vad ska han avgöra? Förstår inte riktigt.. nej jag har inte haft någon stalker efter mig men bara för att man lämnar en gullig lapp så betyder det inte att man är en grov stalker:Virro

HeHhweHhhehHHH! Hur kan du tolka det som att JAG är rädd och paranoid? Jag menade att det inte är upp till lapplämnartypen att avgöra hur tjejerna uppfattar det. Alla tjejer som pratat med mig om fenomenet brukar beskriva hur fula och sliskiga killar lämnar lappar till tjejer som är way out of their league, och att det sällan uppfattas på ett positivt sätt. Jag vet många tjejer, däribland min flickvän, som blivit riktigt skrämda när folk dragit iväg inviter, lämnat telefonnummer på en lapp och skrivit kärleksbrev. Att den personligheten är överrepresenterad i våldtäktsstatistiken tror jag att de flesta utgår från...

sundvall
2009-06-05, 16:08
HeHhweHhhehHHH! Hur kan du tolka det som att JAG är rädd och paranoid? Jag menade att det inte är upp till lapplämnartypen att avgöra hur tjejerna uppfattar det. Alla tjejer som pratat med mig om fenomenet brukar beskriva hur fula och sliskiga killar lämnar lappar till tjejer som är way out of their league, och att det sällan uppfattas på ett positivt sätt. Jag vet många tjejer, däribland min flickvän, som blivit riktigt skrämda när folk dragit iväg inviter, lämnat telefonnummer på en lapp och skrivit kärleksbrev. Att den personligheten är överrepresenterad i våldtäktsstatistiken tror jag att de flesta utgår från...

Haha +1

En gång var det en snubbe som hade lämnat en låda med en tårta i utanför mitt EX dörr, på lådan skrev han även en lapp där det stod "Från din hemliga beundrare ;)"

Hon blev creeped out och gav mig tårtan, mycket god :)

newb123
2009-06-05, 16:10
Fan, blir förbannad! Klart som fan att du ska charma kassörskan by any means necessary om du nu vill det. Vad håller ni andra på och tramsar om i tråden. Gå och dö.